Bu aralar birkaç 3288 ilanı var, bana da danışanlar oluyor. 4 senelik Bayliner 3288 (ilk teknemiz) sahipliği sonrası düşüncelerimi buraya yazayım, kalıcı olsun istedim.
Bugün bir tekne alacak olsam kullanacağım kriterler:
1) Teknenin erişilemeyen kısmı olmayacak. Birçok teknede fabrika çıkısı bazı bölümler bir daha günışığı görmemek üzere kapatılmış oluyor. Buralarda ne olup bittiğini göremiyorsunuz; ancak karina da ciddi bir hasar/tamirat durumunda açılıp bakılabilir. Bu noktaların bazıların sintine hattına bağlı olduğundan içlerinden su geçiyor. Nem + karanlık mantar/koku vs. demek. Benim girdiğim hemen her teknede az ya da çok koku var (havalandırınca ve kullanım sırasında burnunuz bunu artık farketmez olur) ama sezon başında tekneleri açtığınızda farketmemek elde değil. İnsanları alışmış; "her teknede biraz koku olur" mottosunu kabul etmişler. "Sintinesi kuru olan teknede koku olmaz" deyişi burada geçerli ama sintine kuru olsa da sintineye giden hatlardaki su/tuz kalıntıları temizlenemeyecek bölgelerde ise koku yapıyor.
2) Tekne karmaşık elektronik bağımlısı motor, şaft ve dümen sistemine sahip OLMAMALI. Ben işim bilgisayar/elektronik ama ne arabada ne de özellikle denizde böyle arıza çıkartacak; çıkarttığı zamanda euro bazında bütçeyi göçertecek sistemleri sevmem. Basit olsun, sağlam olsun, birçok işi kendim yapabileyim.
3) Motor dizel ve yelkenli olmayanlar için yedekli olacak. Yani motoryat ise mutlka iki motor. Benzin denize uygun bir yakıt değil.
4) Kapalı yaşam alanı olsun. Yağmur yağar, soğuk olur, seyirde veya yemek yerken teknede perişan olmayalım
5) İki kamarası olsun; dostlar gelir, 2-3 kişi baş kamarada kalabilsin.
6) Mutfak/tuvalet olarak 1+1 evdekine benzer bir şey olsun. Gazlı fırın, mikrodalga, sıcak su vs.
7) Marka tekne olsun, dünyada çok kullanıcısı olsun, kullanıcılar tekneyi bilsin, bilgi paylaşsın. Kendine "usta" diyen adamların insafına kalmayayım.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Abartı büyük olmasın. Bir beyaz yakalı olarak toplam sahip olma maliyeti benim boyumu aşmasın. Bence ideal tekne boyu 42ft'dir. Ondan ötesi genelde gösteriş/prestij konusudur. (Taa ki yanınıza 65ft bir katamaran yanaşıp size tepeden bakana kadar). Tekne ne kadar büyürse siz denizden o kadar uzaklaşırsınız (motoryatlar için söylüyorum). Yukarıdaki kriterleri 32ft/10m altında bir teknede bulmak zaten imkansız.
9) Tekne, standart bir Türk ailesi tarafından abranabilir olsun. Standart Türk ailesi tanımında hafif/orta göbekli insanlar, atletik olmayan bedenler, orta/orta-altı boylar, hafif panikli ve endişeli hanımlar vs. kastediyorum. Bizler İngiliz/Hollandalı değiliz.
ÖNEMLİ NOT: 8. ve 9. maddeler kesinlikle kişisel görüşlerimi yansıtmaktadır. Yanlış olabilir (lakin bana göre %100 test edilmiş ve doğrulanmışlardır). Kimse alınmasın lütfen.
Bayliner 3288'e gelince, yukarıdaki ilk madde harici hepsini karşılıyor. Birinci maddeyi karşılayan tekneler de bildiğim kadarıyla çok çok az ve çok çok pahalı.
Hino Motorlar emsallerine göre az yakar; ağır hizmet makinaları olduğundan ottur çöptür diye sizi yolda bırakmaz. Motorların ve genel olarak teknenin en ufak cıvatasına kadar bilinmeyen hiçbir şeyi olmadığı için bir sıkıntı/arıza halinde tak diye çözülür. Zaten bu modelden toplamda 270.000 adet üretilmiş ve 32ft içinde en iyi yerleşim planına sahip olduğu dünyada kabul edilmiş bir konu.
Teknenin eskisi/yenisi olmaz, bakımlısı ve ihmal edilmişi olur. Biraz sevgi gösterirseniz 3288 size denizciliği sevdirir. Yelkenciler tarafından genelde görgüsüz/bilgisiz diye -çoğunlukla haklı sebeplere dayanarak- aşağılanan motoryat sahipleri arasında fark yaratırsınız
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKaş'tan sevgiler,
Behcet Tolga
0530 554 76 20