0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. P.

Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« : Şubat 19, 2021, 01:41:45 »
Sevgili korsanlar,
Fiber teknelerin uzun sure kullanilabildigi gunumuzde, kac yasindan sonra sigorta yaptirmak problem olabiliyor? Yada nasil bir surecten sonra tekneyi sigorta ettirmek mumkun olabilliyor? 1975 , 80 li yillar yapimi tekneler hala piyasalarda satilabiliyorken niye sigorta problem olabiliyor?


*

    İ. P.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #1 : Şubat 25, 2021, 07:46:06 »
Yanit maalesef alamadik,
Benim anlamak istedigim hangi yillar yapimi tekneler Turkiye'de yasli sayiliyor ve sigorta problem oluyor. Iyi bir surveyle tekne yasina bakmaksizin sigorta olabiliyormu?


*

    R. E.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #2 : Şubat 25, 2021, 13:45:03 »

Şayet politika değiştirmedilerse koç allianz 20 yaş üstü tekneleri sigorta yapmıyordu. 2018'de yaşadım. Üstelik eski sahibince tekne koç allianz sigortalı idi. Sahip değişikliği olunca yapmadılar. "20 yaş üstü tekneleri sigortalamıyoruz" dedi acente sorumlusu..

Elbette başka firmada yaptırmakla kalmadım. Bu firma ile her tür sigorta ilişkimi kestim. Tekneyi de bu grubun marinasından alıp balıkçı barınağına bağladım.

Sorduğunuzda acenteye bir cevap alamıyorsunuz. Ancak sigorta başvurunuzdan sonra cevap geliyor.

Bu ülkede sigorta işi bana "teftiş fırçası" gibi geliyor. Yani diş fırçalama amaçlı alınmaz, onunla diş de fırçalanmaz, denetlemede göstermek içindir.



*

    E. S.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #3 : Şubat 25, 2021, 16:22:40 »
2001 model teknem 2 yıldır Allianz Mavi dalga kapsamında sigortalı, önümüzdeki yıl yaşı 20 yi geçince Allianz poliçemi yeniler mı? Yenilemez ise marina beni kapı dışarı eder mi? Burası biraz muamma ama marinalarda 80'li yılların modeli olan tekneler olduğuna göre illa ki sigorta yapan başka firmalar var demektir.
« Son Düzenleme: Şubat 25, 2021, 16:25:39 Gönderen: Efe Sarıoğlu »


*

    G. Ç.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #4 : Şubat 25, 2021, 16:35:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2001 model teknem 2 yıldır Allianz Mavi dalga kapsamında sigortalı, önümüzdeki yıl yaşı 20 yi geçince Allianz poliçemi yeniler mı? Yenilemez ise marina beni kapı dışarı eder mi? Burası biraz muamma ama marinalarda 80'li yılların modeli olan tekneler olduğuna göre illa ki sigorta yapan başka firmalar var demektir.

Tekne yaşı 20 yi geçince yine Allianz ın yat sigortası var, mavi dalga kadar geniş kapsamlı değil tabi , örneğin bizim teknenimiz 1992 model  Allinanz yat sigortası yaptık...

*

    R. E.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #5 : Şubat 25, 2021, 19:22:14 »

Muhtemelen yenilerler. Önceden sigortalı ise firmalarında sorun çıkarmıyorlar bildiğim kadarıyla..
Belki de bizim acentenin işgüzarlığı idi yaşadığım. Bilmiyorum. Ama bir şekilde sigorta yaptırılacak firma bulunuyor.

Soru şu : Firmalar mağduriyet durumunda nasıl davranıyor? Teos sonrası hiç konuşulmadı sanırım..

*

    İ. P.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2021, 03:25:49 »
Benim sormanın sebebi şu idi. Okuduğum gördüğüm kadar bayağı bi 20 li yaşlara yakın tekneler satılmakta. Yurt dışında 30 , 40 yıllık teknelere sigorta yapılıyor bizde niye problem diye merak etmiştim.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

*

    A. K.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2021, 11:03:56 »
bende de yaşlı tekne var. İmalat sigortası dahil hep sigortalıydı. Bir ara satacagımdan dolayı sigortamı yenilemek istemedeğimi bildirdim . 10 gun sonra vazgeçtim devam edeceğim dedim şirket yaşlı diye sigortamı  yapmadı.

Acente diger sigortalarımı iptal edeceğimi söyleyerek zorla devam ettirdi.

Yani zayıfsan anında çark ediyorlar. Belki de haklılar bilemedim.
*

    E. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #8 : Şubat 26, 2021, 12:06:34 »
Merhaba,
76 model yelkenli mi HDI 'dan genis kapsamli sigorta yaptirdim. AB klozlari dahil ( Yunanistan sulari ve marinalari girisleri dusunerek). Kolay olmadi. Tanidik acente vb ile konusarak gerceklesti. Teknenin durumu iyi, tum bakimlari, kara park fotograflari vb mevcuttu. Tabii primi biraz yuksek oldu. Eskiden Pantaenius'un Yunanistandaki bir acentesi uzerinden neredeyse yarisi kadar bir ucrete sigortaliydi. Pantaenius bir sirket ici kural degisikligi yaptigindan onlarla devam edemedim (ABD bayrakli tekneyi ABD acentesi yapmali dediler ve acentede kara survey istedi. Ben yeni suya indirmistim , tekrar karaya alip survey yaptirmak daha pahali olacakti). HDI ile bir gorusun derim. 30 yas uzeri icin cok zor yinede. 20 yas problem olmamali. Buyuk pazar olmadigi icin sigortacilar bu konuda ilerliyemiyor, mantikli secenekler sunamiyor.
*

