0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D. S.

Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« : Ekim 04, 2015, 21:05:47 »
Merhaba
Teknenin micosu olarak size yaziyorum.
Raymarine C70 chartplotter'da zaman zaman sorun yasiyoruz. Ozellikle uzun sure (iki saatten fazla acik kalirsa) bir sure sonra goruntu kirpismaya, ekranda renkli dikey cizgiler cikmaya basliyor. Cihazi kapatiyoruz, bazen problem devam eder sekilde aciliyor bazen hic acilmiyor. 
Gecen sene Raymarine servisi bakti, bir problem yok dedi ama hala ayni problemi yasiyoruz.
Benzer sorun yasayan veya sorunun kaynagini nerede arayacagimizi bilenlerin yardimini rica ediyorum
iyi aksamlar,


*

    S. Ç.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #1 : Ekim 04, 2015, 21:36:53 »
Enerji bağlantıları kontrol..korozyon,
Antenliyse,anten dahil bağlantı kontrol..


*

    H. E.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #2 : Ekim 04, 2015, 23:42:00 »
Kablo ya da soğuk lehim sorunu.

Cihaz yeterli süre açık kalınca ısınan ve genleşen bir bağlantı teması bozuyor.


Önclikle bunu kontrol edin. Yoksa, aynı nedenle devre dışı kalan elektronik bir eleman veya yol olup olmadığına bakılımalı.


*

    H. A.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #3 : Ekim 05, 2015, 08:14:32 »
C70 lerin klasik hastalığı.Ekran bozukken ekrana kuvvetli bastırın ,yada pedestale kuvvetli şekilde vurun yine düzelecektir.
Ekran kartının soketleri bozuluyor zamanla.Arızanın sebebi başka birşey değildir.
Ekran kartının değişiminden sonra kartı sabitlemek için silikonla tutturuyorlar.
Selamlar


*

    Y. O.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2015, 15:17:45 »
Bende aynı sorun vardı, ekranın konnektörüne kontak spray sıkın düzelir.
Sökmek kolay, öndeki vidaları sökün, LCD (ekran) arkasında yassı kablo konnektörü var, onu söküp kontaklarına temizleyici spray sıkın.

*

    C. E.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #5 : Ekim 05, 2015, 15:53:30 »
Ben de şu ana kadar "tokat" tekniği ile idare ediyordum. Bugün Google'a danıştım. Belli ki yabancı forumların da popüler konusu.

Çoğunluk Halil ve Yaşar Beyin önerdiği şekilde,LCD kartını ana karta bağlayan konektörleri düzelterek çözüm üretmişler.

Birkaç kişi de "factory reset" atarak çözüldüğünü yazmış. (Ama arızanın tipi ve "tokat" yönteminin çalışması yüzünden bu çözüme çok aklım yatmadı. Yine de cihazı dağıtmadan önce denemekde bir sakınca yok.)
*

    E. G.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #6 : Ekim 05, 2015, 15:59:02 »
            Aynı problemi cihazın daha birinci yılında yaşadım.Garantisi bitmemişti.Tamire gitti.Birşey yok dediler.Bende deneme ile tokat yöntemini geliştirmiştim.Özelikle uzun seyahatlerde oldukça sinir bozucu.Bazen tokat yetmiyor yumruk devreye giriyor!Bu sorun bu kadar yaygın ise Raymarine toplu şikayette bulunalım.
*

    H. A.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #7 : Ekim 05, 2015, 21:06:17 »
Raymarine C80 de ben bu tip sorun yaşamadım. yaşarsam tokat tekniği ile işe başlamak gerekecek demek....
*

    H. M.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #8 : Ekim 06, 2015, 11:39:50 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #9 : Ekim 06, 2015, 12:28:43 »
Yıllardır elektronik tamiratı yapan biri olarak "tekme-tokat" yönteminin problemi büyüterek ötelemek dışında bir faydası olmadığını hatırlatmak isterim.

Deniz için özel üretilmiş cihazlarda bu tip temas sorunu yaşanıyorsa öncelikle cihazın doğru monte edilmediği(*), mekanik olarak tasarımına uygun olmayan harekete (titreme, esneme, sallantı, gerilme vb.) maruz kaldığı düşünülmeli, eğer farklı tekne modellerinde (veya farklı montaj pozisyonlarında) da aynı sorun yaşanıyorsa (bu konu başlığında olduğu gibi) tasarım hatası olduğu düşünülebilir.

