0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Biraz da taş .Eskiden teknecilikte yeni olanlar küçükten başlarlar tekne ve deniz tecrübesi kazandıktan sonra büyük teknelere geçerlerdi . Maalesef simdi okuyorum 3 günlük kursla dev gibi tekneye geçiyorlar. İyi söförlüğün düz yolda araba kullanmak olmadığı gibi , kaptanlık ta 3 havadaki denizde yelken yapmak , dolap dümenin arkasında yudumlamak değildir. Marinalarda teknelerin nasıl aciz duruma düştüklerini , hatta başkalarına da zarar verdiklerini görüyoruz .Kadir İnanır gibi "iskele alabanda tam yol ileri"
Amerika'yı herkesin tekrar tekrar keşfetmesine gerek yok. Evet ahlaki ve vicdani anlamda aceminin ne karayoluna ne de denizyoluna çıkması doğru görünmeyebilir. Ancak öyle ya da böyle geçmişte herkesin böyle yaptığı gerçeğini es geçmemek gerekir. "Eh, biz yaptık siz yapmayın" geyiği ise laf-ı güzaf. O yüzden devlet "sen yeterlisin" demiş ve belgeyi vermişse yapacak bir şey yok. Yapılan hataları da telafi etmek sigortalara düşüyor. Sigortanın karşılayamadığı insani durumlar için ise en acemiden en profesyoneline kadar herkes için geçerli zaten. Bunun bir marjı yok. Bu karayolunda da böyle denizde de. Yıllardır bilinen bir geyik te "daha büyük bir tekne alacağımdan satılıktır" geyiği. Alt mesaj, "ben teknemden memnunum" ise o zaman niye satıyorsun? Yok gerçekten küçük geliyorsa yeni tekne alacaklara niye kendi küçük tekneni kakalamaya pardon satmaya çalışıyorsun. E, millet salak değil bütün bu geyiği bildiği için ilk teknesini doğal olarak büyük almak istiyor. Çünkü burada verilen alt mesaj "bu boy tekne yetmiyor, daha büyüğünü al"dır. Bunu eleştirmenin, konunun kendi dinamikleri içinde değerlendirildiğinde haksızlık olduğu görüşündeyim. Zira büyük tekne almak isteyenler de transatlantik peşinde değiller, altı üstü görece "bunu kullanabilirsin" denilen boyutun %50 fazlası yani 9-10 metre değil de 14-15 metre teknedir. Bunun da kullanım açısından abartılı bir sonuç doğurmayacağı açıktır. Kaldı ki elindeki belge 24 metreye kadar "kullanabilirsin" diyor zaten. Acemi ya da tecrübeli kullanıcılar (alıcılar) için tekne boyunu belirleyen temel kriterin bütçe olduğu gerçeği değişmedi değişmeyecek. Geçmişte buna uymayıp (yani parası olmasına rağmen acemiliğini atmak için daha küçük bir tekne alarak) ulvi bir tavırla küçükten başlayıp büyüğe geçenleri de kutlamadan geçemem tabii ki ama günümüz şartlarında bunu kimsenin yapacağını sanmam.
.