0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« : Kasım 03, 2008, 22:35:08 »
İnternetten derlediğim dıştan takma 9.9 ve 8 beygir 4 ve 2 zamanlı motorların bazı özellikleri ve fiyatları

Marka/Model   Fiyat€/$   Ağırlık(kg)   Hacim(cc)   Devir(RPM) Yakıt sarfiyatı(L/h)
Yamaha 4 9.9   2.640 €   47   323   4500-5500   4,00
Mercury 4 9.9   3390$   38   209   5000-6000   *
Tohatsu 4 9.9   1.950 €   37   209   5000-6000   *
Johnson 4 9.9   3.100 €   44-49   302   4500-5500   *
Honda 4 9.9   3420$   49   222   6200   *
Yamaha 2 9.9   1.960 €   36   246   4500-5500   5,10
Mercury 2 9.9   2680$   *   *   *   *
Tohatsu 2 9.9   1.530 €   41   247   4500-5300   *
Yamaha 4 8   2.365 €   38   197   5000-6000   2.5/3.3
Mercury 4 8   *   38   209   5000-6000   *
Tohatsu 4 8   1.555 €   37   209   5000-6000   *
Johnson 4 8   *   25-26   138   4750-5750   *
*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #1 : Kasım 03, 2008, 22:46:56 »
Scorcher tekne için yeni bir motor alacağım yukardaki tablodan biri olacak. Bazı sorularım var.

1. Aynı silindir hacmine ve devir sayısına sahipken biri 8 diğeri 9.9 beygir nasıl oluyor?
2. Ağırlık ve fiyat dışında dikkat etmem gereken hangi özelliği olmalı?
3. Tohatsu nasıldır?


*

    C. G.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #2 : Kasım 03, 2008, 23:15:14 »
Tohatsu bizde tanınmamakla birlikte çoook iyi motordur. Tavsiye ederim.

*

    C. G.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2008, 01:35:46 »
Bir de yüksek devir yerine daha düşük devirli ama torku yüksek motorları tercih edin.
*

    K. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2008, 02:50:53 »
Çok basit aslında.....8hp ile 9,9 arasındaki fark motor hacmi ya da devir sayısına göre değil iki ya da dört zamanlı oluşuna göre değişiyor......

Aynı silindir hacmi olan iki motordan dört  zamanlı olan iki zamanlıdan daha yüksek hp ye sahiptir... üstelik devri daha düşük olsa bile.........Tork dedikleri bir nane 4 zamanlılarda daha yüksek oluyor....Bu da çevirme gücü dediğimiz şey aslında...Belli devirlerde  iki zamanlılara göre daha düşük devirlerde 4 zamanlılar  daha randımanlı çalışıyorlar.....Dairesel hareketi daha kuvvetle aktarıyorlar....
« Son Düzenleme: Kasım 04, 2008, 02:52:15 Gönderen: Kadir Kurtbayram »

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    D. D.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2008, 07:14:15 »
İcten yanmali motor performanslarini belirleyen cok faktor var.
Yanma odasinin dizayni; capxstrok orani, silindir kafasinin sekli, supap ebatlari ve hareket acilari-strogu, krank mili ve denge agirliklari (+dengeleyici ek sistemler) ....
4 zamanli motor icin supap acilip kapanma zamanlamalari (Kam/egzantrik mili/iticiler)
2 zamanlilar icin emme ve bosaltma portlarinin yerleri ve ebatlari
her ikisi icin atesleme kontrolü (mekanik / dijital, avans miktari)
ve her ikisi icin yakit kontrolü karbüratör (meme ve bogaz ayarlari) veya enjeksiyon (kalibrasyon)...
O kadar cok faktor varki 1litrelik bir motordan 20 beygirde alinabilir 200-300+ beygir bile alinabilir.
4zaman 2zamana göre daha verimli ama daha komplike ve agir, yani pahali ve daha hassas. Ama emisyon acisindan cevreye daha az zararli: az yakit yakmasindan ayrica saldigi gazlar da daha az zararli (göreceli).
*

    Ö. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #6 : Kasım 04, 2008, 08:58:19 »
Hüsne Korsan, iki zamanlı yerine dört zamanlı motorları tercih etmenizi öneririm. İkisininde ekonomik ve performans yönünden üstünlükleri vardır. iki zamanlıyı tercih etmememin nedeni çevreye verdiği aşırı kirlikik. Sanıyorum birçok gelişmiş ülkelerde kullanımı iyice kısıtlanmaya başlandı. Göllerde yasaklandı.

Not. İki zamanlı motorların egzoz gazında yoğun miktarda yağ bulunur(yakıtın içine eklediğimiz yağdan dolayı). 1lt kullanılmış motor yağı 1milyon m3 içilebilir suyu içilemez hale getiriyor.


*

    H. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2008, 09:18:59 »
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
*

    Ö. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2008, 09:24:06 »
Aşağı kalmaz derim, HakanE Korsan.  Niye düzenli?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
*

    A. S.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #9 : Kasım 04, 2008, 09:54:20 »
Hüsne Hanım, ben de diğer dostlar gibi 4 zamanlı öneriyorum.
Kısaca avantajlarını toparlarsak :
1 ) Daha yüksek tork ( çekiş gücü yüksek otomobil motoru gibi )
2 ) Az veya çok daha az yakıt sarfiyatı ( Bunu sırf ekonomik nedenlerle
    yazmıyorum. Küçük bir tekneyle uzakça , -Mudanya, Trilye- , bir
   yere gidilmek istendiğinde 2 zamanlı için teknenin başaltını yakıt deposu
   yapmak ya da her limanı olan kasabaya girip benzin aramak gerekebilir )
   15 HP 2 zamanlıdan 10 HP 4 zamanlıya geçtiğimde hem kullanım konforu
   çok artmış ( güç 4 zamanlıda daha fazlaydı diyebilirim  ) hem sarfiyat
   inanılmaz azalmıştı.Üçte birine düşmüştü.
3 ) Karışımlı benzine gerek duymaması.
4 ) Sessizliği
5 ) Daha modern teknolojili olmaları ( 2 zamanlılar yavaş yavaş piyasadan
    çekilirken, 4 zamanlılar gittikçe yerleşiyor )
Dezavantaj :

1 ) Ağırlığı . Kabaca bi fazladan 10 kg'yi göze alacaksınız . Yani 8 HP 4 zamanlı
    aşağı yukarı 15 HP 2 zamanlı ağırlığında olacak, taşırken ağır . Ama ölümcül
    değil.
2 ) Yine taşır veya depolarken istediğiniz şekilde yatıramamak, yerleştirememek.
     
Marka tercihine gelince ; size marka önerisinde bulunmayacağım. Ama çevrenizdeki
tüm kullanıcılarla konuşup özellikle servis , bakım ve yedek parçalar konusunda bilgi
alın.

Aldığınız motoru şehrin bir ucundan bir ucuna bakıma götürmek zorunda kalabilir ,
ya da ilgisiz, müşteri memnuniyeti, ciddiyet filan gibi kavramları hiç duymamış
kişilerle karşılaşabilirsiniz.

Gerekirse yüz, ikiyüz dolar pahalı olsun, gerekirse üreticinin en yeni, teknolojisi
en ileri makinası olmasın ama satış sonrası hizmetleri düzgün olsun.




*

    H. E.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #10 : Kasım 04, 2008, 10:17:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aşağı kalmaz derim, HakanE Korsan.  Niye düzenli?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer Korsan,
Peki düzenli olarak hergün Fenerbahçe marinada denize boşaltılan bir bidon mazot ne kadar kirlilik yaratıyor?
Valla bilemiyorum neden bu kadar düzenli. Her sefer gittiğimde deniz yüzeyinde bir mazot tabakası oluyor. Bir sefer görmezsem yarım saat, bir saat içinde mutlaka oluyor. Balıkçıların olduğu taraftan geliyor ama onlardan mı aradaki pontonlardan mı bilmiyorum. Birileri yakıt aktarırken veya bir iş yaparken mutlaka döküyorlar ve beni o mazot kokusuz bırakmıyorlar.
*

    K. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #11 : Kasım 30, 2008, 03:37:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hüsne Korsan, iki zamanlı yerine dört zamanlı motorları tercih etmenizi öneririm. İkisininde ekonomik ve performans yönünden üstünlükleri vardır. iki zamanlıyı tercih etmememin nedeni çevreye verdiği aşırı kirlikik. Sanıyorum birçok gelişmiş ülkelerde kullanımı iyice kısıtlanmaya başlandı. Göllerde yasaklandı.

Not. İki zamanlı motorların egzoz gazında yoğun miktarda yağ bulunur(yakıtın içine eklediğimiz yağdan dolayı). 1lt kullanılmış motor yağı 1milyon m3 içilebilir suyu içilemez hale getiriyor.

Ömer korsanım; Hüsne korsana 4 zamanlı motoru aldırdık.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap UMarım çevreci camiada namımız yürür.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın öğle vakti gibi (30 kasım) yeni motor takılacak.....

Bu arada benim için hazırladığınız korsan resmi için teşekkür ederim....Efsane oldum.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ha bir de sorum var;Üyeler bölümünde Ö harfi niye görünmüyo ki? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 30, 2008, 03:37:52 Gönderen: Kadir Kurtbayram »
*

    Ö. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #12 : Kasım 30, 2008, 04:39:41 »
Hüsne Korsana burada hayırlı olsun diyorum. GK ların çevre kirliliğine karşı duyarlı olmamaları mümkün değil zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kadir Korsan resim olmadan da Formda efsanesiniz zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
alfabetik sıralamada Ö,  Z'den sonra geliyor. İki noktamız var diye bizi sona atıyorlar abi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ömer korsanım; Hüsne korsana 4 zamanlı motoru aldırdık.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap UMarım çevreci camiada namımız yürür.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın öğle vakti gibi (30 kasım) yeni motor takılacak.....

Bu arada benim için hazırladığınız korsan resmi için teşekkür ederim....Efsane oldum.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ha bir de sorum var;Üyeler bölümünde Ö harfi niye görünmüyo ki? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    M. Ç.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #13 : Kasım 30, 2008, 12:06:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
 
alfabetik sıralamada Ö,  Z'den sonra geliyor. İki noktamız var diye bizi sona atıyorlar abi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sizden sonra gelen Ş bile var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Maalesef UTF8 kodlamaya geçmezsek böyle, geçersek dosya boyu çok büyüyor...
*

    Ö. K.

Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« Yanıtla #14 : Kasım 30, 2008, 14:17:04 »
haşin moderatörüm o kadarda olsun, onun(Ş) tek noktası var, bizde iki tane, biraz farkımız da olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Kasım 30, 2008, 14:18:40 Gönderen: Ömer Kırcal »