0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle nasihat verecek büyüklerden değilim. Sadece kişisel deneyimi dile getiriyorum.Ben de tek başına seyir yapan biriyim. Otopilotu sadece içeri girip bir kahve yapma zamanı gibi hallerde kullanıyorum. 20-30 dakikayı asla geçmiyorum.Kıyı seyri yapıyoruz genelde, o bakımdan kısa durumlar dışında kullanmak sadece elektrik sarfiyatı. Solo seyir yapmaya devam edeceğim. Hem zorunluyum hem de seviyorum. Denize düşme durumunda otomatik devreye giren bir sistem elbette çok güzel. Bütçemin yeteceğini sanmıyorum.Kendini bağlama hava durumu ile alakalı. Havuzluktan çıkmak gerektiğinde bağlı olmak daha doğru bir seçim.Otopilotu gereği kadar kullanmak diğer durumda dümende olmak doğru tutum. Özelikle solo seyirde.Solo seyirde daha özenli ve dikkatli olmak gerektiği kesin...
Teknenin daire çizmesi için denize adam düştü butonuna basmak gerekmiyor mu? Denize tek başına olduğun tekneden düşerken o tuşa uzanıp basamazsan eğer tekne niye daire çizsin ki ? Basar gider ardına bile bakmadan. Yada çişe indiğini nasıl algılasın ki eğer hareket sensörleri ile otopilotu koordine etmediyseniz.
Denize adam düştü düğmesinin şöyle uzaktan kumada gibi bluetooth lu filan olanı yok mu? Cebimizde dursa, hani denize düştüğümüzde cebimizden çıkarıp bassak butona, tekne hooop geri yanımıza gelse... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni nesil anahtarsız çalıştırılan otomobillerdeki gibi bir sistem iyi olur aslında. Tekneden 5-10 metre uzaklaşınca motoru durduran... Özgür el atar birazdan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(Otopilotun tekneyi size çevirmesi de sakat, çiğner geçer sonuçta, motor durmazsa)
Motor seyrinde güvertede iken otopilot devreden çıkar ise tekne çok ani dönüyor. Denize düşmemek için güverteye çıkmadan önce için yolu kesmek iyi bir önlem. Kokpitte bile ayağa kalkıp müdahale etmek zor oluyor.Yelken seyrinde oto pilotun devreden çıkması nedeni ile şimdilik bir sorun yaşamadık.