0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #195 : Nisan 15, 2017, 15:29:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede sanınırım inverter kullanmayacaksın ? Bende 1KW inverter var fakat bende pek kullanmıyorum içeçek için kullandıgım 2.buzdolabını yazları güneş varken kullanmak için çalıştırdığım oluyor. Matkap v.s kullanman gereken zaman olablir. Ufak bir inverter ile şarjlı matkapta kullanabilirsin tabii ki ; aküleri takviye etmen gerekebilir. Benim teknem alargada , motor dairemde yeterli yer yok bu ufak jeneratörü depoda saklıyorum , kullanacağım zaman dinlenceye koyup orada çalıştırıyorum. Şuan bulundugun yerde 220 var ne güzel denizde onu arayacaksındır bir şekilde... Mantıklı güzel ve ucuz bir jenerator al bence...
Enerji sarfiyatini dusunerek inventoru simdilik dusunmuyorum. buzdolabi yok onun yerine teknenin kucuk bir dolabi var icine buz koyulan onunla idare etmeyi deneyecegim. Genel olarak tekneyi cok agirlastirmamak, sade derli toplu tutmak istiyorum. Yelken yapmayi sevdigim icin degisik kosullara adapte olabilecek bir yelken dolabim olsun istiyorum. Asimetrik balon olmazsa olmaz. Butun bunlarin tutacagi yeri dusununce biraz komfordan fedakarlik etmem gerekecek gibi. Bende surekli alargada olacagim, solar panel disinda baska bir alternatif yok, arada bir uygun fiyatli ruzgar jeneratoru denk geliyor ama gurultulu calistiklari konusunda celiskili seyler okudum, birde sadelik acisindan, malum direk monte atmek lazim. Bir boyle deneyelim jenerator piyasasi cok zengin.


*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #196 : Nisan 15, 2017, 15:57:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Gecenlerde Metin korsan kisa bir Turkiye ziyareti yapti, donuste sagolsun bir iki dergi getirmis, bu ikisinin disinda birtane daha vardi sanirim yelken dunyasi. En cok onu begendim. Digerleri biraz daha motoryat. biraz fazla kanun, hukum nizamname vs.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Gecenlerde sabah uyandim. Uzerimde boyle bir artistik hava var, ne yapsam ne etsem dusunuyorum. zincir dolabinin kapagi konusunda ilham bulup harekete gectim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Genel olarak elimden geldigince mevcut malzeme yada geri donusum yapabildigim malzemeyi kullanmaya gayret ediyorum. hem malzeme almaya git gel zaman harcamamis oluyorsun, hem cevreye zararin olmuyor. kirmizi plastik bir dosyadan kesilme, siyah malzeme ise daha once bir arac projesinde kullandigim ic doseme malzemesi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 vernikledikten sonra kurutup yerine taktim. Acikcasi bugune kadar en hosuma giden uygulamalardan birisi ildu. yerinde bir resmini cekip koyarim, unutmusum.


*

    M. C.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #197 : Nisan 16, 2017, 14:28:35 »
Merhaba yeni üyeyim ve ilk yazdığım konu bu. Baştan sona keyifle okudum. Hikaye tarzında çok güzel olmuş. Ben de 2005 yapımı yeni aldığım teknemle uğraşıyorum bu ara. Anlatımlarınız çok faydalı oldu. Konuyu takip edeceğim. En kısa zamanda denizde keyfini çıkarmanız dileğiyle...


*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #198 : Nisan 16, 2017, 15:05:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba yeni üyeyim ve ilk yazdığım konu bu. Baştan sona keyifle okudum. Hikaye tarzında çok güzel olmuş. Ben de 2005 yapımı yeni aldığım teknemle uğraşıyorum bu ara. Anlatımlarınız çok faydalı oldu. Konuyu takip edeceğim. En kısa zamanda denizde keyfini çıkarmanız dileğiyle...
