0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #15 : Şubat 26, 2019, 20:35:06 »
Mahir korsan, Yanmar da traktör motoru üretiyor ne var bunda demişsiniz. Şöyle açıklayım
Yanmar işmakinası, kepçeler, traktörler imal ediyor bu doğru. Ama o makinaların hçbirisini marin katogorisinde kullanmaz.  Volvo içinde durum aynı işte bu yüzden dünyada iki marka hakimiyetini koruyor.  Kısaca örnekliyelim;  bir jenaratör motoru sabit hız ve yükte uzun süreli 
Çalışmak için planlanmıştır. Maksimum tork gücünü alt devirlerde alıcak şekildedir. Orta devirlerde yüksek beygir gücüne ulaşıcak şekildedir. Çünkü işin ama ına uygunluk bunu gerektirir. Bir araba motorunda durum bundan farklı değildir. Araç hızlandıkça motor üstündeki yük azalır ve vites büyütürüz. Denizde durum tam tersidir. Hız artıkça kıç basar kafa kalkar ve motor üstündeki yükler artar. Burada devir ve tork değerleri buna göre uyarlanır.
Aranızda hiç 30 hp lister-peter kullannan varmı bilmiyorum. Maximum 3000 devirde 30 hp üretir. Ama 2000 devirde yaklaşık yakıt tüketimi 4 litrenin üzerindedir. 30 hp lik bir yanmar veya volvo pentada durum farklıdır orta devirlerde daha az yakıt tüketirler. Ama tam yolda yakıt durumları eşitlenir. Sebebi şudur marin motorlarda orta devirde pervane üzerindeki yük azdır ve bu sebebten daha az güç üretirler. ( devir ekonomi devri ) bunu dışında bir endüstüriyel makinaya kondese bağlayarak soğutma sistemini çözemezsiniz. Araba motorları giderken karşı yönden gelen rüzgar ile karter soğutmasını sağlarlar. Marinde durum farklı sintineye yapışan bir karterin soğuyabilmesi için daha fazla şeye ihtiyacı vardır.  Aslında konu uzun ve birçok faktör mevcut ama konuyu uzatmak istemiyorum.  Tüm dünyada iki marka marin motor hakimiyetinin bir sebebi var.


*

    S. T.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #16 : Şubat 26, 2019, 21:14:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Volvo içinde durum aynı işte bu yüzden dünyada iki marka hakimiyetini koruyor. 


Volvo baska motorlar da kullanıyor bildiğim,perkins,isbora vb..
Dünyada pazarı olan sabb,bukh,vetus,sole,nanni,beta gibi marinize işi ile ugraşan firmalar kuboto bazlı endistrüyel motorları kullanıyorlar..oluyormus demek ki..


*

    T. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #17 : Şubat 26, 2019, 21:34:37 »
Değerli Tunç korsan oluyor tabiki neden olmasın. Tarlada su motoru olarak kullanılan pancar motorda oluyor. 30 yıl d1210 kamyondan çıkma 105 hp motorda oluyor. Eski burunlu ford minibüsten çıkma 65 ve 85 hp motorlarda oluyor.  Haklısınız pekins,kubatu,mitsubishi bazlı motorlar birçok firmanın marinize konusunda tercih ettiği makinalardır. Ama unutmayalım.Bavaria,benateau,hallberg rassy,hanse,Amel ve onlarca dünya markası bu markaları kullanmaz. ( belki özel istek ile takılır )  hertürlü makina bir şekilde marinize edilir.
Vetüs ve benzeri markalar ise fabrikasyon marinize firmalardır. Orjinal marin katogorisnde değildir.  Ama şu bir gerçekki fiyatlar çok uçuk gerçekten.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #18 : Şubat 26, 2019, 21:46:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Volvo içinde durum aynı işte bu yüzden dünyada iki marka hakimiyetini koruyor. 


Volvo baska motorlar da kullanıyor bildiğim,perkins,isbora vb..
Dünyada pazarı olan sabb,bukh,vetus,sole,nanni,beta gibi marinize işi ile ugraşan firmalar kuboto bazlı endistrüyel motorları kullanıyorlar..oluyormus demek ki..

Aynen açikladığinız şekilde Kubata base, Nissan Base, Mitsubishi base diye gerçek motor üreticisinin motor bilgisini vermekle beraber, bahsettiğiniz firmalar deniz ile ilgilerini, bilgilerini, tecrübelerini katki olarak ortaya koyup bu işten para kazaniyorlar. Uygulama yapacaklari motoru da bu bilgi ışığinda seçiyorlar. Onlar da motorlarinın kompakt, hafif aluminyum gövdeli olması gibi özellikleri ön plana çikartiyorlar.

