0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. A.

Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« : Aralık 21, 2012, 13:25:52 »
Kullandığımız araçlarda kullanılan motorlar su soğutmalı oldukları için.Radyatörlerde kullanılan suyun mutlaka SAF SU (klimalardan çıkan su tam da biçilmiş kaftandır) ya katılmakta olan ANTİFRİZ bu suyun kaynama ve donma derecelerini etkiler ve bu motorlarda soğutma görevi olarak kullanılan suyu kaynamadan ve donmadan koruyarak motoru belirli bir derecede ve verimli çalışmasına çok önemli katkı sağlarlar.
Denizde kullandığımız motorlar için ise ANTİFRİZİN önemi çok daha fazladır.Efendim antifiiz hepimizin bildiği gibi donmayı ve kaynamayı önleyen bir sıvı.Bu sıvı aynı zamanda motor içinde bulunan su kanallarındaki ve soğutma suyunun çalışmış olduğu tüm mekanik aksamı paslanmaya özetle korozyona karşı korur.
Denizlerimizde kullandığımız motorlarımız malumunuz üzerine bir çoğu dolaylı yani deniz suyunun kondese yada kuler denilen sistem vasıtası ile motorumuz içerisinde bulunan SAF SU yun soğutulması sayesinde motor ideal sıcaklıkta çalışırlar.Bu ideal sıcaklığa en önemli etki de motorumuz içerisinde bulunan termostatlardır. İşte kullanılmış olan bu kendese-kuler ler zaman içinde deniz suyunun korozyon etkisi ile zamanla oluşan küçük delikler vasıtası ile motorumuza deniz suyunu kaçırmkatdırlar.ANTİFRİZ ler motorumuza sızmış olan deniz suyunun ve TERMOSTAT mekanizması ve motor içinde buluan metal parçalrarını korozyana karşı korur.   


*

    G. A.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2012, 13:26:50 »
Bu kış aylarında ANTİFRİZ önemi ve SAFSU tabi ...önemlerini hatırlatmak istedim...


Saygıları,


*

    G. A.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2012, 13:28:55 »
Efendim antifriz her mevsim önemlidir...


*

    H. D.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #3 : Aralık 21, 2012, 13:40:44 »
İçten yanmalı ve sıvı soğutmalı bir motorda ısınan soğutma sıvısı ya radyatör dediğimiz yüzeyi özel olarak fazla yapılmış bir sistemden gecirilerek hava ile soğutulur.(Kullandığımız arabalar)
Yada ısınan soğutma sıvısı başka bir sıvı ile soğutulur.( Konumuzdaki ısıyı savma metodu)
Bu metod ta motor içinde dolaşan sıvı ile onu soğutan sıvı yani deniz suyu bir birine karışmıyan bir düzenekte çalışırlar.Eğerki ne sebeble olursa olsun bu düzenek delinirde  deniz suyu içerideki içinde antifiriz dediğimiz  katkı maddesi olsada olmasada motordaki sıvıya karışırsa motorumuzda bir arıza oluşmuş demektir ve bu olumsuz durumu antifiriz yok edemez.Yani o delikten deniz suyu geçişi oluyorsa bütün antifirizli su denize akar gider motor bloğunada deniz suyu dolup korozyona başlar.
Saygılar


*

    G. A.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #4 : Aralık 21, 2012, 13:46:23 »
hüseyin korsan bu yazı bilgilendirme amaçlıdır.Bunun yanında deniz suyu karışır.Şunu net olarak söyleyeyim deniz suyu karışır ama sizin ruhun bile duymaz.Deniz suyu motoru bozmaz kısa vadede bir sıkıntı hissetmeye bilirsiniz bile ama uzun vade de muhakkak sıkıntılar çıkar bunlarda korozyondan dolayıdır.Hata şunuda belirteyim direk deniz suyu ile soğutulan motorlarda vardır.Ama tabi pek randımanlı değildir.
Ama yine de siz Antifiriz kullanmayın.

*

    M. S.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2012, 14:06:04 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKışın soğuk aylarında, hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce, Teknemiz hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘anti-firiz’ dediğimiz sıvı ilave edilir. Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifiriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler. O zaman şöyle düşünülebilir.

Tam emniyetli olması bakımından, soğutma suyunun yerine niçin tamamen antifiriz doldurmuyoruz?
 
Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca sıcaklık ne kadar düşerse düşsün maksimum korunma sağlanmış olmaz mı?

 
        Hayır, olmuyor. Mantıken ters gelebilir ama belirli orandan fazla konulan antifiriz bu sefer de tamamen ters tepki veriyor. Suya yüzde 50 oranında katılmış antifiriz -37 derecede donarken, antifirizin kendisi yani saf antifiriz -12 derecede donuyor. Suyla karışabilen her şey onun sıfır derece olan donma noktasını düşürür. Yani donma derecesini düşürmek için suya toz şeker, şurup hatta aküdeki asit bile konulabilir. Hepsi de bir dereceye kadar aynı işlevi görür ancak hiçbiri diğer tehlikeli yan etkileri bakımından tavsiye edilmez.
 
