0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. T.

Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« : Haziran 10, 2021, 14:40:45 »
Bu aralar birkaç 3288 ilanı var, bana da danışanlar oluyor. 4 senelik Bayliner 3288 (ilk teknemiz) sahipliği sonrası düşüncelerimi buraya yazayım, kalıcı olsun istedim. 

Bugün bir tekne alacak olsam kullanacağım kriterler:

1) Teknenin erişilemeyen kısmı olmayacak. Birçok teknede fabrika çıkısı bazı bölümler bir daha günışığı görmemek üzere kapatılmış oluyor. Buralarda ne olup bittiğini göremiyorsunuz; ancak karina da ciddi bir hasar/tamirat durumunda açılıp bakılabilir. Bu noktaların bazıların sintine hattına bağlı olduğundan içlerinden su geçiyor. Nem + karanlık mantar/koku vs. demek. Benim girdiğim hemen her teknede az ya da çok koku var (havalandırınca ve kullanım sırasında burnunuz bunu artık farketmez olur) ama sezon başında tekneleri açtığınızda farketmemek elde değil. İnsanları alışmış; "her teknede biraz koku olur" mottosunu kabul etmişler. "Sintinesi kuru olan teknede koku olmaz" deyişi burada geçerli ama sintine kuru olsa da sintineye giden hatlardaki su/tuz kalıntıları temizlenemeyecek bölgelerde ise koku yapıyor. 

2) Tekne karmaşık elektronik bağımlısı motor, şaft ve dümen sistemine sahip OLMAMALI. Ben işim bilgisayar/elektronik ama ne arabada ne de özellikle denizde böyle arıza çıkartacak; çıkarttığı zamanda euro bazında bütçeyi göçertecek sistemleri sevmem. Basit olsun, sağlam olsun, birçok işi kendim yapabileyim.

3) Motor dizel ve yelkenli olmayanlar için yedekli olacak. Yani motoryat ise mutlka iki motor. Benzin denize uygun bir yakıt değil.
 
4) Kapalı yaşam alanı olsun. Yağmur yağar, soğuk olur, seyirde veya yemek yerken teknede perişan olmayalım

5) İki kamarası olsun; dostlar gelir, 2-3 kişi baş kamarada kalabilsin.

6) Mutfak/tuvalet olarak 1+1 evdekine benzer bir şey olsun. Gazlı fırın, mikrodalga, sıcak su vs.

7) Marka tekne olsun, dünyada çok kullanıcısı olsun, kullanıcılar tekneyi bilsin, bilgi paylaşsın. Kendine "usta" diyen adamların insafına kalmayayım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Abartı büyük olmasın. Bir beyaz yakalı olarak toplam sahip olma maliyeti benim boyumu aşmasın. Bence ideal tekne boyu 42ft'dir. Ondan ötesi genelde gösteriş/prestij konusudur. (Taa ki yanınıza 65ft bir katamaran yanaşıp size tepeden bakana kadar).  Tekne ne kadar büyürse siz denizden o kadar uzaklaşırsınız (motoryatlar için söylüyorum). Yukarıdaki kriterleri 32ft/10m altında bir teknede bulmak zaten imkansız.

9) Tekne, standart bir Türk ailesi tarafından abranabilir olsun. Standart Türk ailesi tanımında hafif/orta göbekli insanlar, atletik olmayan bedenler, orta/orta-altı boylar, hafif panikli ve endişeli hanımlar vs. kastediyorum. Bizler İngiliz/Hollandalı değiliz.

ÖNEMLİ NOT: 8. ve 9. maddeler kesinlikle kişisel görüşlerimi yansıtmaktadır. Yanlış olabilir (lakin bana göre %100 test edilmiş ve doğrulanmışlardır). Kimse alınmasın lütfen.

Bayliner 3288'e gelince, yukarıdaki ilk madde harici hepsini karşılıyor. Birinci maddeyi karşılayan tekneler de bildiğim kadarıyla çok çok az ve çok çok pahalı.

Hino Motorlar emsallerine göre az yakar; ağır hizmet makinaları olduğundan ottur çöptür diye sizi yolda bırakmaz. Motorların ve genel olarak teknenin en ufak cıvatasına kadar bilinmeyen hiçbir şeyi olmadığı için bir sıkıntı/arıza halinde tak diye çözülür. Zaten bu modelden toplamda 270.000 adet üretilmiş ve 32ft içinde en iyi yerleşim planına sahip olduğu dünyada kabul edilmiş bir konu.

Teknenin eskisi/yenisi olmaz, bakımlısı ve ihmal edilmişi olur. Biraz sevgi gösterirseniz 3288 size denizciliği sevdirir. Yelkenciler tarafından genelde görgüsüz/bilgisiz diye -çoğunlukla haklı sebeplere dayanarak- aşağılanan motoryat sahipleri arasında fark yaratırsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kaş'tan sevgiler,
Behcet Tolga
0530 554 76 20



*

    O. G.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #1 : Haziran 10, 2021, 15:05:19 »
Behçet Korsan,

9.madde infial yaratır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #2 : Haziran 10, 2021, 15:50:59 »
Onur korsan bence az bile yazmış . O kadar  aksesuarı aparatı genellikle erkekler kendileri için değil eşlerine gel gel yapmak için kullanır. Aksi taktirde teknelerin yarısından fazlasında sadece dümen tutmak=spor yapamak diye düşünen göbekli adamlar olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Standart Türk Hanımlarını cezbedecek şeyler olmazsa zor getirirsin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. A.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #3 : Haziran 10, 2021, 17:26:03 »
Neden benzin uygun değil dediniz kaptanım?

