0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ö.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #15 : Mart 25, 2009, 23:50:49 »
evet bildim tekne adı Elite Lotus diye kalmış aklımda o yüzden bende tam emin olamadım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap evet devrilmenizi izliyordum uzaktan e tabi sizin ekiptekilerle gülerek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu arada o kulüple hiçbir alakam kalmadı kalmasında zaten. Güzel bir yaz geçirdik ama sizlerle o anılar güzeldi.
Bu arada vuruntu sorunu yaşayan tekneye ne olduğunu gerçekten merak ettim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #16 : Mart 26, 2009, 00:02:15 »
Pervaneye naylon torbamı sarıldı yoksa..


*

    E. Ö.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #17 : Mart 26, 2009, 00:08:13 »
yada parçalanmış bir balıkçı ağı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #18 : Mart 26, 2009, 00:13:03 »
Biraz detaya girmek gerekirse,
Lotus'ta 22HP Yanmar makine ve şanzıman var. (o zamanlar) sert bir kaplin ile 120 cm 2,5 lik şafta bağlanıyor. Bir kovan yok. Deep Seal olarak sızdırmazlığı sağlayan salmastra olarak kullanılan bir sistemin ve kabaca bir boru olarak tarif edebileceğimiz bir yuvadan çıkıp, sırf pervanenin salgısını ve ağırlığını taşımak için konmuş, içi lastik bakır boru kovanda dönen, 10 cm uzunluğunda bir braket var. Pervane sabit 2 kanatlı 16/11 9 yıllık bir pervane. Kulaklar sert lastik ermaksan takoz.

Takozları kabaca fenerle önden bakarak görmek mümkün ancak yakından bakmak için arka dolapları boşaltıp yakından bakmak lazım. Gerek görmedik.

Lotus ile şimdiye kadar muhtemel 6 kez layn sorunu yaşadık. İlki orjinaldi yani aldığımızda böyleydi. Düzeltmek çok uzun zamanımızı aldı. İkinci ve 4. motor inip çıktığında oldu. Usta halletti, diğerlerini hep biz yaptık. 3. ve sonuncusu yani 6. sı-ki hala öyle- halat sardığımız için oldu. Ama malumunuz pervaneye halat sarmak için tornistanda gidiyor olmak lazım. Açık denizde ileri doğru giderken halat yada başka bişey sarma olasılığı çok düşük. Parçalanmış balıkçı aı hiç sözkonus değil, parçalanmış ağlar direkt batarlar. Şamandıraya bağlı olanlar yüzerler, dediğim gibi bırakma grubuna girebilecek bu tr ağlar da o derinliklerde pek kullanılamz, kıyıyya yakın boğaz-burun gibi yerlerde olur genelde. naylon torba her zaman mümkün ancak onu da pek düşünmüyoruz.

Pervaneyi fener ve projektörle kontrol ettiklerini söylediler. Sabit kanatlı pervaneler ileri doğru giderken düşmezler yani yuvalarından çıkarak düşmezler! Somuna yük ancak tornistanda biner, kamasından sıyrılır ve düşer. Fenerle tek kanadını gördükleri pervane için de "dalın altına bakın" demek aklıma gelmedi doğrusu. Gözükmeseydi de şüphelenmezdik, 2 kanadıda kopmuş veya kendi düşmş pervane kaç devir olursa olsun tekneye 3 NM yaptırmazdı nasılsa!
« Son Düzenleme: Mart 26, 2009, 00:15:15 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    N. B.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #19 : Mart 26, 2009, 00:22:10 »
Layn sorunu?

*

    M. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #20 : Mart 26, 2009, 00:37:25 »
Ligne ile kastedilen, pervanenin-şaftın-kaplinin ve motor bloğunun aynı eksen üstünde çalışması.
*

    T. Ö.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #21 : Mart 26, 2009, 00:40:06 »
Alıntı yapılan: Mehmet Erem
Ligne ile kastedilen, pervanenin-şaftın-kaplinin ve motor bloğunun aynı eksen üstünde çalışması.

Benim tekne saildrive olduğu için bu ligne, layn, vuruntu, takurtu gibi problemler bizde pek hasıl olmuyor, değil mi ?

TANER
*

    M. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #22 : Mart 26, 2009, 00:44:32 »
Olmuyor, S-Drive in en iyi tarafı kesinlikle bu! Lotus'un bir S-Drive'ı olsun ne kadar isterdim anlatamam ))
*

    N. B.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #23 : Mart 26, 2009, 00:50:16 »
Teşekkür ederim.

Motor boşta çalışırken vuruntu yoksa, nedeni layn boyunca aramak lazım.
*

    C. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #24 : Mart 26, 2009, 00:51:04 »
Layn sorununun bir anda ortaya çıkma ihtimali çok fazla değıl, böyle bir sorun varsa önceden hafif de olsa belli eder kendini, giderek artan vuruntu verir, sorunsuz ve uzun bir seyir halinde pat diye olmamalı layn ile ilgili bir sorun.

