0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B. K.

Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« : Temmuz 29, 2019, 17:43:55 »
Merhabalar,

Gectigimiz Cuma arkadaslarla 1-2 saat yelken yapalim diye marinadan ciktik, hersey normal gorunuyordu. 10dk gecmedi hararet alarmi otmeye basladi. Motoru kapatip marinaya yelkenle donmek durumunda kaldik.

Servis ilk bakista daha ufak bir problem var diye dusundu, cunku su atma da sorun yoktu. Birkac mudahale gerceklestirdi, ancak motor yine hararet yapiyordu.

Bu sirada sogutma suyuna ekledigimiz butun suyun hemen bosaldigini farkettik. Sorunun egzoz manifoldunda olabilecegini ve sokmemiz gerektigini soyledi.

Bugun sokum gerceklesti ve Heat Exchanger denen parcanin curudugu, yalniz Turkiye'de degil yurtdisindaki distributorde de bulunmadigi ve 10 gune en erken gelebilecegi, ve masrafin 1800Euro + KDV oldugunu soylendi. Tabi basimdan asagi kaynar sular dokuldu.

Her ne kadar guney yolunda basimiza gelmedigine sevinsem de, iptal olan tatil planlari, kredilerim devam ederken gelen oldukca fazla masraf bizi epey uzdu.

Daha once Heat Exchanger la problem yasayan oldu mu? Kaynak vs bir sekilde idare etmek mumkun mu?



*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2019, 17:55:55 »
Heat exchanger, içinden boruların geçtiği geniş çaplı bir borudur, içindeki borularda motor soğutma sıvısı dolaşır dışından ise deniz suyu geçerek bu sıvıyı soğutur.  Küçük bazı çürüme ve paslanmalar geçici olarak iyi bir kaynakçı tarafından onarılabilse bile genellikle en küçük çürüme bile sistemin genelinin çürüdüğüne işaret eder veyeni bir kaçağın ouşması çok uzun sürmez. Tek çare değiştirmek gibi görünüyor.


*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #2 : Temmuz 29, 2019, 18:01:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Heat exchanger, içinden boruların geçtiği geniş çaplı bir borudur, içindeki borularda motor soğutma sıvısı dolaşır dışından ise deniz suyu geçerek bu sıvıyı soğutur.  Küçük bazı çürüme ve paslanmalar geçici olarak iyi bir kaynakçı tarafından onarılabilse bile genellikle en küçük çürüme bile sistemin genelinin çürüdüğüne işaret eder veyeni bir kaçağın ouşması çok uzun sürmez. Tek çare değiştirmek gibi görünüyor.

Tesekkurler bilgiler icin Ahmet Korsanim, servis de aynisini soyledi. Daha once bir kez daha (en az) kaynak gormus zaten, degistirmek lazim dedi.


*

    N. Ö.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #3 : Temmuz 29, 2019, 20:57:16 »
Motor ustalarının, yenisini orijinali kadar iyi yaptıklarını birçok kere gördüm.

Balıkçı teknelerinin motor ustaları bu konularda daha esnek ve ekonomik çözüm üretiyorlar.



*

    F. G.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2019, 08:42:14 »
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 benim motorumdaki boyle birsey, kutu bira kadar birsey yani. Iki uc kere soktum temizleyip taktim. Bence googla dan bir tarama yapip fiyatlarina bak. Ben soyle bir baktim volvo penta seklinde $1200 falan...Isciligide dusnmek lazim. Hesapli biyerlerden bulursan getirtip kendin takmani tavsiye ederim.

*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2019, 09:07:27 »
1300Eur’ya Hollanda’dan bir websitesinden buldum. Tabi gümrükte de vergi çıkacaktır, yine de daha ucuza gelebilir. Bugün son kararımı vereceğim konuyla ilgili.
*

    H. A.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2019, 17:23:17 »
Antalyada yenisini yapan var.İsterseniz araştırıp numarasını veririm.
Selamlar
*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #7 : Temmuz 30, 2019, 17:28:45 »
Olur valla, her turlu oneriye acigim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #8 : Temmuz 30, 2019, 19:35:38 »
Verilmez o para iki sene evvel 15-16bin liraya komple yanmar motor satiyordu, hatta dostlarimiz aldi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kurlarin dusmesini beklersen adil kaptan sende bir tane kaparsin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2019, 19:41:04 Gönderen: Semih Sener »
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #9 : Temmuz 30, 2019, 22:49:45 »
Yerli yaptirin. Normal motorlari marine ceviren yerler var. Bu isi cok daha ucuza mal edebilirsiniz. Esanjor orjinal olmak zorunda degil. Neticede yaptigi is belli.
Biraz arastirmakla cozulur

ASUS_X00DD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #10 : Ağustos 02, 2019, 15:47:34 »
Sogutma suyuyla deniz suyunun karistigi yer belli oldu. Benim kurum baglamis sandigim bolge meger dokummus, ve orada tatli su haznesi gibi birsey varmis.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sizce burasi kaynak tutar mi?
*

    S. Ş.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #11 : Ağustos 02, 2019, 16:40:24 »
exchanger saglam mı

Elindeki bir dirsek

Tıkalıysa motor asırı ısınır

Karısıcak bır yer degıl orası

Dirsekten su mu akıtıyor ,ilk defa delindiğini gördüm

 içi dolunca hararet yapar motor
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2019, 16:50:45 Gönderen: Semih Sener »
*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #12 : Ağustos 02, 2019, 17:03:55 »
Aslinda dirsek degil, bir de bu fotoyla gostereyim:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Su akitma yok, sogutma suyu direk denize atiliyor.
*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #13 : Ağustos 07, 2019, 17:34:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslinda dirsek degil, bir de bu fotoyla gostereyim:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Su akitma yok, sogutma suyu direk denize atiliyor.

Merhaba Adil korsan,

O parçayı bloktan ayırabiliyorsanız, bir dökümcüye verin, yenisini döktürün. Kaynakla tamir yapılsa bile malzeme farkı nedeniyle galvanik korozyon hızlanacak ve eskisinden çok daha hızlı paslanacaktır. Farklı bir malzemeden, hele hele paslanmaz çelikten yaptırmayın.
Dökümcü eski parçanın işlenmiş yüzeylerine, talaşlı işlem payını vermek için karton (yada mukavva) yapıştıracak. Aynı parçayı model olarak kullanıp, döküm kumundan kalıp yapacaktır.
*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #14 : Ağustos 07, 2019, 19:04:18 »
Pendikte bir kaynakci denemis ama basaramamis. Baska bir kaynakcida tekrar deneyecegiz. Yurtdisinda birinin basina da gelmis. Oksijensiz bir kaynak yontemiyle kaynak yaptirmis ve basarili olmus. Cikmadik candan umit kesilmezmis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap