Gezgin Korsan
Çekek Yeri => Tekne Malzeme, Donanım ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: Hüsne Altıok - Kasım 03, 2008, 22:35:08
-
İnternetten derlediğim dıştan takma 9.9 ve 8 beygir 4 ve 2 zamanlı motorların bazı özellikleri ve fiyatları
Marka/Model Fiyat€/$ Ağırlık(kg) Hacim(cc) Devir(RPM) Yakıt sarfiyatı(L/h)
Yamaha 4 9.9 2.640 € 47 323 4500-5500 4,00
Mercury 4 9.9 3390$ 38 209 5000-6000 *
Tohatsu 4 9.9 1.950 € 37 209 5000-6000 *
Johnson 4 9.9 3.100 € 44-49 302 4500-5500 *
Honda 4 9.9 3420$ 49 222 6200 *
Yamaha 2 9.9 1.960 € 36 246 4500-5500 5,10
Mercury 2 9.9 2680$ * * * *
Tohatsu 2 9.9 1.530 € 41 247 4500-5300 *
Yamaha 4 8 2.365 € 38 197 5000-6000 2.5/3.3
Mercury 4 8 * 38 209 5000-6000 *
Tohatsu 4 8 1.555 € 37 209 5000-6000 *
Johnson 4 8 * 25-26 138 4750-5750 *
-
Scorcher tekne için yeni bir motor alacağım yukardaki tablodan biri olacak. Bazı sorularım var.
1. Aynı silindir hacmine ve devir sayısına sahipken biri 8 diğeri 9.9 beygir nasıl oluyor?
2. Ağırlık ve fiyat dışında dikkat etmem gereken hangi özelliği olmalı?
3. Tohatsu nasıldır?
-
Tohatsu bizde tanınmamakla birlikte çoook iyi motordur. Tavsiye ederim.
-
Bir de yüksek devir yerine daha düşük devirli ama torku yüksek motorları tercih edin.
-
Çok basit aslında.....8hp ile 9,9 arasındaki fark motor hacmi ya da devir sayısına göre değil iki ya da dört zamanlı oluşuna göre değişiyor......
Aynı silindir hacmi olan iki motordan dört zamanlı olan iki zamanlıdan daha yüksek hp ye sahiptir... üstelik devri daha düşük olsa bile.........Tork dedikleri bir nane 4 zamanlılarda daha yüksek oluyor....Bu da çevirme gücü dediğimiz şey aslında...Belli devirlerde iki zamanlılara göre daha düşük devirlerde 4 zamanlılar daha randımanlı çalışıyorlar.....Dairesel hareketi daha kuvvetle aktarıyorlar....
-
İcten yanmali motor performanslarini belirleyen cok faktor var.
Yanma odasinin dizayni; capxstrok orani, silindir kafasinin sekli, supap ebatlari ve hareket acilari-strogu, krank mili ve denge agirliklari (+dengeleyici ek sistemler) ....
4 zamanli motor icin supap acilip kapanma zamanlamalari (Kam/egzantrik mili/iticiler)
2 zamanlilar icin emme ve bosaltma portlarinin yerleri ve ebatlari
her ikisi icin atesleme kontrolü (mekanik / dijital, avans miktari)
ve her ikisi icin yakit kontrolü karbüratör (meme ve bogaz ayarlari) veya enjeksiyon (kalibrasyon)...
O kadar cok faktor varki 1litrelik bir motordan 20 beygirde alinabilir 200-300+ beygir bile alinabilir.
4zaman 2zamana göre daha verimli ama daha komplike ve agir, yani pahali ve daha hassas. Ama emisyon acisindan cevreye daha az zararli: az yakit yakmasindan ayrica saldigi gazlar da daha az zararli (göreceli).