Merhabalar, hos geldiniz. Teknenizle de tanismayi dilerim. Daha bircok eksigimiz ama artik bu sekilde suya indirip gerisini yavas yavas tamamlamayi planliyorum. Daha once sarmali flok(roller furling) sistemini hic kullanmadigim icin onu kurmak, yelken nasil takilir buna gibi konular kafami kurcaliyor. Hepsinden onemlisi radar icin braket imalati konusu hala proje asamasinda. Radarin agirligini ve diregin uzerinde surekli hareket edecegini goz onune alarak saglam birsey yapmam lazim. Onun icinde yeterli malzeme, bilgi ve beceri yok. Bakalim bir yolunu bulup halledince baska is kalmiyor. Sizede kolay gelsin calismalarinizi paylasmayi dusunurseniz guzel olur. Selamlar.


*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #199 : Mayıs 04, 2017, 17:26:36 »
 Tekrar merhabalar. Bu mesajimi teknemin havuzlugundan yaziyorum. Evet. En sevdigim koydayim, cok hafif bir ruzgar var, serinletici. Buzdolabinin kapagini acip soguk mesrubat seceneklerini gozden gecirdim. Sanirim bugun benim icin en zor tercih meyveli gazoz VS maden suyu. Hayat guzel.
 Demeyi cok isterdim. Ama henuz kismet degilmis. Iki hafta izinliyim bu sure icerisinde isleri tamamlarim diye tahmin ediyorum. Su anda gorunurde kalan onemli is motorun elden gecmesi. Ufak tefek bir is olarakta yeni VHF telsiz montaji, ona gps antenini nasil aktarabilirim onu bulmam lazim. 
 Gecen sure icerisinde bir adet 100w gunes paneli ve 30 amperlik kontrol unitesi taktim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    B. B.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #200 : Mayıs 04, 2017, 20:57:05 »
Faruk korsan eline sağlık. Yaptıklarınızı okadar takdir ediyor ve hatta kıskanıyorum ki... Deseler di ki 45 feet tekne mi istersin yoksa sizin kadar becerikli olup bircok seyi duityorslef yapan 25-30 feet tekne sahibi mi olmak gozumu kırpmadan 2. Secenek derdi .
Kolay gelsin.
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #201 : Mayıs 05, 2017, 04:12:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk korsan eline sağlık. Yaptıklarınızı okadar takdir ediyor ve hatta kıskanıyorum ki... Deseler di ki 45 feet tekne mi istersin yoksa sizin kadar becerikli olup bircok seyi duityorslef yapan 25-30 feet tekne sahibi mi olmak gozumu kırpmadan 2. Secenek derdi .
Kolay gelsin.
Bulent Kaptan tesekkur ederim . Yaparken ogreniyorum birazda. Pek bir zorlugu yok yavas yavas oluyor birseyler. Daha oncede bahsettigim gibi malzeme bol/hesapli ama iscilik pahali. Biraz da o yuzden is basa dusuyor.
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #202 : Mayıs 05, 2017, 17:18:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap solar panel kontrol cihazini soyle birsey buldum. Bunlarinda MPPT/PVM gibi kalite-verim faklari varmis ogrenmis olduk. Benimki PVM, digeri daha iyiymis.