Yakıt tüketimleri yüksek olsa da dıştan takma motorların da avantajları çok.
Pervane temizliği daha kolay, halat dolanırsa çözümü kolay, motorun bakımı kolay, kapalı kabin içine daha az motor sesi geliyor, içeride motor/yağ/benzin kokusu olmuyor, kabin içinde yer kaplamıyor, gövdede şaft veya kuyruk için delik olmadığı için sızıntı olmuyor, vs.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeni Antares ve Merry Fisher'lar artık hep benzinli motor olarak geliyor.


*

    A. D.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #4 : Haziran 10, 2021, 17:40:06 »
Benzinli motorlar ile gerekli torku elde etmek biraz zor. Daha doğrusu o zaman motorda büyüyor. Denge açısından içten takma motorlar daha mantıklı ayrıca arka dinlence bölümü açısından da içten takma daha iyi. Yoksa bana kalırsa da dıştan takma motor. Her ne kadar Evinrude kapanmış olsa da en güçlü torka sahip motorlar. Motor üretimi durduruldu ancak halen fabrika yedek parça üretmeye devam ediyor.

*

    B. T.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #5 : Haziran 10, 2021, 23:55:30 »
Benzin konusunu yazarken güvenliği düşünmüştüm. Mazot çok güvenli bir yakıt, benim yakıt tanklarından birinde sızıntı olmuştu, pompayla çektim bertaraf ettim. Benzin olsaydı herhalde 3 ay yanina yaklasmazdım teknenin 😀
*

    B. T.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #6 : Haziran 11, 2021, 00:02:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Behçet Korsan,

9.madde infial yaratır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

APOLLO SOYUZ, BIZ NEYSEK OYUZ!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #7 : Haziran 12, 2021, 09:12:20 »
Benzin esasında tartışıldığı kadar riskli bir konu değil. Daha dikkat edilmesi bir konu. Mazot esasında daha sinsi bir yakıt. Tepesine kadar benzin dolu bardağa kibriti atın soğuk havada söner. Ama mazot yanmaya başlar. Benzinin çıkardığı gaz yanıcı da değil esasında patlayıcı. Benzinle odunu zor tutuşturursunuz ıslanır yanmaz ama mazot çıra gibi yakar. Kişilikleri farklı.
*

    E. Y.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #8 : Haziran 12, 2021, 10:44:24 »
Bidon dolusu benzin, içine yanan kibrit atsanız yanmaz, doğru. Ama, mazot ve benzinin buharlaşma ve parlama dereceleri çok farklı. Benzinin dereceleri çok düşük.
Benzin, üzerinizdeki kıyafetin yarattığı statik elektrik nedeniyle bile patlamaya hazır bir bomba gibi.
Petrol Ofisi'nden bir yetkili gelip bize(Dak/Sar) belgeler ve görüntüler eşliğinde seminer verdikten sonra Dak/Sar'da botların yakıt ikmal prosedürü tamamen değişti. Meğer biz el bombasının pimini çekip "Baaak, patlamadı kiii... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" diyormuşuz yıllardır.
(Aklımda kalan bir bilgi kırıntısı; portatif bezin deposu, yedek benzin bidonları... istediğiniz kadar yıkayın, istediğiniz kadar havalandırın, benzinden temizlenemiyormuş)
*

    T. D.

Ynt: Bayliner 3288 vs. Yeni Tekne Alma Kriterlerim
« Yanıtla #9 : Haziran 12, 2021, 20:36:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bidon dolusu benzin, içine yanan kibrit atsanız yanmaz, doğru. Ama, mazot ve benzinin buharlaşma ve parlama dereceleri çok farklı. Benzinin dereceleri çok düşük.
Benzin, üzerinizdeki kıyafetin yarattığı statik elektrik nedeniyle bile patlamaya hazır bir bomba gibi.
Petrol Ofisi'nden bir yetkili gelip bize(Dak/Sar) belgeler ve görüntüler eşliğinde seminer verdikten sonra Dak/Sar'da botların yakıt ikmal prosedürü tamamen değişti. Meğer biz el bombasının pimini çekip "Baaak, patlamadı kiii... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap" diyormuşuz yıllardır.
(Aklımda kalan bir bilgi kırıntısı; portatif bezin deposu, yedek benzin bidonları... istediğiniz kadar yıkayın, istediğiniz kadar havalandırın, benzinden temizlenemiyormuş)

Hangi amaç için temizlenecek bilmem ama yöntem sirke,dir. Benzin bidonunu havalandırın ve içinde sirke ile bir kaç saat bekletin sorun çözülür. Eskiden motorsiklet doposuna kaynak yapmak gerektiğinde bu yöntemi uygulardık.  Ancak depoda pas sorunu varsa sirke işi hızlandıracaktır.
Yıllarca mutfak tüpünde kaçak varmı sorusunu kibrit yakıp kontrol eden bir milletiz benzin bidonundan korkmayın 😈