-
Hüsne Korsan, iki zamanlı yerine dört zamanlı motorları tercih etmenizi öneririm. İkisininde ekonomik ve performans yönünden üstünlükleri vardır. iki zamanlıyı tercih etmememin nedeni çevreye verdiği aşırı kirlikik. Sanıyorum birçok gelişmiş ülkelerde kullanımı iyice kısıtlanmaya başlandı. Göllerde yasaklandı.
Not. İki zamanlı motorların egzoz gazında yoğun miktarda yağ bulunur(yakıtın içine eklediğimiz yağdan dolayı). 1lt kullanılmış motor yağı 1milyon m3 içilebilir suyu içilemez hale getiriyor.
-
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
-
Aşağı kalmaz derim, HakanE Korsan. Niye düzenli?
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
-
Hüsne Hanım, ben de diğer dostlar gibi 4 zamanlı öneriyorum.
Kısaca avantajlarını toparlarsak :
1 ) Daha yüksek tork ( çekiş gücü yüksek otomobil motoru gibi )
2 ) Az veya çok daha az yakıt sarfiyatı ( Bunu sırf ekonomik nedenlerle
yazmıyorum. Küçük bir tekneyle uzakça , -Mudanya, Trilye- , bir
yere gidilmek istendiğinde 2 zamanlı için teknenin başaltını yakıt deposu
yapmak ya da her limanı olan kasabaya girip benzin aramak gerekebilir )
15 HP 2 zamanlıdan 10 HP 4 zamanlıya geçtiğimde hem kullanım konforu
çok artmış ( güç 4 zamanlıda daha fazlaydı diyebilirim ) hem sarfiyat
inanılmaz azalmıştı.Üçte birine düşmüştü.
3 ) Karışımlı benzine gerek duymaması.
4 ) Sessizliği
5 ) Daha modern teknolojili olmaları ( 2 zamanlılar yavaş yavaş piyasadan
çekilirken, 4 zamanlılar gittikçe yerleşiyor )
Dezavantaj :
1 ) Ağırlığı . Kabaca bi fazladan 10 kg'yi göze alacaksınız . Yani 8 HP 4 zamanlı
aşağı yukarı 15 HP 2 zamanlı ağırlığında olacak, taşırken ağır . Ama ölümcül
değil.
2 ) Yine taşır veya depolarken istediğiniz şekilde yatıramamak, yerleştirememek.
Marka tercihine gelince ; size marka önerisinde bulunmayacağım. Ama çevrenizdeki
tüm kullanıcılarla konuşup özellikle servis , bakım ve yedek parçalar konusunda bilgi
alın.
Aldığınız motoru şehrin bir ucundan bir ucuna bakıma götürmek zorunda kalabilir ,
ya da ilgisiz, müşteri memnuniyeti, ciddiyet filan gibi kavramları hiç duymamış
kişilerle karşılaşabilirsiniz.
Gerekirse yüz, ikiyüz dolar pahalı olsun, gerekirse üreticinin en yeni, teknolojisi
en ileri makinası olmasın ama satış sonrası hizmetleri düzgün olsun.
-
Aşağı kalmaz derim, HakanE Korsan. Niye düzenli?
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
Valla bilemiyorum neden bu kadar düzenli. Her sefer gittiğimde deniz yüzeyinde bir mazot tabakası oluyor. Bir sefer görmezsem yarım saat, bir saat içinde mutlaka oluyor. Balıkçıların olduğu taraftan geliyor ama onlardan mı aradaki pontonlardan mı bilmiyorum. Birileri yakıt aktarırken veya bir iş yaparken mutlaka döküyorlar ve beni o mazot kokusuz bırakmıyorlar.
-
Hüsne Korsan, iki zamanlı yerine dört zamanlı motorları tercih etmenizi öneririm. İkisininde ekonomik ve performans yönünden üstünlükleri vardır. iki zamanlıyı tercih etmememin nedeni çevreye verdiği aşırı kirlikik. Sanıyorum birçok gelişmiş ülkelerde kullanımı iyice kısıtlanmaya başlandı. Göllerde yasaklandı.
