0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #30 : Aralık 01, 2008, 15:41:01 »
Ya da madem braket var yay uygulamayı deneyin. Yaysız kırılmıyorsa yay taktınız diye kırılmayacak ya...
*

    U. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #31 : Aralık 01, 2008, 15:43:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Umut korsanın eski Poyraz'ında vardı sanki? Ha Umut?

Evet,
hatta Hüsne'ye dün bizzat da tavsiye ettim, gerçekten kolaylık sağlıyor, hemi de ayakların havuzluktayken kıçtan sarkmadan (Bora Bora1'de sabit braket nedeniyle başka çaren kalmıyor) motora müdahale edebiliyorsun.
Eski teknede ( O da Scorcher idi) yaylı braket vardı,  Bora Bora 1'de nasıl bilmiyorum ama kıç aynanın iç tarafında da 10'luk paslanmaz levhadan mamul L takozlar vardı.  Ben de tam satmadan önce kıç aynaya destek olsun diye bir de Kıç aynanın dış tarafına 8'lik paslanmaz levha yaptırmıştım, taş gibi olmuştu.
Hüsne, istersen Hafta sonu beraber bakarız, dün teklif edecektim ama karanlıkta kıç dolaba girmek imkansızdır Schorcher'da.


*

    U. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #32 : Aralık 01, 2008, 15:46:15 »
Nazar değmesin, Poyraz'ın braketinde hiç problem yaşamadıydık, hatta KYK'da tonozda bağlıyken tekneye motora basarak piniyorduk.
Duyduklarımdan sonra iyi dayanmış kerata diyorum.

*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #33 : Aralık 01, 2008, 15:52:55 »
Dün denediğimde motoru sudan çıkartırken braket hafifçe sallanıyordu. İçten bir arkadaşım bakmıştı brakete sağlam gözüküyordu. Ama çok ağır bir motor taktık ve de Aali Bey'in dediği gibi birbirini iteleyen iki şeyin arasında kalan braket ne yapar bilinmez. Çelik halatını da değiştirmem gerekiyor. Çok sevinirim haftasonu bakarız Umut.
*

    A. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #34 : Aralık 01, 2008, 15:55:49 »
15 bg kadar demişse iki zamanlı 15 bg demek istemiştir. 4 zamanlı motorların daha ağır olduğunu unutmamak gerek. bir de Aali bey'in aşırı şartları göz önüne alınırsa daha da dikkat etmek gerekir.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    E. O.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #35 : Aralık 01, 2008, 16:28:52 »
Ben de yıllarca "Vişne" de sabit braket kullanmıştım. Hiçbir sorun yaşamamıştım. Teknedeki ağırlığa göre 3 aşamalı denize girme seçeneği vardı ( gerçi bunu kullanmak biraz kuvvet istiyordu, Hüsne Hanımın gücü yeter mi bilemem.)
Tekneyi Celal Mestçioğluna sattıktan sonra yaptığı yenileme esnasında bu braketi değiştirdiydi...
Motor ise 9 beygirdi

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. B.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #36 : Aralık 01, 2008, 16:49:04 »
Canımmm bu vişne pek te şekermiş..


*

    A. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #37 : Aralık 01, 2008, 16:52:19 »
Yaw Celal korsanin sesi cikmiyor ne zamandir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #38 : Aralık 01, 2008, 19:43:07 »
Yaw Eyüp Korsan ,
Vişne'nin fotoğrafları beni aldı taaa 1981-84 lere götürdü. Benim de ilk teknem bir schorcher'sı. Semih'ten İstanbul'da yapılan ilk Boat Show'da  kesismiştik. Vega çoook kahrımızı çekti. Sadece benim değil. Eczacı Ertuğrul'un, Hakkı'nın, Bebek'teki ve Etiler'deki komşu çocuklarının, ille de lüfere çıkmak isteyen okul arkadaşlarımın. Herkesi de memnun etti cefakar VEGA.
Bende de sabit bir braket üzerinde 9.9 Evindrud motor vardı 3 kademe ile aşağı iniyordu.
Bir lodos fırtınasında Bebek'te tonoz üzerinde bağlı duran tekneye botla motoru götürüp o hengamede bottan brakete bağlamaya kalkmış motoru suya düşürmüştüm. Hemen çıkarttık. Yardımcı oldular yerine taktık. Kaytanı çekip çalıştırdım. Dooğru Küçüksu  dere ağzına sığındım. 2 gün de işi asmıştım.
Hey gidi günler hey.
*

