Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Katlanır pervane nerden alınır
« Son İleti Gönderen: Eray Özcan Bugün, 00:18:31 »
2008 model Jeanneau 49i tekne için tecrübesi olan daha önce kullanan kaptanlarımdan katlanır pervane markası ve nereden temin edebilirim diye tavsiye almak isterim. Tüm korsan kaptanlara selamlar...
2
DEĞERLİ ÜSTADLAR KIBRIS TÜRK BAYRAKLI TEKNEYİ ALIP TÜRKİYEDE KULLANMAK MÜMKÜN MÜDÜR ?FERİBOTLA TÜRKİYEYE
GETİRİLEBİLİR Mİ?
3

Yok daha bitirmedi. Devam ediyor. Teknesi için Çanakkale, kendisi için Pendik marina son durağı. 2-3 haftası var daha..
Yukarı doğru çıkıyor.



Kuzey Ege'yi transit geçecek gibi...

Buradan da "Hoş geldin kaptan" , "geçmiş olsun" diyeyim..

4
Güverte Sohbetleri / Ynt: İkinci El Tekne Satış Adabı
« Son İleti Gönderen: Recep Ertürk Dün, 20:50:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli korsanlar,
Tartışmalardan çıkardığım sonuç: ikinci el tekne alınmaz, alacaksan sıfır al ya da hiç alma.

Çok yanlış bir çıkarım bence. Yeni tekne alacak maddi durumda değilseniz denizde olma hayali ile yıllarca bekleyip ömrünüzü tüketirsiniz. Satın alınan 0 teknelerdeki opsiyon fiyatlarını ve eksikleri görseniz... Eksiksiz bir tekne almak için üreticilere neredeyse 2 tekne parası ödemeniz gerekecektir. Bence en makulü sıfıra olabildiğince yakın bir yaşta(2-3 yıllık) ve tüm eksikleri giderilmiş, dolu ve seyre hazır bir tekne almaktır.

Çıkarım yanlış mı  bilmiyorum ama çok fazla maliyetli.
Foumda sıfır alınmış bir teknenin maliyetine yapılan eklemelerle ilgili bir konuı olacaktı. Bulursam paylaşırım.
Efe kaptanım bu dediğiniz "2 tekne parası"na 3-4 tekne bile ekleyebilirsiniz.

Yusuf kaptanın haklı şikayeti biraz dağıldı, ama sanırım o tekneye heves etmiş, almış, sarmayınca da marinaya bırakıp bir daha bakmamış sahibi olan tekneler için geçerli bir durum.
Birkaç yıl önce bir arkadaşımız Bursa'dan kalkıp Marmaris'e gitmişti tekne almak için.. Teknenin birini tahta kurusu basmış olduğunu, diğerinin de akü bittiği için marş basmadığını ve öfkeyle döndüğünü anlatmıştı.

Bana da gelen biri "çok eşya dolu" demişti. Ben de içinde 6 ay yaşadığımı, almayı düşünüyorsa hepsini boşaltabileceğimi söylemiştim. Motoryat takası teklifi olunca olmamıştı.
Teknede, traka, halat fazlası, tel kesme makası, voltmetre, anahtar takımı, bot pompası, yedek çapa, acil aydınlatma fişeği vd vd vd alıcının o an fark edemeyeceği alet edavatı, seyir ve denizcilik yardımcı gereçlerini almak ayıptır.

Kişisel eşyaları almak elbette gereklidir. Nezaketen yüzünüze demese de onları zaten atacaktır. Bir de tabii dalış elbiesi, zıpkın, kemer, kurşun, şnorkel, gözlük , olta-çıkrık-kamış, rapala, misina vd gibi yine kişisel malzeme vardır. Elbette alınmalıdır.