Not. İki zamanlı motorların egzoz gazında yoğun miktarda yağ bulunur(yakıtın içine eklediğimiz yağdan dolayı). 1lt kullanılmış motor yağı 1milyon m3 içilebilir suyu içilemez hale getiriyor.
Ömer korsanım; Hüsne korsana 4 zamanlı motoru aldırdık.... :D UMarım çevreci camiada namımız yürür.... :P
Yarın öğle vakti gibi (30 kasım) yeni motor takılacak.....
Bu arada benim için hazırladığınız korsan resmi için teşekkür ederim....Efsane oldum.... :D
Ha bir de sorum var;Üyeler bölümünde Ö harfi niye görünmüyo ki? ::)
-
Hüsne Korsana burada hayırlı olsun diyorum. GK ların çevre kirliliğine karşı duyarlı olmamaları mümkün değil zaten $$#.:
Kadir Korsan resim olmadan da Formda efsanesiniz zaten :-*
alfabetik sıralamada Ö, Z'den sonra geliyor. İki noktamız var diye bizi sona atıyorlar abi :'(
Ömer korsanım; Hüsne korsana 4 zamanlı motoru aldırdık.... :D UMarım çevreci camiada namımız yürür.... :P
Yarın öğle vakti gibi (30 kasım) yeni motor takılacak.....
Bu arada benim için hazırladığınız korsan resmi için teşekkür ederim....Efsane oldum.... :D
Ha bir de sorum var;Üyeler bölümünde Ö harfi niye görünmüyo ki? ::)
-
...
alfabetik sıralamada Ö, Z'den sonra geliyor. İki noktamız var diye bizi sona atıyorlar abi :'(
Sizden sonra gelen Ş bile var :P
Maalesef UTF8 kodlamaya geçmezsek böyle, geçersek dosya boyu çok büyüyor...
-
haşin moderatörüm o kadarda olsun, onun(Ş) tek noktası var, bizde iki tane, biraz farkımız da olsun :)
-
Totahsu 4 zamanlı 9.8hp bir motor aldım nihayet ve de Pazar günü tekneye monte edildi. Ben de rodaj için dün mümkün olduğunca kullandım.
Yelkenleri açıp da tekne yol almaya başlayınca en keyif alarak yaptığım işin (motoru sudan çıkarmak) benim için oldukça zor olma pahasına GK ların çevreciliklerine bir zarar gelmesin diye 4 zamanlı motor aldım.
9.8 hp aldım çünkü GKlarla bir etkinliğe katılırsam en arkada kalmayayım Trilye’ye kadar gidebileyim istedim.
Neden Tohatsu?
-Piyasa yeni sürülmüş olmasından dolayı kimse nasıl olduğunu bilemiyor fakat kullananlardan hiç şikayet yok.
-Yetkili servis ağı oldukça geniş Johnson’un bütün teknik servisleri aynı zamanda Tohatsu’nunda.
-En uygun fiyata alabileceğim motor.
İki saatlik kullanım sonucunda aslında ne kadar da kıvrak kullanabiliyormuşum ben teknemi dedim. Kalamış marinaya iki kez gidip pontonların arasında dolaştım benzin almak için sıra bekledim ve dar bir yere yanaştım. Ponton içerisinde ilerlerken bir başka tekne geldiğinde motor duracak diye panik yapmadım istediğim gibi ileri geri gidebilir boşta çalıştırıp keyfince yol verebilirdim. Hatta en son yerime giderken pontona benden önce giren tekneyi rahatsız etmemek için çok ağır yolla giderken beni sollayıp geçen ve de pontona girmeme engel olan tekneye de hiç kızmadım! Sayesinde pek çok manevra yapma olanağım olmuştu.
Yaşasın motor kullanma özgürlüğü :D
-
Güle güle kullanın, kesinlikle çok rahat edeceksiniz.
