0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. T.

Şarj Dinamosu Akü bağlantısı
« : Mayıs 29, 2015, 08:55:22 »
  Evinrude dıştan takma motorumun bakımı için motoru söküp ustaya bırakmıştım motor rektifiye yapıldı ve dün teslim aldım .Kendisi şarjlı ve marşlı 9,9hp .

  Motoru sökerken tekneye giden kabloyu kesip ne nereye bağlanacak işaretlememiştim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

  Sormak istediğim ustanın işaretlediğine göre şarj dinamosundan gelen tek kablo var.
  1. Bunu regülatöre aşağıdaki şema gibi bağlayacağım ancak teknedeki kablo demetinde iki adet regülatör var. Aklıma gelen eskiden çift aku bağlı olması bu mümkünmü sizce iki  adet regülatör olmasının başka açıklaması olabilirmi?
  2. Topraklama ile ilgili herhangi bir bağlantı göremedim bunu nasıl yapabilirim.Tekne Gofi 21.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2015, 08:56:08 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    H. D.

Ynt: Şarj Dinamosu Akü bağlantısı
« Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2015, 09:23:05 »
Baglantı şeması doğru.Dikkat etmen gereken nokta ise konjektör ile  alternatör arasındaki  iki kablonun  dogru yere bağlanması.Bu kablolardan biri alternatörün ürettiği elektrik akımının hepsini ilettiği için kalın olması gerektiği,diğerinin ise konjektörden alternatöre ikaz voltajı gönderdiği için ince olması.Bu fiziksel özelliklerinden dolayı umarın yerlerini karıştırmazsın.
Topraklama ile ilgili sorunu anlayamadım,sorudaki topraklama acaba elektrik donanımının eksi ucu olan şaselemeyimi soruyorsun.Bunu soruyorsan:Alternatör zaten dıştan takma motor üstünde bir yerlerde monteli olduğu için alternatörün EKSİ ucu dıştan takma motorun bütün gövdesi olmuş olur,konjektörde alternatörün yanında bir yerde monteli ise onunda EKSİ ucu otomatikman baglanmış olur.Yok konjektör dıştan takma motorun üstünde değilde başka bir yerde ise  vede AKÜ de başka bir yerde ise evvelden yapılmış şaseleme tesisatına bağlaman gerekir,böyle bir tesisat yok dersen Akünün eksi başını bağladığın ve kalınlığı en azından alternatör ile konjektör arasındaki kalın kablo kadar olan bir kablonun diğer ucunuda  düzgün bir şekilde dıştan takma motorunun gövdesine bağlıyacaksın Tabiki demin söylediğim gibi konjektörde dışarılarda bir yerde ise onunda metal gövdesinden  şaseye ince bir kabo ile bağlayacaksınki  konjektör de çalışabilsin.
Umarım yazdıklarım yardımcı olur.


*

    Y. T.

Ynt: Şarj Dinamosu Akü bağlantısı
« Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2015, 09:52:19 »

   Teşekkürler Hüseyin Korsanım,

aşağıdaki şekli az önce buldum. Alternatörden çıkan kalın kablo direkt aküye bağlanmış + uca. Bu şekilde de olabilir mi?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Şarj Dinamosu Akü bağlantısı
« Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2015, 11:41:22 »
Evet olabilir ve ikinci resim daha pratik uygulama.