0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Göcek Koyları ihalesi
« : Mart 26, 2022, 11:20:03 »
Fatih Çekirgenin Hürriyet gazetesindeki bu günkü yazısı
Göcek Körfezi üzerine müthiş bir tartışma yaşanıyor...


Koyların satıldığı iddiaları var.

Teknelerin artık eskisi gibi koylara giremeyeceğini öne sürenler var...

Doğa harikası koylarda marinalaşma başlayacağını savunanlar var.

Fethiye ve Göcek körfezinde yat turizminin biteceğini söyleyenler var...

Peki işin aslı nedir?

Yapılan ihalelerin ardından Göcek’te artık tekneler demir atamayacak mı?

İşte yeni Göcek rejimi

Demir atma yasaklandığına göre bir şamandırada en fazla kaç gün kalınabilir?

Hangi boyuttaki tekneler bu koylara girebilecek?

Bütün bu sorular için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nı aradım.

Ben sordum, onlar cevapladı...

İşte yeni Göcek rejiminin gerekçesi ve uygulama şartları...

İHALE NEDEN YAPILDI?

Bakanlığın cevabı:

“Bu proje ile Göcek Körfezi’nde su kalitesinin bozulması engellenecektir. Aynı şekilde teknelerin rastgele demir atarak deniz altındaki bitki ve canlı türlerine zarar vermesi sonlanacaktır. Böylece deniz ekosistemi korunacaktır. Binlerce rastgele demir atmış tekneler yerine, koyların kapasitesi dahilinde sistemli ve düzenli bağlama yapılması sağlanacaktır. Böylece Göcek koylarındaki eşsiz miras korunacaktır.”

SAMSUNG GALAXY NOTE 10 PLUS 256GB FATURALı (OUTLET) 8 999 ₺
8 999 ₺
n11
Hayallerindeki Aracı Tek Tıkla Satın Al
VavaCars
  by Taboola
İHALE HERKESE AÇIK MI YAPILDI?

Bakanlığın cevabı:

“Fethiye-Göcek koylarında yürütülmekte olan koruma projesinin ilk etabına ilişkin ihale 15.03.2022 tarihinde yapılmıştır. İhale 2886 sayılı kanun kapsamında tüm yasal ilanlar yapılarak herkesin özgürce dosya alıp müracaat edebileceği şekilde açık ihale olarak gerçekleştirilmiştir. İhaleye 14 firma başvurmuş, artırımda 12 firma teklifi vermiştir. Müzayede sonucunda en yüksek teklifi veren firmaya geçici ihalesi yapılmıştır...”

STK VE YEREL KOOPERATİFLER NEDEN İTİRAZ ETTİLER?

Bakanlığın cevabı:

“ Bölgedeki genel eğilimin Mapa-Şamandıra sisteminin işletilmesinin yerel STK veya dernek ve belediyelerce yapılması yönünde olduğudur. Ancak yerel dernek, belediye ve tekne kooperatifleri birlikleri, iştiraka açık olan ihaleye katılmamıştır...”

ŞAMANDRA REZERVASYONU NASIL OLACAKTIR?

Bakanlığın cevabı:


“Şamandıra rezervasyonu mobil uygulama ve internet üzerinden online olarak yapılacaktır. Online işlemler ile herkesin rezervasyon kolaylığı ve imkânı olacaktır. Bu uygulama kişi ve firmalara özel olmayıp herkesin kullanımına açıktır. Hiç kimseye özel bir ayrıcalık tanınmayacaktır. Özel ve ticari teknelerin tamamı aynı haklara sahiptir...”

DÜNYADA ÖRNEKLERİ VAR MI

“Amerika, Asya ve denize kıyısı olan Avrupa ülkelerinde bulunan koruma alanlarında da benzer bir sistem uygulanmaktadır. Bu koruma alanlarında her türlü demirleme yasaklanmıştır. Şamandıra sistemlerinin taviz vermeden uygulanması deniz ekosistemlerinin başarılı bir şekilde korumaktadır. Hırvatistan’da Telas Cica doğal parkı, İspanya’da Cabrera Milli Parkı, İtalya’da Fox ve Pevera limanları, Egadi Adası, Amerika’da Moraine State Park, Catalina Adası gibi çok sayıda benzeri uygulamalar vardır...”


KAÇ METRE BOYUNDAKİ TEKNELER BAĞLANACAK?

