0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #45 : Temmuz 01, 2020, 18:30:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz da taş .

Eskiden teknecilikte  yeni olanlar küçükten başlarlar tekne ve deniz  tecrübesi kazandıktan sonra büyük teknelere geçerlerdi . Maalesef simdi okuyorum 3 günlük kursla dev  gibi tekneye geçiyorlar.
İyi söförlüğün düz yolda araba kullanmak olmadığı gibi , kaptanlık ta 3 havadaki denizde yelken yapmak , dolap dümenin arkasında yudumlamak değildir. 

Marinalarda  teknelerin nasıl aciz duruma düştüklerini , hatta başkalarına da zarar verdiklerini görüyoruz .
Kadir İnanır gibi "iskele alabanda tam yol ileri"

İşte tam da bu yüzden ilk teknesini alacak kişilerin 45 feet üzeri tekne bakmalarını anlayamıyorum.


*

    S. A.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #46 : Temmuz 01, 2020, 21:36:44 »
Amerika'yı herkesin tekrar tekrar keşfetmesine gerek yok. Evet ahlaki ve vicdani anlamda aceminin ne karayoluna ne de denizyoluna çıkması doğru görünmeyebilir. Ancak öyle ya da böyle geçmişte herkesin böyle yaptığı gerçeğini es geçmemek gerekir. "Eh, biz yaptık siz yapmayın" geyiği ise laf-ı güzaf. O yüzden devlet "sen yeterlisin" demiş ve belgeyi vermişse yapacak bir şey yok. Yapılan hataları da telafi etmek sigortalara düşüyor. Sigortanın karşılayamadığı insani durumlar için ise en acemiden en profesyoneline kadar herkes için geçerli zaten. Bunun bir marjı yok. Bu karayolunda da böyle denizde de. Yıllardır bilinen bir geyik te "daha büyük bir tekne alacağımdan satılıktır" geyiği. Alt mesaj, "ben teknemden memnunum" ise o zaman niye satıyorsun? Yok gerçekten küçük geliyorsa yeni tekne alacaklara niye kendi küçük tekneni kakalamaya pardon satmaya çalışıyorsun. E, millet salak değil bütün bu geyiği bildiği için ilk teknesini doğal olarak büyük almak istiyor. Çünkü burada verilen alt mesaj "bu boy tekne yetmiyor, daha büyüğünü al"dır. Bunu eleştirmenin, konunun kendi dinamikleri içinde değerlendirildiğinde haksızlık olduğu görüşündeyim. Zira büyük tekne almak isteyenler de transatlantik peşinde değiller, altı üstü görece "bunu kullanabilirsin" denilen boyutun %50 fazlası yani 9-10 metre değil de 14-15 metre teknedir. Bunun da kullanım açısından abartılı bir sonuç doğurmayacağı açıktır. Kaldı ki elindeki belge 24 metreye kadar "kullanabilirsin" diyor zaten. Acemi ya da tecrübeli kullanıcılar (alıcılar) için tekne boyunu belirleyen temel kriterin bütçe olduğu gerçeği değişmedi değişmeyecek. Geçmişte buna uymayıp (yani parası olmasına rağmen acemiliğini atmak için daha küçük bir tekne alarak) ulvi bir tavırla küçükten başlayıp büyüğe geçenleri de kutlamadan geçemem tabii ki ama günümüz şartlarında bunu kimsenin yapacağını sanmam.


