0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. E.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #30 : Nisan 11, 2020, 13:38:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu ilandaki tekne benim hedefin 4 katı agam.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Fiyat olarak örnek vermedim.
Aynı fiyatlı 2018, 2019 model tekne yerine bunu alırdım, anlamında örnek verdim.


*

    A. A.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #31 : Nisan 11, 2020, 14:41:36 »
cahili olduğum bir karşılaştırma...
Saç teknerli bilmiyorum, ama alimünyum bir tekne nin ölümsüz olduğu da bir gerçek, meterulji açısından...


*

    Ö. T.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #32 : Nisan 11, 2020, 16:04:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
cahili olduğum bir karşılaştırma...
Saç teknerli bilmiyorum, ama alimünyum bir tekne nin ölümsüz olduğu da bir gerçek, meterulji açısından...

Bazı inceliklere dikkat etmezseniz tehlikeli bir malzemedir Aluminyum , yanlış monte ettiğiniz değişik bir metal , yanlış topraklama veya tutyalama vs. Bir işlem olursa , erir gidersiniz.
Onu seçenler ömründen dolayı değil ; Hafif oluşu ve hedeflerine ulaşana kadar sağladığı sağlam konstrüksiyon yapısından dolayı seçerler Arda Korsan.
Eğer kutup bölgelerine bir seyahat planlıyorsanız sac , aluminyum veya ahşap dışında alternatifiniz yok diyebilirim.

Şu anki bilgilerimizle, normal şartlarda ve normal insanlar için ölümsüz olan fiber teknelerdir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    A. Ç.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #33 : Nisan 11, 2020, 16:22:24 »
Alüminyumun yorgunluğa da pek gelmediği unutulmamalı.


*

    A. A.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #34 : Nisan 11, 2020, 18:11:17 »
Kendi adıma fiberin hakkını vermekten acizim diğerleri isteyenin olsun.
Karaya alıp altındakini temizleyince kendimi bişey yapmış sanarken ahşap,saç,aliminyum bana marsa gitmek gibin bişey....

*

    M. T.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #35 : Nisan 13, 2020, 04:35:52 »
Can korsan 2012 model teknede 3400 saat anca charter teknesinde olur. Ozel kullanim da o saati yakalamak cok zor, hatta imkansiz.

Ya da tekne 5-6 sene charter yaptiktan sonra satilmis, yeni sahibi 2-3 sezon kullanip satiyor olabilir. Niye sattigini sormak lazim.

Ya da direkt charter firmasi satiyor.

Charter tekneler sezon da ortalama 300-400 saat motor calistirirlar, tekne hirvatistan gibi sezonun daha uzun oldugu bir yerdeyse 400 saati de gecebilir. Bu teknede de gecmis gibi gozukuyor.

Bu motor saatinin de yarisi akuleri charge etmek icindir muhtemelen, 1500 devirde, tekne demirde / tonozdayken...

Tekne charter olduguna gore firmaya bakmakta fayda var. Daha once forumda konusuldu, charter firmalari tekneleri surekli bakimli tutmak durumundalar. Genel de motor bakimlari, yag degisimleri eksiksiz yapilir. Hic bir firma charter ortasinda musteriden motor bozuldu telefonu almak istemez.

Gecen sene sezon oncesi Mart ayinda Hirvatistan da 6-7 marina, 20-25 tekne gezdim. Hepsinde sezon oncesi yogun bir calisma vardi, butun arizalar bakimlar yapiliyordu. Tekne icindeki sohbette spesifik tekne icin cok bir bilgi alamadim ama mutlaka kayitlari ofisinlerinde vardir.

Ciddi bir charter firmasinda butun bakim kayitlari olmasi lazim.

3400 saatte bakimlari yapilmis bir dizel motor, ozel kullanim da sizi uzun bir sure goturur. Tekne ex-chartersa zaten fiyati ozel kullanim dan dusuk olacagi icin extra indirim vermezler.

Muhtemelen bu teknede saildrive diyaframi degismemistir, Volvo Penta 7 senede bir degistirilmesini oneriyor, cogu tekne sahibi 8-10 sene degistirmiyorlar ama bu de dusunulmesi gereken bir risk ve ekstra bir masraf.

Tekne Hirvatistandaysa, sunu da ilave edeyim, Hirvatistandaki teknelerin hepsi sezon sonunda ( ekim ) satilir, satilmayanlar Mart-Nisan a kadar ilan da bekler, satilmazsa tekrar charter a koyulur. Orda ciddi bir rekabet oldugu icin charter firmalari filolarini surekli yeni model tutmaya ozen gosterirler.

Bu tekne ordaysa, 2019 sezon sonunda satiliga konmus ama satilmamistir... ayni anda satisa cikan 20-30 tane ayni model tekneden 3-5 tane kaldiysa geriye, nedenini de arastirmak lazim.

Bence su an tekne almak icin dogru bir zaman degil, corona virus tum piyasalari oldugu gibi tekne piyasasini da ciddi etkileyecektir.