Bakanlığa uygulamayla ilgili sorular da sordum...

Soru:

 Şamandıralarda bir tonaj değerlendirmesi olacak mı? Yani 50 tonluk bir tekne, 25 ton kapasiteli bir şamandıraya bağlanırsa sorun olmaz mı?

Cevap:

“Bu sistemde en fazla 10-21 metre (33-71 feet) boyutundaki tekneler belirlenen koylarda güvenle bağlanacaktır. 21 metre üzerindeki su araçları ihaleye konu alanların dışında ve bilimsel raporlarla ortaya konan deniz çayırlarının bulunmadığı alanlar ile mevcut iskele ve marinalara bağlanabilecektir.”

EN FAZLA ÜÇ GÜN

Soru: Bağlanmak için bir süre kısıtlaması olacak mı? Yani bir tekne bütün sezon bir şamandırayı kapatabilecek mi?

Bakanlığın cevabı:

“Bir teknenin bir koyda bağlanma süresi en fazla 3 gündür. Tüm koylarda ise fasılasız 11 gün süreyle sınırlandırılmıştır...”

ÜCRETLENDİRME

“Mapa şamandıra ihalesi 6 ayrı bölge olarak planlanmıştır. Böylece tekelleşmenin önüne geçilmiştir. Her bir bölge için piyasa değeri zamanla kullanıma bağlı olarak oluşacaktır.”

TİCARİ TEKNELER GULETLER

Soru: Ticari teknelerin günlük turlarda sürekli demir attıkları koylar vardır, örneğin Yassıca adaları gibi. Bunlar bazen iki saatlik öğle yemeği için demir atarlar. Bunların durumları nasıl olacaktır?

Bakanlığın cevabı:

“Göcek-Dalaman koylarında günübirlik gezi tekneleri, sabah 10.00 akşam 20.00 saatleri arasında yat mola noktaları ile Göcek körfezinde Göcek Adası güneyi, Zeytinli Adası, Domuz Adası, Yassıca Adası batı kısmı, Sarsala, Taşyaka, Boynuzbükü, Atbükü, Günlüklü, Kargılı, Kille, Merdivenli, Kurşunlu, Uzunali ve Tersane Adası Yaz Limanı koylarına girebilirler...”

DENETİM NASIL OLACAK?

Soru: Bir tekne yasak alana demir atarsa bunu kim engelleyecek?

Bakanlığın cevabı:

“Muğla Valiliği Çevre İl Müdürlüğü, Ulaştırma Altyapı Bakanlığı Üçüncü Bölge Müdürlüğü, Göcek Liman Başkanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’ndan oluşan komisyon denetimi yapacaktır...”

Evet arkadaşlar...

Yeni “Göcek rejimi”ndeki uygulamaya yönelik Bakanlığın cevapları böyle...

Bugün bilgilendirme yaptım...

Önümüzdeki günlerde bu konuya kendi yorumlarımla devam edeceğim..



*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2022, 12:27:58 »
Düzenlemeye göre tonoz sistemi 33-71 feet aralığı teknelere yönelik, 71 feet üstü teknelerin denizi çayırı olmayan bölgeye demir atabileceği söylenmiş, peki 33 feet altı ne olacak? Ben 32 feet teknem ile kanun dahilinde beğendiğim yere demir atabilecek miyim?


*

    T. T.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #2 : Mart 26, 2022, 12:39:34 »
bir de fiyat ne olacak ?


*

    M. A.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #3 : Mart 26, 2022, 13:25:37 »
Cumhuriyet'in haberinde yerel yönetim endişelerini dile getirmiş.. çok haklı nedenleri var.. bakalım neler olacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

“KAMU YARARI GÖZETİLMİYOR”
Sürdürülebilir turizm çevreyi ve doğayı koruyarak gerçekleştirilebilir. Ancak söz konusu ihaleler ve sonrasında bu koylarda öngörülen işletme sürecinin bizi endişelendirdiğini ve bu uygulamada kamu yararının gözetilmediğini üzülerek belirtmek zorundayız. Bu ihalelerin kar amacı güden şirketlere verilmesine, bu koyların birer rant kapısı olarak görülmesine ve işletilmesine karşıyız. Koylarımızın tüm yatçılar tarafından ek bir maliyet getirmeden kullanılmasının önüne geçen bu uygulamaya itiraz ediyoruz.