*

    E. S.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #47 : Temmuz 02, 2020, 09:21:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Amerika'yı herkesin tekrar tekrar keşfetmesine gerek yok. Evet ahlaki ve vicdani anlamda aceminin ne karayoluna ne de denizyoluna çıkması doğru görünmeyebilir. Ancak öyle ya da böyle geçmişte herkesin böyle yaptığı gerçeğini es geçmemek gerekir. "Eh, biz yaptık siz yapmayın" geyiği ise laf-ı güzaf. O yüzden devlet "sen yeterlisin" demiş ve belgeyi vermişse yapacak bir şey yok. Yapılan hataları da telafi etmek sigortalara düşüyor. Sigortanın karşılayamadığı insani durumlar için ise en acemiden en profesyoneline kadar herkes için geçerli zaten. Bunun bir marjı yok. Bu karayolunda da böyle denizde de. Yıllardır bilinen bir geyik te "daha büyük bir tekne alacağımdan satılıktır" geyiği. Alt mesaj, "ben teknemden memnunum" ise o zaman niye satıyorsun? Yok gerçekten küçük geliyorsa yeni tekne alacaklara niye kendi küçük tekneni kakalamaya pardon satmaya çalışıyorsun. E, millet salak değil bütün bu geyiği bildiği için ilk teknesini doğal olarak büyük almak istiyor. Çünkü burada verilen alt mesaj "bu boy tekne yetmiyor, daha büyüğünü al"dır. Bunu eleştirmenin, konunun kendi dinamikleri içinde değerlendirildiğinde haksızlık olduğu görüşündeyim. Zira büyük tekne almak isteyenler de transatlantik peşinde değiller, altı üstü görece "bunu kullanabilirsin" denilen boyutun %50 fazlası yani 9-10 metre değil de 14-15 metre teknedir. Bunun da kullanım açısından abartılı bir sonuç doğurmayacağı açıktır. Kaldı ki elindeki belge 24 metreye kadar "kullanabilirsin" diyor zaten. Acemi ya da tecrübeli kullanıcılar (alıcılar) için tekne boyunu belirleyen temel kriterin bütçe olduğu gerçeği değişmedi değişmeyecek. Geçmişte buna uymayıp (yani parası olmasına rağmen acemiliğini atmak için daha küçük bir tekne alarak) ulvi bir tavırla küçükten başlayıp büyüğe geçenleri de kutlamadan geçemem tabii ki ama günümüz şartlarında bunu kimsenin yapacağını sanmam.

Bütün konu para, "para bende en büyüğünü alıcam, vurucam kırbacı vurucam kırbacı. Yüzmeyi de bir ara öğrenirim. Küçük teknesi olan salaklar ve fakirler onu kakalamaya da çalışmasın döksün benzini yaksın, tekne imalatçıları da kimseyi salak yerine koymasın sadece 50 feet üzeri tekne üretsinler".


*

    A. K.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #48 : Temmuz 02, 2020, 10:00:22 »
.
« Son Düzenleme: Temmuz 02, 2020, 10:06:45 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    A. K.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #49 : Temmuz 02, 2020, 10:11:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Amerika'yı herkesin tekrar tekrar keşfetmesine gerek yok. Evet ahlaki ve vicdani anlamda aceminin ne karayoluna ne de denizyoluna çıkması doğru görünmeyebilir. Ancak öyle ya da böyle geçmişte herkesin böyle yaptığı gerçeğini es geçmemek gerekir. "Eh, biz yaptık siz yapmayın" geyiği ise laf-ı güzaf. O yüzden devlet "sen yeterlisin" demiş ve belgeyi vermişse yapacak bir şey yok. Yapılan hataları da telafi etmek sigortalara düşüyor. Sigortanın karşılayamadığı insani durumlar için ise en acemiden en profesyoneline kadar herkes için geçerli zaten. Bunun bir marjı yok. Bu karayolunda da böyle denizde de. Yıllardır bilinen bir geyik te "daha büyük bir tekne alacağımdan satılıktır" geyiği. Alt mesaj, "ben teknemden memnunum" ise o zaman niye satıyorsun? Yok gerçekten küçük geliyorsa yeni tekne alacaklara niye kendi küçük tekneni kakalamaya pardon satmaya çalışıyorsun. E, millet salak değil bütün bu geyiği bildiği için ilk teknesini doğal olarak büyük almak istiyor. Çünkü burada verilen alt mesaj "bu boy tekne yetmiyor, daha büyüğünü al"dır. Bunu eleştirmenin, konunun kendi dinamikleri içinde değerlendirildiğinde haksızlık olduğu görüşündeyim. Zira büyük tekne almak isteyenler de transatlantik peşinde değiller, altı üstü görece "bunu kullanabilirsin" denilen boyutun %50 fazlası yani 9-10 metre değil de 14-15 metre teknedir. Bunun da kullanım açısından abartılı bir sonuç doğurmayacağı açıktır. Kaldı ki elindeki belge 24 metreye kadar "kullanabilirsin" diyor zaten. Acemi ya da tecrübeli kullanıcılar (alıcılar) için tekne boyunu belirleyen temel kriterin bütçe olduğu gerçeği değişmedi değişmeyecek. Geçmişte buna uymayıp (yani parası olmasına rağmen acemiliğini atmak için daha küçük bir tekne alarak) ulvi bir tavırla küçükten başlayıp büyüğe geçenleri de kutlamadan geçemem tabii ki ama günümüz şartlarında bunu kimsenin yapacağını sanmam.


