0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. E.



Poiçe no:22050765/4 Hasar dosya no:2547055/1
Sürat teknesi
Sürat teknemi 2013 yılından beri sigorta ettiriyorum,25 temmuz tarihinde talihsiz bir kaza neticesinde teknemin motor bölümündeki kuyruk ve pervanesi hasar gördü.
Sigorta şirketinden gönderilen experin oluşturduğu dosya geçde olsa ergo sigortaya gönderildi ve sonrasında 23 ağustos tarihinde tarafıma gönderilen mail sonucu teknede meydana gelen hasarın teminata girmediği için dosyanın hasarsız olarak kapatıldığı bilgisini aldım.
Sebep olarak teknemin 17 mil üzeri sürate sahip olduğu , pervane ve kuyruk bölümünün teminat dışı olduğu söylendi
Tekneyi sigorta yaparken tarafıma böyle bir açıklama ve uyarı yapılmadığı halde hasar oluşunca bu maddeyi öne sürerek mağduriyetim giderilmedi.
Yaptıkları araştırma sonucunda acentenin eksik bilgilendirme yaptığını ve uyarıldığını söylediler. Sonuç olarak maddi zararı kendimiz karşılamak zorunda bırakıldık.
Yetkili kıldıkları sigorta acentesinin yapmış olduğu hatanın mali külfetini sigortalıya ödetme yolunu seçtikleri için ve sigorta şirketlerine olan güvenimizi ortadan kaldırdıkları için ergo sigortayı şiddetle kınıyorum.
Tüketici hakem heyeti başta olmak üzere hakkımı arayabileceğim her kuruma müracat edeceğimi açıkça beyan ederim.
Ahmet eskicioğlu


*

    N. O.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #1 : Eylül 06, 2017, 09:09:29 »
Bunun mantigini ben anlamadim. Tekne yuksek suratli oldugu icin pervane ve kuyruk hasari mustehak mi demek istiyorlar ? 3000 euronun altinda hasar olustugunda odemeyen sigorta da var. Dikkat etmek gerekli.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



*

    G. A.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2017, 11:21:12 »
Sigorta Poliçeleri nin birer sözleşme ,akit olduğunu unutmayın.
Her sözleşmede olduğu gibi taraflar arsında yazıya dökülmüş ve imza altına alınmıştır ve siz prim peşinatı yatırdığınız anda sözleşme başlamış demektir.
Her sözleşmede olduğu gibi taraflar arasında istisnalar haricinde fesih edilebilir.
Her sözleşmede olduğu gibi söz değil yazı esastır.
Her sözleşmede olduğu gibi maddeler okunmuş ve her iki tarafta ilgili maddeleri kabul etmiş sayılır.
Her sözleşmede olduğu gibi anlaşmazlık halinde Hukuki hakkınız saklıdır.
Sigorta Poliçeleri birer SÖZLEŞMEDİR.
UNUTMA!


*

    E. H.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2018, 08:40:51 »
normalinde sürat teknelerine teminat veren şirket çok azdır.
Mapfre bu işe hiç girmez. Güneş portfoye bakar. Allianz dar kapsamlı makine hasarları, şaft pervane, ferdi kaza gibi teminatlar olmaksızın verir. sadece gövde ve 3. şahıs teminatları vardır diyebilirim.
Ergo sigorta'da en azindan süper olmasa da bulunabilecek iyi bir sigorta poliçesi veriyor. teminat veren azınlık şirketlerden biri diyebilirim.
3. Şahis tekne bedeli kadar verilir.
Motor hasarları teknenin yaşına göre ya verilir ya verilmez.
fakat şaft ve pervane hasarları teminat haricidir.
tabiki size bunlar söylenmediği için acente haksızdır.
poliçelerinizi yaptırırken teklifi ya bir bilene sorun yada anlayan acenteden destek alın.
Çok fazla yapılmadığı için herkes bilmez. dikkat edin.
Geçmiş olsun.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2018, 10:36:03 »
Konusu açılmışken şunu da ek bilgi olarak yazmak istedim;

Yüksek hızlı tekne sahipleri sanırım hem acentanın bilgisizliği hem de kendilerinin düşük prim ödeme yönelimi nedeni ile sigorta poliçelerini 17kn altı tekne olarak yaptırıyorlar. (kim bilir, belki nasılsa o kadar hız yapmam diye düşünüyorlardır!)

fakat tekne bu hızların üstüne çıkabilen bir tekne ise bu poliçe geçersiz durumda kalıyor.

Bu şekilde poliçeye sahip teknelerin bizden transferini istediklerinde ya geri çevirdik ya da poliçe güncellendi.

Tavsiyem:
Denizcilik ve yatçılık konusunda uzmanlaşmış, çok miktarda tekne sahibi müşterisi (referansı) olan acentalarla çalışın.
Sigortacılık ilk denizde çıkmış, tarihi çok eski (İlk sigorta poliçesi 1347 tarihinde Cenova Limanı' ndan Mayorka' ya giden “Santa Clara“ adlı geminin yükü için düzenlenmiş.) ve detayları çok daha fazladır, yeterli tecrübeye sahip olmayan bir acenta ile çalışmak üzücü olabilir.

İhtiyacı olana tanıdığım ve çok güvendiğim bu işin uzmanı, yatçı dostu, kendi denizci olan bir acenta önerebilirim.
« Son Düzenleme: Temmuz 02, 2018, 10:37:13 Gönderen: Özgür Ökten »

*

    D. Y.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2018, 15:16:14 »
Neden 17 mil olduğu belli mi peki, sigorta şirketleri 17 mili nasıl belirlemişler.

*

    Ö. S.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2018, 16:12:36 »
Merhaba Sigorta Acentesi olarak konuya biraz açıklık getirmek isterim.

Tekne Sigortası Düzenlenirken sigortalanacak olan teknenin "17 mil altı / üstü"  olduğu teyit edilip poliçede bu şekilde belirtilir.

"17 mil üzeri"  seçildiği taktirde poliçeye otomatik olarak "Speedboat Klozu" eklenir, bunun da Türkiye'de yapılan (%90'ı) tekne poliçelerindeki açıklaması ;

19. SÜRAT BOTU KLOZU

BU 19. KLOZ UYGULANDIĞI ZAMAN YUKARIDAKİ KLOZLARDA BULUNAN AYKIRI HÜKÜMLERE ÜSTÜN OLACAKTIR.

19.1. İlgili gemi yolda iken poliçeye ekli cetvelde adı yazılı sigortalı veya diğer yetkin kişi/kişilerin teknede ve geminin de bunların denetimlerinde olması bu sigortanın bir koşuludur.

19.2. Geminin

19.2.1. fırtınaya açık plaj veya kıyıda dubaya bağlı ya da demirliyken içinde hiç kimse olmaksızın bırakıldığı sırada oturması,batması, denize gömülmesi veya dalması yahut sürüklenerek hasara uğraması nedeniyle veya bunlardan doğan

19.2.2. yarışa katılması veya hız denemesi veya bununla ilgili her hangi denemeden doğan zıya veya hasarı ya da her hangi 3. kişiye karşı sorumluluk yahut her hangi kurtarma tazminatı kabul edilemez .

19.3. Aşağıdakiler ile ilgili olarak dümen, bağlantı mili [strat şaft] veya pervane için tazminat kabul edilmez :

19.3.1. 9.2.2.1 ve 9.2.2.2 Kloz’ları gereği.

19.3.2. Ağır hava,su veya diğer gemi,rıhtım veya iskeleden başka şeylerle veya su ile temas nedeniyle zıya veya hasar için tazminat. Fakat bu 19.3.2. Klozu geminin ağır hava neticesi yarı batık hale gelmesi nedeniyle uğranılan hasarı istisna etmez.