*

    G. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #4 : Mart 26, 2022, 15:04:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cumhuriyet'in haberinde yerel yönetim endiÅŸelerini dile getirmiÅŸ.. çok haklı nedenleri var.. bakalım neler olacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

“KAMU YARARI GÖZETÄ°LMÄ°YOR”
Sürdürülebilir turizm çevreyi ve doğayı koruyarak gerçekleştirilebilir. Ancak söz konusu ihaleler ve sonrasında bu koylarda öngörülen işletme sürecinin bizi endişelendirdiğini ve bu uygulamada kamu yararının gözetilmediğini üzülerek belirtmek zorundayız. Bu ihalelerin kar amacı güden şirketlere verilmesine, bu koyların birer rant kapısı olarak görülmesine ve işletilmesine karşıyız. Koylarımızın tüm yatçılar tarafından ek bir maliyet getirmeden kullanılmasının önüne geçen bu uygulamaya itiraz ediyoruz.


Sent from my iPhone using Tapatalk

*

    B. G.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2022, 12:20:38 »
Sanırım bu konu aman dokunma yanarsın kategorisine giriyor. Bu konuda açılmış 2. başlık ve çok çok krıtik bir konu olmasına rağmen özellikle tekne sahiplerinden konuya hiç ilgi yok! Kakıç, vana, bimini gibi zararsız konular onlarca kişi tatafından dibi sıyrılarak tartışılıyor oysa!
Neyse konuya gelirsek, Fatih Çekirge bulunduğu eksen dolayısıyla fiyat gibi hayati konulara girmediği gibi, aldığı cevaplar da net değil. Bu ihaleden amatör denizciler için hayırlı birşey çıkmayacak ve bu platformdaki kitle çokça etkilecektir.
*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #6 : Mart 28, 2022, 11:08:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım bu konu aman dokunma yanarsın kategorisine giriyor. Bu konuda açılmış 2. başlık ve çok çok krıtik bir konu olmasına rağmen özellikle tekne sahiplerinden konuya hiç ilgi yok! Kakıç, vana, bimini gibi zararsız konular onlarca kişi tatafından dibi sıyrılarak tartışılıyor oysa!
Neyse konuya gelirsek, Fatih Çekirge bulunduğu eksen dolayısıyla fiyat gibi hayati konulara girmediği gibi, aldığı cevaplar da net değil. Bu ihaleden amatör denizciler için hayırlı birşey çıkmayacak ve bu platformdaki kitle çokça etkilecektir.

Buğra Kaptan tekne sahipleri konuya neden ilgisiz olsun, bu sistemin tüm ege ve akdeniz koylarına yayılacağı da gelen haberler arasında olunca, sıkıntı hayatı boyunca göceğe gitmemiş hatta gitmek de istemeyen denizcileri de kapsar duruma geldi. Yani yakın bir gelecekte Ayvalıkta, Antalyada, Marmariste, Çeşmede her yerde bu sistem ile işletilecekler koylar önümüze çıkacak.
Şu anda mevzu Foruma pek yansımamış olsa da pek çok whatsap, telegram gruplarında hararetli bir şekilde tartışılıyor.  Yargı kanalı ile bu sistemin geçerlilik kazanamayacağı, hukuka aykırı olduğunu, halk menfaatine uygun olmadığını ve dolayısı ile yapılan ihalenin iptal edileceğini savunanlar var. Bu durumun benzeri yıllarca önce de karşımıza çıktı, halkın malı olan sahiller ve plajlar şu anda beach club adı verilen işletmelerin işgali altında ancak konu birilerinin şahsi menfaati oldukça hukuk geçirmez bir hale büründü. Maalesef tonoz ve koy işletmeciliğinin de aynı pozisyona geleceğini düşünüyorum.
Pek çok amatör denizci gibi ben de bu uygulamanın "çevre koruma" kılıfı altında insanlara yedirilmeye çalışıldığını düşünüyorum. Özel işletmelere ihale edilen bu sistemde işletmeci önce çevreyi değil, karlılığını düşünerek hareket edecektir. Tonoz sistemi yerel belediyeler tarafından işletilip, hizmet olarak sunulursa elbette olumlu çevresel etkileri olabileceği gibi bizim gibi amatör denizcilere de faydalı olacaktır. 

Rüzgarlı günlerde demirim tuttu mu, gece tarayıp başıma iş açar mı gibi dertlerin olmadan, makul bir fiyat ile bağlanacağın tonozda rahat bir uyku uyumak kulağa fena gelmiyor. Bununla birlikte gerçekten atılan ve deniz zeminini tarayan çapaların sualtı florasına verdiği zarar ihmal edilebilir seviyenin oldukça üstünde. Özellikle yoğun koylarda günde yüzlerce kez demir atıldığına şahit oluyoruz. Son olarak  balıkların yuvalanmasına uygun şekilde imal edilecek tonozlar ile su altı yaşamı da desteklenebilir.

Özetle belediyeler veya benzeri kamu kuruluşları aracılığı ile işletilecek, bu hizmeti makul fiyatlar ile hatta ücretsiz olarak sunacak, bakımları düzenli olarak yapılacak, milyon dolarlık devlerin gelip günlerce haftalarca işgal etmeyeceği(tonoz ve mapalarda bağlanma süresi maksimum 1-2 günle sınırlı olmalı) bir sistem hem doğa hem de amatör denizcilerin menfaatine olacaktır diye düşünüyorum.

*

    B. G.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #7 : Mart 28, 2022, 14:44:41 »
Efe kaptan yazdığın her şeye kelimesi kelimesine katılıyorum.

Konunun telegram gibi kapalı topluluklarda tartışılıyor olması muhtemeldir ancak asıl amatör denizcilerin mecrası olan bu platformda hiç ilgi görmemesi bana çok garip geldiği için böyle bir vurgu yaptım. Sonuç itibariyle konu siyasi olmadığı gibi senin de öngördüğün üzere bu ihaleler Göcek ile sınırlı kalmayacaktır.

Son olarak,  alarga özgürlüğü parasını ödediğin takdirde var olacak ve orta halli tekneciler için ihale edilmemiş koy listesi kovalama dönemi başlıyor gibi görünüyor.
*

    İ. E.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #8 : Mart 28, 2022, 18:55:02 »
Yarım saat yüzme molası vereceğim ne olacak demir atamayıp tonoza bağlayarak paramı vereceğim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2022, 19:38:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarım saat yüzme molası vereceğim ne olacak demir atamayıp tonoza bağlayarak paramı vereceğim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öyle bedavaya yüzmek var mı?
Seyir halinde kictan bir halat ile denize sallanıp serinleyecegiz artık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. E.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #10 : Mart 28, 2022, 20:21:48 »
Merhaba...Yaklaşık bir haftadır Göcek tarafındaydım. Neredeyse her koyda ve restoranda bu konu konuşuluyor ve açıkçası her kafadan bir ses çıkıyor.

Genel olarak bölgenin önde gelen restoran işletmecilerinin söylediği şu:

Bu düzenleme restoranların iskelelerini ve iskele tonozlarını kapsamıyor. Yani yine iskelelere bağlanıp, tonoz alınıp yemek yenebilecek. Düzenleme koyun içinde alargada kalacak teknelere yönelik.

Şartnameye uygun olarak tonozların atılması ve gerekli güvenlik şartlarının sağlanması, maliyeti ihaleyi alan firmaya ait. İş de burada ilginçleşiyor zaten...

Şu ana kadar ihalesi yapılan 6-7 koyda ihaleyi kazanan firmaların ödemeyi taahhüt ettikleri rakam çok büyük! İhaleyi kazandıkları rakamla; (sezon 180 gün olarak hesaplanırsa) tonoz başına bağlanacak teknelerden gecelik 6000 TL gibi bir rakam almaları gerekiyor. Ki bu rakama yapacakları yatırım maliyeti dahil değil...

Dolayısıyla herkes aynı soruyu soruyor. Bu para nereden çıkacak?

Genel kanı yapılan ihalelerin iptal edileceği ve tekrar ihaleye çıkılacağı yönünde...

 
*

    S. D.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #11 : Mart 28, 2022, 21:37:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genel olarak bölgenin önde gelen restoran işletmecilerinin söylediği şu:

Bu düzenleme restoranların iskelelerini ve iskele tonozlarını kapsamıyor. Yani yine iskelelere bağlanıp, tonoz alınıp yemek yenebilecek. Düzenleme koyun içinde alargada kalacak teknelere yönelik.

Yani köfte makarna artık eskisi gibi 300TL değil, muhtemelen 3000TL olacak...

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #12 : Mart 28, 2022, 22:34:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yani köfte makarna artık eskisi gibi 300TL değil, muhtemelen 3000TL olacak...

