0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Merhaba sevgili Korsanlar,

Telsizde DCS fönksiyonunu kullanabilmek için MMSI numarasını girmek gerekiyor. Yabancı bandıralı teknelerde bu numara nereden ve nasıl alınıyor?

Teşekkürler,

Halil Ergür



*

    O. B.

Telsizinin kayıtlı olduğu ülkeden almak gerekir sanıyorum. Türkiye'de kullanacağın tekne için DCS özelliğine gerek yok, çünkü diğer tekneler bu sistemi kullanmıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Maritime Mobile Service Identities (MMSIs) are nine digit numbers used by maritime digital selective calling (DSC), automatic identification systems (AIS) and certain other equipment to uniquely identify a ship or a coast radio station. MMSIs are regulated and managed internationally by the International Telecommunications Union in Geneva, Switzerland, just as radio call signs are regulated. The MMSI format and use is documented in Article 19 of the ITU Radio Regulations and ITU-R Recommendation M.585-4, available from the ITU. "

« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2010, 08:44:19 Gönderen: Orhan Barut »


*

    D. A.

DSC özelliğini yatların bir çoğunun kullanmadığı doğrudur ancak ticari gemilerin tamamı kullanmaktadır. Dolayısıyla imkan varsa bu özelliği aktive etmekte büyük fayda vardır. MMSI numarasının yanısıra GPS cihazınızın da telsiz ile bağlantılı olması gerekir ki DSC çağrısı sırasında mevkinizi gönderebilsin.


*

    H. E.

Bilgiler için teşekkür ederim.

GPS cihazı ile telsiz birbiri ile irtibatlandı. Telsiz üzerinde teknenin konumunu görebiliyorum.
Herhangi bir acil durumda, (Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz), DCS sisteminin, kıyıdaki  kurtarma ekiplerine  hızlı mesaj göndermek açısından faydalı olduğunu ve yatların da bunu kullanmaları gerektiğini düşünüyorum.

 Ben denemedim ama, kitapta yazdığınıa göre, DCS tuşuna basıldığında, menüden yaşanmakta olan sorunun ne olduğunu da seçip mesajı teknenin MMSI nosu, ve pozisyonu ile birlikte hızlı bir şekilde gönderebiliyorsunuz.


*

    O. B.

Türkiye'de DSC sistemine cevap verecek herhangi bir kıyı teşkilatı olduğunu sanmıyorum. Avrupa'dan yetişip gelirlerse sorun yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sahil Güvenliğe telsizle haber versen dahi tekne batmıyorsa gelmezler.
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2010, 11:15:11 Gönderen: Orhan Barut »

*

    D. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bilgiler için teşekkür ederim.

GPS cihazı ile telsiz birbiri ile irtibatlandı. Telsiz üzerinde teknenin konumunu görebiliyorum.
Herhangi bir acil durumda, (Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz), DCS sisteminin, kıyıdaki  kurtarma ekiplerine  hızlı mesaj göndermek açısından faydalı olduğunu ve yatların da bunu kullanmaları gerektiğini düşünüyorum.

 Ben denemedim ama, kitapta yazdığınıa göre, DCS tuşuna basıldığında, menüden yaşanmakta olan sorunun ne olduğunu da seçip mesajı teknenin MMSI nosu, ve pozisyonu ile birlikte hızlı bir şekilde gönderebiliyorsunuz.

Yanlış hatırlamıyorsam 5 acil durum seçeneği olması gerekiyor. Acil durumda teknenize ait bilgiler ve mevkiniz dijital olarak bu yayın için ayrılmış bir frekanstan VHF menzilinizdeki tüm DSC özelliği olan istasyonlara gönderiliyor. SOLAS'a bağlı tüm gemilerde bu sistem çift olarak bulundurulmak zorunda ve gelen mesaj yazılı olarak geldiğinden acil durum mesajınızı alan istasyonların "biz görmedik, biz duymadık, telsiz çekmiyordu" deme şansları kalmıyor.
*

    E. S.

Konu biraz sapacak ama Orhan Korsan'a cevap vermek zorunda hissettim.2 hafta kadar önce bizim çocuklar Trilye cıvarında yelken yaparken hava sertlemiş ve dönüş vakti geldiğinde motor sorun çıkarmış.Mudanya 'ya da yelkenle giremeyince (acemilikten sadece ön yelkeni açıyorlarmış) sahil güvenliği aramışlar.Sahil güvenlik onları Güzelyalı'ya kadar çekip bağlamış.Böyle bir örnek te var.
*

    D. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konu biraz sapacak ama Orhan Korsan'a cevap vermek zorunda hissettim.2 hafta kadar önce bizim çocuklar Trilye cıvarında yelken yaparken hava sertlemiş ve dönüş vakti geldiğinde motor sorun çıkarmış.Mudanya 'ya da yelkenle giremeyince (acemilikten sadece ön yelkeni açıyorlarmış) sahil güvenliği aramışlar.Sahil güvenlik onları Güzelyalı'ya kadar çekip bağlamış.Böyle bir örnek te var.

Yukarıda verdiğiniz örnekte olduğu gibi tekne kurtarmak aslında SG görev kapsamında değil. Ancak imkanlar el verdiği ölçüde her yardıma yetişmeye çalışıyorlar. Hayati tehlike söz konusu olmadığı sürece alternatif yardımlara yönelmek doğru olacaktır.
*

    H. E.

Az önce aldığım taze bir bilgiyi paylaşmak isterim.

