Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Irgat ve Vinçler / Ynt: Zincir sayacı Hk
« Son İleti Gönderen: Ari Bagamyan Bugün, 14:37:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ari kaptanım benim ırgat tambursuz tip, o zaman sayacın uyacağını anlıyorum. Sizdeki kaç parçadan ibaret, bağlantı kablolumu oluyor, hangi tiptir? Teşekkürler
bende sensor ve sayaci olarak iki parca halinde duruyor hala ayrica  baglantisi ile igili en ufak fikrim yok marinanin elektirikcisi geldiginde tamburlu oldugunu soyledi monte edemiyecegimizi soyledi  onun disindada pek bi bilgim yok  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2
Teknelerde oldukça fazla sayıda kullanılan VPenta motorlarda performans, devir ve güç kaybı ile birlikte egsozdan gri veya beyaz duman atımı şeklinde sık sık gözlemlenen sorun ve bu sorunu izleyen olası olumsuz sonuçlara bir kez daha değinmekte yarar var değerli korsanlar.

Bu olayın bir çok farklı nedeni olabilir. Teknenin deniz suyu giriş hattında meydana gelen bir tıkanıklık, deniz suyu filtresinin hava alması-tıkanması, mazotun kirli olması vb. Motorun içerisinde dolaşan tatlı su-antifriz karışımı ile deniz soğutma suyu arasında ısı alışverişi için kullanılan eşanjör içerisinde kireçlenme-tıkanma da olabilir. Deniz suyunu eşanjöre yönlendiren pompanın impellerini de kontrol etmek gerekir. Peki, bu olasılıklar tek tek kontrol edilip sorun(lar) ortadan kaldırıldıkça egsozdan beyaz veya gri duman atımı kesilmez ise ne yapmak gerekiyor?

Bu durumda kontrol etmemiz gereken diğer yer, deniz soğutma suyu ile birleşen motor egsoz sistemidir. Egsoz manifolduna bağlı olan egsoz dirseği, "elbow" olarak anılan parçanın zaman içerisinde oksitlenerek tıkanması ile birlikte yine egsozdan atılan beyaz duman gözlemlenir. Motorunuz ile ilgili daha ciddi sorunlar yaşamadan dumana neden olan sorunu doğru tespit edip çözmek önemlidir.

Demir döküm malzemeden yapılmış orjinal egsoz dirseği, elbow'un deniz suyu girişi ve elbow içerisinde bulunan deniz soğutma suyu geçiş kanalı tamamen veya kısmen tıkanabilir. Kısmen tıkanan elbow, deniz soğutma suyu çıkışının azalmasına ve azalan deniz suyunun egsoz borusu içerisinde buharlaşmasına neden olur, beyaz duman aslında buhardır. Elbow tamamen veya aşırı tıkandığında ise egsozdan deniz suyu çıkışı çok azalır veya kesilir. Soğutulamayan egsoz gazları susturucuya ve oradan egsoz çıkışına uzanan kavçuk hortumun içeriden yanmasına neden olur. Egsoz çıkışında gri duman gözlemlenir. Motorun hararet uyarı alarmı bu olay meydana gelmeden önce uyarı vermelidir. Bu uyarı sinyalini duyduktan sonra egsoz çıkışından deniz soğutma suyu çıkışını kontrol etmeyi ihmal etmeyin.

Egsozda duman görülmesini izleyen süreç sonrasında veya öncesinde çok sık yaşanan, alüminyum egsoz manifoldun demir dökümden imal edilmiş orjinal elbow bağlantısına yakın bir yerden delinmesi ve motor içerisinde dolaşan antifrizli suyun en iyi ihtimal ile egsozdan atılmasıdır. Bu durumda motor tatlı su soğutucu rezervuarı sık sık boşalır. Bu olay yaşandığında motorunuz mutlaka hararet ikazı verecektir. Soğutma suyunun tamamlanması için motorun soğumasını bekleyin veya tamamlama suyunu 80-90 C° kadar ısıttıktan sonra İlave edin. Manifoltta açılan ve zamanla büyüyen deliğin fark edilmemesi neticesinde, ilerleyen süreçte motor içi soğutma suyu ve antifriz karışımının motor karterine kadar inmesi olasıdır. Bu en kötü olasılıktır, çünkü; motor karteri içerisinde bulunan yağ içerisine karışan su ve antifriz karışımı motor yataklarına, pistonlara ve sibop mekanizmasına çok büyük zararlar verir.

