0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...
Kaptanlarımızın bir çoğu bu konuyu biliyordur , benim gibi yeni veya yeniden gelenler için taze bilgi olsun . Bu gün eski tip ADB belgemi yenilemek için Trabzon Liman Başkanlığı'na gittim. Bu vesile ile diğer konu ile ilgili birim olan Survey odasına girdim ve iki memur beyle görüştüm . Artık yeni tekne ve motorların CE belgeleri , üreticiden /satıcıdan alınacak belgeler Avrupa birliğinin 2013 yılındaki düzenlemesine göre olacakmış ,bir önceki uygulama sanırım 2008 düzenlemesi imiş ve değişmiş. Düzenlemenin bana söylenen ismi " 2013/53/EU Direktif Uygunluk Beyanı" Eski tekneninizin motorunu değişecekseniz bile motor bu beyana sahip yeni veya 2. el olacakmış , yeni tekneye ise kesinlıkle yeni motor . Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...
Nevzat Kaptanım,CE belgesi almak çok zor bir şey değil.Hatta Motor üretebilecek duruma gelmiş bir sanayi kuruluşu için "İŞ" sayılmayacak kadar basittir.Bilindiği gibi CE belgesi herhangi bir hizmet ya da ürünün, Avrupa birliği standartlarına ve mevzuatına uygun olduğunu belirten bir işarettir.Üretimde mevcut kanunlara, talimatlara , Çalışanlar açısından Mevcut iş kanununa uyuluyor ise aslında basit bir olaydır.Selametle,