Yelkenli 40ft tekneye döküm gövdeli motor da olur fark etmez demiyorlar.


*

    S. T.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #19 : Şubat 26, 2019, 22:20:12 »
İngiliz ''iş'i'' bilen bir abi de,şunları yazmış sitesinde..
The engines available to most boaters are sourced from three (and a half) sources:

Full Marine Engines - There are few of this type. Bukh, Saab and some Penta are typical. They are likely to be direct injected, heavy, comparatively slow revving, and the parts will be under low stress.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İş teknelerinde kast ediyor sanırım.



*

    Ü. Ö.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #20 : Şubat 26, 2019, 22:50:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İngiliz ''iş'i'' bilen bir abi de,şunları yazmış sitesinde..
The engines available to most boaters are sourced from three (and a half) sources:

Full Marine Engines - There are few of this type. Bukh, Saab and some Penta are typical. They are likely to be direct injected, heavy, comparatively slow revving, and the parts will be under low stress.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İş teknelerinde kast ediyor sanırım.




Marin dizel motor dedinmi 100.000hp motor da ayni kapsama giriyor. O okudugunuz linkteki bilginin çoğu bizim için tarih olsa da büyük motorlar için halen gecerli dizaynlar.

Ben 1994te motorlar dersi gördüğumde bu linkteki bilgiler vardı ama common rail yoktu.
Şu an görece küçuk dizellerin neredeyse tamamı common rail. (Common rail olmayanlar da emisyondan patladi gitti zaten meşhur bir sahtekarlık krizi çikartarak.)

Commonrail ile yanma odasi dizayninin direkt bir ilişkisi de yok. Bilginin eskiligini açiklamak icin belirttim. Doküm gövdeli traktör motoru da common rail olabilir.
« Son Düzenleme: Şubat 26, 2019, 22:52:30 Gönderen: Ümit Özdoğan »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #21 : Şubat 26, 2019, 23:13:25 »
Kara motoru, endüstriyel motoru marinize edip kullanmak farkli birşey. Piyasaya marin motor arz etmek farkli birsey.

Bizim satilmıs bir 17m guletimiz de marinize edilmiş kara kamyon motoru vardı.

Bir ornek vereyim. Kara motorunun turbosunun egsoz tarafı korkunc isinir. Rüzgar, hava akimı onu bir nebze soğutur. Denizde, kapalı motor dairesinde soğutamaz. Anormal sıcaklıklarda calışir. Çok cabuk yatak bozar. Cok yuksek devirde calişan bu yatak basınçli yağ ile yağlanır. Yatak bozulunca oradan yağ da eksiltmeye başlar. Hıç abartısız en az 2 senede bir turbo tamir kiti ister. Her sene ister de bir sene de yağ ilavesi ve dumana katlanarak gecer.
*

    E. Ş.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #22 : Şubat 27, 2019, 10:08:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ?
Teşekkür ederim , selam saygılarla ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.

Volvo d2-55 225 kg. şanzıman hariç

Volvo d2-75 233 kg. şanzıman hariç.Turbo su soğutmalı değil.
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2019, 10:13:32 Gönderen: Erol Şar »
*

    Z. G.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #23 : Şubat 27, 2019, 10:46:44 »
Bu motor işi birileri tarafından gidin fuarda bir şeyler yapıyormuş gibi görünün denmekte öteye geçmez .

Yol üstü çorbacısı gibi işkembe ,kelle paça çorbası aynı sos .

İşkembe isteyene içine işkembe parçacıkları  kelle paça isteyene kele  sakatatı .

17 yıldır yapılan iş şu üretilen buhar tekerlek döndürmeye değil korna öttürmeye kullanılıyor .



*

    B. E.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #24 : Şubat 27, 2019, 11:21:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntı yapılan: bülent elverdi link=topic=27075.msg455328#msg455328 date=1551164528

55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.
[/quote

Marinize ve marine edilme arasındaki fark nedir ?

Ali kaptanım, et, tavuk marine edilir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Y.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #25 : Şubat 28, 2019, 09:26:46 »
Fuarda TÜMOSAN'ın marin motorunu inceledim.

