0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. B.

Teşekkürler Özgür'cüğüm. Zahmet oldu.

Aslında görmediğim birşey değilmiş ama, adının araba olduğunu ve ray üzerinde hareket ettiğini
bilememişim. Tekrar teşekkürler.
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2010, 15:04:32 Gönderen: Noyan Bakır »


*

    Ö. E.

Rica ederim abi, ne demek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. G.

Genova arabalarının nasıl kullanılacağı hakkında çok bilgi sahibi değildim. Cengiz korsan'ın telefonla verdiği bilgiler ışığında bir iki manevra yapabilmiştim. Bu nedenle Özgür korsanın vermiş olduğu bilgiler benim için çok değerli, sağolsun.

Noyan korsan için genova arabalarını kırmızı daire içine aldım aşağıdaki resimlerde.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Genova yük altında iken, genova arabasını öne ya da arkaya güvenli bir şekilde değiştirmenin kolay bir yol var mıdır?
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2010, 15:10:03 Gönderen: Tayfun Güler »


*

    N. B.

Tayfun'cuğum, kendini bildiğim ama adının araba olduğunu bilmediğim birşeyi sormuşum.
Ana yelken arabası gibi bir şey zannettim ve hep başka yerlerde olduğunu hatta bazılarında
olmadığını düşündüm. Teşekkürler.

(Bildiğini bilmeyen korsan)


*

    T. G.

Özgür korsan,

"- Rüzgar altı iskotayı cenova çarşaf gibi dümdüz olana kadar kasın
- Daha sonra ise rüzgar üstü ıskotayı alabildiğiniz kadar alın, yani yelkene toru rüzgar üstü ıskotayla verin" cümlelerindeki ifade, terminolojideki cehaletimden dolayı benim için açıklayıcı olmadı.

Cenova için rüzgar altı ve rüzgar üstü iskotalar hangileridir? Rüzgar altı iskota bana yakın olan ise, onu nasıl kasabileceğimi algıladım. Rüzgar üstü iskotayı almak nasıl mümkün olacak? Ya da yelkende olduğum iki hafta boyunca, cenovanın güngörmez yakasında boşta sallanan birer halat (iskota ?) vardı, kastedilen onlar mıdır (ki ben o halatları kullanmayı becerememiştim)

"Tor" tanımlaması, tam olarak, yelkene kazandırılan kavis anlamında mıdır? Buna göre, çarşaf gibi dümdüz olan bir yelkende tor azdır veya hiç yoktur denilebilir mi?

Teşekkür ederim.


*

    T. G.

Noyan korsanım,
Acele etmişim. Kusura bakmayın.
*

    Ö. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genova yük altında iken, genova arabasını öne ya da arkaya güvenli bir şekilde değiştirmenin kolay bir yol var mıdır?

Arkaya almakta bir problem yok, sorunsuz bir şekilde alınabilir. Sıkıntı olan öne almaktır. Iskotanın uyguladığı direnç sert havalarda oldukça fazladır ve öne almak için bayağı zorlanırsınız. En çok kullanılan yöntem, ıskotanın üzerine basmak ve kendi vucut ağırlığınızla yükü hafiflettikten sonra arabayı kaydırmaktır.

Tabii ki en doğrusu tramola atmadan önce arabanın yerini hazırlamak.

Bir de yarış teknelerinde ve bazı yeni model teknelerde kullanılan makaralı siztem vardır. Bu makaralı sistemle cenova arabasının yerini istediğiniz gibi ayaralayabilirsiniz.
*

    Ö. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenova için rüzgar altı ve rüzgar üstü iskotalar hangileridir?

"Cenova için rüzgar altı, rüzgar üstü" diye bir tanım yoktur... Teknenin rüzgar altı ya da rüzgar üstü tarafları vardır. Bu yaptığınız seyre göre değişir.

En basit dille;
rüzgar üstü taraf, rüzgarın tekneye girdiği taraf...
rüzgar altı ise rüzgarın tekneden çıktığı taraftır...

Bir diğer tanımla rüzgar altı ıskota yük altında olan, rüzgar üstü ıskota ise boşta olandır...

Tor'un açıklamasını ise yine en basit haliyle; iç bükey yelkenin en derin noktası olarak yapabiliriz.
*

    T. G.

O zaman anlamam gereken şu mudur?

Rüzgar altı taraftaki iskota vinçle iyice gerginleştirilecek, rüzgar üstündeki iskota da vinçle ya da kol gücü ile bir miktar kasılacak, gerginleştirilecek.

Doğru mudur?
*

    T. G.

Bir de,...
"Cenovanın güngörmez yakasındaki, incecik bir halat ve onu kıstırmaya yarayan bir kıstırgaç (ya da adı her ne ise) hangi amaca hizmet eder, nasıl kullanılmalıdır?" sorusuna cevap alabilir miyim?

Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
*

    N. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Noyan korsanım,
Acele etmişim. Kusura bakmayın.
Rica ederim. Yararlı oldu.
*

    Ö. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O zaman anlamam gereken şu mudur?

Rüzgar altı taraftaki iskota vinçle iyice gerginleştirilecek, rüzgar üstündeki iskota da vinçle ya da kol gücü ile bir miktar kasılacak, gerginleştirilecek.

Doğru mudur?

doğrudur
*

    Ö. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de,...
"Cenovanın güngörmez yakasındaki, incecik bir halat ve onu kıstırmaya yarayan bir kıstırgaç (ya da adı her ne ise) hangi amaca hizmet eder, nasıl kullanılmalıdır?" sorusuna cevap alabilir miyim?

Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Genel olarak "güngörmez ipi" diye adlandırılır... Güngörmez yakasının pırpırlanması durumunda kasılmalı, bunun dışında ki hallerde mümkün olduğu kadar serbest bırakılmalıdır
*

    A. Ç.

Apaz - pupa seyrinde güngörmez yakasındaki ve varsa alt yakadaki bu uçkurlar gerilerek, yelkenin balonlaşması sağlanır, yani yelkenin toru arttırılır.

Aslında orsa seyrinde güngörmez yakasının pırpırlamamsı gerekir ancak yelken eskidikçe pırpırlama önlenemz ve güngörmez yakasının pırpırlaması bu uçkurla önlenmeye çalışılır. 
*

    O. B.

Yük altindayken genoa arabasini öne veya arkaya almak tehlikelidir. Araba kilidini actiktan sonra gelecek bir saganak cok ciddi sonuclar dogurabilir. Ya tramola atip ya da rüzgara dönüp yelken üzerindeki yükü bosaltarak yapmak en iyisi.