    M. G.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #39 : Aralık 01, 2008, 20:14:54 »
yaylı braketlerin açılı olanı da bulunuyor diye biliyorum. bende 8hp iki zamanlı motor var. 27 kg. 8 hp 4 zaman 45 kg idi o yüzden ve biraz da fiyattan (en çok ağırlık sebebiyle) alamadım. Emniyet nedeniyle her denize çıkışta motoru sök tak yapıyorum. Düz yaylı braket.
*

    Y. Ö.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #40 : Aralık 02, 2008, 00:04:27 »
hadi bakalım Hüsne Korsan, yine " bir sorudan, bir tefrika " oldu.. Her Korsan derya burada, iyiki varsınız.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Hüsnenin motorunu dün ilk beraber denedik. Marinaya dolaşmaya  gelmiştik, Hüsne Anaradadaydı. Marinaya geldiğimde tanışmak için " Rapunzel Korsanı " aramıştım sağolsun " çayı koyuyorum gelin " dedi hemen. Hüsneye İpek teknesine gideceğiz deyince, " hadi ben sizi denizden götüreyim hem de yeni moturu ilk defa çalıştırırım " dedi. Fikre bayıldım tabiki. Atladım Tekneye, Fenerbahçe Marinadan, Kalamış marinaya yol aldık..Eee Gezgin Korsana da denizden gitmek yakışır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şimdi aşağıdan Ses gelir hemen, " uzun yol yapmışsınız korsanım, kaç dm'di ? "
Vallahi uzundu, İpek teknesini bayağı aradık marina içinde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Rapunzeli aradım, nerede senin tekne diye, O da çıkmış yol kenarına bana bakar" yürü yürü ben seni görürüm" der.
Göremedi tabiki..Hüsneye taksiciliği için Cenk ve sevgili eşinede  sıcak evsahipliği ve çaylar için teşekkürler..
Sevgiler, iyi fikirler
*

    H. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #41 : Aralık 02, 2008, 09:56:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada Rapunzeli aradım, nerede senin tekne diye, O da çıkmış yol kenarına bana bakar" yürü yürü ben seni görürüm" der.
Göremedi tabiki..Hüsneye taksiciliği için Cenk ve sevgili eşinede  sıcak evsahipliği ve çaylar için teşekkürler..
Sevgiler, iyi fikirler

Cenk kim abi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Y. Ö.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #42 : Aralık 02, 2008, 10:36:04 »
Sorunun yanındaki Kırmızı yaratık değil tabiki Hakanım Korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk, Nam-ı diğer rapunzel korsan, ipek teknesinin sahibi, bildin ?
(UlanYinemiİsimHatasıYaptımDiyenKorsan)
*

    H. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #43 : Aralık 02, 2008, 10:49:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorunun yanındaki Kırmızı yaratık değil tabiki Hakanım Korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk, Nam-ı diğer rapunzel korsan, ipek teknesinin sahibi, bildin ?
(UlanYinemiİsimHatasıYaptımDiyenKorsan)

He heee  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. S.

motor gücü seçimi
« Yanıtla #44 : Mart 06, 2009, 12:01:54 »
Sevgili GK lar,
teknemize bir motor alacağız. Boy 4,70 mt, çıplak ağırlığı 250 kg olan bir tekne için 4 zamanlı 4-6 HP arası güçte motor almayı düşünüyoruz. sizce bu güçler yeterli mi? limana giriş çıkış için yeterli olacağına eminiz fakat sert havalarda acaba motor gücü yetersiz kalır mı? diye tereddüt ettik.
siz ne dersiniz?