VPenta Alüminyum manifoldlarda kronik olarak yaşanan oksitlenme kaynaklı delinme olayı, deniz soğutma suyunun elbowdan manifolda doğru geri sıçramasından kaynaklanıyor. Bu sorun, dirseğin (elbow) boyunun olması gerekenden daha kısa imal edilmiş olmasından kaynaklanır. Tekne motorunun çalışması durdurulduğunda, durmanın son aşamasında, pistonların bazılarında kompresyon sıkışması olur ve pistonlar ileri geri son bir hareket yaparlar. Dirsek içerisinde bulunan iç içe geçmiş iki boru arasından geçen ve egsozdan atılmakta olan deniz soğutma suyu,  pistonların ileri geri hareketi esnasında oluşan kısa süreli vakumun etkisi ile bir miktar geri sıçrar. Her motor duruşunda tekrar eden bu olay, alüminyum manifoldun bir süre sonra oksitlenip delinmesine yol açar.

Elbow içerisinde oluşan paslanma ve buna bağlı tıkanma sorunu, kaliteli paslanmaz 316L malzeme ve kaynak tekniği ile imal edilen dirsek sayesinde önlenmiş, İlaveten deniz soğutma suyunun alüminyum egsoz manifolduna geri sıçramasını önlemek için paslanmaz elbowun boyunu orijinalinden 5 cm daha uzun imal etmek yeterli olmuştur. Bu deneme dört yılı sorunsuz geride bırakmıştır.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3
Irgat ve Vinçler / Ynt: Zincir sayacı Hk
« Son İleti Gönderen: Mehmet Ali Zor Bugün, 13:36:13 »
Evet sensör ayrı satılıyor.
4
Irgat ve Vinçler / Ynt: Zincir sayacı Hk
« Son İleti Gönderen: Nevzat Tamer Karataş Bugün, 12:57:36 »
Mehmet Ali Kaptanım, resimdeki iki cihaz dışında bir de sensör alacağız ve ırgata takacağız değilmi
5
Irgat ve Vinçler / Ynt: Zincir sayacı Hk
« Son İleti Gönderen: Mehmet Ali Zor Bugün, 11:39:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu cihazı kullanan kaptanım varmı?
Ben kullanıyorum. Montajını da kendim yaptım. Kavelatamın çapına göre kalibrasyonunu yaptım, metre ile ölçtüğüm zincir uzunluğumu doğru bir şekilde saydı. Benim ırgatım Lofrans 1000W yatay ırgat.
6
Irgat ve Vinçler / Ynt: Zincir sayacı Hk
« Son İleti Gönderen: Nevzat Tamer Karataş Bugün, 11:00:46 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu cihazı kullanan kaptanım varmı?
7
Teşekkürler, izliyorum Murat Korsanım..
 
8
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bulunduğu bölgede hava bozuk Suveyş e gelmeden bir koyda şu an
Kızıldeniz'i hızlı geçmiş, bulunduğunu coğrafya aslında çok güzel ama bir o kadar da tehlikeli. İyi haberini aldık sayenizde teşekkür ederiz.
9


Suyu tattınız mı?
Deniz suyu mu?
Tatlı su deposunun üst  bir yerlerinde,  hortumunda, bağlantı noktalarında kırılma, çatlama vd'ye bağlı su kaçağını da özgür kaptanın şıklarına ekleyiniz.
Kolay gelsin..
10
yelkenlimden çıkma Volvo penta motorumu satmak isterim, satış öncesi bakımlarını yaptım, aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayfa: [1] 2 3 ... 10