 
Solar panel isinden sonra birsuredir basimi agritan radar anteni montaj problemine el attim. birkac cesit celik ve alumunyum hammadde tedarik edip kendim imal etmeyi dusunuyordum. Anladimki elimdeki mevcut imkan ve kabiliyet cercevesinde bu isi gerceklestirmem imkansiz. Yeri gelmisken belirteyim radar antenini ikinci el 250$ a aldim. Simdi bu anteni direge takmaya yarayan parca asagi yukari 250-300 $ civari. Durum boyle olunca antenin degerinden fazla bir bedeli odemek pek kafama yatmadi, ama bu parcayi imal etme fikrinde de caymis durumdayim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap internette bakinirken, daha kucuk ve degisik antenleri direge takmak icin pazarlanan resimdeki malzemeyi buldum. Bunu birsekilde az modifiye edip uydururuz seklinde dusunup siparisi verdim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Montaj tarifine gore ilk once tek percinle tutturmak gerekiyor. ilk denememde acele edince oldukca yamuk oldu, bosu bosuna delik acmis olduk. Amerikalilarin boyle islerde cok guzel bir sozu vardir "measure twice cut once" yani "iki kere olc, birkere kes". Ikinci girisimimde biraz daha dikkat ederek ayarini tutturdum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 kestigim tahta parcayi resin ile kapladim suya karsi biraz daha dayanikli olur diye.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Direge matkap ile delik acmanin bir yolu yordami varmi bilmiyorum, bilen varsa ogrenmek isterdim. Sanirim en guzeli hic delmemek yada en az delikle idare etmek ama bazen mecbur kaliniyor. Tamamiyle tahmin yuruterek kulcata civarinda teknenin bas kismina bakacak sekilde actim deligi. Kablo oldukca kalin, mecburen delikte biraz buyuk oldu. Icimde bir "acaba dogru birsey mi yapiyorum" kuskusu var ama yaptik bitti.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 deligin altindBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bu asamada isin en civcivli etaplarindan olan kablonun diregin icinden gecirilmesi konusu sozkonusu. Kablo biraz kalin ve sert oldugu icin hernekadar biryerlere takilma riski olsada aslinda bu durum benim lehime oldu. Ucuncu denememde ki ben butun gun ugrasmaya psikolojik olarak hazirlamistim kendimi, kabloyu diregin icinden bayagi bir besledim. Daha once internette okudugum "kirkpinar metodu" da sanirim oldukca pozitif etki yapti. Ozetlemek gerekirse kabloyu guzelce yagliyoruz, boylece diregin icinde daha guzel ilerliyor.
 resimde diregin icinde sol tarafta gorunen sey bizim kablo. Gelmis orda tikanmis haydi bakalim. Tekrar geri cekip birdaha versem belkide birdaha asla buray kadar yetismez korkusu ile hareket ederek kolumu guzelce yaglayip elimle almayi deneyecegim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Ya sonradan dusundum keske naturel zeytinyagi falan birsey kullansaydim. Bunun icinde toksik moksik kimbilir neler vardir. Simdi kafada plan guzelde, resimden de gorulebilecegi gibi tam o bolgede vida kullanilarak takilmis birsuru sey var. Hepsi paslanmaz celikten, uclari cok sivri/keskin.
 Genede gorev icabi kollari sivadim.Her defasinda kolum dirsegin hemen altindaki onkol dedigimiz noktada vidalara takilip cizilmeye baslayinca biraktim,
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 soyle bir duzenek yaparak kabloyu ucundan cekerek cikarttim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Sistemin calisip calismadigini kontrol icin gecici olarak su sekilde baglayip deniyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap[/img]
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Ilk basta bir hareket goremeyince afalladim ama chartplotter i biraz kurcalayip radari aktif hale getirmem gerektigini anlamam uzun surmedi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Calisiyor.
*

    B. B.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #203 : Mayıs 05, 2017, 17:41:57 »
Way be Maşallah radarlı teknen oldu Faruk korsan. Müthiş bir lüx resmen saltanat.
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #204 : Mayıs 05, 2017, 18:11:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Cocuklar garajda bunu ele gecirip oynarken kirmislar. Epoksi ile basarisiz bir tamir girisiminden sonra yenisini almak zorunda kaldim. Tekneyi suya indirmeden hemen once takmayi planliyorum.
 Sintine pompam manual, kokpitte. Acil durumlar icin teknede bulundurulmasi yonunde bir tavsiye uzerine 12v kucuk bir pompa aldim. Bunun en ideal kullanimi nasil olur bilmiyorum. Direk motora baglayip acil durumlarda motoru calistirip suyu disari basarak emniyetli bir noktaya yetismeyi planlayarak monte edilebilecegini ogrendim. Simdilik bir kenarda duruyor.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Yine uzun suredir halledemedigim konulardan birtanesi AIS. Kisin temin ettigim icom mxa5000 yardimi ile AIS olusturmayi denedim. Chartplotter da tek NMEA girisi var ve onada GPS anteni baglayinca AIS rafa kaldirildi.
