0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Salma vidalari degisimi
« : Haziran 14, 2020, 17:39:35 »
Merhaba,
1999 model Beneteau Oceanis 381 teknemizin salma vidalarinda korozyon var, degistirmek istiyoruz ama bunu makul fiyatla ve iyi bir şekilde yapacak ustayi bulamadik. Sizlerden bu konuda destek rica ediyorum. Benzer bir islem yaptiran var mi? Yabanci forumlarda okudugum kadariyla eger sizinti yoksa degistirmeyin diyenler var, cok kolay bir işlem, kendimiz yaptik diyen var. Kafamiz biraz karıştı, siz ne dersiniz?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2020, 17:42:16 Gönderen: Canan Değirmenci »


*

    A. Ç.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2020, 19:12:54 »
Salma saplamaları korozyona uğramışsa çok kolay da değişir, işlem çok zor da olabilir. Tekne tercihen karada iken saplama somunları sökülür (sökülebilirse), bu sırada bir ihtimal saplama da beraber gelir. bir ihtimal ise kırılır.  Öncelikle iki somun saplama üzerinde birbirine sıkılarak alttaki anahtarla tutularak, saplamanın çıkarılmasına çalışılır, tüm saplamaları sökmede başarı ihtimali oldukça düşüktür, en az bir kaç tanesi kırılır. Kırılma genellikle fiberglas içinde saplamanın korozyona uğradığı yerden olur. Bu nedenle uygulamada saplama somunları sökülür, salma çelik veya ahşap konstrüksiyon yapılarak devrilmeyecek şekilde yere sabitlenir, tekne lifte alınır, yerinden kaldırılmadan, salma ile karina arasına V şeklinde kesilmiş, siğil tabir edilen ahşaplar çakılarak yapışkanın ayrılması sağlanır, bu işlem için neredeyse salma ile karina arasında hiç boşluk kalmayacak kadar çok siğil çakmak gerekir. Yapışkan bağı koptuktan sonra, poliüretan  mastik veya yeni teknelerde epoksidir, tekne lift ile salmanın üzerinden alınır Tekne altında çalışılabilecek gibi yere alınır, salma saplamalarının durumuna göre yine somun takılarak sökmeye çalışılır veya saplama başına kaynak ile baş kaynatılır ve saplama sökülmeye çalışılır, sökülemeyen saplamalar genellikle salmaya tam giriş noktasından kırılır. Bu durumda manyetik matkap denilen ve elektrik gücüyle çalışan matkap salmanın üstüne yerleştirilir ve kırılan saplama salma içinde delinerek boşaltılır, işlem sırasında saplama başı iyi ortalanmışsa içine tekrara kılavuz çekilerek eski dişler kullanılabilir veya bir veya iki ölçü büyük yeni diş çekilir ve dişe uygun bir tarafı daha büyük saplama yapılır. Saplamalar yapıldıktan sonra salmanın birleşme yüzeyi  temizlenir, teknenin karinası da temizlenir, saplamalar takılır ve sıkılır, Salma üstüne poliüretan mastik sıvanır, saplamalrın çevrelerinde küçük tepecikler oluşturulur, tekne tekrar lift ile salmanın üstüne oturtulur ve saplamalar tork anahtarı ile sıkılır. Sizinkiler değişim adayı olarak görülüyor.
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2020, 19:14:54 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2020, 23:08:27 »
Diğer salma saplama değiştirme konusunda yazılmıştı, süprizlerle dolu zor ve ağır bir iş.. Kolay gelsin..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2020, 00:48:45 »

Bu işi servis hizmeti olarak yapan yok mu?
Gerçekten zor iş bir başınıza. Ama karşınızda bu işi yapacak uzman kadro olunca işin zahmeti var. Ama ya daha ötesi?

Sorun çıkmadan makul bir süre sonra değiştirebilmek bu kadar gerilime neden olmamalı. Zahmeti tamam da çok fazla incelik de gerektirmiyor sanki...

Kendim yapmak yerine uzmanına yaptırmak bence doğrusu..

 


*

    Ö. Ö.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2020, 02:23:39 »
Teoride aslında çok basit, kaba bir iş, ama pratikte hiç de öyle değil..
Evdeki teknedeki amatör el aletleri ile (hem boyut hem kalite olarak) yapılacak iş hiç değil..
Metalin içinde korozyon olup kırılan bir civatayı çürüterek çıkarıp yerine diş açmayı tecrübe etmemiş birinin de yapabileceği bir iş değil..
Basit ama zor iş..

