0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #15 : Aralık 11, 2012, 11:08:07 »
Yukarida yazdim Halil abicim. Aracin kondisyonu bir faktor bu konuda. Benim aracim 40 eder deyip 42 odeme alanda cikabilir.
Bir oto galerisine girdiğinizi düşünün. Aynı marka, model ve özelliklerde iki araç olsun. Biri 50.000 Km de hiç yıpranmamış diğeri 250.000Km de boyası soluk, yorgun bir araç. Bu araçların ikisi de 50.000 TL olsun. Hangisini alırdınız? Normali biri 50.000 iken diğeri 40.000TL gibi bişi olmalı değil mi?

Fakat yukarıdaki araçlar sigortalanırken ikisi de aşağıdaki linkteki Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliğinin listesinden sigortalanır, ödeme yapılırken piyasa rayic bedelinden ödenir.

Yukarida Vural korsaninki cok ekstrem bir ornek olmus. Ben yari yariya teklif hic gormedim 23 senelik meslek hayatimda.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    V. P.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #16 : Aralık 11, 2012, 11:46:40 »
Aslında ben dersime çalışmıştım. Maslak'ta arabayı servise soktuğumda araç almaya gelen ve aracı perte çıkmış başka bir araç sahibinden bu konuyu öğrendim. Onunda aracı perte çıkmış ve siğorta şirketi aracın yarısına yakın değer biçince mahkemeyemgitmiş ve kazanmış. Bu kulağımın bir tarafında kalmıştı.


Hakan'a tamamen katılıyorum. Ama başından beri söylediğiniz iyi niyet malesef bazı sigorta şirketlerinde yok. Benim araca nasıl değer biçtiler biliyormusunuz. Komediye bakın. İlk önce sahibinden com'a bakmışlar. Sonra iki galericiyi aramışlar. Doğru sahibinden com'da 23.000 e de araç var ama 50.000 ede. Benim aracım özel. 4X4 donanım en yüksek. Sen nasıl normal düz bir aracın fiatını en düşük ödemeyi yapmak için baz alırsın ki. Kasko değer listesi o zaman tam 48.000TL idi aracımın. Yapılması gereken önce gider arabaya bakarsın, km kaç, durumu nasıl sonrada araca gerçek yani benim o an o tür bir arabayı alacak bir değer biçersin. Tamam 48.000 ödeme ama dip fiatıda ödeme. Benim kaderim sahininden com sitesinde ise vay anam vay..


Sigorta şirketleri biliyorlar mahkeme durumunda daha yüksek bedel ödeyeceklerini. Ama araç sahipleri bilmiyorlar.


Bunun dışında 1987 yılından beri herşeyim sigortalı. Defalarca hasar gördüm ve hepsini tamı tamına en kısa sürede aldım. Ev hasarı dahil. Haklarını yemek insafsızlık olur.


Ancak konunun en can alıcı yeri ne yazıkki sigorta şirketlerini böyle davranmaya götüren biz insafsız müşteriler. Ne üçkağıtlar yapıyoruz aklını durur. Onlarda maalesef kurunun yanında yaşı yakıyorlar. Ben neler gördüm.örnekler


Sarhoş kafa ile kaza yapıp ertesi gün bir trafik polisi ayarlayıp başka bir aracı tehna bir yere götürüp kaza yapmış süsü verip tutanak tutturan.


Eksper gelmeden önce arka stop yada ön farı çekiçle kırıp sigortadan değiştiren
Aracının motorunu yakıp sonra birkaç kişi ile birlikte yüksek biryerden aşağı sallayanlar. ( bu örnek gerçek, bostancı sanayide adını vermeyeceğim bir kaportacı araç sahibi ve kalfası aracı ümraniyeden yüksek bir yerden aşağı sallıyorlar ama araç gidiyor dalın birine takılıyor ve amaçlarına ulaşamıyorlar)
Aracın örneğin tamponuun parasını tam alıp eski tamponu onarıp kalan parayı cebe atanlar
Vs vs


Önce dönüp bunlara bakmak gerekiyor. Sigorta şirketleri maalesef bu durumlar yüzünden kendilerine kazık yemeyecekleri bir savunma mekanizması geliştirmiş durumdalar.


