1
Satılık Deniz, Tekne Malzemeleri ve İhtiyaç Fazlası Her şey / Ynt: 2024 Zehirli fiyatları« Son İleti Gönderen: Murat Siper Bugün, 02:29:09 »2
Karavan ve Kampçılık / Ynt: Karavancı Korsanlar« Son İleti Gönderen: Mehmet Akalın Dün, 23:02:46 »3
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: Ultrasonik Antifouling Sistem Araştırması« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Dün, 20:32:24 »Detaylı incelemedim ama ultrason sadece fito veya zoo planktonlara (bitkisel veya hayvansal) etkili, her ne kadar tekne altı her ikisinin karışımı ile kaplansa da sanırım aralarında etkileşim de var. Bu nedenle tekne altını tam olarak korumuyor ama biri olmadan diğeri de kolaylıkla olmayacağı için kısmen etkili olabiliyor. Ticari gözle bakarsak, kesin etkili bir çözüm olsaydı, tekne üreticilerinin en azından bir kısmı o yöne yönelirdi. Epoksi içinde bakır uygulaması da tam koruma sağlamıyor. Maalesef mevcut zehirli boyalar şimdilik en etkili ve ekonomik çözüm..
4
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ultrasonik Antifouling Sistem Araştırması« Son İleti Gönderen: Mehmet Çağatay Çil Dün, 18:49:43 »Merhabalar Gezgin Forum Üyeleri,
Ben Yıldız Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı Ve Gemi Makinalari Mühendisligi son sinif öğrencisi Mehmet Çagatay Cil. Ultrasonik Antifouling sistemlerin arastirmasi konulu tez yazmaktayim. Sizlerden hali hazirda bu sistemi kullanan bir tekne sahipleri olarak görüslerinizi ve sistemin etkinligini birinci agizdan sizlerden geri bildirim almak yazdigim tez için cok yararli olur. Dönüslerinizi merakla bekliyor olacagim. Saygilarimla 5
Bağlanma ve Demir Yerleri, Seyir Notları / Ynt: İstanbul’dan Ege’ye Seyir Videomuz: YENİDEN MAVİYE Sezon 4 Bölüm 1« Son İleti Gönderen: Murat Ayduk Dün, 17:17:37 »Çok teşekkür ederim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Video izlendikçe YouTube algoritması diğer izleycilerin önüne daha çok çıkarıyor. Dolayısıyla izlemeniz değerli. Denizlerde görüşmek üzere. Bu cumartesi ikinci video da geliyor gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 6
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / Ynt: Tekne imalat yeri« Son İleti Gönderen: Tunç Aş Dün, 15:52:22 »sapanca kirkpinar uzak degil derseniz buyurun gelin acik havada yapin . ben hali hazirda yapiyorum . bahce buyuk bir tarafta da siz yaparsiniz.( 10-12 metreye kadar ) tezgah testere planya dekobaj vb bir cok malzeme mevcut. otobana yakin nalbura yakin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
7
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / Ynt: 10 Metre Altı Yerli Tekneler Neden CE B belgesi alamıyor?« Son İleti Gönderen: Mustafa Tufan Dün, 15:44:04 »Başka bir ilginç yabancı örnek. İlk kez motor tipinin sınıfı değiştirdiğini gördüm.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Targa 25.1, 7.68 metre İçten takma motor olursa B sınıfı. Dıştan takma motor olursa C sınıfı. Nedeni açık diye düşünüyorum, içten takma motor ağırlık merkezini daha denize yakın ve daha teknenin merkezine taşıyor. Bu da teknenin dalga performansını olumlu etkiliyor. 8
Irgat ve Vinçler / Ynt: Irgat Sorunu« Son İleti Gönderen: Tunç Aş Dün, 15:42:49 »tum onerilere ilaveten role /kontaktor kontaklari asinmis ve bitmis olabilir. tam cekmiyor olabilir . belki cekiyor gibi gorunuyor ancak tam kapatmiyor olabilir. tam kapatiyorsa da kontak uclri eridigi/asindigi icin akimi gecirmiyor olabilir
9
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / 10 Metre Altı Yerli Tekneler Neden CE B belgesi alamıyor?« Son İleti Gönderen: Mustafa Tufan Dün, 14:52:21 »Merhaba,
Adım Mustafa, 30 yaşındayım, taze taze amatör denizcilik belgesini henüz aldım, denizciliği de yeni öğreniyorum. Bu forumdaki ilk mesajım. Tekne spefikasyonlarını okurken CE belgesi denen bir terime rastladım ve ne olduğunu öğrendim. Özetle CE belgesine göre teknelerin aşağıdaki gibi kategorize edildiğini öğrendim. A okyanus B açık deniz C kıyı D korunaklı sular Bunun yanında bir sayı olursa, örneğin A6 veya B8 gibi, bunun da kategoriyi destekleyen maksimum kişi sayısı olduğunu öğrendim. Örneğin bir teknede CE belgesi olarak A6/B8 yazıyorsa, "bu teknede maksimum 6 kişi varsa A, maksimum 8 kişi varsa B sınıfı sayılır" demektir. Birinci sorum, buraya kadar doğru mu, doğru anlamış mıyım? İkinci sorum ise neden yerli üreticiler B sınıfı küçük tekne üretemiyorlar? Yabancı üreticilerden örnek vermek gerekirse, Sargo 25, 7.85 metre, B sınıfı Antares 9, 9.12 metre, B sınıfı Nord Star 26+, 8.60 metre, B sınıfı Örnekler çoğaltılabilir. Yerlilerde ise şimdiye kadar B sınıfı olan 10 metre altı tekne görmedim. Siz gördünüz mü, marka model paylaşabilir misiniz? Bu konudaki fikriniz nedir, ekonomik sebepler dışında başka bir sebebi var mı? Pazar yeterince büyük olmadığı için üreticiler tarafından tercih mi edilmiyor yoksa gerçekten mühendislik anlamında yapamıyor muyuz? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim. 10
Gezgin Korsan'lara ait Sosyal Medya Kanallarının Paylaşım Bölümü / Ynt: YouTube Kanalım The Kayık« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Dün, 13:55:12 »Yiğit korsanım o gurcataya bir Geko flaması asmanın zamanı gelmedi mi hala Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap? Bak işini kolaylaştırayım Gezginpazar.com.tr adresinden satın alabilirsin linkini aşağıya yapıştırıyorum;)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Benim teknede fazlaca mevcut, güneyde bir denk gelsek bizzat çekeceğim senin gurcataya ama 2 senedir bir türlü denk gelemedik Marmaris'te. Bu arada yeni bölümde sert hava seyri çok keyifli ama daha iyi ses kaydı alman lazım. Ellerine sağlık, devamını bekliyoruz. |