0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Oktay Bey,Denizlerde Türk Bayrağı ile dolaşmayı, Avrupa'da Türk plakalı Ferrari ile dolaşmakla bir tuttuğunuza göre, tartışabilecek ortak bir platformumuz (değerimiz) yok bana göre.Selamlar bizden Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eski tekne almak alanın kendi tercihidir, bunu hor görmek, bu (belki de mecburi) tercihi "çer çöp" diye nitelemek hoş değil.Fransızın fabrikasyon plastik teknesine yüzbinlerce yuro verip alıyoruz, sorun yok, ama ikinci elini alınca mı yerli üreticiye zarar veriyoruz?Bu bakış açısı ile tüm ithalatı yasaklamak gerekir! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTürkiye'de dünya çapında ticari gemiler, motoryatlar üretiliyor ama yelkenli üretilmiyor. (Bir tane var onun da fiyatı dünya skalasının en üstünde)Yeni tekne alabilecek bütçesi olmayan ne yapsın? Almasın mı?Vatandaşlıktan gelen bayrak çekme hakkını neden kullanamasın? (Bknz: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )öZgür (mobil)
... herkes Tekne eksperi değil bir sürüde çer çöp gelmiş diyorum.Hor görmekle ne alakası var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap... herkes Tekne eksperi değil bir sürüde çer çöp gelmiş diyorum.Hor görmekle ne alakası var.Bunu demek bize düşmez diyorum.İnsanlar kıt kanaat imkanlarla hayallerini gerçekleştiriyorlar, anlam yüklüyorlar, değer veriyorlar bu "çer çöp" e. O açıdan diyorum.Senin çöpün başkasının hazinesidir.Asıl soru şu;Fransızın yeni teknesini almak ile ikinci elini almak arasındaki fark nedir? Hangisi yerli üretime daha çok zarar verir?öZgür (mobil)
Bence hiçbir farkı yok. İkinci el araba da gelebilir.İlk başlarda yazmıştım, bir sektörü korumak yasakla olmaz.Dünya çapında bir marka için önce vizyon, program, buna göre eğitim ve altyapı sonra teşvik ve destek gerekir.Bizde hiçbiri adam gibi yok ama kapı gibi yasaklar var.Son olarak, niyetim sizi linç ettirmek değil elbet herkes kendi fikrini yazıyor sonuçta ama sizkinkilerin tepki topluyor olması (ki burada bişey diyen olmadı?) benim suçum değil valla! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapöZgür (mobil)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEski tekne almak alanın kendi tercihidir, bunu hor görmek, bu (belki de mecburi) tercihi "çer çöp" diye nitelemek hoş değil.Fransızın fabrikasyon plastik teknesine yüzbinlerce yuro verip alıyoruz, sorun yok, ama ikinci elini alınca mı yerli üreticiye zarar veriyoruz?Bu bakış açısı ile tüm ithalatı yasaklamak gerekir! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTürkiye'de dünya çapında ticari gemiler, motoryatlar üretiliyor ama yelkenli üretilmiyor. (Bir tane var onun da fiyatı dünya skalasının en üstünde)Yeni tekne alabilecek bütçesi olmayan ne yapsın? Almasın mı?Vatandaşlıktan gelen bayrak çekme hakkını neden kullanamasın? (Bknz: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )öZgür (mobil)Özgür herşeyi daha doğrusu beni tersten anlıyorsunAlınıyorum yeminle, ben ikinci el tekne alınmasın demiyorum.Devlet zaten izin vermez nasıl arabada ,makine techizatta 2.el ithalatına kesinlikle izin verilmiyor iseTeknede izin verilmez diyorum. Dalawere etkisi ile Yelkenli üretiminin hiç başlayamadığından bahsediyorum.