Ben iki defa ev hasarı yaşadım. ( boru patlaması) hemen iki saat içinde sonuç aldım. Eksper atandı. Eksper telefon etti. Şirketin anlaşmalı tamircilerini yönlendirdi. Ve iki gün sonra herşey tamam dı.


Ama teknede mazot borusunun patlaması ve ödeme alamamam entrensandı. Gemi inşa mühendisi bir eksperin diline kalmışız. Gelip incelediğinde olmaz böyle şey sizin hasarınız hemen ödenmeli diye nutuk atıyordu. Ama tam tersi bir rapor yazmış. Ben bu rapora gerekçeleri ile birlikte itiraz etim. Şirketin müdürünü aradım merkezdeki. Bana haklısınız lütfen  söylediklerinizi içeren bir dilekçe ayzın bir daha bakalım dedi..Söylediğinide yaptı ve iki gün sonra aradığında ödeme yapacaklarını tamiri yapıp faturayaı göndermemi söyledi.. Ne yalan söyleyeyim bana burada marangoz bir mimar arkadaşımla sıfıra yakın maliyetle yaptık Almaya gerek bile duymadım. Ama emin olun arkadaşımdan yüklüce bir fatura kestirip bu parayı alabilirdim. O zaman da o yukarıda bahsettiğim kötü niyetli insanlar sınıfında yer alırdım..


Bu arada benim yeni aldığım teknenin sigortası devam ediyor ve almanca olduğu için çok anlamadım ama 1.500.000 € bir bedel var üzerinde..




( Hakan yeni teknede indirim yaparmısın bana söylediklerini aynen yazdım bak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )[size=78%] [/size]



















*

    H. Z.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #17 : Aralık 11, 2012, 12:53:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
( Hakan yeni teknede indirim yaparmısın bana söylediklerini aynen yazdım bak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aman allah korusun valla doğru sanacak millet Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



(Anlaştığımız rakkamı gönderiyorum şimdi hesaba, şube numarası 388 di mi) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. A.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #18 : Aralık 11, 2012, 13:22:06 »
Araç konusunda ise malesef bu biz sigortacıların da derdi. Araç değer listesi diye bir liste var ve bedelleri onlar belirtliyor. Araç değer listesindeki 50.000TL gözüken araç asında piyasada 40.000TL. Sigorta ederken 50.000TL Araç değer listesinden ediliyor. Hasar anında piyasa araştırmasından ortalama değer tespit ediliyor. Bu aracın Km, kondisyonu üzerinden sonuçlanıyor[/quote]

bu şekilde  pirim alırken yüksekten , zarar öderken piyasa fiyatından olması sizce haksızlık değilmi hakan bey


*

    İ. E. S.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #19 : Aralık 11, 2012, 13:44:50 »
Sadece, trafik kazalarında kaza tespit tutanağını kazaya karışanların kendi arasında düzenlemesini temin eden yasa yürürlüğe girdikten sonra bile, bir yılda tespit edilmiş "yalan beyan ve kötü niyetli hareket oranı" %26 artmıştı. Bu da milyonlarca liranın dürüstün cebinden çıkıp uyanığın cebine girmesi anlamına geliyor. Bu da tespit edilebileni... Buna gelene kadar ne akla hayale gelmeyecek dolandırıcılıklar vardır aklınız durur.

Sigorta Şirketleri varlıklarını koruyabilmek adına yapacakları her düzenleme ile masum dürüst sigortalıyı zora sokmak riskiyle karşı karşıya... Bunu aşabilen bir şirket de yok.. Türk sigorta sektöründe ben bıraktığımda 56 sigorta şirketinin 44'ü yabancı ortaklı (büyük bir kısmı da %100 yabancı) sigorta şirketiydi. Bunların içinde dünya devleri de var ki o şirketlerde bütçe raporlama yöneticisi olarak çalışmışlığım da var. Sormamız gereken şu: Neden kendi ülkelerinde yapabildiklerini bu topraklarda yapamıyorlar?