Yakinda 2. El fiyatina sifir tekne kampanyalari gorursek sasirmayalim.
*

    N. D.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #36 : Nisan 13, 2020, 21:50:58 »
55 hp 3400 saat ömrünün yarisini tamamlamistir, charterde yaptiysa 3400 saati iyi ihtimal 3/2 kötü ihtimal 4/3 ömrü gidiktir.

Ayrica 3400 saat= 50000 bin km degilde 200,000  bin km ye denk gelir, cok cok iyi bakilmis bir motor 9-12 bin saat yapar.
Nadiren örneklerini gördüm.

Charter da kiralayan kisiler zaten telneyi ögrenene kadar 1 hafta gecer, acemilikten yapilmamasi gereken bir sürü
sey yaparlar, kasten degil, acemilikten, onun icinde charter teknelerinin satis fiyatlari daha düsüktür.

*

    C. A.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #37 : Şubat 12, 2021, 20:15:53 »
teknemde volvo penta 2000 model tamd31. 150 beygir dizel motor var iki yıl öncesine kadar motor saat göstergesi (dijital) ara sıra sönse de gösteriyordu ama şimdi göstermiyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım yapmalarını rica ederim. komple göstergenin pahalı olduğunu biliyorum, sadece dijital saat aparatının değişmesi veya tamiri mümkün olabilir mi acaba
*

    G. Ö.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #38 : Şubat 13, 2021, 00:28:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknemde volvo penta 2000 model tamd31. 150 beygir dizel motor var iki yıl öncesine kadar motor saat göstergesi (dijital) ara sıra sönse de gösteriyordu ama şimdi göstermiyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım yapmalarını rica ederim. komple göstergenin pahalı olduğunu biliyorum, sadece dijital saat aparatının değişmesi veya tamiri mümkün olabilir mi acaba

Merhaba,

Bu konuda Serkan Bey tavsiye ediliyor. İzmir'de. Kargoyla gönderelenler var. Olabiliyorsa, çok da cüzzi rakamlara hallediyormuş. İsterseniz görüşün. Gezgin Korsan Rehber'de kayıtlı. Kolay gelsin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. Ç.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #39 : Şubat 16, 2021, 11:07:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknemde volvo penta 2000 model tamd31. 150 beygir dizel motor var iki yıl öncesine kadar motor saat göstergesi (dijital) ara sıra sönse de gösteriyordu ama şimdi göstermiyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım yapmalarını rica ederim. komple göstergenin pahalı olduğunu biliyorum, sadece dijital saat aparatının değişmesi veya tamiri mümkün olabilir mi acaba
Merhabalar,
benim teknemde de benzer problem var. Motor saati bazen görünüyor, bazen kayboluyor. Belki lcd ekranın bağlantısındaki oksitlenme, iyi temas etmeme problemi olabilir, henüz söküp bakma fırsatım olmadı. Ama geçen gün internette araştırırken aşağıdaki videoyu buldum. Eğer lcd ekran arızalı ise ve muadil olarak bezerini bir şekilde bulabilirsem sorunumu çözerim diye düşünüyorum.
&t=768s
Sevgiler
*

    Ü. S.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #40 : Şubat 16, 2021, 15:43:32 »
Bende de ayni sorun vardi. Yurt dışından Led takimi getirttim ve taktim, inanılmaz bir şekilde eski motor saatimi de geri getirdi. Sanıyorum 150 TL ye falan hallettim. Burada sormuştum 650 euro demişlerdi.
*

    S. A.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #41 : Şubat 16, 2021, 18:30:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknemde volvo penta 2000 model tamd31. 150 beygir dizel motor var iki yıl öncesine kadar motor saat göstergesi (dijital) ara sıra sönse de gösteriyordu ama şimdi göstermiyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım yapmalarını rica ederim. komple göstergenin pahalı olduğunu biliyorum, sadece dijital saat aparatının değişmesi veya tamiri mümkün olabilir mi acaba
Merhabalar,
benim teknemde de benzer problem var. Motor saati bazen görünüyor, bazen kayboluyor. Belki lcd ekranın bağlantısındaki oksitlenme, iyi temas etmeme problemi olabilir, henüz söküp bakma fırsatım olmadı. Ama geçen gün internette araştırırken aşağıdaki videoyu buldum. Eğer lcd ekran arızalı ise ve muadil olarak bezerini bir şekilde bulabilirsem sorunumu çözerim diye düşünüyorum.
&t=768s
Sevgiler

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap$afbb3e49ceec445da43f95d8012dbb4f&ck=in_edm_other

Bu parça elime ulaştı ama henüz takma fırsatı olmadı. Umarım çalışır
*

    C. A.

Ynt: Volvo penta 55 motor saati
« Yanıtla #42 : Şubat 17, 2021, 14:33:02 »
    ilginize teşekkürler, ben de bu parçayı sipariş vereceğim.