0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi, kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.
Tutya toplam hacmının yarısına ulaşmışa değiştirilmelidir, sizinki biraz fazla erimiş. Galvanik korozyon, elektrik olarak bağlı iki değişik metalin aynen bir pilin içindeki reaksiyon gibi birbirini yemesidir. Eski pillerde anot kömür katod ise çinko olurdur. Teknoloji yeterli olmadığı için, çinko dış gövdeyi de oluştururdu ve pil aşırı kullanıldığında dış kap eriyerek içindeki asitli kısım dışarı "akardı". Tutyanın çalışma prensibi budur. Yani ek bir elektrik kaynağına ihtiyacı olmadan tuzlu suyun içindeki iki metalden birisi yenir. Pervane gibi kıymetli metallerin yenmesini engellemek için yenilmesi daha kolay olacak tutya takılır. Ek bir elektrik kaynağı olmadan metaller birbirini etkiler ve tutya aşınır. Elektrolitik kaplama denilen sistemde ise iki metal elektrik ileten bir sıvıya daldırılır ve metallere düz akım verilir. Bu şekilde örneğin altın ana gövdeden ayrılarak bakır üzerine yapışır ve altın kaplama oluşur. Alternatif akımın yani şehir şebekesinin galvanik korozyon yaratacağına dair bir belirti yoktur. Marinada bağlı iken ve elektrik alırsanız, toprak hattı iki tekneyi birbirine bağlar ve toprak hattı teknenin su altındaki metallerine de bağlı olduğu için iki teknenin metalleri birbirine elektriki olarak bağlanır, zaten aynı sıvı ortamda (deniz suyunda) olduklarından galvanik olarak birbirlerini etkilerler. Bir teknenin akü sisteminde kaçak olması halinde ise aynı elektrolitik kaplama gibi bir metal aşınırken diğeri etkilenmesi. Bu nedenle galvanik izolatör takmak iki tekne arasında düşük voltaj nedeni ile oluşabilecek akımları engeller, şehir şebekesinde bir kaçak olursa da toprak hattı görevini görür ve kaçağı toprak hattından toprağa yönlendirir. u nedenle teke içinde üretilen veya dışarıdan alınan elektriğin galvanik korozyona etkisi yoktur. Topraklama kablosu iki tekne arasında elektrik bağlantısı sağlar. Böyle düşününce inverter gibi cihazların topraklanması çarpılmayı engellemek için gerekli olsa da galvanik korozyon açısından önem taşımaz.