Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Yelken ve Döşeme / Ynt: Sarma yelken dikey balenler
« Son İleti Gönderen: Yusuf Kocavardar Bugün, 20:09:08 »
Aynı durumda olan,çıtaları olmayan sarma ana yelkenimi Mehmet Ali Yelkenbiçer ile görüşünce bu durumda kullanmanın yelkenin zamanla formunun bozulacağı ve sıkışmalar yaratacağını öğrenip (kısmen deneyimlemeye başlamıştım daha artmaması için) yelkenin güngörmez yakasına bir tadilat ile (tüm yaka biraz kesiliyor) ortadan kaldırdık.
2
Güverte Sohbetleri / Ynt: İkinci El Tekne Satış Adabı
« Son İleti Gönderen: Murat Ülman Bugün, 17:21:02 »
Ahmet kaptanım teknenizi sırf fotoğrafınızdaki şapkanız için bile alırım, alıp gitmeyin lütfen  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne satışında mevcut tekne sahibi doğru ifade ile şapkasını alıp çıkar. Satılık bir tekne içindeki her şeyi ile teslim edilir. Tekne ile verilmeyecek her şey önceden tekneden çıkarılmalıdır. Tekne içinde bulunan, şunu vermeyeceğim gibi  konuşmalar bile yapılmamalıdır. Tekne içindeki eşyaların boşaltılması, teknenin alıcı tarafından kolayca incelenmesine de yardımcı olur.

Bir esnaf satıştaki malını zaman zaman tozunu alarak temizlemesi gibi satılacak tekne içindeki eşyalar çıkarılarak, temizlenmiş bir şekilde sunulmalıdır.

Çok nadir koşullar hariç tekneyi görmek isteyen müşteriye istediği gün ve saatte tekne gösterilir. Tekne satışının da bir iş gibi kabul edilmesi gerekir.
3
Yelken ve Döşeme / Ynt: Sarma yelken dikey balenler
« Son İleti Gönderen: Cem Eğrikavuk Bugün, 15:49:27 »
Balenli sarma anayelkeni, balensiz kullanırken biraz tedirgin olurdum. Endişem, güngörmez yakasının pırpırlaması ve eskimesi değil. Yelkeni sararken pırpırlaması ve katlanarak direk içine sıkışma ihtimali var.

Dikey balenler başta beni epey ürkütmüştü. Sarma ana yelkenin sıkışmasına karşı zaten bir korkum vardı, bir de bu balenler direğe yamuk girerse, nasıl çözülecekti?

Amma; kullandıkça farkettim ki, balenler sararken ana yelkenin katlanmasını ve direk içindeki sıkışmaları ciddi şekilde engelliyor. Balenler çıkarıldığında, hele bir de güngörmez yakası büyültülmüş bir yelkense, pırpırlama çok artar ve sararken sıkışma yaşanabilir.
4
Tamirhane / Ynt: Dümen Sistemi
« Son İleti Gönderen: Atilla Kaplan Bugün, 08:59:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İçindeki telin çapı nedir. Turkiyede bu tip tel üretimi yapan fabrikalar var . Bulunabilir mi  , sormak lazım . Bu tellerde İlla orjinal olcak diye bir şey yok .
Atilla Kaptanım  8 mm  (7 x 19 yumuşak pazlanmaz halat ) tellerde hasar yok ama değiştirmek iyi olabilir.
Mete kaptan bu tip tellerde hasar zor olur. Genelde kılıfa pislik dolar ve sıkışma yapar veya kıvrılır ve kırılan yerde tuttukluk yapar .  Tel başlarında da sıkıntı yoksa bence WD40 veya ne gerekli ise güzelce temizleyip kullanın . 
5
Delirme hakkını kullanmış bir kaptanımız... Her satırına her cümlesine, laf arasında aldığı nefese falan imza atılası...

6
Selamlar değerli korsanlarım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
konu ile ilgili bulabildiğim tek yazı.
Bu yazıda sandviç yönteminin en iyisi olduğu ve bu yöntemi sadece Almanların yani Bavaria ile Hanse'nin kullandığını, Fransızların ise eski usullerde kaldıklarını anlatmış. Bavaria'nın sandviçte köpük, Hanse'nin ise balsa kullandığını ama köpük daha iyi sonuç verdiği için yavaş yavaş Hanse'nin de bu yönteme geçtiği anlatılmış. Fransızlar bu daha ileri tekniği 55-60 feet büyüklüğündeki bazı teknelerde kullanıyorlarmış; ama Bavaria ve Hanse 38 gibi küçük teknelerde de sadece bu yöntemi, sandviçi, kullanıyormuş.
Yazıdan çıkacak sonuç, alabileceksen Bavaria ya da Hanse al.
Tam olmasa da biraz da Alman arabaları ile Fransız arabaları arasındaki farka benziyor sanki; sağlamlık bir tarafta, aksesuar bolluğu ve dizayn diğer tarafta.
Ama yazıya gelen yorumlardan birinde de gövde üretiminin maliyetin %30'u olduğu, %70'nin geri kalanlar olduğu belirtilmiş, dolayısıyla sandviç yöntemi ile gövdeyi üretmenin fiyatı fazla etkilememesi gerektiğini söylüyor, yani pek farkı yok diğerlerinden demeye getiriyor, fakat yazının yazarı bu görüşe karşı çıkmış.
7
Tamirhane / Ynt: Dümen Sistemi
« Son İleti Gönderen: Mete Abanoz Dün, 19:59:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İçindeki telin çapı nedir. Turkiyede bu tip tel üretimi yapan fabrikalar var . Bulunabilir mi  , sormak lazım . Bu tellerde İlla orjinal olcak diye bir şey yok .
Atilla Kaptanım  8 mm  (7 x 19 yumuşak pazlanmaz halat ) tellerde hasar yok ama değiştirmek iyi olabilir.
8
Tamirhane / Ynt: Dümen Sistemi
« Son İleti Gönderen: Erdal Duran Dün, 18:28:20 »
Ben bunu içindeki çelik halatıyla birlikte İzmir'de bir firmadan almıştım. Firmanın adını da Göcek girişindeki benzinliğin karşısında tekne malzemeleri satan dükkandan öğrenmiştim. İnternette araştırırsanız belki bulabilirsiniz. Kaç metre isterseniz o kadar kesip gönderiyorlar. Kolay gelsin. Aşağıda linkini verdiğim firmadan da sorabilirsiniz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
9
Tamirhane / Ynt: Dümen Sistemi
« Son İleti Gönderen: Atilla Kaplan Dün, 17:46:49 »
İçindeki telin çapı nedir. Turkiyede bu tip tel üretimi yapan fabrikalar var . Bulunabilir mi  , sormak lazım . Bu tellerde İlla orjinal olcak diye bir şey yok .
10
Tamirhane / Ynt: Dümen Sistemi
« Son İleti Gönderen: Mete Abanoz Dün, 17:21:54 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayfa: [1] 2 3 ... 10