Gezgin Korsan
Çekek Yeri => Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri => Konuyu başlatan: Murat Cengiz - Temmuz 30, 2014, 23:03:07
-
ilk kizimizla cok guzel seyirler yaptik (LA JOLLA BABES, Dufour405).
Yeni kizimiz (SOULMATES, Dufour 410) da simdiden bayagi mil yapti.
(Fransa - Palau/Sardunya - Regio di Calabria - Kefalonia - Atina - Aegina - Khitnos - Mykonos - Didim)
(Didim - Mykonos - Alacati)
Onumuzdeki hafta sonu kismetse Alacati - Istanbul
Cok sert havalara girdik ozellikle gecen gun Didim'den Mykonos'a gecerken. Sansimizdan Alacati'ya donusde on numara hava vardi.
Firsat bulunca Fransa - Turkiye seyahatimi fotolarla yazacagim.
(https://lh4.googleusercontent.com/-eLV1HCK7gXU/U9lO6J1P_rI/AAAAAAAAAVQ/Ht02i0okW9s/w1216-h684-no/Soulmates.JPG)
-
Güle güle kullanın..
-
İyi günlerde , sağlık ve mutlulukla , hayalinizin peşinden koşun...
-
Cok guzel, gule gule kullanin.
-
Keyifle kullanın.
-
Selametle ve neşe ile kullanın Murat korsan. Denizlerde karşılaşmak dileğiyle...
-
Gule gule kullanin hayirli olsun
-
Murat korsan keyifle kullanmanızı dilerim, karbon dümenler ne zaman geliyor :)
-
Hayırlı uğurlu olsun. Keyifli seyirler...
-
Güle güle kullanın.
-
Mutlulukla Kullanın, Hayırlı olsun
-
Iyi günlerde keyfle kullanın
-
Hayırlı olsun.
-
Iyi günlerde kullanmak kısmet olsun...
-
çok şık :)
selametle
-
Güle güle kullanın, keyfiniz bol olsun...
-
Herkese iyi dilekleri icin cok tesekkur ederim. Derya korsanim karbon dumenler biraz keyfekeder. Yeni teknede yapilmasi gereken bir suru daha acil ihtiyac var. Yavas yavas halledecegim artik. Oncelikli yapilacaklar:
- Calimayan ruzgar sensoru (raymarine - garantiden) (yola cikinca farkettim, fransadan ruzgar hizi okuyamadan gelmek zorunda kaldim)
- Calismayan VHF degisecek (raymarine, garantiden) (bunu da yolca cikinca fark ettim, allahtan el telsizi almistim yanima)
- Capa zincir arasina firdondu
- Bosa kancasi
- Sayacli kablosuz irgat uzaktan kumandasi - Autoanchor AA710 (buyuk kolaylik)
- Ilave aku
- Motor / chartplotter baglantisi (motor bilgilerini gormek hayat kurtarir)
- Ses sistemi upgrade (Fusion MS-IP700, raymarine network'e baglanmasi guzel bir detay)
- Yakit tuketim sensoru ve network baglantisi (tank samandirasina guven olmuyor)
- Pis su tankina ultrasonic samandira
- Code zero yelken
Liste daha uzar gider ... Ah eski teknem nerdesin :(
-
3. teknemizi Murat korsan dan alacağız demek ki :)
güzel günlerde kullanmanızı dilerim...
-
Yeni teknede bu arızalar mı var?
-
Fazla vaktim olmadığı için Fransa'da çok kısa bir deneme seyri yaptım. Hızlı bir genel kontrol ve alışveriş sonrası apar topar yola çıktım. Yola çıktıktan sonra rüzgar sensorunden gelen sinyalde bir problem olduğunu i70 göstergelerde rüzgar yön ve hızını göremediğimi farkettim. Baska bir problem de VHF telsizin hoperloru çalışmıyor. Karşı tarafa çağrı gidiyor ancak gelen çağrıyı duymak mümkün değil. Bunun haricinde majör bir sorun ile karşılaşmadım. İkisi de garanti dahilinde raymarine tarafından çözülecek.
-
Güle güle kullanın :)
-
Murat korsan bunlar minör sorunlar mı?
