0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #15 : Nisan 18, 2022, 15:08:54 »
Dümen arızasında yeke takmak için güvertede bir kapak vardır, o kapak kaçırıyor olabilir


*

    E. B.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #16 : Nisan 18, 2022, 15:24:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen arızasında yeke takmak için güvertede bir kapak vardır, o kapak kaçırıyor olabilir

Çok teşekkürler korsanım orada bir halı var, ilk onu kaldırıp bakacağım.


*

    E. D.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #17 : Nisan 18, 2022, 15:50:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen arızasında yeke takmak için güvertede bir kapak vardır, o kapak kaçırıyor olabilir

  Sorun burada değilse, tik kaplamaların vida deliklerinden olması muhtemeldir.


*

    S. D.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #18 : Nisan 18, 2022, 19:15:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen arızasında yeke takmak için güvertede bir kapak vardır, o kapak kaçırıyor olabilir

Çok teşekkürler korsanım orada bir halı var, ilk onu kaldırıp bakacağım.

Sorunu tespit edebildiniz mi kaptanım?


*

    A. A.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #19 : Nisan 18, 2022, 19:52:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen arızasında yeke takmak için güvertede bir kapak vardır, o kapak kaçırıyor olabilir

Bu sorun bende de var sanırım Ahmet kaptanım.
Nasıl tamir edilir?

*

    A. Ç.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #20 : Nisan 18, 2022, 20:13:26 »
Sorunu doğru teşhis etmek gerekir, gerçekten bu kapaktan giriyorsa kapağı izole etmek gerekir, araya koyulacak bir conta, O ring veya başka bir sızdırmazlık sorunu çözer. Yine de önce suyun girişinin buradan olduğuna emin olmak lazım.
*

    A. A.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #21 : Nisan 18, 2022, 20:21:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorunu doğru teşhis etmek gerekir, gerçekten bu kapaktan giriyorsa kapağı izole etmek gerekir, araya koyulacak bir conta, O ring veya başka bir sızdırmazlık sorunu çözer. Yine de önce suyun girişinin buradan olduğuna emin olmak lazım.

oradan sızdığına emin değilim esasta.
sancak kıç kabinin farş tahtalarının altında az miktarda tatlı su buluyorum bazen.
*

    Ç. B.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #22 : Nisan 19, 2022, 23:13:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sorunu doğru teşhis etmek gerekir, gerçekten bu kapaktan giriyorsa kapağı izole etmek gerekir, araya koyulacak bir conta, O ring veya başka bir sızdırmazlık sorunu çözer. Yine de önce suyun girişinin buradan olduğuna emin olmak lazım.

oradan sızdığına emin değilim esasta.
sancak kıç kabinin farş tahtalarının altında az miktarda tatlı su buluyorum bazen.

Alper Kaptanım belki bir fikir verir diye yazıyorum.

Tekneyi ilk aldığımda farşlarda az miktarda tatlı su yapıyordu , her yeri aradım bir türlü bulamadım.
Sonra tesadüfen çeşmelere giden suların T ayırım noktalarındaki fiyonklu kelepçelerin iyi sıkılmadığını ve damla şeklinde su kaçırdığını farkettim.
Teknede 5 musluk var onlara sıcak ve soğuk olarak gelen boruları hesaplayınca toplamda 35 civarı kelepçe olduğunu farkettim.
Hesaplayınca farşlara toplanan 1LT kadar suyun bir günde o damlalardan oluştuğu çıktı ortaya.
Hepsinin arkasına vidalı kelepçe koyup iyice sıktım ve su kesildi.
Şimdi tekrar tatlı su kaçağı oluştu ,  uzun aramalardan sonra öndeki su deposundan geldiğini farkettim.
Depoyu çıkarıp kontrol ettiğimde en altta kör tapa girişi gibi bir yer olduğunu ve oradan su sızdırdığını farkettim.
Yarın o deliği silikonlayıp depoyu yerine takacağım.
*

    O. K.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #23 : Haziran 10, 2022, 11:45:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm standartlar, yük taşıyan parçaların civata ile bağlanmasını öngörür, somunun altına ise deliğin en az iki katı çapında pul koyulmalıdır. Demek ki Bavaria boşuna batmadı.

Abi selamlar size direk sorayım dedim eğer başka arkadaşların fikri varsa cevaplarlarsa sevinirim. Polyester teknenin kamaralı üstü ile altı ayrı parçalar halinde birleşiyor malum birleşim yerinden bir miktar su girişi oluyor orayı kapatmak için üzerinde bir şerit şeklinde aliminyum geçirmişler. bu aliminyumu perçinleri kesip hafiften kaldırıp polyester macunu ile boşluk varsa kapatsak tekrar aliminyumu üzerine kapatıp perçinlesek işimiz görülürmü acaba ?
*

    A. Ç.

Ynt: Su kaçağı sorunu hakkında.
« Yanıtla #24 : Haziran 10, 2022, 19:04:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Abi selamlar size direk sorayım dedim eğer başka arkadaşların fikri varsa cevaplarlarsa sevinirim. Polyester teknenin kamaralı üstü ile altı ayrı parçalar halinde birleşiyor malum birleşim yerinden bir miktar su girişi oluyor orayı kapatmak için üzerinde bir şerit şeklinde aliminyum geçirmişler. bu aliminyumu perçinleri kesip hafiften kaldırıp polyester macunu ile boşluk varsa kapatsak tekrar aliminyumu üzerine kapatıp perçinlesek işimiz görülürmü acaba ?

Sanırım toe raydan bahsediyorsunuz, güverte ile bordayı birleştirmede üreticiler birden çok yöntem kullanır, en çok kullanılanı  iki parçanın da eteğinde birbirini öpecek yüzeyler yaratıp bu yüzeyleri birbirine perçinlemek veya civata veya benzeri malzeme ile bağlamaktır. Bazen bu birleşmeye toe ray da dahil edilir, yni üç parça bir kerede birleştirilir. Her koşukda sızdıracak bölgeler bir derz dolgusu ile doldurulur. Polyester iyi bir yapışkan değildir bu nedenle uygun şekilde uygulansa bile sızıntıyı engellemez.