 Oncelikle itiraf etmeliyimki elektronik isleri herkesin harci degil. Benim harcim hic degil. Ha tamam birsekilde sistemi kurup bitirince insan haz aliyor ama stresli bir dunya. Ne yaptigini da pek bilmeyince deneme yanilma vs derken cok zaman aliyor. "plug&play" yani tak fisi bitir isi uygulamalarina sozum yok. mesela chartplotter da radar kablo girisi var kabloyu taktik calisiyor o kolay.
 AIS konusunda paraya kiyip standard horizon matrix gx2200 almayi bile dusundum. Bu sistemde DSC fonksiyonlu Vhf telsiz, icerisine monte edilmis gps anteni ve AIS alicisi ile, ete sute dokunmadan, gps anten baglantisi ile ayri AIS ile ugrasmadan olayi bitirmek mumkun.
 Lakin biraz arastirdim ve gordumki VHF telsizinin kucuk ekranlari AIS sistemi icin pek memnun etmiyor. Eger kokpite monte edilmis Chartplotter varsa AIS i buraya aktarmak daha iyi bir fikir. Zaten elimde AIS vericisi ve gps abtenide varken benim icin boyle bir harcamayi yapmak mantikli olmadi.
 Tabi genede hatirlamak lazim ki butun sistemi tekbir ekranda toplamanin da dezavantajlari var. Mesela chartplotter im gocerse  AIS, RADAR, GPS, navigasyon...hepsi birden gocecek. Teknede her daim el gps ve telsizi bulundurmayi dusunuyorum ama genede dusunulmesi gereken bir konu.
 Chartplotter in tek NMEA girisi oldugudan bahsetmistim. Coklu bir uygulama yapabilmek icin multiplexer denilen cihazdan aldim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Resimdeki telsiz west marine aries diye bir model sanirim 90lardan. Standard horizon matrix modelini pas gectikten sonra daha ucuz yollu telsiz bulmak icin bakindim. yine standard horizon ki aslinda bunlar Yaesu tarafindan yapiliyor Eclipse GX 1300 modelinden montaj bracketi ve telsiz mikrofon askisi olmadigi icin yari fiyata satilan, temiz MMSI li bir telsiz siparis verdim. henuz yolda, o gelir gelmez butun sistemi entegre edip elektronik dosyasini kapatmayi planliyorum. Tabi bu telsizin icinde gps yok, DSC fonksiyonu icin disaridan gps anteni takmak lazim. Iste bu durum, yani butun bu sistemin birbirine entegre, gps in aralarinda paylasilacagi bir sistem. Bunu ben yapabilirmiyim, ne derece kolay olur vs. merak ediyorum.  Konuyu tam olarak kavrayabilmis degilim ama gps, telsiz ve  ais girisini bu multiplexer e yapip, chartplotter dan gelen NMEA kablosunuda multiplexer a baglayip isi kotaririz diye dusunuyordum.
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #205 : Mayıs 05, 2017, 18:19:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Way be Maşallah radarlı teknen oldu Faruk korsan. Müthiş bir lüx resmen saltanat.
  Bozulursa tekrar alip takacagimi dusunmuyorum. Acikcasi makul fiyata denkgelince biraz da heves iste orda boing boing yanar doner falan yapiyoya ekranda insan kendini birsey yaptim zannediyor. Kucukken "uzay yolu" seyrede seyrede boyle olduk orda dugmeleri falan karistiriyorum hanima sesleniyorum "radar da tanimlanamayan bir cisim yaklasiyor" falan seklinde. Sirf trip yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #206 : Mayıs 05, 2017, 18:37:48 »
 Carsamba gunu Icom mxa5000, shipmodule mux, Rs232 baglantili gps anteninin kablolarinin onunde diz cokup ya nasip diyerek giristim. Saatler sonra varabildigim tek nokta: Chartplotter dan gelen NMEA kablosunu MUX in rs232 cikisina, gps kablolarinida MUX in "input" kismina verince CP(chartplotter) da gps baglantisi kurabiliyorum. AIS i CP ye aktaramiyorum. AIS  i direk ekrana bagliyorum, sanirim gps olmadigi icin olsa gerek gene bir sonuc yok. MUX calisiyor, gps i verince isik data akisini gosteren moda geciyor ama aktarimi yapamadik. CP de degisik BAUD hizlari deniyorum, CP nin ayarlariyla oynadim gene sozuc yok, fabrika ayari, icom a telefon , raymarine e telefon gene biryere varamadim. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Google da tarama yaparken icom mxa5000 de mux fonksiyonu oldugunu gps in ona baglanip NMEA kablosuyla CP a aktarilabilecegi seklinde ipuclarindan sonra baglantilari yapip CP nin Baud hiziyla oynayinca sistem calisti. Suandaki durum:   gps anteni= icom input /   CP NMEA = icom output.
