0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

410-440-490 Walkthrough Modelleri
« : Ocak 27, 2020, 04:56:09 »
Sevgili korsanlar,

Jeanneau’nun bu yeni modellerini test etmis ve kullanmis korsanlarin bu walkthrough ozelligini yorumlamasini rica ederim. Seyir esnasinda ya da baglanma / ayrilma manevralarinda extra bir kolaylik sagliyor mu?

Sizce Jeanneau bu ozellige sahip yeni model tekneleri ile bir cigir mi acti ? Digerleri de bir sonraki modellerinde takip eder mi?

Bir de bu yeni modellerdeki kokpitin yarim ya da komple acilip genis bir guneslenme minderi haline getirilme ozelligini denemis test etmis korsanlar var mi?

Bu iki ozellik bu modelleri diger markalarin benzer boydaki modellerinden ayri kiliyor. Dufour da benzer bir extension olayi mevcut daha genis bir alan sagliyor kokpitte ama... Jeanneau’nunkiler komple aciliyor. Gerci iki taraf icin 8700 EUR civari bir rakam istiyorlar... az degil. ( tek taraf 6250 EUR )

Tesekkurler.


*

    E. Ç.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #1 : Ocak 27, 2020, 19:40:53 »
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım.
Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor.

Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.



*

    C. Ü.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2020, 09:59:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım.
Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor.

Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.

Aynen katılıyorum, beni 440 almaya ikna eden walktrough denilen özelliği oldu. Havuzlukda açılır yatak ise, tamam güzel olabilir ama o para da etmez diye düşünüp tercih etmedim. Geçen yaz bir Dufour ile 1 hafta seyahat etmiştim, onun da açılıp yatak olabilen bir mekanizması vardı, her akşam orada yatmama rağmen hiç açmadım.


*

    M. A.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #3 : Ocak 28, 2020, 10:12:47 »
Benim de naçizane görüşüm bu özelliğinin sert denizlerde sıkıntı yaratacağı yönünde. Koyulan giderler yetişmeyip havuzluk biraz sulu olacaktır diye düşünüyorum.
Ben biraz daha konvansiyonel bir adamım herhalde... Jeanneau'nun bir önceki kabuğu benim çok daha fazla hoşuma gidiyordu, ne yazık ki üretimini durdurmuşlar (419, 449 vs).
Ben Jeanneau'yu çok severim ama bugün alacak olsam ne 410'u, ne 440'ı, ne de 490'ı alırdım. (Ama bunun yanında Beneteau'nun yeni modelleri de bir o kadar güzel geliyor gözüme)..


*

    C. Ü.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #4 : Ocak 28, 2020, 11:17:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim de naçizane görüşüm bu özelliğinin sert denizlerde sıkıntı yaratacağı yönünde. Koyulan giderler yetişmeyip havuzluk biraz sulu olacaktır diye düşünüyorum.
Ben biraz daha konvansiyonel bir adamım herhalde... Jeanneau'nun bir önceki kabuğu benim çok daha fazla hoşuma gidiyordu, ne yazık ki üretimini durdurmuşlar (419, 449 vs).
Ben Jeanneau'yu çok severim ama bugün alacak olsam ne 410'u, ne 440'ı, ne de 490'ı alırdım. (Ama bunun yanında Beneteau'nun yeni modelleri de bir o kadar güzel geliyor gözüme)..

Murat korsanım, sanırım ben de biraz tembelim, inip çıkmadan hemen yürüyerek öne geçmek cazip geldi. Sert havada biraz ıslanayım ama öte yandan sert havada o koltukların üzerinden atlamak da biraz riskli gibi geldi bana .Yoksa alım kararı döneminde sizin videonuzu da ( Tekne geziyoruz -1 Tuzla boat show 2019 ) ilgi ile seyretmiştim, ama konfor ağır bastı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. K.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2020, 17:51:50 »
Walktrough diye bir kavram olduğunu ilk defa konuyu okurken duydum... 410'larla 440'a bakınca o özellik hoşuma gitmişti açıkçası ama adı olduğunu bilmiyordum... Jeno'nun 6-10mt arası O/B makineyle kullanılan yelkensizlerinin bazılarında WA (walkaround) diye model uzantısı vardı; bu da onun gibi adlandırılmış...


