0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. B.

Korsan kardeşliği ,

Dün inşaat başladığında durumumuz nice olacak ? diye Marina müdürü Kerem beyin yanına gittim. Keyifli bir sohbet oldu. İlginizi çekeceğini düşündüğüm konu başlıklarını aktarıyorum.

1-Prosedürler devam ediyor. 1 Mart 2015 e kadar sözleşme yapılıyor ancak verilmiş olan ön projeye göre inşaaatın nasıl yapılacağı netleşecek. Prensip olarak hiçbir teknenin gitmesini istemediklerini, giden teknelerin gittikleri yerde kalma olasılığı olduğunu , mümkün olduğunca aşamalı inşaat yapmak istediklerini ancak bu konuda yetkili olmadıklarını , kıyı emniyeti ve liman başkanlığının kararlarının belirleyici olduğunu öğrendim. Geçtiğimiz pazar günü 361 tekne giriş çıkış yapmış her iki marinaya da . Bu kadar yoğun trafikte inşaat yapılabilirmi bu araştırılıyormuş.

2 Kerem bey , ihale bedelinin yüksekliğini örnekleri ile anlattı. Dünyadaki benzer uygulamalar 150 milyon ile 400 milyon dolara arasında değişiyormuş. İnşaat maliyetleri ile birlikte Kalamışın maliyetinini bir milyar doları bulacağını anlattı. Bunun maliyetin sadece marina hizmetleri ile karşılanamayacağını , bu nedenle ortak alanlarda dünyadaki modern örneklerden yararlanılarak burasının bir çekim merkezi haline getirileceğini anlattı. Park alanları, konser ve çeşitli aktiviteler için altyapılar planlanıyor. Mendrek üstü launch ve özel localar ve özel iskele ya da kısa süreli özel iskele kiralama uygulamaları da gündemdeymiş. Öyle organizasyonlar yapacağız ki Çam limanında gecelemek yerine marinaya geri döneceksiniz diyor Kerem bey.

3 Pendik marina ile ilgili sürecin devam ettiğini henüz son imzaların atılmadığını da öğrendim. Bu noktadan hareketle Kalamış tan inşaat bahanesi ile Yalova vb. gibi diğer Setur marinalarına tekne transferi sağlamaya çalışmanın ucuzluk olduğunu , böyle bir şey düşünmediklerini, kadı ki böyle bir ticari yaklaşımın aileye (Koçlara aile diyorlar kendi içlerinde ) yakışmayacağını , şu anda yapılacak olan yatırım ve geri dönüş hesaplandığında bu projenin Koç ailesinin Türk denizciliğine bir hediyesi olduğunu düşünüyor.

Konu açılmışken Midilli marinayı da görüştük. Şu anda fiyatlar gerçekten çok avantajlı. Yunanistan konsolosluğu ile de çok iyi çalışıyorlarmış. Sözleşmeler Türkiye de yapılıyor ve vize başvurusunda veriliyormuş. Marinaya tekne bağlayanlar için bir yıllık vize veriliyormuş. Kişilerin durumlarına istinaden daha uzun vize almak ta mümkün olabiliyormuş. 10 m. bir teknenin yıllık bağlama ücreti 1500-1600 Euro bandında . Özellikle Ege de gezenler için çok iyi bir fırsat olarak değerlendirilebilir.

Kerem bey korsanlar isterlerse bir keşif gezisi yapsınlar diyor. Gelin sizi Midilli de misafir edelim diyor. Ne dersiniz korsanlar bir keşif seyri mi yapsak Midilliye Hep beraber...






*

    H. E.

Yapalım. Midilli'de bayramlaşalım.


*

    M. T.

Biz keşfettik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ekip çok sıcak ve içten. Her türlü yardıma koşuyorlar. Midilli'de fiyatlar da makul. Teknemi güneyde bırakıyor olsam, Midilli'yi tercih ederdim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öyle organizasyonlar yapacağız ki Çam limanında gecelemek yerine marinaya geri döneceksiniz diyor Kerem bey.



Köpük banyosu?


*

    H. D.

Şu bir milyar amerikan dolarlık maliyet nasıl bir şey miş be aga birazıcık açıklarmısın.Bunlar sayı saymasını bilmiyorlarmı nedir.

*

    E. B.

Bu bayram işi ya da öncesi de olabilir iyi fikir. Üstelik Bora jet ve akabinde feribot olanakları da var. İsteyen havadan , ve denizden de gelebilir. Bizim Cengo 10 defa gitimiş. Bu gittiyse vardır bi bildiği. Kim gelir ki başka , şöyle 5 10 tekne olsa..
*

    B. B.

Mersin'de likit bedava... onu da düşünün!
*

    U. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu bir milyar amerikan dolarlık maliyet nasıl bir şey miş be aga birazıcık açıklarmısın.Bunlar sayı saymasını bilmiyorlarmı nedir.

yarım milyarı zaten özelleştirme bedeli.

bi o kadar da harcasa, etti bi milyar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bi o kadar da harcasa, etti bi milyar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam da mühendise yaraşır yaklaşık maliyet tahmini
*

    M. Ç.

Danıştay İdari Kurulu, Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı projesini hukuka uygun bulmuş...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    L. K.

Midilli banada Mantıklı geliyor, Emekli olmadan önce Alman Vatandaşlığına geçerim diye düşünüyorum, o zaman bu Vize işleri de kalkıyor. Acaba Türkiyeye girme ve gezme halinde ne gibi problemler yaşarım? Vatandaşlığı değiştirdiğimde Mavi Kart veriyorlar, Taşıtlara Türkiyede 730 gün kalma izni veriyorlar ve bu Süreden sonra 185 Gün Aracın Türkiye dışına çıkması gerekiyor.
*

    A. K.

-Verecekleri 1 milyar TL nin 25% marinadan çıkarsalar .
-  5 senede  25% i => 250 milyonu marina kiralarına yansıtsalar .
-Senede 50 milyon TL yapar.
- 1100 tekne bağlanabiliyor. Yeni durumda 1500 tekne diyelim.
- Tekne bazında ortalama 30 m2  olursa => ortalama 1111 TL / m2 çıkar
- 3m en x 10 m boy tekne => 33330 Tl ihale maliyeti
- Setur herhalde %40 dan asagı marj koymaz (personel +işçilik + genel giderler dahil)
46.662 TL

pamuk eller cebe.
*

    A. K.

Daha da kötüsü marina 2 sene kapansa diğer marinalar fiat arttırırlar , sonra da fıyatlar bir daha eski haline gelmez .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 24, 2021, 19:16:39 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    C. Ö.

Kalamış marinanın yenilenmesi ve kapasitesinin artması lazım. Hoşumuza gitmese de fiyatlar tabi ki de artacak. Hayatın gerçeği bu.

Kapalı kaldığı süre içinde umarım diğerleri zam yapmaz.