19.4. Gemi dahili makine ile donatılmışsa, kendiliğinden çalışan [otomatik] veya dümen donanımından denetlenebilen uygun kurulmuş [monte edilmiş] ve etkin olarak bakımı yapılan çalışmaya hazır bir yangın söndürme sistemi ile donatılan makine dairesi [veya yeri] tank alanı ve mutfağa sahip olmadıkça, bu sigorta yangın veya patlamadan doğan sorumluluğu kapsamaz.

şeklindedir.

Yakın zamanda müşterimizin yaşadığı hasara karşılık eksperin açıklaması şu şekilde olmuştur.

“Speedboat klozlar kurulu azami sürati 17 mil/saatin üzerindeki teknelerde otomatik olarak devreye girmektedir. Eğer tekne 17 mil /saatin üzerinde sürat yapabilecek kapasitede ise Yat klozun 5. Maddesi iptal edilip 19. Maddesi olan bu klozlar devreye girer. Burada önemli husus teknenin optimum şartlarda yapabildiği en yüksek sürattir, yani olay esnasında süratli veya yavaş gitmesi ne yazık ki klozun uygulanmasını etkilemiyor. Tüm motoryat ve sürat botu tekneleri için bu durum geçerli.
 
İlgili klozda ise, pervane, şaft, dümen gibi (bütünüyle kuyruk) aksamların teknenin denize uzantılı olan parçaları olması nedeniyle süratli teknelerde risk unsurunu artırdığından dolayı bazı daraltmalara gidiliyor."

Tabi akıllara hemen salmaya gelecek zararlar ve kuyruktaki zararlar gelebilir ancak bu teminat Yelkenli Tekneleri kapsamıyor, (17 mil altı olduklarından), sürat teknesi veya motor yatlarda uygulanmasının daha belirgin sebebi yüksek süratte kuyruğun sudan çıkıp indiği sırada darbe ile zarar görme ihtimalinin yüksek oluşu ancak bunun ayrımını yapmak pek mümkün olmadığından kuruk hasarlarında sebebe bakılmaksızın bu kloz devreye girmektedir.
« Son Düzenleme: Temmuz 02, 2018, 16:14:39 Gönderen: Özhan Sezgin »
*

    İ. G.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #7 : Temmuz 02, 2018, 17:37:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İhtiyacı olana tanıdığım ve çok güvendiğim bu işin uzmanı, yatçı dostu, kendi denizci olan bir acenta önerebilirim.

Ben rica edebilirmiyim?

Teşekkürler.
*

    L. K.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #8 : Temmuz 02, 2018, 20:32:45 »
Poliçe satın alınırken teklif ve kabul sistemi çalışır. Sigorta yaptırma teklifinin sigortalı tarafından geldiği varsayılır (beyana dayalı olarak) sigortacının da bu teklifi kabulü ile sigorta sözleşmesi yapılır. Poliçe ile birlikte poliçe şatlarını içeren bir bilgilendirme formu verilir. Eğer bu bilgilendirme formu verilmedi ise 17 milden bahsedilmiyorsa ve poliçede speedboat klozu geçerli olacağına dair bir not yoksa, eksik bilgilendirme iddiasıyla sigorta tahkime başvurabilirsiniz. Tahkim kararı (sanırım 40.000 TL altı hasarlarla limitli) bağlayıcı olup, karara itiraz yolu yoktur. Alternatif olarak mahkemeye de başvurabilirsiniz.

Bu sene poliçesini yenileyecekler HDI' dan da poliçe şartlarını öğrensinler, kapsamı oldukça geniş.

Kazasız ve hasarsız günler dilerim
*

    N. D.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #9 : Temmuz 03, 2018, 06:51:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Sigorta Acentesi olarak konuya biraz açıklık getirmek isterim.

