0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım. Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor. Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.
Benim de naçizane görüşüm bu özelliğinin sert denizlerde sıkıntı yaratacağı yönünde. Koyulan giderler yetişmeyip havuzluk biraz sulu olacaktır diye düşünüyorum. Ben biraz daha konvansiyonel bir adamım herhalde... Jeanneau'nun bir önceki kabuğu benim çok daha fazla hoşuma gidiyordu, ne yazık ki üretimini durdurmuşlar (419, 449 vs).Ben Jeanneau'yu çok severim ama bugün alacak olsam ne 410'u, ne 440'ı, ne de 490'ı alırdım. (Ama bunun yanında Beneteau'nun yeni modelleri de bir o kadar güzel geliyor gözüme)..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap2 hafta 440, 1 hafta da 410 ile seyir yaptım. Söz ettiğiniz özellik çok hoşuma gitti. Hem seyirde görüş alanı çok genişliyor hem de gerek usturmaça bağlarken, toplarken, limana yanaşırken, gerek demir atmaya/almaya baş üstüne giderken geçişler çok rahat oluyor. Ancak tabi ki bu hacim kıç kabinlerden alınıyor. Havuzluğun yatak olması ise (eski bir Jeanneau çalışanı olarak) bu kadar faydalı gelmiyor bana.Aynen katılıyorum, beni 440 almaya ikna eden walktrough denilen özelliği oldu. Havuzlukda açılır yatak ise, tamam güzel olabilir ama o para da etmez diye düşünüp tercih etmedim. Geçen yaz bir Dufour ile 1 hafta seyahat etmiştim, onun da açılıp yatak olabilen bir mekanizması vardı, her akşam orada yatmama rağmen hiç açmadım.
Bu arada, 440 da çarmıh tellerinin pozisyonundan dolayı başa doğru yürürken hiç engel olmaması eğilip bükülmeden geçiş sağlaması da çok büyük konfor bence
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu arada, 440 da çarmıh tellerinin pozisyonundan dolayı başa doğru yürürken hiç engel olmaması eğilip bükülmeden geçiş sağlaması da çok büyük konfor benceCezmi korsan sanirim diger markalarin yeni modellerinde de carmihlar ic tarafa alinmis. Merak ettigim Beneteau ( ya da diger markalar ) bu walkthrough ozelligini bir sonraki modellere uygulayacak mi?
Walktrough diye bir kavram olduğunu ilk defa konuyu okurken duydum... 410'larla 440'a bakınca o özellik hoşuma gitmişti açıkçası ama adı olduğunu bilmiyordum... Jeno'nun 6-10mt arası O/B makineyle kullanılan yelkensizlerinin bazılarında WA (walkaround) diye model uzantısı vardı; bu da onun gibi adlandırılmış...Yine de ben tekne walktrough olunca kabinden kayda değer kayıp olacağını düşünmüyorum... Bir kayıp var, evet ama kabinden çok kıçtaki portuçlarda hacim daralıyor sanki - ki kendi teknesinde portuçu o seviyeye kadar ıvır zıvırla dolduran kimse var mı bilmiyorum; ben o yüksekliğin hem dümenci oturağına altlık olsun hem de içinde ayakta durulabilsin diye öyle yapıldığını zannederdim hep...Havuzluğun çek-yat formu ise bambaşka hikaye... Bu konuda fikirler boyutlarla şekilleniyor olmalı... 1.87 boy ~110kg ve uykusunda elli kere dönen bir insan evladı olarak baktığım her satılık teknede gözüm hemen havuzluk bankının taban genişliğine kayıyor... Ben (eşimin gözlemi) havuzlukta şöyle uyuyormuşum: yüzüm bordaya sırtım masaya dönükken bir yunuslama hareketiyle havaya sıçrayıp, havada kendi eksenimde 180 derece dönüyor ve başım içe kıçım dışa bakar şekilde aynı yere düşüyormuşum; üstelik tüm bunları yaparken uyanmadan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yarattığım sarsıntı ve dalga benim tarafımda bağlı 3-4 tekneyi yalpaya sokuyormuş vs.vs. Yanisi; benim için eğer varsa açılır havuzluk şart... Ha, jeno gibi abartmasına gerek de yok, Dufour'un klasik sistemi de rahat uyumak için gayet yeterli... Yine de Jeno bankın tamamını açarak ne yapmak, nereye varmak istemektedir; buna bizzat deneyerek bi bakmak lazım... Murat korsanın fuarda gezdiği 440'ın içinde muhtemelen teknenin fuar sonrası sahibi olan charter firmasının "bu tekneyi Yelkenli Yatçılık'tan kiralayabilirsiniz" tabelası vardı. Sitesine baktım; adını Celtic Breeze koymuşlar (bir de 410'ları var, onun adı SeaBreeze)... Hot-zone fiyatları 440 için 4K€ üzeri 410 içinse 3.5K€... Ağustos sonu henüz erken rezervasyon menzilindeyken 440 2 binli paralara kiralanabilir gibime geliyor..