0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. E.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #15 : Haziran 10, 2008, 17:14:24 »
Siz kacin, ben onlari oyalarim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kedi'nin islerinin bitmesini beklersek Sanela curur gider Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. Ö.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #16 : Haziran 10, 2008, 18:04:49 »
Çürümez, çürümez. Valla tarlada çekirdekler, pardon ayçiçekleri büyüyo:)  Ateş Korsan. Sen malzemeyi çıkar, biz bişeyler yaparız... Zaten burda tecrübe kazanmışım.. Durdurmayın üleee:))


*

    M. E.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #17 : Haziran 10, 2008, 21:08:32 »
Bu tarz, bizim kültürmüz, biz yaşamamış olsak bile, eskilerimiz, ağabeylerimiz, babalarımızın yaşadığı bu deniz kültürüni yaşatmak ,ç,n ne gerekiyorsa varım.
Beylik bir söylem olacak ama geçmişini bilmeyen, incelemeyen, anlayamayan şu anını da yaşayamaz, geleceğine de bakamaz bence.. belki de şimdi habire konuştuğumuz, bir türlü yeteri hızlı kadar ilerlemiyor diye yakındığımız, denizcilik kültürümüz, bu yüzden yerinde sayıyordur diye düşünmüyor musunuz hiç?
ben bazen düşünüyorum...
ve aslında bunu yapmak zor da değil...
olmayan bişeyden de bahsetmiyoruz, yüzlerce yıldır varolan bir kültür, hele ki boğaz kayıkları, kancabaşlar, çektiriler, piyadeler söz konusuysa...
neden vardılar? neden yok oldular?
tamam deniz tarihçisi değil çoğumuz. ama bu iş için yapılmamış bir fiber kayığı boğaz akıntısında kürekle götürmeye çalışmış herkes ne demek istediğimi anlayacaktır ))

bu arada Kedi, B6 da karşımda bağlı...
iskele başomuzluktan bakıldığında gayet sağlıklı gözüküyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
karşılıklı bir sataşmanın içine mi düştüm?
 
şaka bir yana, yapılacak bişeyler varsa, elimden geleni yapmaya her zaman hazırım...

sevgiler
Mehmet EREM/LOTUS


*

    N. Ö.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #18 : Haziran 10, 2008, 21:47:26 »
Ehüüü?

Ne kadar sağlıklı? Bence Aali abünün teknesi daha aslanlar gibi. Kedinin üstünde zıplanabiliniyormu? Bi kere dene, tavsiye ederim. Neco yaptı dersin. Ama gene de bi şey olursa içim yemez, canım Kedi, daha yeni tırnaklarını uzatmıştı. biraz açık denize çıkması lazım.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Göksu kayıkları ile ilgili resim gonderecektim ancak, FTP sorunum var. Bu arada kayıkla beraber ayrı bir ekip çalışması da vardı, Motorcu dostlarımla birlikte. inşallah yarın... (Ateşi'in kulağı çınlasın.. 56 feet)


*

    C. G.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #19 : Haziran 10, 2008, 22:06:19 »
Necmettin Korsan,
Kancabaşınızın gelişmelerini 4 gözle bekliyorum.
Bu arada hazır tekne dağılmışken bazı ölçüleri bana verebilecek misiniz?
Bodoslamadan bodoslamaya tam boy
Vasatta- küpeşte hariç en

NB Orijinal kancabaşlarda en geniş yer biraz merkezden geriya kaçıktır.

Yine vasatta küpeşte altından omurgaya derinlik.

Postalarada değiştirme yapıyor musunuz? Yapıyorsanız döşekleri ayrı eğrileri ayrı mı değiştiriyorsunuz?
Kesme mi yapıyorsunuz lamine mi? Lamine yapmanızı tavsiye ederim. Hem sağlamlık hem çalışma kolaylığı açısından

Şimdi: Eğrilerin merkezlerinden birbirine mesafeleri kaç santimdir?
Eğrilerin kalınlıkları ve enleri ne kadardır?
Tekne iç konstrüksiyonununda kaç sıra tülani vardır? 1? 2?
Güvertre kemere enleri ve kalınlıları nedir?

Amma ahret sorusu sordum değil mi?

Ama bu kancabaşlar bizim bir gurup arkadaşımızın özel ilgi alanına girdi bile. Dolayısıyla elinizde bulunan nadir örneklerden birinin ölçülerini ve yapım tarzını da datalarımıza eklemek istiyoruz.

Bilirsiniz / görmüşsünüzdür Kancabaşlarda baş ve kıç bodoslama küpeşteleri standarttan daha küçük paraçollar ile desteklenir. Ancak baş tafta bodoslamadan 50-75 cm mesafede güverte seviyesini aşan genellikle üzeri oymalı / süslemeli bir iman tahtası teknenin enine konulur. Bu iman tahtası güverteyi aşıp aşağıda postalara bağlanırdı.

"Denizcinin" ne denli nüktedan olduğu şuradan belli ki bu "iman tahtası"nın ön tarafı genellikle "pisuar" olarak kullanılırdı. bordada açılan bir frengi insani salgıları denize gönderirdi. Sizin teknenizde de bu iman tahtası var mı?

Gönderdiğiniz resimde gördüğüm kadarı ile 1965li yılların modasına uyulup kıç bodoslama kesilip 1/4 "V" ayna yapılmış. Motor bağlamak için. Orijinal haline getirecek misiniz?

O tekneye dıştan takma yerine ( Eski kara kafalı Seagull) hariç pek de uygun değildir. Onun yerine bir kontra omurga ekleyip içten takma bir Çin Motoru bile koysanız seyir hızınız büyük performans artışı gösterecektir.

Bağlantılı olarak kıç bodoslama baş gibi yapılacağından dümen de bodoslama hattını takip eder olmalıdır. Sakın milli yelpazeli bir dümen düşünmeyin. Çünkü karinasız kancabaşlarda bu tip dümen işlevsiz kalmaktadır.

Sevgilerimle.

*

    C. G.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #20 : Haziran 10, 2008, 22:09:18 »
Necmettin Korsan
Bulunduğunuz yerde iyi tekne marangozu var mı ?
Yani geleneksel iyi tekne yapacak adam bulunabilir mi?
*

    A. E.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #21 : Haziran 11, 2008, 08:09:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bada Kedi, B6 da karşımda bağlı...
iskele başomuzluktan bakıldığında gayet sağlıklı gözüküyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
karşılıklı bir sataşmanın içine mi düştüm?
 
şaka bir yana, yapılacak bişeyler varsa, elimden geleni yapmaya her zaman hazırım...

sevgiler
Mehmet EREM/LOTUS


Aaa o Lotus bu Lotus mu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #22 : Haziran 11, 2008, 12:20:54 »
doğrudur, o Lotus bu Lotus ))
*

    N. Ö.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #23 : Haziran 15, 2008, 23:02:47 »
Sevgili Cem Korsan,

Şu an limanda 1 adet gulet ve eski tersanemin üretimi olan 56 feet'lik bir motor yatın son bakımları yapılıyor. Burada çalışan arkadaşlar eski dostlarım. Dolayısı ile arada bir yardım eli uzatıyorlar, yada ben rica ediyorum. Dün kayığın son macun katı bitti. Ekte teknenin ilk tamirat görüntüleri ve astar macunu mevcut. Gövdeden bir çok ahşap söküldü ve yenilendi. Çoğu maun. Ne yazıkki eski sahibi içten takma bir motor takarak orijinaliteyi bozmuştuç Kasa, vb., bir çok parça çöpluk oldu.

Omurga, postalar çok sağlam ancak kaplamaların bazıları çürümüş, değiştirdik. Yağan son yağmur ve fırtınada neredeyse içinde yattık, her yerini kontrol edip, örtüleri açtık.

Burada .çok değerli bir ahşap ustası abimiz Halim Usta bana yardımcı oluyor. Kardeşinin Küçükçekmece'de hemen kıyıda büyük bir atölyesi var, Ahşap tekne bakım ve üretimi yaparlar.(yelkenli tekneler dahil).
Benim değerli bir abim sayılır.(keserci değildir) Birlikte yapıyoruz.

Bunun dışında Silivri'de ne yazıkki tekne marangozu kalmadı. Belediye çekek yerine beton dökünce bizlerde resimdeki gibi dar alanda çalışıp bir an önce denize inmeye çalışıyoruz. Bu da sinir bozucu ve her gün para yazıcı bi olay:))
Daha önce tesfiye, hizar, torna, zimpara vb. gibi bir çok alet bu bölgedeydi, namussuzlar yok ettiler vede beton döktüler.

Ahşap ve boya konusunda hani tekneye dokun, hisset... boyadan sonra dokunmadan seyret, seyret. O derecede usta abilerim. Ancak alçak gönüllü değiller. Her 2'side belli bir yaşta ve piyasadan dolayı çok kırılganlar. Sadece dost ve sevdiklerine ufak sürprizler yapıyorlar. Yaşları gereği alkol vb. kullanmıyor, sağlıklarını çok iyi koruyorlar da. İstersen telefonlarını özelden ararsan verebilirim.

Ekte 1-2 hafta önceki resimler var. Şu an son kat atıldı, şerit ve yaldızlar başlanmak üzere. Ahşap dış tamiri bitti sayılır. Izgaralar yapılıyor, direk ve yelken hazırlandı, cilası bekliyor... Pek yakında ayrı bir web adresi vermeyi düşünüyorum. Daha çok detay, daha çok resim:)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
*

    N. Ö.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #24 : Haziran 15, 2008, 23:19:00 »
Bu da Trakya usülü tamir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2008, 00:00:10 »
Neco mesajlarına teşekkür ederim. Anladığım kadarı ile kancabaş emin ellerde. En kısa zamanda görmek isteğim hala beni dürtüyor. Geldiğimde kancabaşlar ile konuşacağımız yoğun konular var.
*

    a. ö.

Ynt: Göksu Kayıkları
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2008, 07:25:07 »
Merhaba,
Çok güzel bir kayık, süslemelerde fikir verecek resimler yolluyorum, umarım faydalı olur.
4 yıl önce İzmit de  benzer bir  kancabaş resimleri gelmişdi, fakat bulamadım, yollayan
Umut kaptan 0532 332 05 74,bu konuda çok uğraştı, danışmakda fayda var.