 yarin oburgun telsiz gelince ona nasil GPS baglantisi verebiliriz? Birkac alternatif dusundum
 ekstra gps anteni alip telsize baglamak} yedek gps anteni olmus olur/ekstra masraf
 icinde gps i olan baska bir telsiz almak} uygulamasi kolay/ ekstra masraf
 multiplexer i devreye sokmak
 telsizi gps siz, DSC fonksiyonu olmadan kullanmak
 hicbiri
 
« Son Düzenleme: Mayıs 05, 2017, 18:42:42 Gönderen: Faruk Göçmen »
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #207 : Mayıs 05, 2017, 19:57:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
gecenlerde batarya monitor gostergesi uygulamasindan bahsetmis, daha sonra resmini koyarim demistim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Kadim dostum Scott, guzel abim benim(tekneyi satin aldigim) gecenlerde evin garajinda tekneye ait birseyler buldum dedi. Sagolsun bir kuyuya koymus gondermis, uc dort tanede kitap. Birkac tanesi genel tekne muhabbeti, diger ikisi karayip seyir planlamasi uzerine. Turkiyeden gelirken lokum, pismaniye Scott a bi bakim yapmak farz oldu.
 Daha oncede bahsettigim gibi ilgi alanim yelken yapmak, yani yelken gucuyle seyir yapmayi tercih ederim. Bu baglamda yelken dolabini zenginlestirmek, turlu ruzgar guc ve istikametinde seyir yapabilmek icin olmayan yelken ve onun gerektirdigi duzenegi kurmayi planliyorum.
 Asimetrik yelken arastirirken iki tane aday buldum. Birisi North Sails yapimi guzel birsey ama fiyat olarak digerinin iki kati. Digeri dedigim artik uretilmeyen hic bilinmedik, duyulmadik bir marka. Mylar oldugu icin ikincisinden vazgecip kalitesi tartisilmaz nort  a yoneldim. Adresimiz tabi gene craigslist. Ilandaki telefon numarasini aradim adam son derece kil tuy terso birsey cikti. Gelip bir bakabilirmiyim diyorum isim var haftaya ara falan diyor. Fiyat kesin indirim falan yok. Ben bu arada arastiriyorum ama adamida arayip soru sormak istemiyorum malzemesi nedir falan seklinde, risk alip gidip bakicam, resimlere bakinca oldukca iyi durumda bir kere kullandim diyor.
 Haftaya olunca telefon edip belli bir saate anlastik. Yolumuz bu sefer iki saat 10 dk gibi birsey. saat 3.30 da da kizimi disciye goturmem lazim hemen asildim gaza hic oyalanmadan gidip gelirsem anca yetisirim. Hiz siniri bu yolda 65 mil. 75 mile kadar genelde rahatsiz etmezler, 80 i gecersen ve yakalanirsan affetmezler. Ben tabi kaptirmisim 90 falan vardi sanirim, cakal sonderece sote biryere agaclarin arasina yatmis gorur gormez ayagimi gazdan cektim ama bu arada oda sol kolunu camdan sarkitmis beklerken aniden hareketlendi kolunu iceri cekti falan aha dedim geliyor. Bizim yelken sifir yelken maliyetinde olacak anlasilan.
 Yanar donerler, sirenler falan sanki kacacaz neyse cektik saga. Temiz yuzlu, babacan bir tip  state trooper ama cezadan kacis yok ,bu isler boyle. Acikcasi oldukca moralim bozuldu koltuga gomuldukce gomuldum. Yan aynadan takip ediyorum kapisini acti geldi yanima.
 - Nedir bu acelen, neden bukadar hizli gidiyorsun?  dedi
 - agabey
dedim.
 - Asimetrik spinnaker denk geldi, kirmizili mavili beyazli. Boyu uygun, ustelik "turtle bag" derler bilmem bilirmisin onun icinden basarsin yelkeni o da dahil.
 -malzemesi ne?
 -Tam emin degilim ama kesinlikle mylar falan degil.
 -peki kumas agirligini sordunmu kac ounce?
 -yok agabey, acikcasi daha once hic spinnaker im olmadi. Hatta...Hattaaa.
 Bizim o state trooper, belinde bir kusak, uzerinde tabancalar, sarjorler, omuzundan sarkan telsiz mikrofonlari, bilumum alet edavat. Uniforma tam Albany state polis akademisi standartlarinda utulu, pantolon onden tek cizgi, gomlek tam cep hizasinda her iki gogus uzerinde birer cizgi, sirt kisminda aralarinda kagit 1 dolar mesafe birakilacak sekilde 3 cizgi, yumusadimi lokum gibi, gozler dolu agladi aglayacak.
 -Hatta ne? Ne oldu soyle cekinme..
 dedi.
-Hatta benim. BIR KEDIM BILE OLMADI..
diye haykirdim.
 Nedense tam bekledigim etkiyi yapmadi. Hala eli ticket book dedikleri defterde. Ceza biryana birde ustune ehliyete puan yiyebilirim. onun stune mahkemeye cik falan bir dunya is.
 Bu arada benim aracin arkasina parkettigi polis aracina gitti geldi falan. Gelirken yaninda bir cihaz getirip benim camlarin film karartma derecesini olctu.
-Senin camlarin karartmasi fazla olmus, sana bir islem yapacam kacari yok. al bu kagitlari su tarihe kadar "sucsuzum" diye mahkemeye gonder. camlardaki filmi cikart, mahkemeye gidince cikarttigini ibraz et, puan, ceza falan yok, 80 i de gecme bu yolda seksene kadar birsey yapmiyoruz bilmiyonmu? dedi.
 Tesekkur edip ayrildim. camlarimdaki film den oldum ama problem degil zaten bu ikinci sefer oluyor. Gecen sefer sokmemisdim bile gittim izah ettim savciya. Ama busefer sokecegim, demekki bu filmin omru buraya kadarmis. Hayir yaptirirken adamada ozellikle soyledim legal limitte olsun diye.
 Hikayemiz tamamiyle sallama gibi gelebilir size. Ama degil. Tamami degil.

*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #208 : Mayıs 05, 2017, 20:15:15 »
 Ceza almadan yirtinca keyifle yola devam ettim. Robert ile sozlestigimiz yerde bulustum. Robertin elinde iki tane asimetrik var birisi hic kullanilmamis precision sail, digeri kendi soylemiyle birkere kullanilmis north sail. Robert telefonda cok kelek bir tip oldugu izlenimi biraksada yuzyuze oldukca seker bir adam cikti. Yillarin tekne adami, bir ara J24 yaris alemine dalmis, bu yelkende ondan kalma.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Robert hemen oradaki cimenlige yelkeni acti serdi. Acikcasi ben daha once asimetrik yelken gormus degilim, diger yelkenle kiyaslamak icin biraz baktim ama derinlemesine bir fikrim yok. Yelkeni bir actik ki ya bu benim yamac parasutunden iyi tanidigim bildigimiz rip stop nylon. Elimizden eski yeni birkac kanat gectigi icin malzemenin yeniligi hemen dikkatimi cekti. Bizim kanatlarda "crispy" dedigimiz boyle hisir hisir, gercektende cok az kullanilmis.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Yelkeni almaya o an karar verdim ama istedigi fiyatta sonucta ikinci el yelken icin biraz fazla. Pek de alici gorunmemeye calisarak yelkeni inceledik. Yelkenin uzerindeki numaralari gundeme getirdim. onemli degil onlar yapistirma sanirim diyerek kazi kazan oynamaya basladi bizim robert. Tirnagiyla cikartmaya calisiyor ama "inked" dedikleri yontemle boyanarak yapildigi icin cikmaz.