İstanbul Yelken Klübünde KMT eğitimi veren eğitmenin verdiği bilgiye göre, teknenin taşıdığı bayrağın ülkesindeki otoritelerden MMSI nosu alınabildiği gibi, telsi DSC sistemine doğrudan teknenin ismini kodlayarak da kullanmak mümkün olabiliyormuş. Böylece DSC çağrıları teknenin adı ile gidermiş. Ayrıca, bu çağrıları Türk Radyo alıp, gerekli yerlere yönlendirirmiş.


*

    E. Ç.

'' Maritime Mobile Service Identity (MMSI) Number '' almak için gerekli açıklamalar. ( PDF Formatındadır. )

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

'' Maritime Mobile Service Identity (MMSI) Number '' almak için link.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(İşlemler online olarak ücretsiz yapılmaktadır.Açılan sayfadaki açıklamaları okudundan sonra en alttaki 'devam' butonuna basarak gerekli forma ulaşabilir, numaranızı bu formu doldurup onaylayarak oluşturabilirsiniz.)

Sevgiler...

Edit: Teknenizin USA Bandralı oldugunu düşünerek yazdım.


« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2010, 12:57:58 Gönderen: Erdem Çakır »
*

    H. E.

Çok teşekkürler.
*

    E. Y.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Türkiye'de DSC sistemine cevap verecek herhangi bir kıyı teşkilatı olduğunu sanmıyorum. Avrupa'dan yetişip gelirlerse sorun yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sahil Güvenliğe telsizle haber versen dahi tekne batmıyorsa gelmezler.

DSC tuşuna bastığınız anda Türkradyo hemen devreye giriyor. Sahil Güvenlik ise sadece tekne yedeklemiyor(Engin Korsan'ın bahsettiği olay istisnadır). Ancak ister tekneniz batsın, isterseniz arıza meydana gelsin, yardım istediğiniz zaman hemen gelir ve sizi alırlar. Teknemden vazgeçmem derseniz de "sen bilin gardaş" derler. İşin şakası bir yana teknenizi yedekletebilmeniz için de yardımcı olmaya çalışırlar.
*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sahil Güvenlik ise sadece tekne yedeklemiyor(Engin Korsan'ın bahsettiği olay istisnadır). Ancak ister tekneniz batsın, isterseniz arıza meydana gelsin, yardım istediğiniz zaman hemen gelir ve sizi alırlar.
Tam aksini söyleyen o kadar çok olay hikayesi okudum ki sayısını unuttum. Durum böyle olsaydı DAKSAR'ın kurulmasına gerek kalmazdı.
*

    b.

Merhaba

G.O.C. ehliyetim var ancak profesyonel olarak telsiz operatörlüğü yapmıyorum. DSC ile ilgili iki yararlı şey söylemek istiyorum...

1. DSC özelliği ile Türk radyoya bağlanmadan yalnızca paneli kullanarak istediğiniz telefon numarasını arayabilirsiniz. Türk radyo ile sözlü bağlantı yapmadığınız için tarifesi de çok daha ucuzu geliyor. (Fatura daha sonra size postalanıyor). Yaptığınız görüşme kimse tarafından dinlenmiyor. Cep telefonun çekmediği acil aramalarınız için gerekli olabilir.

2. MMSI numarası her deniz aracının telefon numarası gibidir. Yaklaşmakta olan gemi sizi farketmedi ve uyarıda bulunmak istiyorsunuz. ITU'nün yayınladığı sürekli güncellediği LIST of SHIP STATIONS kitabında tüm gemilerin isimleri ve MMSI numaraları alfabetik olarak listelenmiştir. (Kitabın PDF dosyasıda mevcut) Uyarmak istediğiniz geminin MMSI numarasını girerek köprüüstündeki vhf üzerinden yüksek sesli alarm verdirebilirsiniz. Kaptan bunun VHF den geldiğini ve bir çatışmanın gerçekleşmekte olduğunu hemen anlayacak ve tehlikeyi nereden geldiğini öğrenmek için koşuşturacaktır.

Bu şekilde VHF DSC ile yalnızca iki istasyon arasında bağlantı kurulur. Aynı telefon gibi.
*

    E. Ç.

Amerikan bayraklı teknemize iki farklı şekilde MMSI no alabiliyoruz.

USPS aracılığı ile;

Aşağıdaki linkte tıklayıp üye oluyoruz.Üye olduktan sonra teknemizin bilgilerini girip mmsi no alıyoruz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

USPS teknemizin bilgilerini sadece Amerikan Arama Kurtarma birimlerine gönderir.Uluslararası Arama Kurtarma ve diğer datalara eklenmezsiniz.Bu durum AIS kullanmamıza engel değildir.




FCC aracılığı ile ;

SART/DSC/EPIRB türü, acil durumlarda konum belirten cihazlarımızda kullanmak istediğimiz MMSI numarasını FCC den en az 160 USD para ödeyerek alabiliyoruz.

FCC, doldurduğumuz formlardaki tüm bilgileri uluslararası bütün datalara ekler.Acil durum çağrınızı alan birim mmsi numaranızı sorgular ve acil durumda ulaşılacak kişiler gibi tüm bilgileri görüntüler.

1- FCC Registration Number alıp FCC üyesi olmak için aşağıdaki linkte tıklayıp Register kısmından üyelik formunu dolduruyoruz.Adres kısmına Delaware adresimizi girebiliriz.Daha sonraki formlarda kendi adresimizi girebileceğimiz bir kısım bulunmakta.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2- FRN numaramızı aldıktan sonra aşağıdaki linke tıklıyoruz ve Gemi Lisansı oluşturuyoruz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: USPS gibi mmsi veren bir kaç tane daha kurum var ancak en kolayı USPS...