Daha önce konusştuğumuz gibi traktör motorundan marinize edilmiş korozyon direnci geliştirilmiş 105 hp lik modeli satışta. Şu an için ağırlık olarak bir geliştirme yapılmamış.450 kg civarında. Satış mümessili ve Ar-Ge mühendisi bizzat standda ilgililer. Ağırlığın azaltılması gerektiği düşüncemi paylaştım. Yedek parça ve bakım masraflarının piyasadaki en uygun motor olduğunu belirttiler. Gerçekten görüntü itibarı ile de birçok bakım ve onarımının ustaya gerek duyulmadan yapılabileceği basitlikte.Yakıt sarfiyatında da çok iddialılar. Ben de bu modelin az yaktığını duymuştum tam değerleri araştırmadım. 200 hp'lik ikinci modelin çalışmalarının devam ettiğini bildirdiler. Bu modelin fiyatına gelince Şanzıman hariç 50 bin tl. gibi bir fiyatı var. İthal muadilleri yaklaşık 100bin tl. civarında dediler. Haksız da sayılmazlar zira fuarda bir kaç markayı daha gezdim 12-13 bin euro+kdv civarında fiyatlar var 100 hp 'lik motorlarda.. Ürüne ilginin nasıl olduğunu da sordum gayet memnunuz dediler.

Şahsi kanaatim şu an için motoryat ve yelkenliler için ağırlık dezavantaj. Gezi tekneleri ve balıkçı tekneleri için iyi bir alternatif. Umarım daha küçük ve daha büyük modellerini ağırlık sorununu çözerek piyasaya sürerler ve tekne motorlarındaki dışa bağımlılığımız bir nebze olsun azalır..
*

    A. Ç.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #26 : Şubat 28, 2019, 13:31:05 »
Bana göre motor yapmak çok önemli bir sorun değildir. Bu motoru satabileceğinize inanarak tasarlar ve üretirsiniz. Motoru satabilirseniz sorun yoktur, büyüğünü, küçüğünü, ağırını, hafifini düşünür ve tasarlarsınız. motor satmak sadece pazarlama değildir. Ürünün de iyi olması gerekir. Ototmobil üreticisi büyük bir Alman firması da deniz motoru üretimine girişti ve şimdilik beceremedi. Bu konuda dikkatli olmak gerekir.
*

    A. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #27 : Şubat 28, 2019, 13:44:33 »
Motor yapmak çok kolay bir olay değil. Bloğun moleküler yapısının kullanılacak yakıta da uygun olması gerektiğine kadar bir sürü değişken var.  Moleküler yapı uygun olmazsa ne mi oluyor. Volvo benzinli B52 motorlarına lpg taktığınız zaman silindir yüzeyi normal bir motorun lpg ile kullanıldığında aşınacağından çok daha çabuk bozuluyor. Çünkü yüzey kuru yakıta uygun değil ve çatlamalar başlıyor.
Bunun dışında 100 hp bir motor için 400kg gerçekten çok yüksek bir değer. Umarım başarılı olurlar.
*

    N. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #28 : Şubat 28, 2019, 20:43:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fuarda TÜMOSAN'ın marin motorunu inceledim.

Daha önce konusştuğumuz gibi traktör motorundan marinize edilmiş korozyon direnci geliştirilmiş 105 hp lik modeli satışta. Şu an için ağırlık olarak bir geliştirme yapılmamış.450 kg civarında. Satış mümessili ve Ar-Ge mühendisi bizzat standda ilgililer. Ağırlığın azaltılması gerektiği düşüncemi paylaştım. Yedek parça ve bakım masraflarının piyasadaki en uygun motor olduğunu belirttiler. Gerçekten görüntü itibarı ile de birçok bakım ve onarımının ustaya gerek duyulmadan yapılabileceği basitlikte.Yakıt sarfiyatında da çok iddialılar. Ben de bu modelin az yaktığını duymuştum tam değerleri araştırmadım. 200 hp'lik ikinci modelin çalışmalarının devam ettiğini bildirdiler. Bu modelin fiyatına gelince Şanzıman hariç 50 bin tl. gibi bir fiyatı var. İthal muadilleri yaklaşık 100bin tl. civarında dediler. Haksız da sayılmazlar zira fuarda bir kaç markayı daha gezdim 12-13 bin euro+kdv civarında fiyatlar var 100 hp 'lik motorlarda.. Ürüne ilginin nasıl olduğunu da sordum gayet memnunuz dediler.

Şahsi kanaatim şu an için motoryat ve yelkenliler için ağırlık dezavantaj. Gezi tekneleri ve balıkçı tekneleri için iyi bir alternatif. Umarım daha küçük ve daha büyük modellerini ağırlık sorununu çözerek piyasaya sürerler ve tekne motorlarındaki dışa bağımlılığımız bir nebze olsun azalır..
Ömer Kaptan , malümat için çok teşekkürler . Anlaşılan yerli motor şimdilik gerek güç gerekse ağırlık olarak benim ilgi alanıma girmiyor , yakın gelecekte de 20-30 hp üretim planları yok ... Selamlarımla ...