Suavi, bey , Öncelikle ben  hala sizin almayı dusundugunuz teknenın yanında dingy gibi kalacak
olan 25 senedir aynı kücük teknenin sahibiyim  ve Allaha şükür büyük tekne alacak nakdimiz de
var ama küçük teknemi kakalamaya pardon satmaya çalışmıyorum. O yüzden herhalde beni o tip
adamlardan ayrı tutarsınız.   

Kimse sizin ne alacağınıza tabii ki karışamaz  isterseniz gemi alın başkalarına zarar vermeyecek şekilde çamlimanına demir atın.
 
Ancak arkadaşlar sizin sorduğunuz suallere bedava ve içten  cevap verdikleri gibi bedava  tecrubelerini de aktardılar , yazınızda en azından onları muaf tutsaydınız. Ayrıca siz niye üzerinize aldınız anlamıyorum. Ben yazımda, eski bir salak olarak, belki teknemi   küçük tekne alacak diğer salaklara satarım diye yazmıştım . Herkesi uyandırdınız ,simdi satıştan da olduk.

*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #50 : Temmuz 02, 2020, 13:20:03 »
Bence "tekneyi büyütmek için satmak" planlama hatasından oluyor. Maddi olanakları dışarda tutarsak "Sen tekneni alırken kendi ihtiyaçlarını tam belirlememişsin küçük gelecek tekneyi almışsın." Yada tekne alma aşamasında "ben gelmem" diyen eşin, çocuğun iyot kokusunu alınca "bende gelecem" demeye başlamıştır. Almadan bunu da öngörmek gerekirdi.
Eşimle gelecek planlarımız; (birilerini güldürmek gibi olmasın) teknede yaşamak, 2 sene Ege'de dolanmak sonra Karayipler.
Bu amaçla araştırma, eğitim ve maddi konuları tamamlamak için kendimize 2 sene verdik. 2 sene sonra tekne alırız. Bize gereken tekne boyutu 45 feet civarı olarak belirledik.
Maddi durumu ortaya koyunca 2 yıl sonra 10 yaşındaki tekneleri hedefleyebiliriz diye planladık.
Şimdi elimizdeki parayla 36 feet civarı tekne almak mantıksız geliyor. İlerde onu satmak bir dert, içinde 12 ay yaşayamayacağımız için (kendi ihtiyaç ve konfor sınırlarımızda) marinada bağlamak ayrı masraf. O yüzden alacağımız tekne ilk ve son teknemiz olur diye düşündük.
Acemi olduktan sonra 36 yada 45 feet farketmez diye düşünüyorum. Belki de yanlış düşünüyorum. Acemi denizci her teknede aciz duruma düşebilir. Titanik'in kaptanı da usta bir denizciydi.
 
*

    E. S.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #51 : Temmuz 02, 2020, 13:49:47 »
Emre Korsanım, İleride aileye yeni çocuklar katılır, çocuklar büyür, evlenir, torun torba sahibi oluruz diye 3 kişilik çekirdek aileye 56 feet bir tekne almak planlama başarısı mıdır?
Merdiven basamak basamak çıkılır, emeklemeden yürünmez, çıraklığını yapmadığın işin ustalığını yapamazsın gibi pek çok söz var bu durum için söylenmiş.
Bunların hepsi bir kenarda dursun 36 feet tekne alabilecek imkanınız varsa, hele hele Muğla gibi bir şehirde yaşıyorsanız, insan ömrünün yani alacağınız bir sonraki nefesin garantisi de olmadığına göre beklemek neden? Göz göre göre 2 yıl neden denizsiz kalasınız?
*

    S. K.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #52 : Temmuz 02, 2020, 15:45:24 »
Bu konu çok tartışılır...


Ben de Emre korsan gibi düşünüyorum - ki böyle düşünen sayısı da hiç az değil...


Şu an bütçeniz 34' iki kabin bir tekneyi almaya ve bakım tutumuna yetiyor, aile de içine sığıyor ; buna rağmen siz "ille 45 olsun" diye göbek atıyorsanız, tamam o biraz saçma... Bu sırada hayat denizden uzak geçiyor ve "hayat gerçekten geçiyor" çünkü...


Ama yelkene 45' tekneyle 55' tekneyle başlamak isteyene "sen önce 35'i hakkıyla bi kullan da... sonra ufak ufak büyütürsün" denmesini de ben anlamıyorum...