Yeni aldığım teknede bu sorunlar çıkarsa
majorüne minörüne (yani büyüğüne küçüğüne)
bakmaz, yıkardım ortalığı. Akdenizi geçecek
teknede telsizin bozuk olması ne demek?
Tazminat davası açın bence.
Tabii bunlar teknenizin güzelliğini etkileyecek şeyler değil
ama olmaması gereken şeyler.
İyi günlerde kullanın.
-
Iyi gunlerde :)
-
Murat korsanım 4 Temmuz 2014 günü Pire Athens marinada birlikte olmuş ve hayırlı olsun dileklerimizi iletmişdik. Tekrar sağlıklı günlerde sevdiklerinizle birlikte keyifle kullanmanızı dilemekten mutlu oluyorum. Selamlar , sevgiler.
-
"- Yakit tuketim sensoru ve network baglantisi (tank samandirasina guven olmuyor)"
Bu konu dikkatimi çekti. Teknemde yakıt tank şamandırası yok ve takılamıyor. Her boy tekneye bu sistem uygulanabilir mi ?
-
Barış korsanım şayet yakıt deposu kapağı deponun üstünde ve kapagın üstünde de bir engel yoksa çok basit şekilde depodaki yakıt miktarını bir bakışta ölçersin.
-
Baris korsan bu konunun uzmani Fatih Say korsanimizdir.Eminim size zevkle yardimci olur.
-
Hayırlı olsun. Sizin eski teknenin adı değişmiş ama usturmaca kılıfları değişmemiş:
(http://img.tapatalk.com/d/14/08/12/4ygavanu.jpg)
-
Baris korsan bu konunun uzmani Fatih Say korsanimizdir.Eminim size zevkle yardimci olur.
Anlaşıldı kule tamam :)
-
Benim de yakıt göstergem güvenilir değildi. Sonra şöyle bir önlem aldık ve çok rahat ettim, belki sizin için de yararlı olabilir.
Önce yakıt tankımın çok az ışık geçirgenliği olduğunu farkettim. Sonra bir şerit LED i tankın yan yüzüne , ışığı içeriye dönük olarak yukarıdan aşağıya yapıştırdık. LED leri açınca içerideki mazotun seviyesi net bir şekilde görünür hale geldi . Daha sonra depoyu boşaltıp, yakıt almaya gittik ve her 10 lt de bir pompayı durdurup tanka permanent kalem ile bir seviye çizgisi
çizdik ve yanına da rakkamını yazdık.
Şimdi son derece güvenilir ve arıza ihtimali sıfır olan bir göstergem oldu.
-
Benim de yakıt göstergem güvenilir değildi. Sonra şöyle bir önlem aldık ve çok rahat ettim, belki sizin için de yararlı olabilir.
Önce yakıt tankımın çok az ışık geçirgenliği olduğunu farkettim. Sonra bir şerit LED i tankın yan yüzüne , ışığı içeriye dönük olarak yukarıdan aşağıya yapıştırdık. LED leri açınca içerideki mazotun seviyesi net bir şekilde görünür hale geldi . Daha sonra depoyu boşaltıp, yakıt almaya gittik ve her 10 lt de bir pompayı durdurup tanka permanent kalem ile bir seviye çizgisi
çizdik ve yanına da rakkamını yazdık.
Şimdi son derece güvenilir ve arıza ihtimali sıfır olan bir göstergem oldu.
Tebrikler zekice bir çözüm üretmişsiniz.
Bende de üzerinde çizgiler ve küçük rakamlar oluşturduğum kızılcıktan yapılma çubuk var. En klasik ve eski çözüm. Çubuğu kaybetmezseniz arıza ihtimali yok. Sadece tank kapağını açmak zorunda kalıyoruz. Tank krom olmasaydı sizin yöntemi hemen uygulardım.
-
Öneri güzel, benim teknemde ki depo krom.. Ben maalesef tank kapağını açamıyorum.
Soulmates konusunu fazla dağıtmamak adına, bu konuda ki yorumlarımı yelkenli bakım konusunda yazmayı düşünüyorum. Önerileriz için teşekkür ederim..
