0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #30 : Ağustos 12, 2014, 13:35:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim de yakıt göstergem güvenilir değildi. Sonra şöyle bir önlem aldık ve çok rahat ettim, belki sizin için de yararlı olabilir.
Önce yakıt tankımın çok az ışık geçirgenliği olduğunu farkettim. Sonra bir şerit LED i tankın yan yüzüne , ışığı içeriye dönük olarak yukarıdan aşağıya yapıştırdık. LED leri açınca içerideki mazotun seviyesi net bir şekilde görünür hale geldi . Daha sonra depoyu boşaltıp, yakıt almaya gittik ve her 10 lt de bir pompayı durdurup tanka permanent kalem ile bir seviye çizgisi
çizdik ve yanına da rakkamını yazdık.
Şimdi son derece güvenilir ve arıza ihtimali sıfır olan bir göstergem oldu.
Tebrikler zekice bir çözüm üretmişsiniz.

Bende de üzerinde çizgiler ve küçük rakamlar oluşturduğum kızılcıktan yapılma çubuk var. En klasik  ve eski çözüm. Çubuğu kaybetmezseniz arıza ihtimali yok. Sadece tank kapağını açmak zorunda kalıyoruz. Tank krom olmasaydı sizin yöntemi hemen uygulardım.
*

    B. S.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #31 : Ağustos 12, 2014, 14:32:26 »
Öneri güzel, benim teknemde ki depo krom.. Ben maalesef tank kapağını açamıyorum.

Soulmates konusunu fazla dağıtmamak adına, bu konuda ki yorumlarımı yelkenli bakım konusunda yazmayı düşünüyorum. Önerileriz için teşekkür ederim..


*

    A. S.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #32 : Ağustos 12, 2014, 19:50:24 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ilk kizimizla cok guzel seyirler yaptik (LA JOLLA BABES, Dufour405).
Yeni kizimiz (SOULMATES, Dufour 410) da simdiden  bayagi mil yapti.
(Fransa - Palau/Sardunya - Regio di Calabria - Kefalonia - Atina - Aegina - Khitnos - Mykonos - Didim)
(Didim - Mykonos - Alacati)
Onumuzdeki hafta sonu kismetse Alacati - Istanbul
Cok sert havalara girdik ozellikle gecen gun Didim'den Mykonos'a gecerken. Sansimizdan Alacati'ya donusde on numara hava vardi.
Firsat bulunca Fransa - Turkiye seyahatimi fotolarla yazacagim.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Öncelikle hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın..
Neden sarma ana yelken değilde klasik yelken seçtiğinizi sorabilirmiyim?
Performans dışında bir sebebi varmı ?

*

    U. K.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #33 : Ağustos 12, 2014, 20:06:14 »
Selametle kullanın hayırlı olsun
*

    M. C.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #34 : Ağustos 12, 2014, 21:30:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayırlı olsun.  Sizin eski teknenin adı değişmiş ama usturmaca kılıfları değişmemiş:
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tunç korsanım, benim eski tekneyi iyi yakalamışsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    M. C.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #35 : Ağustos 12, 2014, 21:44:12 »
Ahmet korsanım,
Klasik - sarma ana yelken seçimi konusunda çok tartışılır. Benim şahsi tercihim her zaman klasik yelkenden yana (50feet üstü tekne alırsam bumbaya sarma ana yelken düşünebilirim).
Sebepleri:
1. Daha büyük yelken alanı = performans
2. Emergency bir durumda daha kolay indirme / kapatma şansı
3. Daha iyi trim, direk trimi yapabilme = performans
*

    A. S.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #36 : Ağustos 12, 2014, 23:07:10 »
Peki klasik anayelkeni sarma bumbayla değiştirme alternatifleri konusunda bilgisi olan varmı.
Ben geçtiğimiz boatshow da iki alternatif ürün gördüm. Biri karbon süper bir üründü. Ancak ciddi pahalı idi. Ama mevcut yelkeni değiştirmek zorunda kalmamak bu alternatifi iyi bir seçenek yapıyordu. Bakalım yeni Fuar'larda daha ucuz çözümler bulabilecekmiyiz.


*

    M. C.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #37 : Ağustos 13, 2014, 10:33:40 »
Yakıt tankı sorunsalı ile ilgili ben eski teknemde tankı autocad ile modelleyip hangi seviyelerde kaç litre kaldığını hesap etmiştim. Sonra ultrasonic samandıra alıp (sensörler tankın dışına yapıştırılıyor ve kendi ışıklı göstergesi var, takması çok kolay) 1/4-2/4-3/4 doğru seviyelere yapıştırıp sorunu çözmüştüm. Ancak daha pratik ve şaşmayan yöntemim ise ortalama yakıt tüketimimi bildiğim için (40HP Volvo penta ile 2,6-2,7 lt/saat), 200lt olan tankımı her doldurduğumda mevcut motor saatine 200/2,7 = 74 saat ekleyip maksimum gidebileceğim saati not alıyorum.

Geçen hafta Volvo motoru Raymarine ECI-100 diye bir interface ile network'e bağladım. Ne yazık ki D2-40 motorlarda yakıt sensörü yok, sadece motor saati, devir, hararet bir de sanırım yağ basıncını görebiliyorsunuz. Yakıt harcamı için ayrıca bir akış sensörü alıp (maretron FFM100 benzeri) bunu NMEA2000 (Raymarine ng) network'e  bağlamak gerekiyor. Maretron'a mesaj attım, bu sensorleri alıp bağlayınca direk Raymarine E95 chartplotter'da görebilirmiyim diye, daha cevap vermediler.
*

    A. Y.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #38 : Ağustos 24, 2014, 16:54:17 »
Tekneniz hayirli ugurlu olsun,ruzgariniz eksik olmasin. Gule gule kullanin.


Saygilar,
*

    M. Ç.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #39 : Mart 13, 2015, 19:55:16 »
Yeni teknenizi de Dufour'dan aldığınıza göre memnun olmalısınız. Güle-güle kullanın.
*

    U. U.

Ynt: SOULMATES
« Yanıtla #40 : Mart 13, 2015, 20:09:47 »
Sağlıklı ve keyifli günlerde kullanın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap