0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Albın Vega klasik ve dünya denizlerini dolaşan uzak yol teknesi. Youtube de birçok videosu var.VELOCIR Albin Vega diye arayın.Eski bir teknenin restorasyonu ile uğraşan genç çiftin yapım ve seyahat videolarını izlersiniz. But tekneler maalesef bakıma muhtaç oluyor.Bakımlısını bulursanız kaçırmayın. 4 yıl önce Yeşilköy de Kanadalı bir çiftin teknesi Albın Vega idi.Tekne mükemmel bakımlı ve iki kişi için çok yeterliydi.
Faruk korsan merhaba, Dolayısıyla değerli gezgin korsanlara da merhaba. Verdiğiniz linkte (Atom Voyages) James Baldwin dünya turunu bahsettiğiniz teknelerden Carl Alberg tasarımı Pearson Triton ile yapmıştır. Ben bunların Fransa'da üretilen versiyonu Jouet Triton kullanmaktayım. Onarım için diğer bir çok kaynağın yanı sıra çoğunlukla National Triton Association'ın verdiği bilgilerden ve özellikle Tim Lackey'in Glissando projesinden yararlandım. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTriton ayrıca American Sailboat Hall of Fame'de de görülebilir : Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapListenizdeki diğer teknelerden Contessa 26'yı bu tekneyi almadan epey bir incelemiştim. En yakın Kanarya Adaları'nda bulabilmiştim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap İngiliz yapımı Contessa'ların bir de Kanada yapımı kuzenleri mevcut belki rast gelmişsinizdir. JJ Taylor 26. Onların da Triton'lar gibi kendi filoları var ve her yıl kendi aralarında yarışlar düzenliyorlar. Contessa 26 ile de bir çok dünya seyahati var. Tania Aebi'nin yaptığı en meşhuru. Maiden Voyage (Tek Başıma) diye kitabını da yazmıştı. Konuyla ilgili John Vigor'un "Twenty Small Sailboats to Take You Anywhere" isimli kitabı da başlangıç için epey bir fikir verecektir. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBiraz araştırılırsa internette pdf olarak da mevcut.İncelemeleri kitapta listeyi ise şurada görebilirsiniz: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapJohn Vigor'un genel denizcilik üzerine harika bir blogu da var: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAraştırmalarınızda başarılar dilerim.
Bazen sorduğumuz sorunun yanıtını ararken öyle hatalara düşeriz ki karşımıza bir sürü maydanoz çıkar...Bizde, işin içinden çıkamaz duruma geliriz. Teknesine usta girmemiş 20 yıllık bir denizci ,10 yıllık bir yelkenciyim. Ama hiç bir halt değilim.DOĞRU adresi çok aradım fikir almak konusunda. Çok değerli abilerimiz bu siteden uçup gittiler, ama size çok yakın bir adres, daha doğrusu isim vermek istiyorum, Adı ERKAN GÜRSOY. İletişime geçme şansınız var, Kanada uzak değil size. Sekiz metrelik kendi yaptığı bir tekne ile bize gurur verdi kuzey buz denizlerini geçerek. Barış adlı teknesi ile dünya turu yaptı(kendi yaptığı) daha önce. Medya maymunları farkına bile varamadı. John Vigor iyi bir yelkenci ve yazardır, ara sıra bu platformda yazdıklarını paylaşıyorum. Pratik denizcilik ansiklopedisi(adını yanlış yazmış olabilirim) , okumanızı öneririm. Kitaplar bitti ansiklopedilere geçtim. Ama Erkan abim Anadolunun içinden çıkmış , kendi teknesini yapmış , dünyayı turlamış ve yetmemiş, yetmişinden sonra kuzey buuz denizini yine kendi yaptığı tekne ile geçmiş ve ülkesine gelmiş bir DEHA... Atlantic gecisi projsi yok. uzun vadede guneye inme planlari olabilir. aldim-sattim pek ugrasmak istedigim isler degil, hosuma giden bir tekne denkgelirse uzun sure elimde tutmayi dusunuyorum. Kanadadaki abimizin maceralarini biraz okudum ama bizim projelerimiz cok kucuk boyutta, onun uzmanlik alani biraz daha farkli gibi, mesela rota konularinda. Değerini bir SADUN abim bildi. Sor SADUN abime diyemiycem içimizde, Sor Erkan abime, hala var, kuzey buz denizlerine inat ,hayatta...vardır bir diyeceği . Bizlede paylaş ki bilelim. Bende çok maydanoz oldum konuya hata ettim ise af ola.
Faruk korsan merhaba, Bahsettiğiniz teknelerin hepsi çok güzel, mutlaka belli bir mühendislik seviyesinde. Dediğiniz gibi batı sahilinde üretilen Tritonlar doğu sahilinde üretilenlerden biraz daha farklı. Güverteleri balsa sandviç değil, mezarnaları (coamings) ahşap değil, üçer çarmıklı. Lezzetli bir köfte için iyi malzeme ve maydanoz, karabiber, tuz, vs de gerektiğinden ve forumlar "kullanıcıların yorumlarını (cevaplarını) yazarak fikirlerini beyan ettikleri elektronik ortamda yaratılmış bir tartışma platformu ve paylaşım sistemi" olduğundan bence çekinecek bir durum yok. İş içinden çıkılamaz bir durumda da değil, daha satın alma yapılmamış. Elimizin altındaki forumu kullanarak ve buradan elde edilecek değerli bilgilerle yola çıkmak gayet mümkün. İlk mesajda bahsettiğiniz teknelerin yaşı göz önüne alındığında, orada kolaylıkla bulabileceğiniz bir kaç öneride bulunmak isterim. Birinci link almadan önce bakılması gerekenlerle ilgili, ikincisi ise aldıktan sonra karşınıza çıkabilecek muhtemel problemler ve çözümleriyle ilgili: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapVeya hepsi bir arada : Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİleride değerlendirmek isteyeceğiniz başka faktörler de olabileceğinden, hiç acele etmeden yola çıkmanız dileğiyle. Rüzgarınız kolayına olsun.
Selamlar benim çizgileri ve işçiliği çok hoşuma giden DANA 24 tekeneleri hem klasik çizgiye ve işçiliğe sahip hemde modern teknolojinin sağlamlığına bence bu tekne ilede heryere her şartta gidebilirsiniz bence inceleyin derimBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk Korsan merhaba , Neredesiniz New York'ta?