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

minn-kota mıydı şu uydu destekli sabit durma sisteminin adı.. bu işin sonunda onu satanlar kazanacak demektir.. 12mt tekneye gecelik 500-₺ demirleme parası vereceğime; bir-iki sezonda bu çakallara vereceğim parayla panel+akü yatırımı yapar sabaha kadar koyda hiçbir yere bağlanmadan sabit kalırım der millet ;kimse de birşey diyemez
*

    Ö. Ö.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #13 : Mart 28, 2022, 22:56:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...(sezon 180 gün olarak hesaplanırsa)
Gazete makalelerinde de yapılan bu gün hesabı doğru değil.

İlk aşamada ihalesi yapılan Göcek merkeze yakın koylar kışın bile dolu olan, teknelerin denizde kışladığı, sezon dışında bile pek yer bulunmayan koylar. Zaten marina gibi işgal edilmiş durumda.

Muhtemelen öncelikle bu potansiyeli nakde çevirme planları yapılmış.

Bu açıdan işletmeci 6 ay yoğun sezon, 3 ay hafif ve 3 ay kışlama müşterisi gibi hesap yapacaktır.

Son olarak şunu söylemek isterim;

2007'de yayınlanmış ve hali hazırda yürürlükte bulunan "öçk alanı göcek dalaman koyları koruma kollama usulleri" belgesinin neden uygulanmadığını sorgulamayan hiçbir amatör denizcinin şimdiki uygulamaya itirazı samimi olmayacaktır.

Herkes kendine ucuz tonoz bulma derdinde, koyları çayırları düşünen olduğunu sanmıyorum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


öZgür (mobil tapatalk)

*

    A. İ.

Ynt: Göcek Koyları ihalesi
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2022, 11:43:02 »
Konu ile ilgili 24.Mart.2022 'de Cumhuriyet Gazetesinde çıkan haber :
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından Göcek koylarında mapa- şamandıra sistemi kurulması ve işletilmesi ile ilgili başlatılan ihale sürecinde ilk olarak 15 Mart 2022 tarihinde Osmanağa, Boynuzbükü, Günlüklü ve İnce Burun koylarında tekne bağlama amaçlı 99 adet mapa ve 59 adet deniz yüzeyi şamandıra sistemi kurulmasına ve işletilmesine 10 yıllık kullanma izni verildi.
Göcek Halk Meclisi’nin açıklamasına göre, bugün gerçekleşecek ikinci etap ihalede ise Kille Bükü, Kille Koyu, Bedri Rahmi, Sıralıbük koylarında 94 adet mapa ve 37 adet şamandıra ve Sarsala, Hamam, Binlik, Martı Koylarında ise 127 adet mapa ve 47 adet şamandıra olmak üzere 2 ihale sonunda toplam 320 mapa ve 143 şamandıra kurulması ve işletilmesi verilmiş olacak.
ÇOK FAZLA TEKNİK DETAY İÇERİYOR"
Konu ile ilgili Göcek Halk Meclisi adına açıklama yapan Meclis Başkanı Yeşim Mukan, “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü projesi kapsamında toplam 6 ihale ile 19 koyda mapa-şamandıra sistemi kurulması ve işletilmesi öngörülüyor” dedi. Mukan’ın, açıklaması şöyle:
“Öncelikle bu sistemin kurulması çok fazla teknik detaydan oluşuyor; mapa ve şamandıraların yapımı ve yerleştirilmesi, atık alım ve arıtma gemisi, yapılacak işin fizibilitesinin hazırlanması gibi çok sayıda teknik detay içeren bu sisteminin kurulması ve işletilmesine yönelik ihale şartnamesine göre ihaleye katılmak isteyen kişi ya da kurumlara bir hafta gibi kısıtlı bir süre tanınması; fizibilite, teknik ve maliyet çalışmalarının tamamlanarak ihale dosyalarının zamanında teslim edilmesini neredeyse imkansız hale getiriyor".
YEREL PAYDAŞLARDAN GÖRÜŞ ALINMADI
Şartname içeriği, tonoz ve mapa çalışması yapılacak olan koylar, şamandıra sayıları, şamandıraların tekne boylarına göre karadan mesafeleri gibi önemli konularında STK, odalar ve kooperatifler gibi bölgede faaliyet gösteren yerel paydaşlardan görüş alınmadığını üzülerek belirtmek zorundayız. Diğer taraftan, şartnamede, özel tekne veya ticari tekneler ya da günlük tur teknelerinin koylarda ne şekilde konaklayacağı, bu tip tekneler için nasıl bir uygulama öngörüldüğü hakkında bir bilgi bulunmuyor. Bu durumun özellikle ticari tekne işletmecilerine, Mavitur gezginlerine ve tekne sahibi Göcek’lilere ciddi bir ek maliyet getirmesinin yanı sıra söz konusu teknelerin koylarda bağlama imkânı bulamama riski de vardır.
“HEM İDARE HEM YÜKLENİCİ FİRMA KAYIPLARA UĞRAYABİLİR”
Ayrıca; ihalesi yapılan koyların bazılarında doğal ve arkeolojik sit alanları bulunduğu ve güvenlikle ilgili konuların da dikkate alınması gerekliliği bilinmektedir. İhale teknik şartnamesinde yatırımcının gerekli ön izinler çerçevesinde ‘uygundur’ görüşü alması gereken kurumlar listelenmiş. Bu 9 kurum arasında sualtı arkeoloji çalışması için Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü de var, bu durumda 5 ton ağırlığındaki tonozların nasıl yerleştirileceği çok büyük önem taşıyor. Daha önemlisi, ihale sürecinin söz konusu kurumların uygun görüş bildirilmesinden önce başlatılması nedeniyle sonradan olumsuz görüş bildirilmesi olasılığı göz önüne alınmadığı için hem idare hem yüklenici firma zaman, emek ve maddi kayıplara uğrayabilir.
“ÇEKİNCELERİMİZ VAR”
Ağaçları korumak adına koylarda daha çok mapaya (baba) ihtiyaç olduğunun farkındayız, zaten bugüne kadar koylarda ağaçlara tekne bağlamak yasaktı ve tekneler mevcut mapalara ve sınırlı sayıdaki şamandıralara bağlıyorlardı. Ancak ihalelerle koylarda hedeflenen şamandıra sisteminin kurulması ile ilgili bazı çekincelerimiz var. Teknelerin çoğu bugüne kadar demir atarak kıyıya bağlanıyordu ve bu uygulamanın deniz tabanında ve deniz altı ekolojik sisteminde herhangi bir tahribata sebep olup olmadığı ile ilgili yapılmış bilimsel bir çalışma yok. Dolayısıyla; şamandıralar konusunun, bilimsel verilere dayanarak ve ortak paydaşların katıldığı bir çalıştay ile belirlenmesini doğru buluyoruz.