Çünkü kurnazlık yaptığımızı sanıp kendi bindiğimiz dalı kesiyoruz. Kasko ve trafik branşında kar eden bir tane bile sigorta şirketi yoktur. Hasar/Prim oranları %100 lerin çok çok üzerindedir. Neden bu branşlardan çıkamazlar? Neden kar etmedikleri bir alanda faaliyete devam ederler? Çünkü büyük çoğunluk sigortanın iki çeşidini bilir;
1. elektrik sigortası
2. trafik sigortası (o da zorunlu diye)

Yani Şirketler zarar edecekleri bile bile bu poliçeleri satarlar. Diğer branşlardan kar edip bu zararı kapatmaya çalışırlar.
Bu arada hatalı uygulamalar, yanlış kararlar da eklenince al san "kötü şirket" "kötü sektör"

Bir de bu açıdan konuya yaklaşılması iyi olacaktır.

Barış Bey'in olayını yazın duymuştum. Kendisiyle sohbet etmiştim. Yardımcı olmaya da çalışmıştım. Yaşadığı problemler nedeniyle koca bir sektörü silme noktasına gelmiş olmasını biraz anlayabiliyorum ama gerçekten yazıya dökünce olay bana da biraz agresif geldi. Bildiğim kadarıyla hasar ödenmiş ancak Barış Beyin düşündüğü kadar ödenmemişti. Olay yargıda olduğuna göre çok da yorum yapmamak en doğrusu olacaktır.

Tekrar geçmiş olsun
Umarım tüm taraflar için kazan -kazan bir sonuca ulaşılır

« Son Düzenleme: Aralık 11, 2012, 13:45:19 Gönderen: İclal Elgün Sarp »

*

    İ. E. S.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #20 : Aralık 11, 2012, 13:54:12 »
Ha bu arada kendi deneyimlerimden bazılarını da paylaşmak isterim.

Evin mutfağını havlu kağıdın ocaktan tutuşması sonucu yakma denemem sonucu oluşan hasarımız 2 haftada ödenmiş, üst kattan akan su ile kabaran banyo tavanları ekipler eve sokularak asistans firmalar tarafından boyanmış, Altera'nın yazın başına gelen şanssızlık sonucu oluşan motor arızası motorun pert değeriyle çatır çatır ödenmiş ama çatı katı evimizdeki 6.000 TL lik ev hasarımız izolasyon problemi nedeniyle ödenmemiştir.

Vakalar farklı farklı sigorta şirketlerindedir. Her olaya münferit bakmak gerekir.


*

    H. Z.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #21 : Aralık 11, 2012, 15:08:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu şekilde  pirim alırken yüksekten , zarar öderken piyasa fiyatından olması sizce haksızlık değilmi hakan bey

Benim fikrime bağlı değil, teamüller böyle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. G.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #22 : Aralık 11, 2012, 16:55:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
BİR SİGORTA ÖYKÜSÜ
 UYARI 1: Teknenizin değerini sigorta şirketinin tayin ettiği eksper bile belirlemiş olsa bunu noterden tasdik ettirin ve poliçeye MUTABAKATLI değer budur şeklinde yazdırın. Yazdırın ki orta büyüklükteki bir hasarda şirketin oyuncağı haline düşmeyin.  En azından, bari bir konuda kendinizi sağlama alın.
Üslup ve sataşma kısımlarını bir yana koyarsak, bu gibi topikler bu tür problemler başına gelmemiş  veya sektörün içinde olmayan bizim gibi 3.şahıslara bilgi sağlamak açısından faydalı oluyor. Önemli olan kime sigorta ettirirsen ettir, nasıl ettirdiğini bilmek sanırım. Bu da yaşamakla ve tecrübeyle oluyor. Şu sıra sigortam yeni bitmiş ve yenileme safhasındayım. Poliçe taslağında yazan " Sigorta bedeli mutabakatlı kıymet olmayıp" tabirine yukarıda yazılan ışığında itiraz ettim. Henüz cevap alamadım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama ne olduğunu öğrenmiş oldum. Bundan dolayı Barış korsana bu topiği açtığı için ve yaşadıklarını paylaştığı için teşekkür ederim (yöntemi ayrı konu).
*

    T. G.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #23 : Aralık 11, 2012, 17:18:20 »
Sayın Barış Korsanım

Bu konu keskin bıçak gibi her iki tarafa da zarar verir  şu ana kadar sigortalıların zara gördüğüne pek rastlamamakla beraber  hasar oluştuğundan itibaren işin uzmanı  şirketlerle yürümeniz de çok büyük fayda vardı.
Benim hatırladığı kadarıyla konuyla ilgili size teklif götürmüş  fakat sizden olumlu yanıt alamamıştık .