Dört zamanlı sudan keserken veya taşırken epey söylettirir insanı ama,
aynen söylediğiniz gibi, uzun yolda güvenilirliğinin çok daha fazla olduğunu
ve yakıttan ne kadar tasarruf ettiğini ( ayrıca sessizliğini ) göreceksiniz.
Keyifli seyirler...
-
Teşekkür ederim Aali Bey. Bu motoru sudan rahat çıkarabilmem için önerilerinizi de bekliyorum.
Şu durumda can yeleğimi giyip kendimi de uzun bir halatla tekneye bağlayıp öyle denemeyi düşünüyorum da.
-
Kıç ayna müsaitse baskı yaylı braket kullanmanızı öneririm. Hem farklı yükleme koşullarına göre uskurun suya batış miktarını deneyebiliyorsunuz, hem de yükün büyük kısmını sizden alıyor.
-
Güle güle kullanın sevgili komşum.
Selamlar,
TANER
-
Teşekkürler Taner Bey.
Mehmet Bey baskı yaylı braket için nereye başvurmalıyım kim yapar uygunluğunu kim kontrol eder?
-
Valla hemen her tekne malzemesi satan yerde bulunuyor. Ben Kalamış Marin'den almıştım ama 3. ay baskı yayı kırlıdı ve destek veremediler. Sonuçta her birinin taşıyacağı maks. yük belli zaten. Ancak kıç aynaya montajı meşakatli bir iş.
-
....Hatta en son yerime giderken pontona benden önce giren tekneyi rahatsız etmemek için çok ağır yolla giderken beni sollayıp geçen ve de pontona girmeme engel olan tekneye de hiç kızmadım! Sayesinde pek çok manevra yapma olanağım olmuştu.
Yaşasın motor kullanma özgürlüğü :D
Hüsne Korsan,
Dün siz bizim pontonun önünden geçerken yanınızdan hücümbot hızıyla geçen o yelkenliye biz sizin yerinize kızdık, merak etmeyin! &+^^
-
Hasin moderatorumun bahsettigi su linkteki sey sanirim :
http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/index.php?catId=149&gId=1429&pId=3185
Motorunuzu gule gule kullanin Husne korsan
-
Yes, sağ olasın Ateş korsan.
Bunların marin kontrplaktan imal edilmiş motor asma parçası olan modelleri de var.
Ama maalesef düz ve suya dik kıç ayna ister montaj için, ya da takoz falan yaptırmalı eğik kıç aynalar için.
Umut korsanın eski Poyraz'ında vardı sanki? Ha Umut?
-
Yardımlaşma diye ben buna derim harikasınız Dilek Korsan :)
Bana yeni iş çıktı baskı yaylı braket araştırması...
-
Hüsne Hanım, yazıp moralinizi bozmayayım hiç diyordum...Haşin moderatör M. ÇÖmlekçi
doğrusunu yazmış. UÇARI'yı ilk defa Tuzla'dan denize indirip Fenerbahçeye getireceğimiz
gün, daha Tuzla koyundaki ilk dakikada üzerindeki krom braket çatırt diye kırılmıştı...
Motor tuhaf biçimde suya batmış ve altı öne gitmiş, üstü arkaya kaykılmış şekilde ağır
ağır Fenerbahçeye getirmiştik.
Braketi söktüm, çoğu parçası düz krom lamalardan, yakışıklı birşeydi...Her tarafını bu defa
L - köşebente çevirttim, mukavemeti artsın diye...Sanırım bir sezon dayandı, bir gün bir
dalgadan aşağı kayıp bir sonraki dalganın üzerine tırmanırken ; yine çatırt !
Tüm lamalar değişti, ölçü çıkardım, bir de ilave destek yaparak, braketinin altını teknenin
kıçına bağladım, yine bir sezon dayandı...Sonra aynı şey.
Braketi çöpe atıp, çok daha kaba, daha ağır ve hareketli olmayan sabit bir braket yaptırdım.
Ancak ondan sonra rahat etmiştim...
