0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« : Eylül 20, 2018, 17:48:40 »
Kaptanlarımızın bir çoğu bu konuyu biliyordur , benim gibi yeni veya yeniden gelenler için taze bilgi olsun . Bu gün eski tip ADB belgemi yenilemek için Trabzon Liman Başkanlığı'na gittim. Bu vesile ile diğer konu ile ilgili birim olan Survey odasına girdim ve iki memur beyle görüştüm . Artık yeni tekne ve motorların CE belgeleri , üreticiden /satıcıdan alınacak belgeler Avrupa birliğinin 2013 yılındaki düzenlemesine göre olacakmış ,bir önceki uygulama sanırım 2008 düzenlemesi imiş ve değişmiş. Düzenlemenin bana söylenen ismi " 2013/53/EU Direktif Uygunluk Beyanı"  Eski tekneninizin motorunu değişecekseniz bile motor bu beyana sahip yeni veya 2. el olacakmış , yeni tekneye ise kesinlıkle yeni motor .

Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...


*

    A. Ç.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2018, 17:56:53 »
Standartlar açısından kendi standartlarımızdan vazgeçip CE'yi kabul ettik. Gezi teknelerinin imalatı artık CE standartlarına göre yapılıyor. Teknenizde motor değiştirecekseniz de CE sertifikalı motor almanız gerekiyor. Balıkçı tekneleri için ise yanlış hatırlamıyorsam böyler bir gereklilik yok.


*

    S. T.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2018, 18:21:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...

Yorumunun dışında.

Adam 4-5 metrelik balık yada kısa geziler için fiber tekne alacak,
Tekne 5-6 bin lira,yanmar,volvo,vetüs gibi makinaların sıfırı (en düşük güç)
yanmar 9 hp 34.776,96 TL.
volvo 12 hp 5750 Euro+kdv
vetüs 12hp 42,267.11 TL

En ucuz marin çin makinalar bile yirmi binlerden başlıyor.
Eskiden 2-3000 liraya katana,solax gibi makinaları alıp teknesine takabiliyordu,bu mümkün değil artık.
Yukardaki fiyatlarla, dar gelirli bir vatandaş nasıl tekne sahibi olur?
Ufak  teknelerde olay çin malı dıştan takma makinalara kalacak yada vatandaş bulabilirse ''arka'' yolları kullanacak.!


*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2018, 20:27:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yorumunun dışında.

Adam 4-5 metrelik balık yada kısa geziler için fiber tekne alacak,
Tekne 5-6 bin lira,yanmar,volvo,vetüs gibi makinaların sıfırı (en düşük güç)
yanmar 9 hp 34.776,96 TL.
volvo 12 hp 5750 Euro+kdv
vetüs 12hp 42,267.11 TL

En ucuz marin çin makinalar bile yirmi binlerden başlıyor.
Eskiden 2-3000 liraya katana,solax gibi makinaları alıp teknesine takabiliyordu,bu mümkün değil artık.
Yukardaki fiyatlarla, dar gelirli bir vatandaş nasıl tekne sahibi olur?
Ufak  teknelerde olay çin malı dıştan takma makinalara kalacak yada vatandaş bulabilirse ''arka'' yolları kullanacak.!
[/quote]

Bu defa da bu makine CE meselesi yüzünden yelkenli sevdamdan  vazgeçeceğim . Tekne konusunda olumlu olabilecek bir görüşmem vardı ama asla motora böyle fahiş para veremem . Artık 5-6 yaş aradığım şekilde motorlu bir tekne veya benim "DOST"umla oltacılığa devam . Gözünü seveyim 8.5 hp lombardini makineme kendi ellerimle marş sistemi ve şanzıman bağladım bir kaç ay önce ... Pata pata pata  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. G.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #4 : Eylül 21, 2018, 23:36:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptanlarımızın bir çoğu bu konuyu biliyordur , benim gibi yeni veya yeniden gelenler için taze bilgi olsun . Bu gün eski tip ADB belgemi yenilemek için Trabzon Liman Başkanlığı'na gittim. Bu vesile ile diğer konu ile ilgili birim olan Survey odasına girdim ve iki memur beyle görüştüm . Artık yeni tekne ve motorların CE belgeleri , üreticiden /satıcıdan alınacak belgeler Avrupa birliğinin 2013 yılındaki düzenlemesine göre olacakmış ,bir önceki uygulama sanırım 2008 düzenlemesi imiş ve değişmiş. Düzenlemenin bana söylenen ismi " 2013/53/EU Direktif Uygunluk Beyanı"  Eski tekneninizin motorunu değişecekseniz bile motor bu beyana sahip yeni veya 2. el olacakmış , yeni tekneye ise kesinlıkle yeni motor .

Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...
2013 düzenlemesine bu yıl geçildi. Tekne motorumu ikinci el bir motorla değiştirecegim. Ama bu durumda ikinci el motor 2018 model olmak zorunda. Çünku 2013 düzenlemesi bu yil basladı, geçen seneki 2017 ve daha önceki model motorlarin ce belgesi 2008 duzenlemesine göre. Nasil olacak bu iş?
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2018, 23:38:07 Gönderen: Sunay Gönenden »

*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2018, 14:26:47 »
Hükümet nezdinde baskı oluşturmak ve yönetmeliğin geri alınmasını sağlamak gerek , bu görev Amatör Denizcilik Federasyonu yönetim ve başkanına düşer öncelikle , hükümette eşi dostu olan kaptanlarımız varsa Onlara da tabii ... Ben federasyon başkanına bir mail atarak üzerime düşeni yaptım .

A.Nevzat DOGRU <Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap>
To:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sep 26 at 2:20 PM

Sayın Başkanım ,
Bildiğiniz gibi hükümetimiz 2018 de yeni çıkarttığı bir yönetmelikle amatör deniz vasıtalarına takılacak motorların ,Avrupa Birliğinin 2013 /53 yönergesindeki şartlara haiz olmasını ve bunu kapsayan CE belgesi mecburiyeti getirmiştir.Piyasada bu özellikte hiç bir yerli üretim motor yoktur . Bu özelliğe haiz ithal motor sayısı da üç beş yabancı markadan ibarettir.Hal böyle olunca en basit 9 hp bir içten takma motorun fiyatı bile 5000 Eurolardan başlamaktadır. Durum;  ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik şartlarla da büyük tezat oluşturmakta , haksız ve gereksiz yere ithalatı arttıracak bir zorlama içermektedir. Ayrıca amatör denizciğe de ağır bir darbe oluşturmaktadır.
Akılcı olanı ,hükümetimizin bu yönetmeliği geri almasıdır . Bu amaçla federasyonumuzun , hükümet nezdinde girişimlerde bulunması , yönetmeliğin sebep olabileceği sakıncaları anlatması ve yönetmeliğin geri alınması için baskı oluşturması gerekmektedir. Saygıyla arz ederim.
                                                                                                           Ahmet Nevzat Doğru / amatör denizci, Trabzon

*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2018, 19:15:53 »
Amatör Denizcilik Federasyonundan Nazik Cevap :

Sayın Ahmet Nevzat DOĞRU

Şikayet ettiğiniz konu bakanlık görevlilerine çeşitli görüşmelerde iletilmiştir.Edindiğimiz kanaat uluslar arası anlaşmalara atılan imzaların yok sayılmasının mümkün olmadığı doğrultusundadır.Bu gibi konularda çalışmalarımız devam etmekte olup,amatör denizcilerimizin sorunlarıyla ilgili somut önerileri olursa her zaman değerlendirilecektir.

Saygılarımızla.

ADF
*

    S. T.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #7 : Ekim 17, 2018, 20:36:32 »
Dünyanın 17. büyük ekonomisi deriz de,
Adam gibi 10-100 hp aralıgında marin yada marinize edilecek diesel motor üreten kuruluşumuz yok..
15-25hp aralıgında iki firma var ama onların üretimi de standartı karşılıyormu bilmiyorum..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (tek kalem 25hp,tek silindir motor)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Anladıgım kadarı ile agır,eski tip,boy-en olarak büyük motorlar..
Birde Tümosan var sanırım 50-60 hp üreten..
Dar bütçe ile yeni tekne alıp donatmak hayal olur artık.
İkici eller de değer kazanır bu şartlar da..
*

    O. E.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #8 : Ekim 17, 2018, 20:48:28 »
Nevzat Kaptanım,

CE belgesi almak çok zor bir şey değil.

Hatta Motor üretebilecek duruma gelmiş bir sanayi kuruluşu için "İŞ" sayılmayacak kadar basittir.

Bilindiği  gibi

CE belgesi herhangi bir hizmet ya da ürünün, Avrupa birliği standartlarına ve mevzuatına uygun olduğunu belirten bir işarettir.

Üretimde mevcut kanunlara, talimatlara  , Çalışanlar açısından  Mevcut iş kanununa uyuluyor ise aslında basit bir olaydır.

Selametle,
*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #9 : Ekim 18, 2018, 09:53:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat Kaptanım,

CE belgesi almak çok zor bir şey değil.

Hatta Motor üretebilecek duruma gelmiş bir sanayi kuruluşu için "İŞ" sayılmayacak kadar basittir.

Bilindiği  gibi

CE belgesi herhangi bir hizmet ya da ürünün, Avrupa birliği standartlarına ve mevzuatına uygun olduğunu belirten bir işarettir.

Üretimde mevcut kanunlara, talimatlara  , Çalışanlar açısından  Mevcut iş kanununa uyuluyor ise aslında basit bir olaydır.

Selametle,
Oktay Kaptanım , yerli motor üreten 3-5 sanayii firmamız var bunlar için CE belgesi almak hiç de zor değil tabiyki ancak iş sadece işçi sağlığı gibi konulardan ibaret değil , en önemlisi sanırım emisyon konusudur . Arabalarda sanırım en son euro 5 miydi belki de 6 sı da çıkmıştır . Motor yapı malzemesinden ,soğutma sisteminden ,gürültüsünden ,sarsıntısından daha bir sürü konu var .2013 EU yönetmeliğine bakmak lazım . Bunlar kolay işler değil en az 2 yıllık , proje , prototip üretimi , sertifikasyon vs ... Ayrıca bu gün başlasalar motor piyasaya sürülene kadar başka bir yönetmeliğin çıkması olası .Yoksa piyasada hazır 3-5 marka CE 2013 motorumuz hazır olurdu.
« Son Düzenleme: Ekim 18, 2018, 09:56:06 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    O. E.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #10 : Ekim 18, 2018, 10:57:46 »
Nevzat Kaptanım,

CE belgesi Bir malın Avrupa standartlarında ve mevzuatına uygun üretldiğini belirtir .

Ülkemizde bir motor üretiliyor ise bu standartlarda üretilmesi hepimizin yararınadır.

Bu standartlar Hem çevreyi , hem İnsanı koruyacak önlemler ve kurallar dayatmaktadır.

Ve adil rekabeti sağlamaktadır.

Kanımca CE belgesiz Motor satılmaması çok doğru bir karardır.

Selametle
*

    N. D.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #11 : Ekim 18, 2018, 14:27:01 »
Yeterince açık yazmamışım ve yanlış anlaşılmışım .Ben Avrupa birliği standartlarına ülkemde uyulmasını ve hatta tam üye olmamız gerektiğini düşünüyorum . Ülkemde CE belgeli ürünlerin üretilmesi ve satılmasından gurur duyarım .
Benim derdim , mevzuat oluşturma yöntemimiz ; 2013 de EU yönerge çıkarmış aradan 5 yıl geçmiş tarafların haberi yok , bir gece ansızın pat diye bir kararname yarın yürürlüğe girdi , oldu bitti ! Ne oldu ?
3 tane avrupa firması ,5 çeşit ithal ürün , 100 kilo demir parçasına ödeyelim 5000 Euro , yazık günah değil mi ?
İdarenin en geç 2014 de tafarları bilgilendirmesi ( ADF ve yerli motor üreticileri hatta ithalatçıları ) gerekirdi . Falanca tarihte bu yönergeyi yürürlüğe sokacağız , şu kadar süre yürürlükte kalacak , üreten üretsin ,ithal eden etsin ... Böyle olsaydı şimdi iflas etmiş olan bir motor üreticimiz belki de dimdik ayakta olacaktı , bizler de 100 kilo demir parçasına 5000 euro ödemek zorunda burakılmayacaktık , ülkenin cari açığına ek bir yük bindirilmemiş olacaktı ...
*