-
ilk kizimizla cok guzel seyirler yaptik (LA JOLLA BABES, Dufour405).
Yeni kizimiz (SOULMATES, Dufour 410) da simdiden bayagi mil yapti.
(Fransa - Palau/Sardunya - Regio di Calabria - Kefalonia - Atina - Aegina - Khitnos - Mykonos - Didim)
(Didim - Mykonos - Alacati)
Onumuzdeki hafta sonu kismetse Alacati - Istanbul
Cok sert havalara girdik ozellikle gecen gun Didim'den Mykonos'a gecerken. Sansimizdan Alacati'ya donusde on numara hava vardi.
Firsat bulunca Fransa - Turkiye seyahatimi fotolarla yazacagim.
(https://lh4.googleusercontent.com/-eLV1HCK7gXU/U9lO6J1P_rI/AAAAAAAAAVQ/Ht02i0okW9s/w1216-h684-no/Soulmates.JPG)
Öncelikle hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın..
Neden sarma ana yelken değilde klasik yelken seçtiğinizi sorabilirmiyim?
Performans dışında bir sebebi varmı ?
-
Selametle kullanın hayırlı olsun
-
Hayırlı olsun. Sizin eski teknenin adı değişmiş ama usturmaca kılıfları değişmemiş:
(http://img.tapatalk.com/d/14/08/12/4ygavanu.jpg)
Tunç korsanım, benim eski tekneyi iyi yakalamışsınız :)
-
Ahmet korsanım,
Klasik - sarma ana yelken seçimi konusunda çok tartışılır. Benim şahsi tercihim her zaman klasik yelkenden yana (50feet üstü tekne alırsam bumbaya sarma ana yelken düşünebilirim).
Sebepleri:
1. Daha büyük yelken alanı = performans
2. Emergency bir durumda daha kolay indirme / kapatma şansı
3. Daha iyi trim, direk trimi yapabilme = performans
-
Peki klasik anayelkeni sarma bumbayla değiştirme alternatifleri konusunda bilgisi olan varmı.
Ben geçtiğimiz boatshow da iki alternatif ürün gördüm. Biri karbon süper bir üründü. Ancak ciddi pahalı idi. Ama mevcut yelkeni değiştirmek zorunda kalmamak bu alternatifi iyi bir seçenek yapıyordu. Bakalım yeni Fuar'larda daha ucuz çözümler bulabilecekmiyiz.
-
Yakıt tankı sorunsalı ile ilgili ben eski teknemde tankı autocad ile modelleyip hangi seviyelerde kaç litre kaldığını hesap etmiştim. Sonra ultrasonic samandıra alıp (sensörler tankın dışına yapıştırılıyor ve kendi ışıklı göstergesi var, takması çok kolay) 1/4-2/4-3/4 doğru seviyelere yapıştırıp sorunu çözmüştüm. Ancak daha pratik ve şaşmayan yöntemim ise ortalama yakıt tüketimimi bildiğim için (40HP Volvo penta ile 2,6-2,7 lt/saat), 200lt olan tankımı her doldurduğumda mevcut motor saatine 200/2,7 = 74 saat ekleyip maksimum gidebileceğim saati not alıyorum.
Geçen hafta Volvo motoru Raymarine ECI-100 diye bir interface ile network'e bağladım. Ne yazık ki D2-40 motorlarda yakıt sensörü yok, sadece motor saati, devir, hararet bir de sanırım yağ basıncını görebiliyorsunuz. Yakıt harcamı için ayrıca bir akış sensörü alıp (maretron FFM100 benzeri) bunu NMEA2000 (Raymarine ng) network'e bağlamak gerekiyor. Maretron'a mesaj attım, bu sensorleri alıp bağlayınca direk Raymarine E95 chartplotter'da görebilirmiyim diye, daha cevap vermediler.
-
Tekneniz hayirli ugurlu olsun,ruzgariniz eksik olmasin. Gule gule kullanin.
Saygilar,
-
Yeni teknenizi de Dufour'dan aldığınıza göre memnun olmalısınız. Güle-güle kullanın.
-
Sağlıklı ve keyifli günlerde kullanın 1w5ey8