0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #15 : Aralık 01, 2008, 14:47:39 »

Totahsu 4 zamanlı 9.8hp bir motor aldım nihayet ve de Pazar günü tekneye monte edildi. Ben de rodaj için dün mümkün olduğunca kullandım.

Yelkenleri açıp da tekne yol almaya başlayınca en keyif alarak yaptığım işin (motoru sudan çıkarmak) benim için oldukça zor olma pahasına GK ların çevreciliklerine bir zarar gelmesin diye 4 zamanlı motor aldım.

9.8 hp aldım çünkü GKlarla bir etkinliğe katılırsam en arkada kalmayayım Trilye’ye kadar gidebileyim istedim.


Neden Tohatsu?
-Piyasa yeni sürülmüş olmasından dolayı kimse nasıl olduğunu bilemiyor fakat kullananlardan hiç şikayet yok.
-Yetkili servis ağı oldukça geniş Johnson’un bütün teknik servisleri aynı zamanda Tohatsu’nunda.
-En uygun fiyata alabileceğim motor.

İki saatlik kullanım sonucunda aslında ne kadar da kıvrak kullanabiliyormuşum ben teknemi dedim. Kalamış marinaya iki kez gidip pontonların arasında dolaştım benzin almak için sıra bekledim ve dar bir yere yanaştım.  Ponton içerisinde ilerlerken bir başka tekne geldiğinde motor duracak diye panik yapmadım istediğim gibi ileri geri gidebilir boşta çalıştırıp keyfince yol verebilirdim. Hatta en son yerime giderken pontona benden önce giren tekneyi rahatsız etmemek için çok ağır yolla giderken beni sollayıp geçen ve de pontona girmeme engel olan tekneye de hiç kızmadım! Sayesinde pek çok manevra yapma olanağım olmuştu.

Yaşasın motor kullanma özgürlüğü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #16 : Aralık 01, 2008, 14:53:47 »
Güle güle kullanın, kesinlikle çok rahat edeceksiniz.
Dört zamanlı sudan keserken veya taşırken epey söylettirir insanı ama,
aynen söylediğiniz gibi, uzun yolda güvenilirliğinin çok daha fazla olduğunu
ve yakıttan ne kadar tasarruf ettiğini ( ayrıca sessizliğini ) göreceksiniz.
Keyifli seyirler...


*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #17 : Aralık 01, 2008, 14:58:18 »
Teşekkür ederim Aali Bey. Bu motoru sudan rahat çıkarabilmem için önerilerinizi de bekliyorum.
Şu durumda can yeleğimi giyip kendimi de uzun bir halatla tekneye bağlayıp öyle denemeyi düşünüyorum da.

*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #18 : Aralık 01, 2008, 15:00:21 »
Kıç ayna müsaitse baskı yaylı braket kullanmanızı öneririm. Hem farklı yükleme koşullarına göre uskurun suya batış miktarını deneyebiliyorsunuz, hem de yükün büyük kısmını sizden alıyor.
*

    T. Ö.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #19 : Aralık 01, 2008, 15:01:38 »
Güle güle kullanın sevgili komşum.

Selamlar,
TANER

*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #20 : Aralık 01, 2008, 15:09:09 »
Teşekkürler Taner Bey.
Mehmet Bey baskı yaylı braket için nereye başvurmalıyım kim yapar uygunluğunu kim kontrol eder?
*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #21 : Aralık 01, 2008, 15:14:59 »
Valla hemen her tekne malzemesi satan yerde bulunuyor. Ben Kalamış Marin'den almıştım ama 3. ay baskı yayı kırlıdı ve destek veremediler. Sonuçta her birinin taşıyacağı maks. yük belli zaten. Ancak kıç aynaya montajı meşakatli bir iş.


*

    D. H.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #22 : Aralık 01, 2008, 15:18:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

....Hatta en son yerime giderken pontona benden önce giren tekneyi rahatsız etmemek için çok ağır yolla giderken beni sollayıp geçen ve de pontona girmeme engel olan tekneye de hiç kızmadım! Sayesinde pek çok manevra yapma olanağım olmuştu.