    T. Ö.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #12 : Ekim 19, 2018, 19:28:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptanlarımızın bir çoğu bu konuyu biliyordur , benim gibi yeni veya yeniden gelenler için taze bilgi olsun . Bu gün eski tip ADB belgemi yenilemek için Trabzon Liman Başkanlığı'na gittim. Bu vesile ile diğer konu ile ilgili birim olan Survey odasına girdim ve iki memur beyle görüştüm . Artık yeni tekne ve motorların CE belgeleri , üreticiden /satıcıdan alınacak belgeler Avrupa birliğinin 2013 yılındaki düzenlemesine göre olacakmış ,bir önceki uygulama sanırım 2008 düzenlemesi imiş ve değişmiş. Düzenlemenin bana söylenen ismi " 2013/53/EU Direktif Uygunluk Beyanı"  Eski tekneninizin motorunu değişecekseniz bile motor bu beyana sahip yeni veya 2. el olacakmış , yeni tekneye ise kesinlıkle yeni motor .

Yorum :Ülkenin içinde bulunduğu durum ile tezat bir uygulama , yerli üretim yok , ithalatı , yurt dışına kaynak aktarmayı arttıracak bir durum . Sanki EU ya gireceğiz de ...

Ben de Türk Bayrağına geçmek istediğimde bu sorunla karşılaştım ve hala çözemedim.
Ekim ayındageçiş süresini tekrar uzatan kararnamenin yayınlanmasından sonra Marmaris liman başkanlığına başvurdum.Teknem 2002 model ama benden 2013/53/EU uygunluk belgesi istediler.Kardeşim bu 2002 model Temmuz öncesi daha eski tekneleri sormadan geçirdiniz deyince ''şimdi bakanlık istiyor '' diye kestirip attılar. Bazı akreditasyon kuruluşları bu uyumludur diye belge düzenliyormuş ama firma bulamadım henüz.Liman başkanlığının bunlar yapıyor diye internetten gösterdiği firmalar biz yapmıyoruz diyor. 2013 öncesi tekneler Türk bayrağına geçemeyeceğiz herhalde. 
*

    O. B.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #13 : Ekim 20, 2018, 17:05:19 »
İşte ben tam bu madurlardanım.
Bu sene haziran ayında teknemin motorunu değiştirdim. 50hp Timosanı söküp yerine Nissan Bd30 100hp taktık. Faturayı CE belgesini verecekti bir arkadaş. Yani marinize motorlara CE belgesi uydurulabiliyorlarmış o zaman.
Sonra birde baktık ki bu yönetmelik devreye girmiş. Eski motor kucakta yenisi teknede... İstanbul Liman Başkanlığına gidip ne kadar görüştüysem benim işin artık oluru yokmuş. Adamlar iki motorunuda bir balıkçı teknesine sat yerine sıfır distribütör garantili motor al ancak öyle ruhsata işleriz dediler.
Bende dedim heeeeeeeeee. Desene yine bir yerlere iyi para akacak.
 
*

    H. L.

Ynt: CE Belgesi Sorunsalında Son Durum
« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2018, 13:01:33 »
Herkese merhaba.

Konu hakkında bir soru sormak istiyorum müsaadenizle.  Sıfır tekneye sıfır motor takılacağı konusunda ,mevzuatta bir açıklama ben yakalayamadım.  Bu konuyu netleştirebilir miyiz acaba.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2018, 13:02:35 Gönderen: Hasan Lokum »