0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. B.

MarinCraft
« : Ocak 13, 2020, 17:00:48 »
Değerli Korsanlar,

2014 yılından beri buralardayım. Yelkenli peşinde koşarken birden (zaman kısıtları vb diyelim) motoryat sahibi olarak buldum kendimi. Tekne tanıtımlarında detaylı tanıtım yapacağım ama ön bilgi vereyim.Teknem 2002 model Marincraft Voyager 42. 2 x 230 volvo penta motor.

MarinCraft yerli üretim ve maalesef üretimi sonlanmış bir tekne, sanıyorum.

Bu tekne hakkında üreticisi üretim bilgileri detay vb. fikri dokümanı tecrübesi olan varsa paylaşırsa memnun olurum. İzmir'de sanki bilinen tanınan kullanılan bir tekne imiş.

Paylaşımda bulunanlara peşinen teşekkürler....


*

    C. A.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #1 : Ocak 13, 2020, 19:37:09 »
Ridvan Bey Merhabalar;
Ilk olarak Cigli Sasali ya da Kaklic civarlarinda bir firma tarafindan uretiliyorlarmis. Ben teknemi aldiktan sonra refit yapmak icin ulasmaya calistim ama  olmadi.
Zamaninda dokuman bulmak icin cok zaman barcadim ama malesef herhangi bir sekilde basariya ulasamadim.


*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #2 : Ocak 13, 2020, 21:26:32 »
Selamlar,
Bildiğim kadarı ile fabrikası Urla’da idi
Woyager 30 kullandım bir müddet

Sade basit ama çok hızlı teknelerdir.
Süratte performansı çok iyi ancak yarım yol gideyim deyince denizciliği düşük bence

Birde, boyuna göre eni dar o teknelerin. O yüzden ne kadar trim yaparsanız yapın sabit bir seyir konforu yoktu

Son bilgi fabrika ve marka ingilizlere satıldı
Selamlar,


*

    S. T.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #3 : Ocak 14, 2020, 02:30:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #4 : Ocak 14, 2020, 17:20:46 »
Çok ümitli idim sizden cenk bey Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ridvan Bey Merhabalar;
Ilk olarak Cigli Sasali ya da Kaklic civarlarinda bir firma tarafindan uretiliyorlarmis. Ben teknemi aldiktan sonra refit yapmak icin ulasmaya calistim ama  olmadi.
Zamaninda dokuman bulmak icin cok zaman barcadim ama malesef herhangi bir sekilde basariya ulasamadim.

*

    C. A.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2020, 17:33:07 »
Servet Bey in verdigi sirket ile irtibata gecebildinuz mi?
*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #6 : Ocak 14, 2020, 18:18:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Servet Bey in verdigi sirket ile irtibata gecebildinuz mi?

Servet bey teşekkürler.

Aynı sayfayı bende bulmuştum ama malesef teknik hiçbir bilgi yok. iki döneme ait üretilmiş teknelerin reklam/tanıtım brosürü gibi. Yine de çok teşekkürler

Belki bir tanıyan bilen çıkar, koskoca Gezgin Korsan camiası yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #7 : Ocak 14, 2020, 20:44:42 »
Rıdvan bey,
Zaten almışsınız hayırlı olsun
Sorum şu, bu tekneyi nerede kullanacaksınız?

İyi akşamlar...
*

    Ö. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #8 : Ocak 14, 2020, 21:43:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Servet Bey in verdigi sirket ile irtibata gecebildinuz mi?

Servet bey teşekkürler.

Aynı sayfayı bende bulmuştum ama malesef teknik hiçbir bilgi yok. iki döneme ait üretilmiş teknelerin reklam/tanıtım brosürü gibi. Yine de çok teşekkürler

Belki bir tanıyan bilen çıkar, koskoca Gezgin Korsan camiası yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O İzmir  markasını ve teknelerini biliyoruz ve kullanmakta olan arkadaşlarımız var.  Ne öğrenmek istediğinizi bilirsek cevap bulunur sanırım.
*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2020, 19:58:05 »
Ömer hocam,
Beyefendi tekneyi almış, İstanbul'a getirmiş zaten.
Mutlu zamanlarda kullansınlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de sizin gibi anlıyamadığım ve cevap alamadığım için boşlukta kaldım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgiler...
*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #10 : Ocak 17, 2020, 09:44:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer hocam,
Beyefendi tekneyi almış, İstanbul'a getirmiş zaten.
Mutlu zamanlarda kullansınlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de sizin gibi anlıyamadığım ve cevap alamadığım için boşlukta kaldım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgiler...

Çok özür dilerim cevap veremediğim için. Geç okudum nedense cevap verildiğinde uyarı almadım tapatalktan muhtemelen eksik bişiler yaptım.

Evet tekneyi aldım. Malesef ihmal edilmiş bir tekne, transfer sürecinde zorunlu işlemler nedeni ile datçadan hareketin ardından palamutbükü ve  kuşadasında beklemeler tamiratlar vb oldu. Çeşmeye geldiğimizde fırtına başlayınca karadan yalovaya getirdik ve ardından yalovadan beylikdüzü west istanbul marinaya getirdik ve bağladık.

