0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Volvo içinde durum aynı işte bu yüzden dünyada iki marka hakimiyetini koruyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Volvo içinde durum aynı işte bu yüzden dünyada iki marka hakimiyetini koruyor. Volvo baska motorlar da kullanıyor bildiğim,perkins,isbora vb..Dünyada pazarı olan sabb,bukh,vetus,sole,nanni,beta gibi marinize işi ile ugraşan firmalar kuboto bazlı endistrüyel motorları kullanıyorlar..oluyormus demek ki..
İngiliz ''iş'i'' bilen bir abi de,şunları yazmış sitesinde..The engines available to most boaters are sourced from three (and a half) sources:Full Marine Engines - There are few of this type. Bukh, Saab and some Penta are typical. They are likely to be direct injected, heavy, comparatively slow revving, and the parts will be under low stress.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİş teknelerinde kast ediyor sanırım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖmer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ? Teşekkür ederim , selam saygılarla ...Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖmer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ? Teşekkür ederim , selam saygılarla ...
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntı yapılan: bülent elverdi link=topic=27075.msg455328#msg455328 date=155116452855-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.[/quoteMarinize ve marine edilme arasındaki fark nedir ?Ali kaptanım, et, tavuk marine edilir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Marinize ve marine edilme arasındaki fark nedir ?
Fuarda TÜMOSAN'ın marin motorunu inceledim.Daha önce konusştuğumuz gibi traktör motorundan marinize edilmiş korozyon direnci geliştirilmiş 105 hp lik modeli satışta. Şu an için ağırlık olarak bir geliştirme yapılmamış.450 kg civarında. Satış mümessili ve Ar-Ge mühendisi bizzat standda ilgililer. Ağırlığın azaltılması gerektiği düşüncemi paylaştım. Yedek parça ve bakım masraflarının piyasadaki en uygun motor olduğunu belirttiler. Gerçekten görüntü itibarı ile de birçok bakım ve onarımının ustaya gerek duyulmadan yapılabileceği basitlikte.Yakıt sarfiyatında da çok iddialılar. Ben de bu modelin az yaktığını duymuştum tam değerleri araştırmadım. 200 hp'lik ikinci modelin çalışmalarının devam ettiğini bildirdiler. Bu modelin fiyatına gelince Şanzıman hariç 50 bin tl. gibi bir fiyatı var. İthal muadilleri yaklaşık 100bin tl. civarında dediler. Haksız da sayılmazlar zira fuarda bir kaç markayı daha gezdim 12-13 bin euro+kdv civarında fiyatlar var 100 hp 'lik motorlarda.. Ürüne ilginin nasıl olduğunu da sordum gayet memnunuz dediler.Şahsi kanaatim şu an için motoryat ve yelkenliler için ağırlık dezavantaj. Gezi tekneleri ve balıkçı tekneleri için iyi bir alternatif. Umarım daha küçük ve daha büyük modellerini ağırlık sorununu çözerek piyasaya sürerler ve tekne motorlarındaki dışa bağımlılığımız bir nebze olsun azalır..