Yine de ben tekne walktrough olunca kabinden kayda değer kayıp olacağını düşünmüyorum... Bir kayıp var, evet ama kabinden çok kıçtaki portuçlarda hacim daralıyor sanki - ki kendi teknesinde portuçu o seviyeye kadar ıvır zıvırla dolduran kimse var mı bilmiyorum; ben o yüksekliğin hem dümenci oturağına altlık olsun hem de içinde ayakta durulabilsin diye öyle yapıldığını zannederdim hep...


Havuzluğun çek-yat formu ise bambaşka hikaye... Bu konuda fikirler boyutlarla şekilleniyor olmalı... 1.87 boy ~110kg ve uykusunda elli kere dönen bir insan evladı olarak baktığım her satılık teknede gözüm hemen havuzluk bankının taban genişliğine kayıyor...


Ben (eşimin gözlemi) havuzlukta şöyle uyuyormuşum: yüzüm bordaya sırtım masaya dönükken bir yunuslama hareketiyle havaya sıçrayıp, havada kendi eksenimde 180 derece dönüyor ve başım içe kıçım dışa bakar şekilde aynı yere düşüyormuşum; üstelik tüm bunları yaparken uyanmadan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yarattığım sarsıntı ve dalga benim tarafımda bağlı 3-4 tekneyi yalpaya sokuyormuş vs.vs.


Yanisi; benim için eğer varsa açılır havuzluk şart... Ha, jeno gibi abartmasına gerek de yok, Dufour'un klasik sistemi de rahat uyumak için gayet yeterli...


Yine de Jeno bankın tamamını açarak ne yapmak, nereye varmak istemektedir; buna bizzat deneyerek bi bakmak lazım... Murat korsanın fuarda gezdiği 440'ın içinde muhtemelen teknenin fuar sonrası sahibi olan charter firmasının "bu tekneyi Yelkenli Yatçılık'tan kiralayabilirsiniz" tabelası vardı. Sitesine baktım; adını Celtic Breeze koymuşlar (bir de 410'ları var, onun adı SeaBreeze)... Hot-zone fiyatları 440 için 4K€ üzeri 410 içinse 3.5K€... Ağustos sonu henüz erken rezervasyon menzilindeyken 440 2 binli paralara kiralanabilir gibime geliyor..

*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #6 : Ocak 31, 2020, 00:24:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim de naçizane görüşüm bu özelliğinin sert denizlerde sıkıntı yaratacağı yönünde. Koyulan giderler yetişmeyip havuzluk biraz sulu olacaktır diye düşünüyorum.
Ben biraz daha konvansiyonel bir adamım herhalde... Jeanneau'nun bir önceki kabuğu benim çok daha fazla hoşuma gidiyordu, ne yazık ki üretimini durdurmuşlar (419, 449 vs).
Ben Jeanneau'yu çok severim ama bugün alacak olsam ne 410'u, ne 440'ı, ne de 490'ı alırdım. (Ama bunun yanında Beneteau'nun yeni modelleri de bir o kadar güzel geliyor gözüme)..

Murat korsan o giderlerle ilgili test yapmislar yeterli gelmis. Youtube da bir video da izlemistim. Ama tabi sert hava var, sert hava var...
*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #7 : Ocak 31, 2020, 00:29:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım.
Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor.

Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.

Aynen katılıyorum, beni 440 almaya ikna eden walktrough denilen özelliği oldu. Havuzlukda açılır yatak ise, tamam güzel olabilir ama o para da etmez diye düşünüp tercih etmedim. Geçen yaz bir Dufour ile 1 hafta seyahat etmiştim, onun da açılıp yatak olabilen bir mekanizması vardı, her akşam orada yatmama rağmen hiç açmadım.