“KAMU YARARI GÖZETİLMİYOR”
Sürdürülebilir turizm çevreyi ve doğayı koruyarak gerçekleştirilebilir. Ancak söz konusu ihaleler ve sonrasında bu koylarda öngörülen işletme sürecinin bizi endişelendirdiğini ve bu uygulamada kamu yararının gözetilmediğini üzülerek belirtmek zorundayız. Bu ihalelerin kar amacı güden şirketlere verilmesine, bu koyların birer rant kapısı olarak görülmesine ve işletilmesine karşıyız. Koylarımızın tüm yatçılar tarafından ek bir maliyet getirmeden kullanılmasının önüne geçen bu uygulamaya itiraz ediyoruz.
“YEREL YÖNETİMLER TARAFINDAN YAPILMASI UYGUN OLACAKTIR”
Bu sistemin hayata geçmesi durumunda, yıllardır bu koylardan ekmeğini kazanan ticari teknelerin ve Göcek/Fethiye marinalarında bağlı yerel halka ait teknelerin akıbetinin belirsizliğine itiraz ediyoruz. Burada eğer amaç doğayı, denizi, koylarımızı korumaksa bunun kamu ve yerel yönetimler tarafından yapılması daha uygun olacaktır.”

OSMAN GÜRÜN: TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün ise, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda koyların yerel yönetimlere bırakılması gerektiğini ifade etti. Gürün, “Koylar yerel yönetimlere bırakılmalı. Vatandaşlarımızın kıyılardan eşit ve gönlünce yararlanabilmesi için tüm koylar yerel yönetimlere devredilmeli. Göcek koylarının kiralanması konusunun hukuken takipçisi olacağız” dedi.
« Son Düzenleme: Mart 29, 2022, 11:46:05 Gönderen: Alper İynem »