Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: serpinti körüğü
« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Bugün, 15:56:50 »
Strataglass 0,75 mm. Fiyatı maalesef pek ekonomik sayılmaz. Kolay gelsin.
2
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorunuza güveniyorsaniz yerli bir firmayla konusup ce belgesi alma sansiniz olabilir.
Standart testleri öğrenin çoğundan direkt geçersiniz

söz etiğiniz gibi ce belgesi veren yerli firmanın verdiği CE belgesini liman başkanlığı kabul ediyor mi acaba.
3
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkese selamlar.
MMSI numarası almamız gerekiyor. Teknemiz Polonya bayraklı. En kolay, hızlı ve uygun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap nereden alabiliriz?
Teşekkür ederim.
Mmsi numarasının ilk 3 hanesi (MID) ülke kodu olduğu için bayrağını taşıdığınız ülkeden almanız gerekiyor.

Genelde Polonya bayrağı register işlemi yapan acentalar MMSI numarası da veriyorlar..
4
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: serpinti körüğü
« Son İleti Gönderen: Ayşegül Deniz Bugün, 12:39:49 »
Selamlar,
Yelkenli teknemizin serpinti körüğünün kumaşı sağlam pvc kısmı berbat. Ne ilaç kullandıysam saydamlık kazandıramadım. Niyetim söküp pvc kısmını yenilemek. Körüğün pvc si için doğru malzemeyi nerede bulabilirim? Kalınlık nasıl olmalı? Teşekkürler.
5
Herkese selamlar.
MMSI numarası almamız gerekiyor. Teknemiz Polonya bayraklı. En kolay, hızlı ve uygun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap nereden alabiliriz?
Teşekkür ederim.
6
Yelken ve Döşeme / Ynt: Yelken Tamiri
« Son İleti Gönderen: Orkun Taşkın Bugün, 10:17:50 »
Ahmet Korsanım çok teşekkürler, bant aldım, çift taraftan yapıştırıp dikeceğim .
7
Karavan ve Kampçılık / Ynt: Karavancı Korsanlar
« Son İleti Gönderen: Atilla Kaplan Bugün, 10:04:41 »
Gerçek doğacı karavancılar zaten bodruma gitmez. Aynı Maltepe sahilinde mangal yapanlar gibi . Para vermeden Bodrum sahilinde tatil yaptık diyecekler düşünsün.
8
2015'de ki konuya şimdi paylaşım verdiğiniz için teşekkür ederim.
9
Tekne Malzeme, Donanım ve Ekipmanları / Ynt: Devir Saati Montajı
« Son İleti Gönderen: Mehmet Ali Zor Bugün, 09:31:14 »
Devir saatleri sanırım şarj dinamosuna bağlanıyor.
10
Zamanında (10 yıl kadar önce) araştırmış bir kaç not almıştım.
Hemen hemen hepsi dün gibi aklımda.
US Antifouling' in avantajları;
- Yatırım tek seferlik ve yaklaşık 20 yıl sorunsuz çalışabiliyor.
- Araştırdığım yıllardaki maliyeti 2 yıllık karaya alma ve bakım maliyetine eşit idi, yani yatırımın geri dönüşü (ROI) 2,5 yıl olarak hesaplanıyor (Bkz. dezavantajlar).
- Elektrik sarfiyatı çok düşük, güneş paneli ile tamamıyla göz ardı edilebilir seviyelerde
- Kesinlikle çok etkin, Ahmet üstadın da dediği gibi tekne altına yapışan biyolojik oluşumları daha ilk safhada önlüyor.
- Diğer tüm uygulamalardan çok daha çevreci ve temiz.
- Tekne hızı veya bulunduğu bölge (kuzey - Güney, Marmara, tatlı su, vb. ) özelinde farklı bir uygulamaya gerek kalmıyor, hepsi için aynı cihaz ve aynı ayar yeterli.

Dezavantajları;
- Tekne boyutlarına bağlı olarak, gövde üzerinde 2-4 delik daha delinmesi gerekiyor.
- Her türlü gövde malzemesinde aynı derecede etkili olamıyor, örneğin ahşap teknelerde önerilmiyor.
- Teknedeki su giriş ve frengi flanşları ve hatta karinadaki küçük jelkot çatlakları için ciddi bir risk oluşturuyor.
- Risk el yatırması polyester gövdeler için de mevcut. Bazı kaynaklar, mevcut ozmoz kabarcıklarının gelişmesine katkı sağlayabileceğini belirtiyor.
- Jelkot ile deniz suyu arasına sert ve dayanıklı bir koruma boyası isteniyor (zehirli boya bile olabilir), ekstra maliyet.
- Tüm risklerin kontrolu için uygulama sonrası ilk yıl bir karaya alma öneriliyor. Üstteki ve bu madde yatırımın geri dönüşünü uzatabiliyor (ROI bu nedenle 2.5 yıl).
- Az da olsa sürekli ve aynı ritimde bir ses oluşturuyor, gece sessiz bir koyda uyurken probların yakınındaysanız duymamanız imkansız.
- Probların hasar görme riskine karşı, bu bölgelere hiç bir şey koymamanız gerekli; olası stok alanlarını kaybetme riski.

Zehirli avantajları;
- Ucuz ve yatırım maaliyeti yok.
- 2-4 yıl arası etkin koruma sağlayabilecek zehirli boyalar üretiliyor.
- Ozmoz riskine karşı, Jelkot ile deniz suyu arasında bir koruma katmanı oluşturuyor.
- Her karaya aldığınızda diğer olası problemerin (dümen sistemi, salma, baş pervanesi, su giriş-çıkış flanşları ve vanaların kontrolu, vs.) de çözümü için fırsatınız oluyor

Zehirli dezavantajları
- Çevreci değil
- Dayanıklılığı uygulamaya bağlı
- 2 yada 3 yıldan sonra mutlaka temizik gerektiriyor.
- Pervane, şaft, baş pervane gibi yerler için ayrı bir zehirli gerekiyor, fiyatları da oldukça pahallı.
- Boya üretimi kendi başına çevre riski oluşturuyor.
- Herhangi başka bir sorun için karaya çıkasanız bile zehirlinin yenilenmesi gerekiyor.

Bunlar beni karşılaştırma tablomdaki konular, üstelik ben kullanıcı değilim. Bir kaç haftalığına US koruma takılı bir teknede tatil yapmışlığım var.
Diğer korsanlarımın da katkılarıyla hepmiz için güzel bir karşılaştırma tablosu oluşabilir.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10