 Robert bu durum karsisinda insafa gelip 50 dolar indirim yapayim fiyatta dedi. 100 dolar indirimde anlasip yelkeni torbasina koyup eve donup kizimi okuldan aldim ve disciye dogru yola ciktim.
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #209 : Mayıs 05, 2017, 21:02:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bu arada birde normal balon(simetrik) edinmeye calistim. Acikcasi simetrik yelkeni cok fazla kullanabilecegimi sanmiyorum. oldukca teferruatli birsey. Bu konuda bayagi birsey okudum ve oldukca az harcama yaparak bir denemeye karar verdim. Ebayden ucuza, yaris teknesi olan santa cruz 27 icin yapilmis bir simetrik yelken aldim. Olculeri konusunda hata ypmis olabilirim. Luff yani sanirim buna orsa yakasi deniliyor. Okudugum kaynaklardan bu olcunun teknenin bas istralya boyuna yakin, o olcunun %10 (+-) olacak sekilde goz onune alinmasinin tavsiye edildigini gordum. Eger hesaplarimda yanilmiyorsam bu yelken benim tekne icin ust limitte sinirlari zorlayabilir gibi. Deneyip gorecegiz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap islak katlayip koyduklari icin biraz boya akan yerler var
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ufak tefek delikler mevcut. Bunlara yama yapmak konusunda biraz tecrubem var. Sail tape sagolsun.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bu iki tamir biraz surpriz ldu. Sonucta adam "mukemmel" diye tanimlamisti ebay de listeleme yaparken.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bu durum karsisinda satici ile irtibata gecip durumu izah ettim. Sanirim paranin bir kismini iade etmeyi planliyor. Bende ufak tefek yamalarini yapip bu sekilde kullanirim tabi eger olculeri uyarsa.
 Tabi bu donanima girmisken balon gonderi ihtiyaci da ortaya cikti. Diregin uzerinde gonderin takilacagi donanim mevcut. Craigslist den boyu uygun, benim tekneme tavsiye edilen 12 feet boyunda bi gonder bulunca temasa gecip almaya gittim.  Iki saat 15 dk mesafe, bu sefer istikamet new jersey.
 Kapiyi calinca benim yaslarimda bir beyefendi acti. Elinde iki tane gonder oldugunu birisinin cok iyi calistigini digerinin biraz yaglanmasi gerektigini falan soyledi. Seri bir sekilde gozden gecirdim biri gercektende kusursuz, digeri uzerinde biraz calismak lazim. Tanesi 50 dolar gibi komik bir fiyat olunca bende iki tanesini 80 e aldim geldim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 biraz yaglama islemine ragmen digeri henuz tam olarak calismiyor. Buyuk ihtimalle ucundaki dil biraz egilmis o yuzden hareket edemiyor. En kotu ihtimalle uclarini komple degistirebilirim. Su asamada zaten lazim degil. ileride ikiz yelken gibi denemelerim olursa dusunuruz.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 bu sabah yagmur var istanbulda
gozlerim dolu dolu oluyor bilinmezlige
anne sozu dinler gibi masum
agladim bu sabah
gunler dayanilmaz oldu
senden uzak olunca
martilar mahsun oldu
onlar bile agladilar
sarkilarda dusunmek seni bana getirmez ki..

 Bir yagmurlu gunu bu sekil de sizlerle paylastim. Artik bir sonraki update im buyuk ihtimalle mavi sulardan, engin okyanuslardan olur(buna ben bile inanmadim ama neyse). Hoscakalin.