(*) Doğru montaj cihazın kurulum kılavuzunda söylediği şekilde montajıdır. Çoğu kılavuzda bunun için bir şablon verilmesi, vida-delik ölçüleri belirtilmesine rağmen montajı yapan ustanın(!) kendi standartlarına göre montaj yapması. Bir veya birkaç vidayı eksik takması, contayı takmaması, vidaları az veya çok sıkması vb. gibi ufacık farklar uzun vadede sürekli çalışan (mekanik olarak hareket eden, sallanan..) tekne ortamında gerilme ve titreşimler nedeni ile soket-konnektör-terminal gibi noktalarda temassızlık sorunu oluşturması beklenebilir.

Yıllarca istanbulda ünlü bir yazıcı markasının merkez teknik servis ve buna bağlı 50'den fazla yetkili teknik servisin yöneticiliğini yapmış biri olarak bu tip arızalarınızda öncelikle yetkili teknik servise değil yerel-referanslı-dürüst tamircilere ulaşmanızı tavsiye edersem şaşırmayın. Çünkü yetkili teknik servislerin birinci önceliği sorunu kökünden çözmek, konuyu kapatmak, o ayki servis tablosuna +1 eklemek, size gelen teknikeri en kısa sürede yeni servis çağrısına yönlendirmektir, bu nedenle yaklaşımları en hızlı ve garantili (geri dönmeyeceğiniz, başlarına ekşimeyeceğiniz) çözümü sunmak yönünde olur ki bu da çoğu zaman kart değişimi vb. gibi masrafı büyük hamlelerdir. Pahalı da olsa kart değişir, sorun kesin olarak çözülür, konu kapanır, siz bir daha yeni bir problem yaşayıncaya kadar servisi aramazsınız. (Yetkili teknik servislerin en sevmediği şey servise gidilen müşterinin bir gün sonra aynı sorunla geri aramasıdır..)

Dürüst tamirci (usta) ise tecrübesini kullanarak sorunu tamir etmeye çalışır, deneme yanılma yapar, mucitlik eder, bazen yaptığı çözüm kısa bir süre sonra işlemez olur, bundan bir tecrübe edinilip yeni bir çözüm üretir, okur, araştırır, işi eve götürür, rüyasında çözüm arar! amaç mutlaka tamir etmek, en ekonomik-basit şekilde çözmektir. tamircinin ruhu budur. Belki ilişkiniz biraz daha gelmeli-gitmeli, sorunu birkaç hamlede çözecek şekilde gelişebilir, ama dürüst usta belki de çoğu ek hizmetleri için sizden para almaz (veya sizin insafınıza bırakır ve hatta toplamda zarar bile edebilir) ama sorunu bir onur meselesi haline getirir ve bir şekilde çözer.

Dürüst tamirci (usta) amatördür, profesyonel olamaz.

- imza teknik servis dünyasından bir dost! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. K.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #10 : Ekim 06, 2015, 13:14:17 »
Özgür korsanım çok güzel yazmışsın ama ben tamir konusunda Alman ekolünden yanayım.Dürüst tamirci (usta) ile güzel dostluklar kurayım,oturup rakı içeyim, ama sorunlarımı teknik servis "bir kerede ve kesin olarak" çözsün derim.Acizane fikrimdir.


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    D. Y.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #11 : Ekim 06, 2015, 15:47:15 »
C90 larda röleyi tokatlamanız gerekiyor. Servis önerisidir.

Eski teknemde Lowrance/Simrad kullanıyorduk. Canavar gibi cihazlardı.
*

    H. E.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #12 : Ekim 09, 2015, 21:14:31 »
Selamlar,
Bende bir C90, bir de C70 var başta rölelere baktırmanızı öneririm sanırım 12v-30a 5 bacaklı röleler
*

    U. K.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #13 : Ekim 11, 2015, 23:09:50 »
Bu problem benim cihazda da nüksetti Servis kontrolü sonrası cihaz ekranı arkasında meydana gelen oksidasyon sebep oluyor Bu problem klasik en fazla arıza sebeplerden biri
Kısa sureli çözüm servisin bakım tutum işlemleri
Kesin çözüm servisin bazı parçaların değişimini yapıyor yaklaşık 100 Euro + standard servis ücreti
« Son Düzenleme: Ekim 11, 2015, 23:10:33 Gönderen: Uğur Kılınç »
*

    N. T. K.

Ynt: Raymarine C70 Chartplotter Problemi
« Yanıtla #14 : Ocak 23, 2020, 23:00:49 »
Toptan bir teşekkür edeyim, şimdi sırayla önerilerinizi tatbik edeceğim, selamlar...