Yani motoryat olsa bir nebze ok; 2x1150 hp MTU makine, 22mt boy, 69 ton kuru ağırlıkla daha ilk teknede ADB'nin sınırlarını zorlamak gerçekten riskli...


Ama genelde yelkenli tekneye acemi birinin, o acemiliği 35' teknede 55' tekneden 1 gün hatta 1 saat daha kısa sürede atacağına dair elle tutulur tek bir kanıt gösteremez kimse...


Tam tersine ciddi avantajları var... Mesela:


1- Dünya kadar para verdiğiniz için; bu işi sevmeye daha meyilli olursunuz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


2- Büyük tekneler aile efradı için daha sevilebilir şeyler (kişisel alan, evi andıran mutfak, klima/jen. tv tarzı teknoloji, uydu internet vs. ve sair su oyuncakları depolama kabiliyeti)


3- Büyük teknelerde tornistanda prop etkisi çok daha az (pervane derinliği nedeniyle); dolayısıyla başlarda en çok zorlanacağınız durumdan kafadan kurtuluyorsunuz...


4- Büyük tekneler genelde daha yeni ve dolayısıyla BT olsun ST olsun dock&go olsun, bir sürü seyir yardımcısı ya var ya da takılabilir oluyor... Hemen hepsinde furling main, 2 x elektrikli vinç oluyor...


5- Büyük teknede büyüklükten kaynaklanan saydığım avantajlar varken; seyir için veya yanaşma / ayrılma için sırf büyüklükten kaynaklanan ekstra prosedürler yok; cenova 3 halat, ana yelken 3 (sarmaysa 4) halat işte (çok büyük çift direk vs. değilse tabi)...


6- Büyük teknenin botu da büyük ve kullanışlı oluyor; kocaman mataforası, belki bot garajı, hidrolik platformu falan oluyor... Ne öyle 2mt - 2.20mt dinghy'ler ya; şambrel verin bari, belimize geçirip yüzelim kıyıya...


Yarı şaka değil; 0,25 şaka falan bu iş böyle... Küçük teknede başlamak demek, önce genel yelken dinamiklerini, sonra o teknenin kendine özgü dinamiklerini öğrenmek demek... Büyük teknede başlamak da aynısı... Küçükle başlayıp büyüğe geçmekse; geçiş sırasında küçükle ilgili ona özgü dinamikleri unutup, büyükle ilgili olanları öğrenmek demek.. Resmen +1 proses ekliyorsunuz...


Tabi bu dediklerim mali anlamda ve heves olarak ikisine de hazır olana; diğerleri için motto: eline geçen her yüzebilen nesneyi suya at ve üzerine çık... ilerisine veya gerisine sonra bakılır bir şekilde...
*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #53 : Temmuz 02, 2020, 15:52:33 »
Efe Korsan;
3 kişilik çekirdek aile 56 feet tekne alıyorsa, daha önce yazdığım gibi planlama hatasıdır. Belki de değildir. Adam 7 sülalesini doldurup Nuh'un Gemisi gibi denizlerde dolaşır. Kendisine göre plan yapmıştır. Belkide kendi kendine "keşke 70 feet alsaydım Hatice Halamlar da gelirdi." diyebilir. Bunu derse planlama hatasıdır. Tabii bu benim fikrim. Sonra "küçük" teknesini satmak için uğraşır.
Satıştaki teknelerin çoğunda "büyütmek amacıyla" satılıktır şeklinde açıklama vardır. Küçültmek amacıyla hemen hemen hiç yoktur. (Ben 2 tane hatırlıyorum. Biride forumdaydı sanırım) Yüzde olarak arada çok fark var.

Benim hedefim 45 feet civarı tekneler. Bu büyüklüğe ulaşmak için kaç feet tekneden başlamam lazım? Yada kürekli bir kayıktan mı başlamalıyım? 45 feet tekneye gelmem için kaç yıl kaç adet tekne kullanmalıyım? Hiç hedefi, istediği tekneyi alan yok mu? İsteyen küçük tekne alarak kendini eğitmeye işi öğrenmeye başlayabilir. Belki doğrusuda budur. Benim düşündüğüm tekne içinde yaşamaya başlayınca bana gereksiz büyük gelebilir. O zaman planlamamın hatalı olduğunu söyleyebilirim. Ama benim planım bu. Belki eğitimlerimizi 49 feet teknede almamız hataydı.
Efe Korsanım, bazen söylediğiniz benim de aklıma geliyor. Al ulan elindeki parayla ne alabiliyorsan, diye. Ama şu andaki eğitim seviyemiz bana göre yeterli değil. Daha bir kaç hafta teknede kalmalı eğitim almamız lazım. Almadan çıksak ne olur? Belki de hiç bir şey olmaz. Belki de kendi teknemizde eğitim almak daha doğrudur. Ama 36 feet tekne fiyatına yurt dışında daha büyük tekne alabiliyor olmak biz yurt dışında tekne almaya itiyor. Şu hastalık olayı bir bitsin de...
*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #54 : Temmuz 02, 2020, 16:00:19 »
Sedat Korsanım bizim 45 feet hedefimizin en büyük hatta tek sebebi "patronu" bu şekilde razı etmiş olmam. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama yavaş yavaş patronda küçük olsun çabuk olsun moduna giriyor.
*