Bana hep teknelerdeki kokpit alani yatmak icin dar gelmistir, tek basina olsam bile. Ki 2 kisinin sigmasi bence onemli.

Eger teknelere bu ozellik gelmeseydi, kendim cakma bir sey yaptirmayi bile dusunuyordum. Neyseki Dufour basladi once... gayet de basit bir sistem, alttan bir parca cikiyor 2 ayakli.

Jeanneau da bunu biraz gelistirip abartmis. Aslinda guneslenmek icin bas guverte ideal, Bimini kokpitte % 99 acik olacaktir.

Jeanneau da full acilmasi na gerek yok ama genislemesi bence iyi. Bu ozelligi ikiye bolseler de 2000 EUR filan isteseler iyi, ya da genislemesi Dufour daki gibi standart donanim olsun ( sanirim standart Dufourlarda )

*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #8 : Ocak 31, 2020, 00:30:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım.
Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor.

Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.

Aynen katılıyorum, beni 440 almaya ikna eden walktrough denilen özelliği oldu. Havuzlukda açılır yatak ise, tamam güzel olabilir ama o para da etmez diye düşünüp tercih etmedim. Geçen yaz bir Dufour ile 1 hafta seyahat etmiştim, onun da açılıp yatak olabilen bir mekanizması vardı, her akşam orada yatmama rağmen hiç açmadım.

Cezmi korsan tekneniz hayirli olsun. Teslim oldu mu yoksa beklemede misiniz?
*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #9 : Ocak 31, 2020, 00:32:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım.
Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor.

Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.



Erkan korsan detayli 3 tane bu serinin videolarini izledim. Hepsinde bu ozelligin kabin ici yansimasina bakilmis ve kabinden pek de bir alan calmadigi belirtilmis. Bu videolarin 2 si Amerika’da Jeanneau dealeri olan kisiler... biraz -biased- olabilirler tabi ama videoda ve resimde de sanki sadece dis taraftan biraz alcalma var gibi. Zaten yeterince genis kic kabinler... hele tek kisi yatiyorsaniz bence hic rahatsiz etmez.

( bir de son 5-8 sene de uretilen teknelerde kic kabinler yeterince genisledi ve tavan yukseldi, bu acidan cok da sorun olmaz diye dusunuyorum. 2008-2010 oncesi modellerde kic kabinde rahat yatabilen birisi bu kabinlerde cok daha rahat eder diye dusunuyorum, tabi bir gun kendim yatmadan bilemicem )
*

    E. Ç.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #10 : Ocak 31, 2020, 14:42:50 »
Doğrudur Meriç Korsan, bence de çok küçük bir kayıp kabin içindeki. Hele ki getirdiği konforla kıyaslanınca ihmal edilebilir bir seviyede...

Havuzluktaki su tahliyesinin yetersizliği konusundaki görüşe katılmıyorum. Toplamda iki modelde 300 saat kadar seyir yaptım, bir sorun yaşamadım. Belki yeterince sert havaya girmedim. Ama çok sert havada ıslanmayan denizci var mı zaten! Demem o ki, bu “kolay geçişin” getirisi, götürüsünden çok fazla.

Eski Jeanneau hatlarının daha güzel olduğunda hemfikirim, çünkü benim teknem 40 DS ;-) bu konuda tarafsız olamam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. Ü.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #11 : Ocak 31, 2020, 16:53:13 »
Bu arada, 440 da çarmıh tellerinin pozisyonundan dolayı başa doğru yürürken hiç engel olmaması eğilip bükülmeden geçiş sağlaması da çok büyük konfor bence
*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2020, 10:37:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada, 440 da çarmıh tellerinin pozisyonundan dolayı başa doğru yürürken hiç engel olmaması eğilip bükülmeden geçiş sağlaması da çok büyük konfor bence

Cezmi korsan sanirim diger markalarin yeni  modellerinde de carmihlar ic tarafa alinmis. Merak ettigim Beneteau ( ya da diger markalar ) bu walkthrough ozelligini bir sonraki modellere uygulayacak mi?
*

    C. Ü.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2020, 10:52:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada, 440 da çarmıh tellerinin pozisyonundan dolayı başa doğru yürürken hiç engel olmaması eğilip bükülmeden geçiş sağlaması da çok büyük konfor bence

Cezmi korsan sanirim diger markalarin yeni  modellerinde de carmihlar ic tarafa alinmis. Merak ettigim Beneteau ( ya da diger markalar ) bu walkthrough ozelligini bir sonraki modellere uygulayacak mi?

Kesin Beneteau ve diğer markaların da projeleri hazırdır, Jeanneau nun satış performansına göre pozisyon alacaklardır diye düşünüyorum. Çünkü gördüğüm kadarı ile konfora yönelik bu bir kaç yenilikle Jeanneau fark yarattı ve satışlarını bir miktar arttırdı, biliyosunuz yeni teknelerde tüm gelişim inovasyon çalışmaları konfora yönelik oluyor (arz talep meselesi )  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. T.

Ynt: 410-440-490 Walkthrough Modelleri
« Yanıtla #14 : Şubat 09, 2020, 11:29:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Walktrough diye bir kavram olduğunu ilk defa konuyu okurken duydum... 410'larla 440'a bakınca o özellik hoşuma gitmişti açıkçası ama adı olduğunu bilmiyordum... Jeno'nun 6-10mt arası O/B makineyle kullanılan yelkensizlerinin bazılarında WA (walkaround) diye model uzantısı vardı; bu da onun gibi adlandırılmış...


Yine de ben tekne walktrough olunca kabinden kayda değer kayıp olacağını düşünmüyorum... Bir kayıp var, evet ama kabinden çok kıçtaki portuçlarda hacim daralıyor sanki - ki kendi teknesinde portuçu o seviyeye kadar ıvır zıvırla dolduran kimse var mı bilmiyorum; ben o yüksekliğin hem dümenci oturağına altlık olsun hem de içinde ayakta durulabilsin diye öyle yapıldığını zannederdim hep...


Havuzluğun çek-yat formu ise bambaşka hikaye... Bu konuda fikirler boyutlarla şekilleniyor olmalı... 1.87 boy ~110kg ve uykusunda elli kere dönen bir insan evladı olarak baktığım her satılık teknede gözüm hemen havuzluk bankının taban genişliğine kayıyor...


Ben (eşimin gözlemi) havuzlukta şöyle uyuyormuşum: yüzüm bordaya sırtım masaya dönükken bir yunuslama hareketiyle havaya sıçrayıp, havada kendi eksenimde 180 derece dönüyor ve başım içe kıçım dışa bakar şekilde aynı yere düşüyormuşum; üstelik tüm bunları yaparken uyanmadan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yarattığım sarsıntı ve dalga benim tarafımda bağlı 3-4 tekneyi yalpaya sokuyormuş vs.vs.


Yanisi; benim için eğer varsa açılır havuzluk şart... Ha, jeno gibi abartmasına gerek de yok, Dufour'un klasik sistemi de rahat uyumak için gayet yeterli...


Yine de Jeno bankın tamamını açarak ne yapmak, nereye varmak istemektedir; buna bizzat deneyerek bi bakmak lazım... Murat korsanın fuarda gezdiği 440'ın içinde muhtemelen teknenin fuar sonrası sahibi olan charter firmasının "bu tekneyi Yelkenli Yatçılık'tan kiralayabilirsiniz" tabelası vardı. Sitesine baktım; adını Celtic Breeze koymuşlar (bir de 410'ları var, onun adı SeaBreeze)... Hot-zone fiyatları 440 için 4K€ üzeri 410 içinse 3.5K€... Ağustos sonu henüz erken rezervasyon menzilindeyken 440 2 binli paralara kiralanabilir gibime geliyor..



Sedat korsan dogru soyluyorsunuz ben yanlis yazmisim. Walk around diye bahsediyorlar bu modellerden. Tekneleri tanimak icin bir suru walk-through video izleyince youtube dan aklimda oyle kalmis...