*

    R. E.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #5 : Haziran 15, 2020, 10:13:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teoride aslında çok basit, kaba bir iş, ama pratikte hiç de öyle değil..
Evdeki teknedeki amatör el aletleri ile (hem boyut hem kalite olarak) yapılacak iş hiç değil..
Metalin içinde korozyon olup kırılan bir civatayı çürüterek çıkarıp yerine diş açmayı tecrübe etmemiş birinin de yapabileceği bir iş değil..
Basit ama zor iş..

Kesinlikle..

Profesyonel destek alınarak çözmek dışında benim aklıma çözüm gelmiyor..

*

    G. T.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #6 : Haziran 15, 2020, 14:25:12 »
Merhabalar değerli Korsanlar,
Açıkcası uzunca bir süre ne yazsam diye düşündükten sonra yazmaya başladım. Zira Gezgin Korsanlar amatör ruhla denize sevdalı insanların birbiri ile deneyimlerini paylaştığı benim açımdan çok kıymetli bir platform. Geçen sene tüm deneyimsizliğimle denize açıldığım günlerde dara düştüğüm her an bir korsan bitiverdi yanı başımda. O nedenle yazacaklarım aslında bu fouma verdiğim kıymetten.
Bu başlığı açan Canan hanımın dile getirdiği sorunu olan tekneyi yaklaşık 3 hafta önce sahibinden.com sitesinde ilanda olduğu için bir arkadaşıma almak için gördük. Teknenin sahibi olarak görüştüğümüz kişi bir beyefendiydi. Kendisi tekneyi 3 ay önce Kuşadası'ndan aldığını, Kınalıada'da oturduğunu ancak tekneyi İstanbul'a getirdiğinde draftı nedeniyle Kınalıada limana giremediği için satmaya karar verdiğini söyledi.
Teknede ilk baktığımız yer salma vidaları oldu. İleri derecede korozyon mevcuttu. Perküsyonla muayene ettiğimizde de salma vidalarından sancak ve iskele tarafına doğru delaminasyon lehine ses mevcuttu. Diğer bakacağımız kısımlara da baktık ama açıkcası salma ile ilgili bu ciddi korozyon nedeniyle içimize sinmedi ve netice itibariyle vazgeçtik. Görüştüğümüz kişi de kendisinin bu konuda deneyimi olmadığını beyan ettiğinden dilimiz döndüğünce bu konunun halledilmesi zor bir konu olduğunu ancak mutlaka halledilmesi gerekeceğini ifade ettik. Kendisi tekneyi alırken yanında deneyimli çok güvendiği bir abisinin olduğunu, 10 yıl daha bu salma vidalarının sıkıntı çıkarmayacağını söylediği için ona güvenerek tekneyi aldığını ifade etti.
Sorun o vidaların nasıl söküleceği değil bence, deneyimli korsanlarım ifade etmiş yüksek ihtimal sökülmeye çalışırken kırılacak. Asıl sorun bu kadar ciddi korozyon yaratan asıl mesele ne?
Zira en akla gelen mesele salmanın çarpma sonucu salma gövde bağlantısında meydana gelen açılmanın usulünce tamir edilmemesi neticesinde salma vidalarının deniz suyu ile sürekli teması nedeniyle bu kadar ileri derecede aşınma meydana gelmiş olması. Her ne olursa olsun ustalardan öğrendiğim, bu meselenin halledilmesi en zor meselelerden biri olduğu. Konunun teknik detayı değil tek dert ettiğim.

Asıl sıkıntısını duyduğum denize gönül vermiş bir arkadaşın yanılıp yorulup böyle bir ciddi soruna sahip bir tekneyi almış olabilme ihtimali. Ekonomik olarak ciddi sıkıntıların yaşandığı bir dönemde tek bir amatör denizcinin bile böyle bir derde düşmemesini temenni ediyorum. O nedenle kırmızı ışıkta hep durmak lazım. Sertifikalı, konusunda uzman ve repütasyonu olan bir surveyor tarafında detaylı bir değerlendirmeden geçmeyen bir tekne alınmamalı diye düşünüyorum. Başka bir arkadaşım yine 3 sahibini tanıyoruz çok beğendim ne dersin alalım mı diye sorduğunda fotoğraflara bakmadan sahibine survey yaptırıp öyle alırım de dedim. Ertesi gün tekne sahibi satmaktan vaz geçti.

Bu anlattıklarım Canan hanımın bilgisi dışında ise kendisini tenzih ederim.