Yaşasın motor kullanma özgürlüğü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hüsne Korsan,

Dün siz bizim pontonun önünden geçerken yanınızdan hücümbot hızıyla geçen o yelkenliye biz sizin yerinize kızdık, merak etmeyin!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #23 : Aralık 01, 2008, 15:21:18 »
Hasin moderatorumun bahsettigi su linkteki sey sanirim :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorunuzu gule gule kullanin Husne korsan
*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #24 : Aralık 01, 2008, 15:23:26 »
Yes, sağ olasın Ateş korsan.

Bunların marin kontrplaktan imal edilmiş motor asma parçası olan modelleri de var.
Ama maalesef düz ve suya dik kıç ayna ister montaj için, ya da takoz falan yaptırmalı eğik kıç aynalar için.

Umut korsanın eski Poyraz'ında vardı sanki? Ha Umut?
*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #25 : Aralık 01, 2008, 15:23:49 »
Yardımlaşma diye ben buna derim harikasınız Dilek Korsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana yeni iş çıktı baskı yaylı braket araştırması...
« Son Düzenleme: Aralık 01, 2008, 15:31:05 Gönderen: Dilek Hepgüler »
*

    A. S.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #26 : Aralık 01, 2008, 15:28:55 »
Hüsne Hanım, yazıp moralinizi bozmayayım hiç diyordum...Haşin moderatör M. ÇÖmlekçi
doğrusunu yazmış. UÇARI'yı ilk defa Tuzla'dan denize indirip Fenerbahçeye getireceğimiz
gün, daha Tuzla koyundaki ilk dakikada üzerindeki krom braket çatırt diye kırılmıştı...
Motor tuhaf biçimde suya batmış ve altı öne gitmiş, üstü arkaya kaykılmış şekilde ağır
ağır Fenerbahçeye getirmiştik.
Braketi söktüm, çoğu parçası düz krom lamalardan, yakışıklı birşeydi...Her tarafını bu defa
L - köşebente çevirttim, mukavemeti artsın diye...Sanırım bir sezon dayandı, bir gün bir
dalgadan aşağı kayıp bir sonraki dalganın üzerine tırmanırken ; yine çatırt !
Tüm lamalar değişti, ölçü çıkardım, bir de ilave destek yaparak, braketinin altını teknenin
kıçına bağladım, yine bir sezon dayandı...Sonra aynı şey.
Braketi çöpe atıp, çok daha kaba, daha ağır ve hareketli olmayan sabit bir braket yaptırdım.
Ancak ondan sonra rahat etmiştim...
Yani mümkün olduğunca ( 8- 10 BG'den itibaren ) oynar, hareketli vs sistemlerden kaçınmak
gerekiyor diye düşünüyorum, motorlar bu nesnelerden daha güçlü. İnatlaşmak fayda sağlamıyor.


*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #27 : Aralık 01, 2008, 15:34:35 »
Zaten bu sistemleri kullandığınızda önerilen uygulama motoru mümkünse çelik telle tekneye bağlamanız! Benim motor 18kg 5HP idi, yay kırıldı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #28 : Aralık 01, 2008, 15:37:39 »
Üretici 15 BG'e kadar dayanır demiş. Bundan şüphe etmek pek de doğru değil.
Ama sanırım mesele braketin nasıl bir tekneye takılı olduğu meselesi...Şimdi bu
braketi 4-5 metrelik fiber ( neyse, ya da ahşap ) kayığa taksanız üzerinde de
15 BG motor olsa, hiç sorun olmayabilir.

Benim yorumum, braket ağır bir yelkenli teknenin kıçında olduğunda mesela baştan
gelen dalgada, yada ani bir manevrada motor tüm gücüyle ittiriyor, tekne de tüm
ağırlığı ile '' uğraşma ben gitmem'' diyor...Braket kendinden güçlü bu iki nesnenin
arasında kalınca, ruhunu teslim ediyor.
UÇARI 2 tondur, Scorcher'ları tam bilmiyorum ama, herhalde 1200 - 1500 kgden
hafif değillerdir. Bu nedenle aynı sorun yaşanabilir.
Yaşanmayabilir de, dünya hali bu....
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok yardımcı oldum ama değil mi ?
*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #29 : Aralık 01, 2008, 15:39:12 »
Yaylı braketten vazgeçtim. Var olan braketi sağlamlaştırayım can yeleğimi takayım...