    A. K.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #55 : Temmuz 02, 2020, 16:00:47 »
Emre bey , Teknelere karadaki parasal muadili arabalara uygulanan   kadar sigorta bedeli ve vergi gelsin forum satılık tekneden geçilmez.

Iste o zaman tekne kucultme yarısı baslar. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #56 : Temmuz 02, 2020, 16:02:47 »
Emre bey  simdi oldu . Esas olan aile bireylerinin de bu hayatı kabul etmesi, aksi taktirde tekne hayatı zehir olur.

Bence siz ayrı ayrı daha küçük ve daha büyük teknelerde alıştırma yapın , size hangi boyun hitap edeceğini bulun . Çünkü küçük teknenin kendine has sıkıntıları var ama büyük olanın da kendine göre manevi ve maddi  problemleri , dertleri var.

Burada esas olan siz kara hayatınızdan ne kadarını fedakarlık edeceksiniz
« Son Düzenleme: Temmuz 02, 2020, 16:07:30 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #57 : Temmuz 02, 2020, 16:08:40 »
Atilla Korsanım siz bahsedince bilmediğimi farkettim. Türk bayraklı teknelere yıllık vergi varmı? Varsa ne kadar?

Atilla Korsanım, bizim kara hayatımız kafada bitti. Ofisi eve taşıdık. Yeni iş almıyoruz. Elimizdeki işler sonuçlanınca resmi olarakda kapatacağız. Elimizde ki gayrimenkulleri satışa çıkardık. Babadan kalma tarladaki hissemi kardeşime devrettim. İsteyene Dalaman-Kapukargında tarla satılık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoluk çocuk yok. Bizi karaya bağlayan bir şey olmasın istiyoruz. Şahsi olarak devlete 5 kuruş vergi vermek istemiyorum. O yüzden herşeyimizi satmaya karar verdik. Eşimi de 45 feet diye kandırdım. Şimdilik tek derdimiz covid.
« Son Düzenleme: Temmuz 02, 2020, 16:20:12 Gönderen: Emre Çakır »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #58 : Temmuz 02, 2020, 19:22:41 »
Sevgili Korsanlar,
Yasal charter tekne işletmecisi olarak yazıyorum, bu sektördeki kurallar sizin "öyle saçma şey olur mu?" hislerinizle oluşmuyor, uygulanmıyor. Söylediklerim yorum, fikir vb. değil var olan uygulamalardır.

Bir özet geçmek isterim;

- YASAL HAK:
Türkiye'de Türk vatandaşları ADB (veya üzeri) bir kaptanlık belgesi ve KMT (ve üzeri) telsiz belgesi ile bareboat (personelsiz) tekne kiralayabilir. Yabancılar ADB ve KMT dengi yabancı ehliyetler ile kiralayabilir. Bazı liman başkanlıklarında KMT belgesine pek bakmazlar, ama Güneydeki çoğu liman KMT'yi şart koyar, bakar.
Tekneyi sözleşme ile kiralayıp transitlog'da adınız "kaptan" olarak yazıldıysa sözleşme süresince bu teknenin hukuki olarak tüm sorumlusu siz olursunuz.

- SÖZLEŞME:
Tekneyi sahibi/işletmecisi firma ile SÖZLEŞME yaparak kiralarsınız. Bu sözleşme iki taraf arasında imzalanan, şartları her iki tarafın da belirleyip/değiştirebildiği karşılıklı bir sözleşmedir. Ama genelde tekne sahibi firmanın matbu sözleşmesini kabul etmeniz gerekir, firma onu sorumluluğa sokan maddeleri eklemenizi pek istemez, bu durumda elbette o firmadan tekne kiralamama hakkınız vardır. (Ön ödeme ve rezervasyon sonrası sözleşmenizi isteyip inceleyebilir, üstünde müzakere yapabilirsiniz.)