Tabi akıllara hemen salmaya gelecek zararlar ve kuyruktaki zararlar gelebilir ancak bu teminat Yelkenli Tekneleri kapsamıyor, (17 mil altı olduklarından), sürat teknesi veya motor yatlarda uygulanmasının daha belirgin sebebi yüksek süratte kuyruğun sudan çıkıp indiği sırada darbe ile zarar görme ihtimalinin yüksek oluşu ancak bunun ayrımını yapmak pek mümkün olmadığından kuruk hasarlarında sebebe bakılmaksızın bu kloz devreye girmektedir.

Özhan korsan yazini okuyunca gecen baktigim bir katamaran aklima geldi, bunlar 25 knot lara gadar hiz yapabilen yelkenliler, motorlan degil ama yelken ilen 17
knot ti gecebilen bircok yelkenli tekne mevcut, bunlardami 17 mil üstü sayilacaklar?
*

    S. C.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #10 : Temmuz 03, 2018, 09:40:33 »
Bu konuda Hakan korsandan bilgi istemenizi tavsiye ederim. Hakan Zorlu korsan yani. Yoksa tonozdaki yani resmi bağlama sözleşmesi olmayan tekneyi sigortalayan bile var.Sorun olana kadar güzel .Zaten renkli rüyalardayız Türkiyem.
&t=772s
*

    N. D.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #11 : Temmuz 04, 2018, 11:34:02 »
Video güzelmis Hakan sag olsun bir cok konuyu aydinlatmis  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. G. T.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #12 : Mart 29, 2019, 12:16:10 »
Benzer bir problem de benim var . 11.45 m gobbi marka bir motoryatım sürati 17 üstü olarak allianz sigortaya sigortalattım. Farklı durum şöyle ; çekek yerinde ocak ayında olan fırtına sonrasında bağlı olduğu tonoz yetersiz kalarak iskeleye çarpması sonrası gövde ve pervane -şaft hasarları oluştu. sigorta pervane hasarlarını yukarıdaki 19.3.2 nolu speedboat maddesine dayanarak ödemeyi reddetti. bu doğal afette korunaklı bir alanda meydana gelen hasarda bir çok tekne hasar gördü. teknenin 17 mil üzeri olup olmaması ne ifade ediyor olabilir ki sigorta şirketi bu ödemeyi reddetti. kanuni haklarım için çalışmaları elbette başlatacağım ama sizlerden bu konu ile ilgili fikirlerinizi alabilirsem çok sevinirim .
*

    H. Z.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2019, 12:44:25 »
Gökhan korsan, tekneniz tonozda mı duruyor? Tonozdaki tekneler teminata girmediği gibi (marina, barınak vb. güvenli yerler aranır) zaten teminat dışı kalır.

17 mil üstü tekneler "poliçede aksi yoksa" speed boat klozuna tabidir ve pervane şaft vb organlar kapsam dışıdır. Sektörde 17 mil üzeri tekneleri muafiyetsiz sigortalayan sigorta şirketleri mevcut. 2019 Boat Show'da Sigorta Eksperi Sn. Hande Birsen'in sunumuna buradan ulaşabilirsiniz.







*

    A. G. T.

Ynt: Tekne sigortası yaptırmayı düşünenlerin dikkatine....!
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2019, 13:08:48 »
hakan bey teknem giresunda balıkçı barınağına kıçtan kara bağlıydı. baştanda tonoza bağlıydı. o gün bildiğimiz afet oldu be fırtına çok büyük oluğundan  rıhtıma çarpması sonucu gövdede ve pervanede hasar oluştu. speedboat klozunun 19. maddesinde hiç bir maddesiyle bağdaştırmadım ama hasar bu maddeden dolayı ödenmedi .  sürat botu olup olmaması bu durumda ne anlam  ifade edebilir ki 19. maddenin ana konusu hız ve hızdan kaynaklı hasarların yüksek riskidir. meteoroloji 18 m /sec  8 bofor fırtına raporum var alınmış