Saygılarımla

*

    T. Ö.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #7 : Haziran 15, 2020, 16:42:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
1999 model Beneteau Oceanis 381 teknemizin salma vidalarinda korozyon var, degistirmek istiyoruz ama bunu makul fiyatla ve iyi bir şekilde yapacak ustayi bulamadik. Sizlerden bu konuda destek rica ediyorum. Benzer bir islem yaptiran var mi? Yabanci forumlarda okudugum kadariyla eger sizinti yoksa degistirmeyin diyenler var, cok kolay bir işlem, kendimiz yaptik diyen var. Kafamiz biraz karıştı, siz ne dersiniz?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu fotoğrafa göre o teknede sert havaya giren salma kopup gider mi? korkusunu yaşar. Belki birşey olmaz ama korkmamak için belkilere işi bırakmamak için salmayı söktürüp yeni paslanmaz saplama yaptırıp tekrar montajlatmak lazım.Kendiniz başında olursanız tekne çekme atma hariç 1.500- Euro başında olmazsanız 2.000-2.500 Euro civarı bir masraf tahmin ediyorum. İyi bir tornacı o işi 600-700-Euroya yapar ama iş marin olunca para birimi de marin oluyor.
*

    K. E.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #8 : Haziran 15, 2020, 16:47:54 »
Ben Oceanis 430 teknemde değiştirdim. Karaya aldık. Lokma anahtarla çevirip söktük. Teker teker söktük. 8.8 çelik saplama ile değiştirdik. Sorun olmadı. Sanırım M22 idi. İşi bilenlere yaptırdım.
*

    A. Ç.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #9 : Haziran 15, 2020, 17:03:54 »
Salma saplamaları paslanmışsa mutlaka su sızdırmıştır, bu sızıntıyı önlemenin tek yolu maalesef salmanın tekneden ayrılıp yeniden takılmasıdır, saplama yuvalarına saplama takılmadan veya takıldıktan sonra izolasyon madddesi sürmek veya salma ile gövde arasındaki boşluğa dışarıdan derz dolgu malzemesi koymak genellikle sonuç vermez ve paslanmaz saplama kullansanız bile çatlak korozyonu çok kısa sürede saplamaları tekrar bozar.
*

    K. E.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #10 : Haziran 15, 2020, 18:25:42 »
Tekne salma civatalarindan su yapıyorsa veya değişim yaparken saplama kırılırsa
  salmanin sökülmesi şarttır. Şafttan camlardan, direk dibinden vs. su alıyorsa sökülmesi yanlış olur. Ustalar "sökelim abi" demeyi çok sever. Gereksiz olarak salmayi ayırıp sonra pişman olan çok kişi tanıdım. Akıllı olmakta fayda var.!!
*

    Y. T.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #11 : Kasım 24, 2020, 15:57:24 »
 Çekek yerlerinde ustalar var yapıyorlar biraz soruşturmanız lazım bu ustaları bulabilmek için Suat Korsanım yaptırmıştı çok da güzel yapıldı.

İşin ilginç yanı Beneteau eski modellerinde kitapçığında yazıyor tekne denizdeyken de tek tek yapılabiliyor değişim sırasıyla ancak bu kadar korozyon varken sökmek mümkün olmaz sanırım. Bana halen mantıklı gelmiyor .  Ustasını bulup pazarlıkla halledilir .
« Son Düzenleme: Kasım 24, 2020, 16:01:07 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    C. D.

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #12 : Mayıs 01, 2021, 14:28:41 »
Sevgili kaptanlar,
Bu konuyu nasıl çözdüğümüzü anlatmak isterim ve bundan sonra bu sorunu yaşayacak arkadaşlara da yardımcı olmak için yazıyorum. Biz bu konuda doğru ustayı bulmak için çok araştırdık ve çok şükür bulduk, ustası konuya hakim olduktan sonra yapılması çok kolay bir iş, hiç sorun yok ve büyütülecek birşey yok.
West Marine'de Tom Usta diye bilinen bir usta var, bu konuda gerçekten işinin ehli, ayda 3 kez filan salma vidası değiştiriyor. Bu arada Beneteau 90'lı yılların modellerinde bu sorun genellikle kronik ve çok sık görülüyor. Tom Usta tekneyi karaya aldı ve işlemi çok başarılı bir şekilde yaptı, üstelik de bu işlem için sadece 3000 TL ödedik. (Temmuz 2020) Halbuki diğer sorduğumuz ustalardan 30 bin TL isteyen bile olmuştu.
Geçen sezon sonu teknemizi sattık ama bu tamamen bizim içinde yaşanacak bir tekne istememizdendi, şimdi buna daha uygun bir tekne aldık.
Bilgi vermek istedim, vakit ayıran yazan tüm kaptanlara da teşekkür ederim.
*

    Y. G. .

Ynt: Salma vidalari degisimi
« Yanıtla #13 : Temmuz 03, 2023, 11:09:02 »
BEN DE KONUYU AÇAN VE YORUM YAZAN TÜM KAPTANLARA TEŞEKKÜR EDİYORUM.