Her ciddi charter firmasının (yerli ve yabancı) sözleşmesinde gerektiğinde kiracının tecrübesini test edebileceği ve yeterli görmez ise kaptan almaya zorlayabileceği yazar. Bunu değiştirene rastlamadım. Ama bu konuda da öyle kötü niyetli, kiracıyı zora sokan, kumpasçı bir uygulama da hiç görmedim.

Tekne ile ilgili tecrübeniz genelde ilk telefon konuşmanızda sorduğunuz sorularla, tekne teslimindeki tavır, davranış, sorularınız gibi şeylerle otomatikman, arkaplanda firma tarafından değerlendirilir. Eğer ADB'yi almış ama hayatınızda hiç tekneye çıkmamışsanız kimse size tekne teslim etmez. (Göcek'tek bu sektörün en eskilerinden bir abimize müşteri tecrübesini nasıl anlıyorsunuz diye bir keresinde sorduğumda şöyle demişti; "pasarella testi yapıyoruz!.. adamın pasarelladan tekneye binişinden inişinden anlarız herşeyini!" demişti..)

- DEVLET BANA ADB VERDİ, FİRMA NASIL TEKNE VERMEZ!?
Çünkü firma da kendi malını, zamanını, emeğini ve işletmesinin itibarını korumaktadır. Hiçbir firma teknesinin sezon ortasında ciddi bir hasar görüp birkaç hafta kullanım dışı kalma riskini almak istemez. ADB'niz olması o teknenin size teslim edilmesini (ve yeterli tecrübeye sahip olduğunuzu) garanti etmez.

- SİGORTA MEVZUU
Her yasal charter firmasının teknesi ticari sigortalıdır ve poliçesi bareboat kiralama şartlarını içerir. ve dünyadaki tüm sigorta poliçelerinde olduğu gibi bunlarda da bir muafiyet oranı vardır. (Genelde %10)
Tekne size teslim edilirken yaklaşık bu sigorta muafiyet bedeli tutarında bir miktar sizden GÜVENLİK DEPOZİTOSU olarak alınır. (Kredi kartınızdan önprovizyon çekilir, veya nakit alınır)
Siz hasarsız geri dönüp tekneyi iade ettiğinizde bu depozito size iade edilir.
Eğer sigortanın karşılamayacağı (muafiyet içinde) bir hasarınız varsa bu depozitodan düşülür. Eğer sigortanın karşılayacağı bir hasar varsa size hiçbirşey yansıtılmaz, tamamı sigortadan halledilir.
Sigorta poliçesinin kapsamına göre dğeişmekle birlikte genelde teknenin hasar nedeni ile oluşacak zaman/müşteri/gelir kayıplarını da kapsar. (Böyle olmayadabilir, bu konuda imzaladığınız sözleşmeyi mutlaka detaylı okuyun..)


Elbette bu yazdıklarım sadece YAT İŞLETME BELGESİNE sahip, TİCARİ KAYITLI, YASAL tekneler ve VERGİ MÜKELLEFİ charter firmaları içindir.
Korsan, kaçak göçek, kayıtsız teknelerde herşey mübah! Hak hukuk hikaye! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. D.

Ynt: Yelkenli tekne kiralamak için ne kadar tecrübe gerekli?
« Yanıtla #59 : Temmuz 02, 2020, 22:41:03 »
Özgür korsan, ben daha önce hiç kiralama yapmadım. Yazdıklarınız son derece bilgilendirici.

Aklıma takılan bir mevzu var.

Diyorsunuz ki, rezervasyon ve ön ödemenizi yaptıktan sonra sözleşmeyi görebilirsiniz.

Bu bana mantıksal olarak ters geliyor. Bir firmaya ön ödeme dahi olsa bir bedel ödeyeceksem, rezervasyon yapıp bir taahhüt altına gireceksem, sözleşmeyi önceden görmek isterim. Sözleşme şartları ve duruma göre makul değişikliğe gitmeye ne kadar anlayışlı oldukları benim rezervasyon kararımı pekala etkileyebilecektir.

Dolayısıyla şunu sormak istiyorum, sözleşmenin ön dahi olsa ödeme öncesinde gösterilmemesi genel bir uygulama mı? Dahası, acaba (tüketici hakları kanunu uyarınca) yasal mı?