Şaftın tekne içinde kalan kısmını sıkıştıran bir parça mı araya düştü de sıkıştırdı şaftı...
*

    C. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #25 : Mart 26, 2009, 01:00:37 »
Memedim Erenim cevabı vecesen ve vemecesen deyive yatcem gari...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #26 : Mart 26, 2009, 01:02:01 »
Aslında düşünülürse sistem çok garip çalışıyor.
Dönen pervane suyu iterek şafta oradan kaplin yoluyla motora yükleniyor. Motor bloğunu ileri doğru itiyor. Kulaklar ya da takozlarle tekneye yarı esnek sabitlenmiş motorda tekneyi bu sayede ileri doğru itiyor.

Motorlar yelkenli teknelerde de olsa düz çalışmak üzere dizayn edilmişler. 22 HP bir Yanmar aslında çok da ağır değil, ancak yelken yapılıyorsa ya da başka bir sebepten yan yattığında tüm yük yatılan tarafa biniyor. Pervanenin salgısı sebeiyle de öncelikle arka taraf çok ciddi strese maruz kalıyor. Yelken yaparken hele de 15-20 derecelerden fazla yatmış teknelerde motor ile destek olmamak gerekliliğinin sebebi bu!

Nereden mi biliyorum? Çünkü bu sbebpten bir motor yaktık da oradan!
Gerçi bu bir başka seferin konusu ama şöyle özetleyelim, neredeyse fırtına düzeyinde esen rüzgarda dümenci yaklaşık 10 küsur saatlik yolu tek başına geçerken küçük bir cenova açıyor, motor çalışır vaziyette Mikono'tan çeşmeye Otopilot ile rota tutabildiğini görünce çok seviniyor! Dalgalar oldukça kaba ve sancağa yaklaşık 20 derece bazı durumlarda daha da fazla yatan tekne motor artı yelken sabaha kadar yol aldıktan sonra yaklaşık 5-6 saat sonra önce sağ arka kulağı kopartıyor, akabinde ön kulak da neredyse koptu kopacak, devinim ve salınımdan alternatörü bloğa sabitleyen çakma sistem-kol ve civataları gevşiyor ve düşüyor, şarj sistemi devreden çıktığı için içerde alarmlar ötmeye başlıyor, dümenci motoru boşa almayarak o gece yapabileceği en son hatayı da yapıyor ve içeri girip çok değerli dakikaları neyin öttğünü anlamak için harcıyor, motor kapağını açtığında artık çok geç, kopan ön kulakla beraber alternatör tamamen terinden çıkıyor ve bilin bakalım neyin üstüne düşüyor? YAĞ FİLTRESİ!!!
Tam yola yakın devirle giden teknede yağ filtresinin delinmesinin yarattığı sonucu, şöyle söyleyeyim yaklaşık 1,5 yıl boyunca durmaksızın temizledik, yine de hala bana göre Lotus'un içi bazı gecelerde kabus gibi yanmış motor yağı kokar )))
Motor ancak bütün bu olanlardan sonra boşa alınır ama artık çok geçtir!
gecenin geri kalanı ve Alaçatı marinaya giriş sert rüzgarda yelken ile tamamlanır (bence zaten baştan yapılması gereken şey), motor yukarı alınır, açılır, gerekli tamirat yapılır, parçalanmış kulaklar değiştirilir, tekrar ligne veya layna alınır...

ve bir dolu ders çıkartılır!
*

    M. E.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #27 : Mart 26, 2009, 01:03:50 »
beyin fırtınasına devam!!!

cevaplar en erken yarın "tepetaklak yazılmış" olarak, sayfanın sonunda yayınlanacak! )))
*

    T. N.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #28 : Mart 26, 2009, 01:38:30 »
 sırf pervanenin salgısını ve ağırlığını taşımak için konmuş, içi lastik bakır boru kovanda dönen
O lastik var ya o lastik.
*

    F. S.

Ynt: Vuruntu sebepleri!
« Yanıtla #29 : Mart 26, 2009, 01:38:43 »
Şaft + kaplin veya Kaplin+şanzıman bagğlantıları gevşemiş olabilir mi ?
« Son Düzenleme: Mart 26, 2009, 02:05:40 Gönderen: Faruk Savcı »