Yineleyeyim, tekne almak da satmak da zordur. Zahmetlidir. Emek, çaba ve ne aradığınızı bilmek gerekir.
Ama model, marka vd'ye öncelikle bakan, araba alım formatında tekne arayan da elbette aradığı gibi tekneyi alır, ama tekne işi ve kültürü sürekliliği olan çok eski gelenekleri olan br alandır. Çoğu geleneği de her bir teknenin özel yapıldığı zamanlardan kalmadır.. Bu da akılda olmalıdır.

Forumdaki eski konuları kurcalamaya meraklı arkadaşlar bu konularda da güzel yazılar bulabilirler.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Recep korsanım bu saydıklarınızın çoğunun özel eşya olduğunu düşünüyorum, o yüzden ben alınması taraftarıyım. Ancak tekne satılığa çıkarmadan teknede özel eşya olarak görülebilecek eşyaların mümkün olan hepsini tekneden çıkarmak, alıcıya bu eşyalar olmadan tekneyi göstermek en ideali sanırım.
Satma sürecinde tekneyi kullanmaya devam etmek de başka bir nokta. Bu kullanımlarda da bazı özel eşyaların teknede olması kaçınılmaz. Ancak alıcı olarak tekne ziyaret eden kaptanların dediği gibi özel eşyaların ortalıkta saçılmış olmaması gerekir.
Denizlerde görüşmek ümidiyle

Görüşmek dileğiyle...
Özel eşya niyayet bir iki çanta tutar. Çok dert olmaz.
İçtenliği yitirmeden çözülür bence de..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Recep korsanın 1000 metre çıktık ipi makarası hakkında gereksiz hayaller kurmaz...


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güldürdünüz, çıkrığımı, rapala kutusunu, yedek çıkrık ipini, misina ve olta takımlarımı, kurşunları bile alırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Konuyu dağıtmayalım, 2. el teknenin satışa arzı konumuz...











5
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanitlariniz icin cok tesekkur ederim sizleride ayni zamanda ileride problemi yasayacak kisileride bilgilendirmesi acisindan kacagin yerini sizlerle paylasmak istiyorum , kacak tam kic ile karinanin birlesme noktasindaki elyaflarin arasindan geliyor  tekne yatmamis olsaydi kesif etmemiz cok zor olacakti su birikintisinin altindada kalabiliyor o tarz catlaklar sans yuzume guldu erken tespit edebildik . Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bulmanıza çok sevindim. Müthiş kanser edici bir iş olduğunu deneyimimle biliyorum. 3 senede keşfetmiştim tatlı su deposundan kaçak olduğunu.. O arada güzel espriler de var. Bana da yapıldı tabii yakın çevremde..

"Sintinede su varsa birkaç ihtimal vardır"la başlayan geyikler işi başınızdan savdıktan sonra esprili ama o zaman, yani su kaçağı varken çok can sıkıcıdır.
Bir de tabii denizcilik kültürü çok geniş bir yelpaze.
Ahşap teknesi olan arkadaşa soruyorsunuz, "abi sintine ıslak sürekli su var",
"yahu kuru sintine mi olur?" elbette olacak, boşver azsa.. Arada bir boşalt dert etme. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Arkadaş canın sıkkın, hayırdır?", "Sorma, şaft keçesinden şıp şıp şıp damlıyor sürekli, sintineye su birikiyor".
"Ne kadar birikiyor?",
"Günde tahmini 2,5-3 litre kadar"
"35 litre birikse ne olur?"
"Bir şey olmaz, geldiğimde basar boşaltırım"
"eeeeeee! Ne dert ediyorsun o zaman?"
Şaft keçesini yeniliyorsunuz su damlamıyor.

Aha! O da ne sintine yine ıslak, seyirden sonra su birikiyor. Yağmur yağmıştı, güverteden mi girdi? Başka bir kaçak yer daha mı var?
Tabii tam burada geyik de başlıyor.
"Abi suyu tadacaksın. Tuzlu ise deniz suyu, tatlı ise deniz suyu değil."

Eeeeee..