Yani mümkün olduğunca ( 8- 10 BG'den itibaren ) oynar, hareketli vs sistemlerden kaçınmak
gerekiyor diye düşünüyorum, motorlar bu nesnelerden daha güçlü. İnatlaşmak fayda sağlamıyor.
-
Zaten bu sistemleri kullandığınızda önerilen uygulama motoru mümkünse çelik telle tekneye bağlamanız! Benim motor 18kg 5HP idi, yay kırıldı :(
-
Üretici 15 BG'e kadar dayanır demiş. Bundan şüphe etmek pek de doğru değil.
Ama sanırım mesele braketin nasıl bir tekneye takılı olduğu meselesi...Şimdi bu
braketi 4-5 metrelik fiber ( neyse, ya da ahşap ) kayığa taksanız üzerinde de
15 BG motor olsa, hiç sorun olmayabilir.
Benim yorumum, braket ağır bir yelkenli teknenin kıçında olduğunda mesela baştan
gelen dalgada, yada ani bir manevrada motor tüm gücüyle ittiriyor, tekne de tüm
ağırlığı ile '' uğraşma ben gitmem'' diyor...Braket kendinden güçlü bu iki nesnenin
arasında kalınca, ruhunu teslim ediyor.
UÇARI 2 tondur, Scorcher'ları tam bilmiyorum ama, herhalde 1200 - 1500 kgden
hafif değillerdir. Bu nedenle aynı sorun yaşanabilir.
Yaşanmayabilir de, dünya hali bu....
::) Çok yardımcı oldum ama değil mi ?
-
Yaylı braketten vazgeçtim. Var olan braketi sağlamlaştırayım can yeleğimi takayım...
-
Ya da madem braket var yay uygulamayı deneyin. Yaysız kırılmıyorsa yay taktınız diye kırılmayacak ya...
-
Umut korsanın eski Poyraz'ında vardı sanki? Ha Umut?
Evet,
hatta Hüsne'ye dün bizzat da tavsiye ettim, gerçekten kolaylık sağlıyor, hemi de ayakların havuzluktayken kıçtan sarkmadan (Bora Bora1'de sabit braket nedeniyle başka çaren kalmıyor) motora müdahale edebiliyorsun.
Eski teknede ( O da Scorcher idi) yaylı braket vardı, Bora Bora 1'de nasıl bilmiyorum ama kıç aynanın iç tarafında da 10'luk paslanmaz levhadan mamul L takozlar vardı. Ben de tam satmadan önce kıç aynaya destek olsun diye bir de Kıç aynanın dış tarafına 8'lik paslanmaz levha yaptırmıştım, taş gibi olmuştu.
Hüsne, istersen Hafta sonu beraber bakarız, dün teklif edecektim ama karanlıkta kıç dolaba girmek imkansızdır Schorcher'da.
-
Nazar değmesin, Poyraz'ın braketinde hiç problem yaşamadıydık, hatta KYK'da tonozda bağlıyken tekneye motora basarak piniyorduk.
Duyduklarımdan sonra iyi dayanmış kerata diyorum.
-
Dün denediğimde motoru sudan çıkartırken braket hafifçe sallanıyordu. İçten bir arkadaşım bakmıştı brakete sağlam gözüküyordu. Ama çok ağır bir motor taktık ve de Aali Bey'in dediği gibi birbirini iteleyen iki şeyin arasında kalan braket ne yapar bilinmez. Çelik halatını da değiştirmem gerekiyor. Çok sevinirim haftasonu bakarız Umut.
-
15 bg kadar demişse iki zamanlı 15 bg demek istemiştir. 4 zamanlı motorların daha ağır olduğunu unutmamak gerek. bir de Aali bey'in aşırı şartları göz önüne alınırsa daha da dikkat etmek gerekir.
-
Ben de yıllarca "Vişne" de sabit braket kullanmıştım. Hiçbir sorun yaşamamıştım. Teknedeki ağırlığa göre 3 aşamalı denize girme seçeneği vardı ( gerçi bunu kullanmak biraz kuvvet istiyordu, Hüsne Hanımın gücü yeter mi bilemem.)
Tekneyi Celal Mestçioğluna sattıktan sonra yaptığı yenileme esnasında bu braketi değiştirdiydi...
Motor ise 9 beygirdi
(http://img353.imageshack.us/img353/698/a4eu2.jpg)
-
Canımmm bu vişne pek te şekermiş..
-
Yaw Celal korsanin sesi cikmiyor ne zamandir ???
-
Yaw Eyüp Korsan ,
Vişne'nin fotoğrafları beni aldı taaa 1981-84 lere götürdü. Benim de ilk teknem bir schorcher'sı. Semih'ten İstanbul'da yapılan ilk Boat Show'da kesismiştik. Vega çoook kahrımızı çekti. Sadece benim değil. Eczacı Ertuğrul'un, Hakkı'nın, Bebek'teki ve Etiler'deki komşu çocuklarının, ille de lüfere çıkmak isteyen okul arkadaşlarımın. Herkesi de memnun etti cefakar VEGA.
Bende de sabit bir braket üzerinde 9.9 Evindrud motor vardı 3 kademe ile aşağı iniyordu.
Bir lodos fırtınasında Bebek'te tonoz üzerinde bağlı duran tekneye botla motoru götürüp o hengamede bottan brakete bağlamaya kalkmış motoru suya düşürmüştüm. Hemen çıkarttık. Yardımcı oldular yerine taktık. Kaytanı çekip çalıştırdım. Dooğru Küçüksu dere ağzına sığındım. 2 gün de işi asmıştım.
Hey gidi günler hey.
-
yaylı braketlerin açılı olanı da bulunuyor diye biliyorum. bende 8hp iki zamanlı motor var. 27 kg. 8 hp 4 zaman 45 kg idi o yüzden ve biraz da fiyattan (en çok ağırlık sebebiyle) alamadım. Emniyet nedeniyle her denize çıkışta motoru sök tak yapıyorum. Düz yaylı braket.
-
hadi bakalım Hüsne Korsan, yine " bir sorudan, bir tefrika " oldu.. Her Korsan derya burada, iyiki varsınız.:)
Bu arada Hüsnenin motorunu dün ilk beraber denedik. Marinaya dolaşmaya gelmiştik, Hüsne Anaradadaydı. Marinaya geldiğimde tanışmak için " Rapunzel Korsanı " aramıştım sağolsun " çayı koyuyorum gelin " dedi hemen. Hüsneye İpek teknesine gideceğiz deyince, " hadi ben sizi denizden götüreyim hem de yeni moturu ilk defa çalıştırırım " dedi. Fikre bayıldım tabiki. Atladım Tekneye, Fenerbahçe Marinadan, Kalamış marinaya yol aldık..Eee Gezgin Korsana da denizden gitmek yakışır. :) Şimdi aşağıdan Ses gelir hemen, " uzun yol yapmışsınız korsanım, kaç dm'di ? "
Vallahi uzundu, İpek teknesini bayağı aradık marina içinde :)
Bu arada Rapunzeli aradım, nerede senin tekne diye, O da çıkmış yol kenarına bana bakar" yürü yürü ben seni görürüm" der.
Göremedi tabiki..Hüsneye taksiciliği için Cenk ve sevgili eşinede sıcak evsahipliği ve çaylar için teşekkürler..
Sevgiler, iyi fikirler
-
Bu arada Rapunzeli aradım, nerede senin tekne diye, O da çıkmış yol kenarına bana bakar" yürü yürü ben seni görürüm" der.
Göremedi tabiki..Hüsneye taksiciliği için Cenk ve sevgili eşinede sıcak evsahipliği ve çaylar için teşekkürler..
