0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #15 : Ocak 03, 2014, 10:33:14 »
Hatclerin camlarını ben yeni değiştirdim falçata ile camları silikonlarından ayırdıktan sonra 10mm plexiglass almış olduğum tabakadan kestim premier kullanarak sika 295 ile yapıştırdım.Bir hatch te lastik conta ölmüştü yerine otobüs camları değiştiren bir yerden farklı bir conta temin ettim.Şu an gayet iyi durumdalar su kesildi.


*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #16 : Ocak 03, 2014, 10:56:34 »
Kolların ve menteşe bağlantı yerlerinini delinmesi sırasında özellikle kolların yeri delinirken dikkatli olmak lazım ben elde deldim matkap ucunun aniden fazladan kavrayıp herşeyi bozması ihtimali var .Kollar ve menteşe yerlerinin deliminde eski camları kullanmadım yerinde ölçüp biçip işaretleyerek deldim.Eski camları delinecek yerleri bulmak için kullanmanız sorun yaratabilir.


*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #17 : Ocak 03, 2014, 11:00:23 »
Teknedeki buyük camları değiştirirken dekubaj la kesip dairesel zımparayla yerine alıştırmıştım bu sefer evde zımpara ve kesim işi yapmanın hanım üzerindeki etkileri ve bana dönüşünden korkup bir reklamcıda bilgisayar kontrollü bir aletle kestirdim.Resimleri yükleyeceğim.


*

    G. A.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #18 : Ocak 03, 2014, 11:04:50 »
Bu camlar hepimizin bildiği üzere temperli camlardır...
Geçtiğimiz yılda böyle bir öneri sunmuştum.
bir talep oluşturulsun ben yardımcı olurum ...
füme cam yapmanızı tavsiye ederim...
 


*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #19 : Ocak 03, 2014, 11:06:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayrıntılar için cepten ulaşabilirsiniz.5057330616

*

    M. M.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #20 : Ocak 03, 2014, 11:11:01 »
Gökhan Korsanımın

 Önerisi çok çok yerinde ben 2009 dan beri fırınlanmış (temperli) cam kullanıyorum füme rengi de solmadı  çizilmedi de  hiçbir olumsuzluk yaşamadım uygun kalınlıkta kullanılırsa presiglastan daha uzun ömürlü ve dayanıklı olacağına inanıyorum ...
*

    H. D.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #21 : Ocak 03, 2014, 11:14:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu camlar hepimizin bildiği üzere temperli camlardır...
Geçtiğimiz yılda böyle bir öneri sunmuştum.
bir talep oluşturulsun ben yardımcı olurum ...
füme cam yapmanızı tavsiye ederim...
 
Gökhan korsanımın bu yazısını okuyunca aklıma şu soru düştü.Teknemizde pencereleri hangi malzeme ile yapalım? Sertleştirilmiş emniyet camı ile mi? yoksa pleksiglas malzeme ile mi?
İki malzemeninde kendine göre iyi ve kötü tarafları nelerdir? kullananlar yaşadıklarını yazarlarsa hepimize faydalı olur düşüncesindeyim.
saygılar
*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #22 : Ocak 03, 2014, 11:17:41 »
Beneteau oceanis 350 1987 tüm camlar plexiglass 2013 26 yıl üzerindeki plexiglass camlar dayanmış .Bende üzerindeki eski camlarla aynı malzeme ile değiştirdim sadece rengini daha fazla hoşlandığım renk ile değiştirdim.
*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #23 : Ocak 03, 2014, 11:21:51 »
Aslında asıl sorun hangi camla değiştirirseniz değiştirin contada.Contalar özel üretilmiş yenisini en azından ben bulamadım.
*

    H. D.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #24 : Ocak 03, 2014, 11:36:49 »
En azından contanın kesitini görebilsek İzmirdeki kauçukçuları bir kontrol edebiliriz.
*

    Ş. Ö.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #25 : Ocak 03, 2014, 11:48:59 »
Hüseyin Korsanım teşekkür ederim.Kesit için resim yollayacağım tekrar açıp contayı yerleştirmeyi gözüm yemiyor ama bir dahaki değişiklik ihtiyacında hazır olur.Conta camı kavramış ve alimınyum çerçeveye o çekilde oturtulmuş yapışma conta ve cama birlikte oluyor yani.Orjinal contayı bulmam durumunda camı söküp cama contayı geçirip tekrar yapıştırma zor bir iş.
*

    H. D.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #26 : Ocak 03, 2014, 11:58:41 »
Yardım teklifim zaman kısıtlaması olmadan geçerlidir.
*

    S. G.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #27 : Ocak 04, 2014, 21:59:35 »
Arabamın farları üzetindeki mikalarda güneşten sararmalar meydana gelmisti.Bakım esnasında ustanın teklifi üzerine temizlettim. Yeni gibi oldular. Çizilmiş Pleksiglaslarda uygulanabileceğini zannediyorum. (Onarım çok çok ince zımpara ile zimparalama ve sonra bir mayi ile tekrar temizleme seklinde yapılıyor)
*

    A. Ç.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #28 : Ocak 05, 2014, 09:32:33 »
Küçük yüzeylerde uyguladığım bir yöntem (örneğin kol saati camı):

Çiziğin derinliğine göre zımpara veya Vim, Fay gibi temizleme tozu ile oğuşturun.   Sonra sigara külü ile iyice ovun, yeni gibi oluyor. Yüzey biraz büyük ama gerekirse büyük alanlarda da kullanılabilir.
*

    B. B.

Ynt: lewmar hatch yedek parçası- tamiri
« Yanıtla #29 : Ocak 05, 2014, 13:09:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Küçük yüzeylerde uyguladığım bir yöntem (örneğin kol saati camı):

Çiziğin derinliğine göre zımpara veya Vim, Fay gibi temizleme tozu ile oğuşturun.   Sonra sigara külü ile iyice ovun, yeni gibi oluyor. Yüzey biraz büyük ama gerekirse büyük alanlarda da kullanılabilir.
Bu durumda maliyeti düşürmek için Maltepe,Bafra,Birinci küllerini  kullanmak yerinde olur sanırsam.