Yinede yardıma ihtiyacınız olduğunda sigorta konusunda uzman avukatlarımız size bila bedel  destekte bulunacaklardır .
*

    M. A.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #24 : Aralık 11, 2012, 17:59:29 »
 Konunun anafikri ki bunu hem Sigortacı korsanlar hemde Barış bey kabul ediyor. POLİÇE + İYİNİYET
Anladığım kadarıyla iyi niyet sigorta şirketi tarafından ihlal ediliyor. Hemde çok kurnazca  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. Z.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #25 : Aralık 11, 2012, 18:18:22 »
Hemen karar vermeyelim Mehmet korsanım. Niye hesabı sigorta şirketine kestiniz şimdi. Bir sigorta şirketi çıkıp müşterim böyle yaptı yazsa bu defa sigorta şirketi yazdığı için müşteriye mi hak verecektik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O kadar olumlu sonuçlar, hatta olumsuzdan daha fazla sayıda olumlu örnekler yazılmış ama siz göz ardı etmişsiniz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sevgiler,
*

    M. A.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #26 : Aralık 11, 2012, 18:59:10 »
Hakan korsanım benim mantığım basit samimiyetimle söylüyorum art niyetim yok ve bu olaya münhasıran yukarıdaki yorumum. Tekneme ekspertiz veya surveyor raporu değeri ile x sigorta şirketi ile sözleşme imzalıyorum belirli bir prim karşılığında belirli bir zaman dilimi içinde başıma gelebilecek belirlenen risklerini ilgili sigorta şirketi karşılayacak. Başıma bir hal geliyor ben sigortaya döndüğümde tekrar expertiz yapılıyor ve teknemin değeri %25 artıyor ve eksik sigorta durumu doğuyor ve tazmin eksik sigorta oranıyla beraber aşağıya çekiliyor. Ben bu noktada iyi niyetin suistimal edildiğine inanıyorum. İkinci expertizde değer düşse idi bu kadar tepkili olmazdım herhalde. Tabiki bu durum bütün sigorta camiasını kaplamıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim sigorta bilgim poliçe imzalamaktan ibaret Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yukarıdaki fikirlerimde yanıldığım durum varsa beni aydınlatırsanız minnettar kalırım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Y.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #27 : Aralık 11, 2012, 19:11:25 »
Sigorta ile ilgili  tartışmalardaki bazı yorumlar bende nedense şu çağrışımı yapıyor;
"Asalım...Soora yargılarız." Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2012, 19:19:44 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    Y. Ö.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #28 : Aralık 11, 2012, 19:18:53 »
Sevgili Dost'lar,
Konunun taraflarından biriyim,yani söz konusu hasardaki poliçe acenteliğim tarafından yapıldı.Konuyu açan Barış bey,2009 yılında (Gezgin Korsan olmadan çok önce ) tavsiye ile benimle iletişime geçti ve yaklaşık olarak bir ayı aşkın yazıştıktan sonra (sorularına cevaplar,bilgi,teklif aktarımı vs. ) poliçesi üretildi.Aslında açılan başlık,sigorta ile ilgili temel uyarı kısımları hariç,sizleri ilgilendirmeyen detaylar içerse de,malasef temsilciliğini yaptığım şirkete ve acenteliğime yönelik nerdeyse hakarate varan sözler,haksız suçlamalar,varsayımlara dayalı ithamlardan dolayı bu satırları yazmamı gerekti.Bu gereklilikle beraber,geçtiğimiz günlerde ayrı bir ortamda da (yelkenciler lokalinde de açıldı konu ) yazdığım gibi,sigortaya dair uyarılar,bilgilendirmeler,paylaşımlar dışında olabildiğince polemiğe dönüşmesinden yana olmayacağım.
Öncelikle,başlık açıldıktan sonra meslektaşlarım sevgili HakanZ ve Kaan Erdem'e,Erol Yapıcı'ya bilgilendirmeleri,duyarlılıkları için,sevgili Vural Perk'e de "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerekliliğine "dair gösterdiği yaklaşım için teşekkür ediyorum.
Söz konusu hasardan sonra yaşanılan gelişme ve olayları tüm detayları ile yazmak sayfalar alır,bu da temelde kişisel bir durum olduğu için,isteyene ben de özelden tüm detayları (telefon konuşmaları,ilk günden itibaren yapılan yazışmaları,hak edilmeyen ağır ithamları,hayal ürünü çıkarımları vs ) aktarabilirim.Uzun olmaması için,Barış Beyhan tarafından yazılanlara cevaplarımı yazacağım.
Önce kısa hasar bilgilendirmesi : Hasar ile ilgili kişiye 41.290.00 (kırk bir bin iki yüz doksan ) Türk lirası ödeme yapılmıştır.Kendisi ağırlıklı olarak kdv'den ve birkaç farklı masraftan dolayı 14.400.00 (on dört bin dört yüz ) lira daha talep etmiş,ama yazışma ve uğraşılara rağmen,bu talep şirket tarafından olumlu karşılanmamıştır.Yani iddia edildiğinin aksine hasarın büyük kısmı sigorta şirketi tarafından ödenmiştir.Ödenmeyen kısım için de,ek talepler, kişi tarafından Sigorta Tahkim Kuruluna taşınmıştır.Bu hasarda ihtilafa yol açan temel neden,eksperin tekne sigorta bedelini poliçede yazandan daha yukarda tespit etmesi ve bunun sonucunda eksik sigorta olarak olaya bakılması olmuştur.Bu durum da,keyfi,yasadışı,mantıksız bir uygulama olmayıp tamamen sigorta hukuku içindedir
-Hasar dosyasının açılması,olayı duyunca tarafımdan önerilmiş ama kişi kendisinin onarmaya uğraşacağını söylemiş ama bir hafta sonra olmayınca dosya tarafımdan açılmıştır.Yani "arkadaşlar uyardı sigorta konusunda,öyle açtım dosyayı " iddiası geçerli değildir.
-Kişiye eksperi kendi belirleyebileceği ve istediği eksperi seçme hakkı olduğu bildirilmiş ama kabul görmemiştir. Şirket tarafından belirlenen ilk eksper firması, deniz,tekne hasarlarına çok vakıf olan bir firma olduğu halde,eksperleri Fethiye^den geleceği için yine müşteri tarafından itiraz edilmiş ve en yakın yer olarak Antalya'dan yeni bir eksper belirlenmiştir.Yeni atanan eksper ile ilgili kişinin endişeleri olmuş ama bu konuda yetkili ve bilgili olduğuna dair şirket tarafından teminat verilmiştir.Zaten tüm endişelere rağmen,eksper gelip tekneye,hasara bakıp tekneden ayrıldıktan sonra kişiden " endişe haliyle, görmediği eksper konusunda söylediği sözlere dair özür ve eksperin konusuna çok vakıf,yardımcı olacak biri olduğu" telefonda tarafıma söylenmiştir.Şikayet edilen eksper, hasarı gördükten sonra Alanya Marinadaki yetkili servisi davet edip hasar tespiti yaptırmıştır.Firma teklif hazırlamış ve en geç iki hafta içinde tüm onarımı yapıp,tekneyi hazır edeceğini beyan etmiştir.Ama bu teklif kişi tarafından kabul görmemiştir.Gerekçe olarak kişi,hem rakamın yüksekliği,hem de Marmariste ikamet ettiğini,orada bu işi daha ucuza yapabilecğini söylemiştir.Bu bilgilerden dolayı,kişinin başlıkta eksper ile ilgili yazdığı iddialarının doğruluğu tartışılır.