Sevgiler, iyi fikirler
Cenk kim abi? x():
-
Sorunun yanındaki Kırmızı yaratık değil tabiki Hakanım Korsanım :(
Cenk, Nam-ı diğer rapunzel korsan, ipek teknesinin sahibi, bildin ?
(UlanYinemiİsimHatasıYaptımDiyenKorsan)
-
Sorunun yanındaki Kırmızı yaratık değil tabiki Hakanım Korsanım :(
Cenk, Nam-ı diğer rapunzel korsan, ipek teknesinin sahibi, bildin ?
(UlanYinemiİsimHatasıYaptımDiyenKorsan)
He heee ;)
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php/topic,1089.msg11092.html#msg11092 (http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php/topic,1089.msg11092.html#msg11092)
-
Sevgili GK lar,
teknemize bir motor alacağız. Boy 4,70 mt, çıplak ağırlığı 250 kg olan bir tekne için 4 zamanlı 4-6 HP arası güçte motor almayı düşünüyoruz. sizce bu güçler yeterli mi? limana giriş çıkış için yeterli olacağına eminiz fakat sert havalarda acaba motor gücü yetersiz kalır mı? diye tereddüt ettik.
siz ne dersiniz?
-
Merhaba Müfit Korsan,
teknenize alacaginiz motorun yelkenli bir tekneye yardimci mi, yoksa tek itici güc mü olacagi önemli. Eger tekne sadece motorla kullanilacaksa, seyirde 3-4 kisi oluyorsaniz, oltalari toplayinca cabucak karaya ulasalim diyorsaniz, 6HP iyi bir tercih. Bu kuvvette bir makina 2 silindirli olacaktir, dogru saft uzunlugu secilirse, tek kisiyle o tekneyi süratli yürütür. Fazla kisiyle de sert havalarda vs. bayilmadan tekneyi yürütür. 4 HP bu sartlarda daha zayif kalir. Zorlandigini hissedersiniz.
Eger tekneniz yelkenli ve motor sadece yardimci güc unsuru ise, 4 HP yeterli olacaktir.
Genelde 4 HP makinalarin benzin depolari üzerlerinde, 6HPlerinki ayri bir depodur. Ayri depo genelde ayak altinda yer kaplar, ama fazla yakit aldigi icin güvenlidir.
Genel olarak bu güc araligi bu tip tekneler icin uygundur. Tekneniz ilk bölümde yazdigim amacla kullanilacaksa 9,9HP bir makina da düsünebilirsiniz. Bu durumda 1veya 2 kisi süratli seyirler yapabilirsiniz.
Bursa'da oldugunuzu biliyorum. Tekneyi genelde nerelerde ve ne amacla kullanacaginiz kararinizda önemli etkendir.
Simdiden hayirli olsun.
Selamlarimla
-
Erhan korsan teşekkür ederim. ben soruma marka tavsiyesi eklemeyi unuttum.
yamaha tercih ediyorum fakat yamaha motorlarda 4 ve 8HP arası yok. Johnsonda 6HP var fakat bu markayı da pek tavsiye eden yok.
-
Johnson motordan uzak durun, eski bildiğimiz Johnson değil yeni motorlar, çok dandik, botta kullanıyorum hiç memnun değilim.
-
Müfit Korsan,
ben de yamaha ile ilgili hep iyi seyler duyuyorum. Honda icin de son zamanlarda iyi yorumlar var.
Johnson ile Evinrude Bombardier grubunun ürünleri. Ben Bombardier'in See Doo ürünü ile motor bakimindan kötü tecrübe yaptim ama simdiye kadar kullandigim Johnson distan takmalar pek problem cikarmadi.
Mariner ile Mercury Brunswick Company ürünleri, Bu firma ayni zamanda Bayliner'i üreten marin endüstri devi. Mariner düsünülebilir ama bu grubun motorlarinin da cok yaktigini duyuyorum.