          İlk motorlarda şeker ve balın antifiriz olarak kullanılmaları denendi, sonraları ise alkolde karar kılındı. Ancak bu sefer de alkolün kaynama noktası düşük olduğundan motor sıcakken sorun çıkardı. O halde ideal antifirizin donmayı önlemesi ama aynı zamanda da suyun kaynamasına sebep olmaması gerekiyordu. Günümüzde bu amaçla ‘etilen glikol’ denilen renksiz kimyasal bir sıvı kullanılıyor.
 
          Suyun içine katılan kimyasalların donmayı önleme özelliği, suyun ve buzun moleküler yapıları ve antifirizin bu yapılara olan etkisinden ileri geliyor. Bilindiği gibi tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. İşte antifirizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır.
 
         Peki öyleyse ortada su yokken antifiriz kendi kendine niçin daha çabuk donuyor? Çünkü suya katıldığında antifirizin su moleküllerine yaptığını su da antifiriz moleküllerine yapar. Donmayı önlemek daha doğrusu geciktirmek iki taraflı çalışır, su da antifirizin donma derecesini düşürür.
       
        Sonuç olarak motorun soğutma suyuna önerilenden fazla antifiriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır
*

    G. A.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #6 : Aralık 21, 2012, 22:27:02 »
konu  başlangıcında da belirtildiği üzere SAF SU ya katılmakta olan ANTİFRİZ  diye de belirtilmiştir.Bİr musubet bin nashatten iyidiir diye demiş yaşayan ecdatlarimiz...Efendim TEKNELRDE KULLANILMAKTA OLAN MOTORLARİMİZA ANTİFRİZ EKSİT ETMEYELİM.BU SAYEDE MOTORKARİMİZİ COK DAHA UZUN  SURE KULLANABİLRİZ...
*

    M. T.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #7 : Aralık 21, 2012, 23:55:49 »
Bizim sefinede, direkt deniz suyu soğutmalı 18 BG Yanmar 2GM motor var. Bugun Trilye'de hava 2 derece idi. Düne kadar normal çalışan makina, bugün epey kızdırdıktan sonra, bastım bastım, zar zor çalıştı. Hayra alamet midir?
*

    H. D.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #8 : Aralık 22, 2012, 00:30:09 »
Mesut korsanım
Hiç bir derdi yok hava soğumuş motor üşümüş hepsi bu.Isındıktan sonra zor çalışırsa biraz kafayı kaşımak gerek.
Saygılar
*

    M. T.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #9 : Aralık 22, 2012, 01:47:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Isındıktan sonra zor çalışırsa biraz kafayı kaşımak gerek.
Denedim, şak dedi çalıştı
*

    H. D.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #10 : Aralık 22, 2012, 01:55:16 »
Güzel kafa kaşıma sıkıntısı oluşmamış.Git motorun yanına hava girişine doğru aferin aslansın de,birazda filitreyi okşa,ama abartma şımarır filan ha
*

    Ö. O.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #11 : Aralık 22, 2012, 10:09:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hüseyin korsan bu yazı bilgilendirme amaçlıdır.Bunun yanında deniz suyu karışır.Şunu net olarak söyleyeyim deniz suyu karışır ama sizin ruhun bile duymaz.Deniz suyu motoru bozmaz kısa vadede bir sıkıntı hissetmeye bilirsiniz bile ama uzun vade de muhakkak sıkıntılar çıkar bunlarda korozyondan dolayıdır.Hata şunuda belirteyim direk deniz suyu ile soğutulan motorlarda vardır.Ama tabi pek randımanlı değildir.
Ama yine de siz Antifiriz kullanmayın.


Doğrudan deniz suyula soğutma yapan motorlarda ne gibi sorunlar nedeniyle randıman düşüyor?
*

    K. A.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #12 : Aralık 22, 2012, 11:48:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hüseyin korsan bu yazı bilgilendirme amaçlıdır.Bunun yanında deniz suyu karışır.Şunu net olarak söyleyeyim deniz suyu karışır ama sizin ruhun bile duymaz.Deniz suyu motoru bozmaz kısa vadede bir sıkıntı hissetmeye bilirsiniz bile ama uzun vade de muhakkak sıkıntılar çıkar bunlarda korozyondan dolayıdır.Hata şunuda belirteyim direk deniz suyu ile soğutulan motorlarda vardır.Ama tabi pek randımanlı değildir.
Ama yine de siz Antifiriz kullanmayın.


Doğrudan deniz suyula soğutma yapan motorlarda ne gibi sorunlar nedeniyle randıman düşüyor?

bunu bende merak ettim benimde direk deniz suyu soğutmalı yanmar
*

    H. D.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #13 : Aralık 22, 2012, 13:26:45 »
 
  Özden korsanım şöyle sormuşsun:
Doğrudan deniz suyula soğutma yapan motorlarda ne gibi sorunlar nedeniyle randıman düşüyor?
Cevap yazabilmek için ben sorayım motorunuzda randıman düşüklüğümü var? belirtileri nelerdir? ve ne kadar zamandır? 
*

    Ö. O.

Ynt: Motorlarda antifriz kullanımı ve önemi
« Yanıtla #14 : Aralık 22, 2012, 16:46:35 »
Değil motor,şu aralar teknem bile yok. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorma nedenim yaptığım alıntıda Gökhan Korsanın deniz suyuyla soğutulan motorların randımanlı olmadığını söylemesi idi.
İlerde yeniden tekne sahibi olacağım zaman tercihlerimi belirleme açısından bilgi sahibi olmak isterim.