1
Güverte Sohbetleri / Ynt: İngiltere bayrağına geçiş işlemleri ve ücretleri« Son İleti Gönderen: Erdinç Cengiz Bugün, 14:07:45 »İlk defa yabancı bayrak cenderesine gireceğim Bu konuda aklıma takılan şu: yabancı bayrak özel tekne sahipliğine izin verilmiyor diye biliyorum ve şirket oluyor ozama da fahiş transit log paraları yazıyor , @gökhanörün videonu izledim elinize sağlık, yabancı bayrak kullanırken sahil güvenlik ile ne kadar problem yaşanıyor her seferde yeni transit log kimsenin yaptığını sanmıyorum
Biraz aydınlatırmısınız? 42feet my için 2
Deniz ve Denizcilik Kültürü / Ynt: Foça Oasis Marina« Son İleti Gönderen: Erdinç Cengiz Bugün, 13:48:51 »Selamlar hakim rüzgar kuzey ve zaman zaman çok sıkıcı olabiliyor
akaryakıt hala başlamadı Genellikle vakit bolsa Kalem adası tarafına gidiyoruz yakındaki koylar da keyifli fakat 1 tanesi hariç hepsi kuzeye açık 3
Tekne Satış İlanları / Safter 6.80 wa Suzuki 200« Son İleti Gönderen: Erdinç Cengiz Bugün, 13:45:04 »2021 model 150 saatte bu hafta tüm bakımları yapıldı varsa isteyen tanıdığa dosta gider
4
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: Cift Irgat« Son İleti Gönderen: Ahmet Çelenoğlu Bugün, 11:11:08 »Hayır, marka hatırlamıyorum. Bazı ırgast üreticilerinin yeni olarak manuel ırgat ürettiklerin duydum ama görmedim.
5
Mevzuat, Deniz ve Tekne ile ilgili Sorular ve Yanıtları / Ynt: 2024 Kapıda vize« Son İleti Gönderen: Ayşegül Deniz Bugün, 10:32:58 »Selamlar, Yunanistan için abartmıyorum gece gündüz telefon elimde randevu kovalıyorum. Hiç umut yok. Eşim ve bende gemiadamı cüzdanı var. Vizesiz belki biz hallederiz ama çocuklarımız için durum nasıl olur bilemiyoruz. 8,10,11 yaşındalar.Almanyanın vize randevularını kapatması gibi bişey mi acaba? Bilmiyorum. Tek bildiğim randevu açıldığı an 10saniyemin olmadığı anında randevu yok deniyor. 6
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: Cift Irgat« Son İleti Gönderen: Halit Togay Bugün, 10:26:50 »Manuel ırgat kullandım, kullanıldığı sürece sorunsuz çalışıyor, daha sonra demiri elle toplamak daha pratik geldi ve ırgatı uzun süre kullanmadım, sonuçta durduğu yerde kullanılamaz hale gelmişti.Ahmet Korsan'ım manuel ırgatın markasını hatırlıyor musunuz? 7
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / Ynt: 10 Metre Altı Yerli Tekneler Neden CE B belgesi alamıyor?« Son İleti Gönderen: Mustafa Tufan Dün, 23:46:56 »Bence temel sorun amatör denizcilik pazarınon çok dar olması nedeniyle ciddi/kurumsal firmaların bu işe girmemesi. Ben belge maliyeti ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum. Örneğin C belgesi almak 500 dolar, B belgesi almak 5000 dolarsa, bu maliyet gereksiz görülüyor olabilir. Belki de B belgesi alabilecek bir çok tekne modeli bu sebepten dolayı almıyordur. Türkiye'de bu belgeyi veren 2 yetkiliye e-posta gönderdim, cevap gelince burada paylaşacağım. 8
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / Ynt: 10 Metre Altı Yerli Tekneler Neden CE B belgesi alamıyor?« Son İleti Gönderen: Özgür Ökten Dün, 23:37:53 »Bence temel sorun amatör denizcilik pazarınon çok dar olması nedeniyle ciddi/kurumsal firmaların bu işe girmemesi.
Yoksa özel proje dev yelkenli ve motoryat üretiminde teknik açıdan oldukça iyiyiz. Ama ülkecek denize kanalizasyon ve kafes balıkçılığı bedava hammaddesi olarak bakmaktan öteye deniz kültürümüz olmadığı için de kendimiz için kaliteli birşey üretmekten çok uzağız. İstanbuldaki toplu taşıma gemileri hariç her tarafını kapsayan denizlerinde hiçbir yolcu gemisi işletmeyen ülke neden tekne üretsin ki? 9
Mevzuat, Deniz ve Tekne ile ilgili Sorular ve Yanıtları / Ynt: 2024 Kapıda vize« Son İleti Gönderen: Özgür Ökten Dün, 23:30:03 »Selamlar, Yunanistan için abartmıyorum gece gündüz telefon elimde randevu kovalıyorum. Hiç umut yok. Eşim ve bende gemiadamı cüzdanı var. Vizesiz belki biz hallederiz ama çocuklarımız için durum nasıl olur bilemiyoruz. 8,10,11 yaşındalar.Almanyanın vize randevularını kapatması gibi bişey mi acaba? Konsolosluk kapılarında bu çektiklerimiz çok üzücü.. öfke doluyor insan.. 10
Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri / Ynt: 10 Metre Altı Yerli Tekneler Neden CE B belgesi alamıyor?« Son İleti Gönderen: Mustafa Tufan Dün, 22:50:23 »1 Mayıs'ta Gaziemir Fuar alanında MAST İzmir Boat Show'a gittim.
İsim vermeyeceğim, yerli üreticilerden birine CE belgesini sordum. "Bilmiyorum" dedi. Ne olduğunu açıkladım, "bizimki A'dır o zaman" diyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sessizce ayrıldım, bu deneyim üzerine başka hiç bir üreticiye soru sormadım. Hala yerli üreticilerin neden CE B alamadığını merak ediyorum. Mühendislik anlamında bir eksiğimiz mi var yoksa CE B belgesi almanın döküman maliyeti mi yüksek, bir cevap bulamadım. Yerli bir sürü belgesiz ve C belgeli küçüklü büyüklü tekne var. Hepsi de tanıtırken "denizciliği çok iyi" diyor, neye göre, ortada belge yok. Bir sürü yerli A belgeli süper lüks büyük tekneler var. B belgeli tek bir tekne yok. Sadece Sirena 48 var, o da bu başlığın konusu değil, çok büyük. 10 metre altı teknelerde arıyoruz. CE B belgeli yerli tekne arayışım sürüyor. |