Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: Cift Irgat
« Son İleti Gönderen: Murat Ülman Bugün, 15:41:20 »
Her ırgatta olmayabilir ama bazı ırgatlar üzerinde zinciri manüel sarmak için de bir mekanizma mevcut. Benim Quick ırgatımda var.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de şehir efsanesi’mi acaba eski tutyalarımızı atmayıp ! demir bir tel veya İpe bağlayarak iskeleye bağlı bulunduğumuz ponton’lardan pervane hizasında bırakıp da gidersek bu tutyalar iş yaparmı çalışırmı azda olsa.?? marianalar iskele ponton’lara tutya takmadıklarına göre azda olsa başımızın çaresine bakmış olurmuyuz ? Çöpe atmaktan daha iyimidir
Eğer o tutyaları birer kablo ile irtibatlayıp diğer uçlarını da pontonun toprak hattına bağlarsınız işe yarar   
3
Boya, Ozmoz ve Jelkot / Gel Coat / Ynt: Su Hattı Hasarı Hakkında
« Son İleti Gönderen: Orhan Ufaker Bugün, 13:14:30 »
Ahmet Kaptanım ilgi ve yanıtınız için teşekkürler.
Ben içeride nem kalması ozmoza sebep olur endişesi ile karaya almayı düşünmüştüm. Ancak anladığım kadarıyla bu endişe yersiz. Tekneyi iskele tarafa doğru yatırıp söylediğiniz işlemleri uygulayıp kuruma süresince kuru tutmam yeterli olacak. Ekstra bölgenin kuruması için sudan ayırmama gerek yok.
4
Kalite ile kullanıcı güvenliği genellikle beraber düşünülür. Örneğin, mobilyaların, özellikle kapıların çerçevelerine dönülen yuvarlatılmış çıtalar, görüntüyü kesilmiş kontraplak olmaktan çıkarmanın yanı sıra, teknede dolaşanların çarpması halinde yaralanma riskini de azaltır.
5
Merhaba,

Waller 880 katamaran projesi ve gövde kurulumu için gerekli olan şablonlar var.
Şablonlar MDF malzemeden CNC de kesilmiştir.

Başka bir tekneyi yenilemeye karar verdiğim için bu projeyi ilerletmek mümkün olmadı.
İlgilenen bir arkadaşa devretmek istiyorum.

Şablonları Mayıs sonuna dek muhafaza edebileceğimden bu teklifim de o tarihe dek geçerlidir.
6
Benim merak ettiğim, "ilkel yapılı ahşap tekne" sınıfından SOLAS gerekliliklerini yerine getirerek çıkmak mümkün müdür? Çok uydur kaydır oluşturulmuş, sonuçları düşünülmemiş bir sınıf. 20 milden fazla açılamaz filan gibi neye dayandığı belli olmayan kurallar içeriyor. Yurtdışına çıkması zaten mümkün değil.
7
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi / Ynt: serpinti körüğü
« Son İleti Gönderen: Öner Uslu Bugün, 11:18:26 »
Sevgili korsanlar,
İzmir'de serpinti körüğü, binimi ve gölgelik için kumaş temin edilebilecek en ideal yer neresidir? Gıda çarşısından Soycan Nalburiye önerisi aldım. Bunun dışında sizlerin önereceği yerler var mıdır?
8
Alıntı
Bunlar çok güzel örnekler. Belki de motoryat yerine yelkenli almak gerekir. Kendime o kadar güvenemiyorum.

Hiç bir motoryatın yelkenli bir tekne kadar güvenli olacağını düşünmüyorum. Yelkenliler daha denizcidir, daha stabildir, aynı boyda bir motoryattan daha geniş kullanım alanına sahiptir ve sert havalarda tedirgin etmezler. Kendinize güvenemeyecek bir şey yok. Her yelkenli aynı zamanda bir motor yattır. Yelken donanımını hafif ve kolayına havalarda kendi başınıza deneme yanılma yolu ile kullanmayı öğrenene kadar siz motoryat mantığı ile kullanmaya başlarsınız.
9
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TES 720 de B belgesi almış küçük boy teknelerden.


TES Polonyalı bir üretici. Yerli değil.
10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar,
Neva Yat Sanayi tarafından Tuzlada üretilen, Tanju Kalaycıoğlu tarafından dizayn edilen Taka 800 yelkenli teknesi (8 boy en, 2.8 m en) IMCU (International Marine Certification Institude) tarafından 2006 yılında "boat design catagory" B olarak tescillenmiştir, belgesi mevcuttur, bende hala bu teknenin ilk sahibiyim bilginize
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TES 720 de B belgesi almış küçük boy teknelerden.
Bunlar çok güzel örnekler. Belki de motoryat yerine yelkenli almak gerekir. Kendime o kadar güvenemiyorum.

---

Bu arada yetkililere sorduğum sorudan cevap aldım. Henüz izin almadığım için ayrıntılı cevabı paylaşamıyorum, ancak özetle şu şekilde:

Tam da yukarıda tahmin ettiğim gibi, 12 metreye kadar Kategori C teknelerde denetim yok. Üretici uygunluğunu kendisi belirliyor, kendisi yazıyor. Bu şekilde herhangi bir denetim maliyeti çıkmıyor. Daha açık yazmak gerekirse, yerli üretim kategori C tekneler potansiyel birer yüzen tabut.

Denetim 12 metreden itibaren veya Kategori B belgesi için başvurulması halinde başlıyor.

Çok zengin olsam, yerli üretim, kaliteli, 7-12 metre arası, ulaşılabilir bir Kategori B motoryat ürün ailesi üretmek isterdim. Ulaşılabilir olacağından, belki lüksü olmazdı, aynı fiyata daha uzun boylu seçenekleri olurdu ama en azından denizcilik anlamında insanların kafasının rahat olacağı bir seçenek olurdu.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10