Son yillarda cok derin bir tecrübem olmamasina karsi galiba Yamaha ve Honda düsünmekte fayda olabilir. Caner Agabey'in söyledigi dogrudur.
8 HP bir Yamaha cok yanlis bir tercih olmaz gibime geliyor. Sonucta 6 yerine 8 HP daha fazla sürat ve güc demektir. Bir de 8 HP yamahanin 6HP johnson'dan cok fazla yakacagini zannetmiyorum.
Selamlarimla
-
6hp nin istediğiniz amaca göre sert havada fazla kişiyle bu boyda bir tekneyi rahatlıkla götürebileceğini sanıyorum. Ben daha yeni 4 zamanlı 10hp aldım 1tondan ağır tekne için ve de çok bile geldi.
Tohatsuyu da değerlendirmeye alın derim Johnson'un bütün teknik servisleri aynı zamanda Tohatsu için de geçerli. Fiyatı da daha uygun diğerlerinden...
4, 6 ya da 8 arasında seçim yaparken de silindir hacimlerine ve devir sayılarına göre tercih yapmanız doğru motoru seçmenizde yardımcı olacaktır.
-
Johnson'un 4 zamanlı motorlarında sorun olduğunu duymuştum bir satıcısından.Ne alırsan al 4 zamanlı olsun birde sert havaları düşünerek en az o tekneye 9.9 hp al derim.
-
Ben 6 hp johnson kısa şaft motoru 3metrelik kayığımda 13 senedir sorunsuz kullanıyorum.2 zamanlı.
Senin teknen daha uzun.Onun için 9.9luk makina sana daha uygun olur diye düşünüyorum.
Selamlar
-
yamaha motorumdan çok memnun olduğumdan yeni marka tercihim de yine aynı markanın 4 zamanlısı olacak sanırım.
ayrıca, araştırdığım kadarıyla, johnson 2 zamanlı motorlardan 4 zamanlı motorlara geçişte rakiplerine göre geç kaldığından 2006 sonrası birçok serisini Suzuki'ye fason yaptırmış. bu nedenle 2 zamanlı johnson problemsiz bir motorken, 4 zamanlı olanlarında çok problem çıkıyormuş. tabii bu "çok" kime göre, referansı nedir, sayısı nedir bilmiyorum. fakat bunu söyleyen kişi hem johnson hem yamaha motor servisi olduğundan güvenilebileceğini düşünüyorum.
birde piyasada johnson 4 zamanlı o kadar çok satılık motor var ve ucuz ki, bu da bu tezi doğrular nitelikte.
Hüsne korsanım, güle güle kullanın motorunuzu. yaylı brakette uzak durmanızı tercih ederim. zira yay çeliğinin korozyon dayanımı çok düşük olduğundan üzerine kaplama gerekir. bu kaplama birçok tür olabilir. fakat kesinlikle krom olamaz. paslanmaz çekme yayları ise, bir süre sonra performansı çok düşen bir malzemedir.(yay katsayısı düşüktür)
bu nedenle denizde yay olmaz denebilir. olanların da ömrü kesinlikle az olur. tohatsu kullanan birçok kişini şikayeti olmadığını ben de çok duydum fakat tecrübe etmedim. artık sizin sayenizde bu marka ilgili daha çok fikrimiz olacak sanırım.
-
Tohatsu'yu Cumartesi günü dalgalı denizde denemiş olduk Kınalı'ya giderek. Gayet iyiydi. Tabi benim karşılaştırmam eski 2 zamanlı Johnson'a göre oluyor. Hız ölçerimiz yoktu ama marinada yerimize bağlanmak dahil tam bir saat sürdü dönüşümüz. Üstelik dalgaları yandan almamak için yolu epeyce uzattık.
Müfit Korsan yaylı braketten vazgeçmiştim zaten birinci nedeni kolaylık sağlamıyor olması, yine motoru yukarı kaldırmak için epeyce uğraşmam gerekeceğiydi ikincisi de dedğiniz gibi ömrünün kısalığı...