    E. T.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #9 : Haziran 14, 2021, 12:18:04 »
merhaba 1989 model teknem için bende sorun yaşiyorum
nereye yaptirdiniz telefon varmidir
*

    E. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #10 : Haziran 15, 2021, 16:12:22 »
Merhaba,
Yukarida yazdigim sekilde Pantaenius'dan HDI 'a gecmistim ama sonra diger mesajda yazdigim sekilde, surveysiz Pantaenius'a gecme sansim oldu tekrar. Bayrak ABD olsa'da ikametgah Turkiye oldugu icin bu sefer ABD acentesi yerine Almanya'daki acente ile devam edebildim.
HDI malesef primi euro uzerinde  cok arttirdi be sanirim Pantaenius yaklasimini degistirdi bu gecen surede.  Ama Turk bayrakli tekneleri yapiyorlar mi bilmiyorum. Yabanci bayrakli teknede problem cikmadi.  Diger benzer konulu mesajda biraz daha detayli yazdim. Kontak emaillerimi verebilirim ozelden arzu ederseniz.
*

    A. K.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #11 : Haziran 15, 2021, 16:53:04 »
Bu sene  20 kusur seneden beri tekneyi sigortaladığım firma da bayagı bir zam yaptı . Tabi yine de hasarsızlık vs tabandan  fiyat ama malum sigortaya verilen bedel göze batıyor ya.
*

    Ö. D.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #12 : Haziran 16, 2021, 08:53:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Muhtemelen yenilerler. Önceden sigortalı ise firmalarında sorun çıkarmıyorlar bildiğim kadarıyla..
Belki de bizim acentenin işgüzarlığı idi yaşadığım. Bilmiyorum. Ama bir şekilde sigorta yaptırılacak firma bulunuyor.

Soru şu : Firmalar mağduriyet durumunda nasıl davranıyor? Teos sonrası hiç konuşulmadı sanırım..



Bizim teknemiz de 1984 yapımı olup sigortasını araya tanıdık birilerini koyarak yaptırdık Zaten yapılmasaydı tekneyi marinadan çıkarmak zorunda kalacaktık Recep Kaptanımın merak ettiği konuya gelirsek…Geçtiğimiz aylarda Netselde teknemizin üzerinden hortum geçti Tam da bizim teknenin üstünden 🙁 Birçok hasar oluştu ve evet sigorta herseyi karşıladı Bu konuda mağduriyet yaşamadık
*

    Ö. Ö.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #13 : Haziran 16, 2021, 11:11:06 »
Sanırım yaşlı tekneler için iki konuyu ayırmak lazım;
- Teknenin kendi sigortası (teknenin kendi başına gelen zararları karşılayan)
- 3. Şahıs mali mesuliyet (dışarıya verdiğiniz zararları karşılayan)

Benim de gördüğüm yaşlı teknelerin kendisine sigorta yaptırmak zor, araya adam sokmak veya bi sürü expertiz, yazışma ve yüksek primlere katlanmak gerekiyor.

ama 3. şahıs mali mesuliyet (ki marinaların istediği bu zaten, keza Yunan karasularında dolaşmak için de isteniyor) sigortası (klozu?) o kadar zor olmadan yapılabiliyor.

4 yıl önce Yunanistan'dan restorasyonu için Antalya'ya transferini yaptığımız 1941 model ahşap savaş gemisinin kendi sigortası yoktu mesela ama 3.şahıs vardı. Sahibi ile yaptığımız sözleşmede yolda teknenin zayii dahil hiçbir hasar sorumluluğumuz olmadığına anlaşmıştık, hasarsız tekneyi teslim ettik, 3 ay sonra tersanede yangın çıktı ve yok oldu gitti. (Hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
*

    O. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #14 : Haziran 16, 2021, 12:45:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım yaşlı tekneler için iki konuyu ayırmak lazım;
- Teknenin kendi sigortası (teknenin kendi başına gelen zararları karşılayan)
- 3. Şahıs mali mesuliyet (dışarıya verdiğiniz zararları karşılayan)

Benim de gördüğüm yaşlı teknelerin kendisine sigorta yaptırmak zor, araya adam sokmak veya bi sürü expertiz, yazışma ve yüksek primlere katlanmak gerekiyor.

ama 3. şahıs mali mesuliyet (ki marinaların istediği bu zaten, keza Yunan karasularında dolaşmak için de isteniyor) sigortası (klozu?) o kadar zor olmadan yapılabiliyor.

4 yıl önce Yunanistan'dan restorasyonu için Antalya'ya transferini yaptığımız 1941 model ahşap savaş gemisinin kendi sigortası yoktu mesela ama 3.şahıs vardı. Sahibi ile yaptığımız sözleşmede yolda teknenin zayii dahil hiçbir hasar sorumluluğumuz olmadığına anlaşmıştık, hasarsız tekneyi teslim ettik, 3 ay sonra tersanede yangın çıktı ve yok oldu gitti. (Hikayesi burada: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
Bizim Hakan Zorlu'ya göre bir tekneye yalnızca 3. şahıs mali mesuliyet sigortası yaptırmak mümkün değil. İkisi birlikte olmalıymış. Eski model bir tekne almaya kalktığımda yalnızca 3 şahıs mali mesuliyet sigortası sigorta yapılamaz demişlerdi.