GPS : global positioning system, dünya çevresine dönene uydulardan her saniye sinyal alarak uyduların yerine göre yerküre üzerindeki yerinizi belirler. Yani kkordinatlarınız verir ve bunu her saniye yeniler. Bu biligiler arasındaki zaman belli olduğuna göre koordinat değişimine göre hızın hesaplar ve verir. İki ve daha fazla veri alarak gittiğin yönü verir.
Chart Plotter: GPS'e bağlı bir haritadır. GPS cihazı ayrı olabileceği gibi tek ünitedede olabilir. GPS'ten aldığı bilgileri anında hritaya işler. Yani GPS'i oku, kağıt harita üzerinde mevkiini koy, değişince yine oku, mevki koy, böyle devam et. Sonra noktaları sırası ile birleştir, Takip ettiğin rota çıkar. Chart plotter bunu sana ekranda otomatik yapar.
Sizin cihaz bir GPS cihazı, yani yönünü, hızını, bulunduğun mevkiyi görebilirsin. Koordinat verirsen rota çizer ve hangi yönde dümen tutman gerektiğini verir. Rotada mısın? Değil misin? Görebilirsin. Bir kağıt harita ile kullanılması doğru olur. Veya bağlantısı varsa bilgisayara veya plottter'a bağlanabilir.
Kağıt haritaların teknelerde bulundurulması bana göre şart olduğuna göre GPS ve kağıt harita ile istediğini yapabilirsin, plotter'la seyredersen elektrik arızası oldu mu, herşeye yeniden başlaman gerekir. Kağıt haritada ise mevki koymuşsan gideceğin yer belli ise GPS gitse bile pusula ile rotanı gerekirse (gerekmez ama) yeniden belirler hiç bir şey olmamış gibi yoluna devam edersin.
GPS verisinin faydası akıntı ve rüzgarda kendini gösteriyor. GPSW'ten aldığın yön bilgisini otopilota girdiğinde doğru yönde olmayabiliyorsun, teknenin kıç baş istikameti akıntı veya rüzgar nedeni ile gidiş yönü olmuyor, pusula da teknenin kıç baş doğrultusunda olduğundan teknenin gerçek yönünü göstermiyor ve otopilotu GPS'in rotasına göre düzeltmek gerekiyor. Yani rüzgar (akıntı) üstüne doğru dümen tutmak gerekebiliyor.