Yapılacak işlerimiz var teknemde. Başladık bir şeyler yapmaya. yazacağım.
*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #11 : Ocak 17, 2020, 09:45:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rıdvan bey,
Zaten almışsınız hayırlı olsun
Sorum şu, bu tekneyi nerede kullanacaksınız?

İyi akşamlar...

Hulki bey, tekneyi marmarada kullanmayı polanlıyorum. Yelkenli peşinde koşarken vakit sıkıntıları vb bir takım endişeler beni bir süreliğine motoryat kullanmaya itti. en azından denizden uzak kalmayacağım diye düşünüyorum. bakalım...
*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #12 : Ocak 17, 2020, 09:54:48 »
Kısa kısa bilgiler vermeye çalışayım alım satım sonrası yaşananalar ile ilgili ve sonrasında da taleplerimi ihtiyacımı tarif etmeye çalışayım.

Ben bir hayalimi daha gerçekleştirmiş olmanın hazzını yaşarken bir dostumla transfer vb. konularını ayarladık. Hazırlık sürecinde peş peşe bir sürü aksilikler eksiklikler vb. çıktı. 17 yaşında bir yerli üretim tekne idi aldığım. Üstelik ve maalesef terk edilmiş.

Transfere başlamadan yağ, mazot filtreleri, impeller, separ filtreler vb. değişiklikleri yapıldı. Bir test sürüşü yapıldı iskele motorda düşük performans görüldü ama istanbul'a kadar idare edelim kararı verdik. Turbolarda bir sıkıntı vardır usta bulmak zor vb  yola çıktık. 9 knot civarı max sürat var. Eh hadi bakalım dedik yola düşüldü.

Kısa süre sonra motorda sıkıntılar performans düşüklükleri vb palamut büküne girmek zorunda kaldı Sİ je Vis.  Mazot tankı maalesef berbat bir durumda ve filtreler vb her şey başa döndü. Uzunca bekleyen mazot, ciddi bir bakteri üretmiş, tankın dibi pislik içinde. Çalkalanınca dağılmış ve temizlemeden ilerlemek mümkün değil. yakıt pompaları elden geçecek vb vb tabi birde usta bulma zorlukları artık elde ne var ise minimum iş maksimum fiyat bişiler yapılacak. çare yok.

*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #13 : Ocak 17, 2020, 13:59:19 »
Yeri burası olmayabilir ama işte bazı konularda fikir almak istiyorum. Telefonla arayıp soracağım kimsem de yok... Hal böyle olunca Si Je vis in hikayesinin altına ekleyeyim dedim.

Aşağıdaki 4 konuda teknik destek ve adres önerisine ihtiyacım var.
a- Elektrik kontrolleri yaptırmam lazım. Tesisatı gözden geçirmeli ve emin olmalıyım. eklenecek iyileştirilecek şeyler var. Sahil bağlantısını taktıktan bir süre sonra sigorta atıyor mesela. Sonra invertör vb konusu var.
b- Tenteyi yeniden sıfırdan yaptıracağım. Bozulmuş eskimiş mevcut olan kötü durumda. İki tarafından fermuarlar açık. Su alıyor her tarafı kumaş etrafı görmeyi engelliyor seyirde.
c- Güvenilir öpücü olmayan volvo pentacı, sağlam usta. gerçi şimdi marinadaki ile ilerliyorum. Her an orada ihtiyaç olduğunda gelebilir vb diye böyle seçtim sanki.
d- Motorun üzerine su akıyor bir iki çatlak var dolayısı ile bir fiber veya işte ne ise doğrusu elyaf ile sızdırmazlık vb konularında destek olabilecek tamirat yapabilecek birileri.

Yardımı, önerisi olabilecekler paylaşabilirse memnun olurum . E mail veya telefon ile de her zaman ulaşılabilirim.
Peşinen teşekkürler
*

    A. Ç.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #14 : Ocak 17, 2020, 16:34:05 »
Tekne sizin de belirttiğiniz gibi terk edilmiş ve bu yüzden çok bakımsız kalmış. Motora kadar su giren çatlaklar  hiç iyi bir görüntü değil. Bu bölgenin çatlamayacak kadar sağlam olması gerekirdi. Basit bir fiberglas onarımından daha çok bir bilene gösterilip ne yapılması gerektiğine karar verilmesi gerekir.

Tentenin görüş için açıklığı veya şeffafı olmaması sadece koruma amaçlı düşünüldüğünü, tekne kullanılırken kullanılmasının öngörülmediğini gösteriyor. Güneyde belki de İstanbul'da olmaz.

Denizden gelmeden motora baktırmış olmanız gerekirdi. Sanırım motor size ciddi masraf açacak.

Elektrik fişini taktığınızda sigorta atması basit bir kablo kısa devresi olabileceği gibi teknede bağlı cihazlardan birinde ciddi bir soruna da işaret edebilir.

Karar aşamasında yeterli teknik destek almadığınız için iyi durumda olmayan bir tekne sahibi olmuşsunuz. Önceliği fiberglas ve motor işine vermenizi öneririm. Aküleri sökerek evde veya bir elektrikçide sezona kadar gerekirse şarj cihazına bağlı olarak tutabilirsiniz. Tente işini sezona bırakmanız daha doğru olur gibi görünüyor.   

Bana göre alırken yapmadığınız kontrolları, tekneyi şimdi alıyormuş gibi yaptırmanız doğru olacaktır.