-Kişinin, Marmariste onarım talebi üzerine, birkaç gün sonra müşteriye yardımcı olmak için,daha eksper raporu bile hazır değilken 15.000 (on beş bin ) Türk lirası avans girişimlerim sonucu hesabına aktarılmıştır.Bu noktadan sonra ki süreç malasef çıkmaz noktalara gelmiş ve uzamıştır,detayları çok uzun olduğu için burada yazmıyorum.
-Kişi ile ikinci yıl poliçe bitimine yakın bağlantı kurulmuş ve poliçenin biteceği söylenerek,yeni sene teklifi iletilmiştir.İşte hep söz edilen,değiştirildi denilen belge budur,poliçe değil sadece temel tekne,müşteri ve prim bilgilerinin yazılı olduğu ama bizim tarafımızdan hazırlanmayan,şirket programından çıkarılan bir ön belgedir.Bu belgede ki,prim onayı kişi tarafından incelenmiş,birkaç gün sonra tekne değeri de konuşularak,burada bir sorun olursa “eksik sigorta yada aşkın sigorta olabileceği de “kendisine telefonda söylenmiştir ve poliçeye onay alınmıştır..Bu onay üzerine,kişiye asıl poliçe mail ile ve fiziki olarak,tüm genel,özel şartları yazılı halde iletilmiştir.Buna rağmen kişiden poliçenin ulaştığı teyidi ve ödeme alınacağı teyidi alınmadan,ödeme işlemi yapılmamıştır.
Acentenin ya da şirketin,müşterinin elinde de olan bir poliçenin maddelerini,hasar olunca değiştirmesi hem teknik olarak hem de ahlaki olarak mümkün değildir.Bu çok ağır bir suçlama olup, iddia edene de ciddi sorumluluk yüklediğine dikkat çekerim.
-Diğer uyarı maddelerinde ki birçok detaya de daha da uzun olmamsı için girmiyorum.Kişinin talep ettiği eksik kısımlarla ilgili hakkı vardır ve bunun için de en iyi yol,Sigorta Tahkim Kuruludur.Mahkeme kapılarında dolaşmay,uğraşmaya hiç gerek yoktur. Bunun için de, alınamayan miktar için, bu Kurula başvuru önerisi kişiye, yardımcı olacağıma dair taahüt ile beraber tarafımdan yapılmıştır. Keşke bu sıkıntılar,başlıkta ki ilk mesaj da olduğu gibi,sigorta olgusuna,şirketlere,acentelere yönelik hakız ve ağır ifadelerle değilde,dikkat çekecek başka cümlelerle anlatılsaydı.Bu ortama bu şekilde yansımasından çok üzüntü duyduğumu bilmenizi isterim.Yirmi iki yıldır mesleğini olabildiğince iyi yapmak için uğraşan ( böyle yaptığım için de,başlığı açan kişiden bile teşekkürler alan ) bir kişi olarak yazılan haksız ifade vesuçlamaları kabul etmek mümkün değil.
Hep “iyi niyet’ten “söz edilmiş,doğrudur bu sigorta olgusunda en önemli karinelerden biridir.Ama beraberinde başka esasları ve temel noktaları da vardır.
O zaman ben de soruyorum kişiye. Neden ilk poliçe yapılırken,kendisine sorulan “teknenin daha önce hasarı oldu mu “ sorusuna HAYIR cevabı vermiştir.Teknenin daha önce ciddi bir ağır hasar geçirdiği ( önceki sahibinde iken ) ve hasarlı olarak alınıp onarıldığı bilgisi verilmemiştir ?
Sevgiler,iyi fikirler
Hamiş : Umarım bu başlık,polemik ve başka amaçlı değil,denizci dostların bilgi alabileceği,fayda sağlayabileceği şekilde yürür.Çünkü sıkıntılı konu artık en doğru değerlendirmeyi yapacak Kuruldadır ve kişiye/kuruma özeldir.
*

    V. P.

Ynt: TEKNE SİGORTASI ve BİR SİGORTA öyküsü
« Yanıtla #29 : Aralık 11, 2012, 19:49:21 »
Oh be en sonunda anladık sorunun ne olduğunu...