"Tuzlu ise arayıp bulacaksın sızıntı yerini. İhmale gelmez tekne batırır!"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Tatlı ise, yağmur suyu olabilir, güverteden bir yerlerden giriyordur. İkinci ihtimal, tatlı su hortumlarında, bağlantılarında sorun vardır."

Başka?

Ha birde wc'de deniz suyu mu tatlı su mu kullanıyorsun?
"Deniz suyu koku yaptığından tatlı su kullanıyorum"
"Bak şimdi WC hortumlarından olabilir. WC tankından sızıntı olabilir."
"Nasıl anlayacağım bunu?"
"Tadınca!"... (devamı var anlatmıyorum nezih ortamımızı daha b.klamamak için!"

Tabii "hassssss!" diyemiyorsunuz.
Sonuçta, da kaçağın tatlı su depolarının üst kısımlarındaki açılmalardan kaynaklandığını keşfediyorsunuz.
İster sövün, ister tamir edin...
İlki bir işe pek yaramıyor. Tecrübe ile sabit. Çözmüyor sorunu yani..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci sorunu çözüyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama zahmetli iş.

Sorunu teşhis etmiş ve dolayısıyla da çözmüş olmanıza olmanıza çok sevindim.
Paylaşım için de teşekkürler..



6
Güverte Sohbetleri / Ynt: İkinci El Tekne Satış Adabı
« Son İleti Gönderen: Efe Sarıoğlu Dün, 16:22:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli korsanlar,
Tartışmalardan çıkardığım sonuç: ikinci el tekne alınmaz, alacaksan sıfır al ya da hiç alma.

Çok yanlış bir çıkarım bence. Yeni tekne alacak maddi durumda değilseniz denizde olma hayali ile yıllarca bekleyip ömrünüzü tüketirsiniz. Satın alınan 0 teknelerdeki opsiyon fiyatlarını ve eksikleri görseniz... Eksiksiz bir tekne almak için üreticilere neredeyse 2 tekne parası ödemeniz gerekecektir. Bence en makulü sıfıra olabildiğince yakın bir yaşta(2-3 yıllık) ve tüm eksikleri giderilmiş, dolu ve seyre hazır bir tekne almaktır.
7
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yunanistan için Kosmos denen bir vize kuruluşu var. Oradan Shengen başvurusu yapılıyor sanırım.
Bizim yeşil pasaport olduğundan hiç vize almadım. Bu nedenle tam bilgim yok..
Kızım mesleğe başladığı için yeşilden düştü..
Ama 10 ada meselesi göründüğü kadar kolay değil sanırım...
1 hafta önceden işlemlere başlamak tekne ile gidecekler için biraz eziyetliymiş...

Kosmos kilit. Randevu yakalamak mümkün değil. Yakalasan almak mümkün değil. Ben 5 kişilik aileyim. Her birey için randevu almam lazım. Vize yalan oldu.
8
Güverte Sohbetleri / Ynt: İkinci El Tekne Satış Adabı
« Son İleti Gönderen: Öner Uslu Mayıs 15, 2024, 23:28:49 »
Teknelerle ilgili bilgi ve tecrübeniz varsa ya da ekspertiz yapabilecek bir uzmandan destek alıyorsanız ikinci el tekne almak ekonomik ve kullanışlı olabilir. Her aracın ikinci el piyasasında olduğu gibi iyi ve kötü satıcılar da iyi ve kötü satılık araçlar da var tekne piyasasında.
9
Yunan Adaları / Ynt: Yunan tarafında giriş-çıkış limanları (ports of entry)
« Son İleti Gönderen: Murat Mutlu Mayıs 15, 2024, 17:36:30 »
Teşekkür ederim Ünsal kaptanım
10
Güverte Sohbetleri / Ynt: İkinci El Tekne Satış Adabı
« Son İleti Gönderen: Atilla Kaplan Mayıs 15, 2024, 17:26:33 »
Neden ki !. 2. el tekneler arasında süper bakımlı tekneler var sahipleri de çok saygıdeğer. Malum bu tip konuşmalarda genellikle en kötüleri  bildirilir.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10