Eski bir Westy kullanıcısıyım. 10 yıl kadar kullandım. Güzel araçtır. ABD'de akaryakıt fiyatları buradan ucuz olduğundan 2000 cc benzinli keyifli olur diye düşünüyorum. Benimki 1.6 TD idi. Güzeldi. Ekonomikti. Epey gezdim. Fethiye'den İstanbul'a 38 günde geldiğimde eve girmek istememiştim.
Diğer zamanlarda da otomobil gibi günlük kullandım. Kullanımı da rahattır. Otomobilin park ettiği yere park edebilirsiniz. Tek sorun kamp yapacağınız alana varıp Türk usulü yayıldığınızda bir yere günübirlik gidip-dönmek için toplanmanın zorluğu
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBenimki de mercedes jantlıydı aldığımda. Nedense böyle yapıyor meraklıları. Bir inch daha büyük jant yakıtta ekonomi sağlıyor herhalde.
Bir kusuru buzdolapları üç sistemdir (otogaz, 12 V, 220 V) ve yaz sıcağında 220 V bağlı değilse buz yapmaz. Sadece serin tutar. Bir de çok küçüktür. İkili ocağı bütün işinizi görür. Yazın kullandığımızdan sadece mutfakta bir şey pişirmek veya uyumak için içine girerdik. Sürgülü kapı önü için kamp masası-sandalyesi, tente vd de düşünün.
Türkiye'de satın almak için VW T3 diye arayın. Onların içinde westfalia olanları seçip bakın.. Türkiye'de az sayıda var. Çoğu da gümrükten çıkmadır. (geçtiğimiz haftalarda satılık vardı ama şimdi baktım yoktu)
Türkiye'de her yıl muayene zorunluluğu ve sigorta bedeli yüksekliği bir ara yıldırmıştı. Sigorta bedelini düşürdüler sanırım. Ama hala her yıl TUV muayenesi var. İlk TUV'de kavga etmiştim. Görevli "gaz tankı neden taktın?" diye sormuştu. Göbeğim çatlamıştı. Ruhsatta işli olmayan çeki kancası ve gaz tankının orijinalinde olduğunu anlatana kadar. Sonra düzelttirdim ruhsatı. Arkasına trailer üstünde tekne taşıyabilirsiniz. Hemen hepsinde çeki kancası ve elektrik tesisatı vardır.
Artık meraklısı sayılmam. Gördüğümde bakarım filan ama tüm merakım denize odaklı. Şimdi hedefte tek kişinin başedebileceği, uzun seyirlere çıkabileceği 30-33 foot tekne var.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapÜstünü yükselttiğinizde, toplanıp gideceğiniz zaman tavan tentesini özenli toplayın. Sıkışıp dışarda kalmamalı.
Bir de yaşlı araç olduğundan (fotoğrafını koyduğunuz model 1992'de üretimden kalktı Avrupa'da) suyuna dikkat edin. Türkiye'dekiler otomatik fanın yanına bir de elle açılıp kapanan fan devresi koydurmuşlardı. Su eksildiğinde fan devreye girmezdi ısındığında. Arkası yüksekte burnu aşağıda olacak şekilde park edip, fırsat buldukça radyatör suyunu kontrol edin. Sıkıştırdığınızda muhtemelen motor kapağı sorunu veya lastik hortum kelepçelerinin yaşlanması nedeniyle su eksiltir. Özellikle yaz sıcaklarında.
Son bir not, Almanya üretimi TD Westfaliaların neredeyse tümünde motor kapağı sorunu yaşandı. Kapak değiştirince de sorun çözüldü. Sanırım 1.6 (audi-jetta motoru idi üstündeki) TD motor için biraz fazlaydı kasa. (1850 kg civarı). 2000 cc benzinliler için sorun olduğunu duymadım. Motor kapağı sorunu teşhisi zor bir sorundur.
Yüksek olması nedeniyle sürüşü keyiflidir.
Kış için de keyiflidir. Motordan bağımsız mazot deposundan beslenen webasto vardır.
Güzel kamp aracıdır.