İnsanlar kendi yöntemlerini bulmuşlar (Dalawere yöntemi) ama herkes Tekne eksperi değil bir sürüde çer çöp gelmiş diyorum.Hor görmekle ne alakası var.Fransız ,Alman kalitesiz teknelere çok paralar ödendiği konusunda hem fikiriz ancak bunların ürünleri en ucuz Türkiyede satılıyor. Farklar %30 lara kadar varıyor.Dünyada çok geri kalmış Ekonomilerin dışında kullanılmış Araba , Makine ve Techizat ithalatına izin verilmez.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEski tekne almak alanın kendi tercihidir, bunu hor görmek, bu (belki de mecburi) tercihi "çer çöp" diye nitelemek hoş değil.Fransızın fabrikasyon plastik teknesine yüzbinlerce yuro verip alıyoruz, sorun yok, ama ikinci elini alınca mı yerli üreticiye zarar veriyoruz?Bu bakış açısı ile tüm ithalatı yasaklamak gerekir! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTürkiye'de dünya çapında ticari gemiler, motoryatlar üretiliyor ama yelkenli üretilmiyor. (Bir tane var onun da fiyatı dünya skalasının en üstünde)Yeni tekne alabilecek bütçesi olmayan ne yapsın? Almasın mı?Vatandaşlıktan gelen bayrak çekme hakkını neden kullanamasın? (Bknz: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )öZgür (mobil)Özgür herşeyi daha doğrusu beni tersten anlıyorsunAlınıyorum yeminle, ben ikinci el tekne alınmasın demiyorum.Devlet zaten izin vermez nasıl arabada ,makine techizatta 2.el ithalatına kesinlikle izin verilmiyor iseTeknede izin verilmez diyorum. Dalawere etkisi ile Yelkenli üretiminin hiç başlayamadığından bahsediyorum.İnsanlar kendi yöntemlerini bulmuşlar (Dalawere yöntemi) ama herkes Tekne eksperi değil bir sürüde çer çöp gelmiş diyorum.Hor görmekle ne alakası var.Fransız ,Alman kalitesiz teknelere çok paralar ödendiği konusunda hem fikiriz ancak bunların ürünleri en ucuz Türkiyede satılıyor. Farklar %30 lara kadar varıyor.Dünyada çok geri kalmış Ekonomilerin dışında kullanılmış Araba , Makine ve Techizat ithalatına izin verilmez.Bu arada, ikinci el teknelere Türk bayrağını çekebilme ile pek bağlantılı olmasa da, makina, techizatlarda ikinci el ithalatına izin vardır(gerekli şartlar sağlanınca). Zamanında Hema Endüstri Holding'de çalışırken, bizzat yerine gidip Almanya ve İngiltere'den ''çıkma'' CNC tezgahları, yine Opel'den çıkma robotic kolları, plazma nitrasyon fırınları ithal ettğimiz de olmuştur. Dahası, Avrupa'dan komple fabrikayı söküp Türkiye'ye getiren sanayiciler var.İkinci el tekne ithali, Delaware konulardaki devam eden polemiğe pek müdahil olmadan düşüncelerimi de söylemek isterim. Delaware de 1000 dolara şirket kurulup, ''elalemin çer çöp''ünü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kıçımıza Amerakan bayrağı çekerek kullanabilmemiz sayesinde birçok kişinin tekne hayali gerçekleşti. Eğer Türkiye'de Delaware kayıtlı teknelerin şu an olduğu gibi 5 yıl değil de, 3 ay barınma izni olsaydı yerli tekne üreticileri daha mı fazla tekne satarlardı? Yerli tekne sanayi daha mı çok gelişirdi? Marinalarda Alman ve Fransız teknelerinin yerine Polimarin, EgeYat, Algomar mı olurdu? Bu durumda yatcılığa, yelkenciliğe düşük fiyatlı charter çıkması tekneyle başlayan kitle yerli üretime mi yönelirdi yoksa denizde olmamayı, hiç tekne almamayı mı tercih ederdi?... Elbette, denize uzak kalmaya, bu işin ultra zengilere ait bir LÜX olduğunu düşünmeye devam ederdi.. Delawere kayıtlı teknelerin ülkemizde 5 yıl kalabilmesi Türkiye'de yatçılığın bir nebze olsun gelişmesine, orta sınıfa inmesine, buradan ekmek yiyen (marinasından, tamircisine) bir ekosistemin oluşmasına yardımcı olmuştur. Bugün en ucuz 60.000 EUR olan 30-35 ft lik yerli üretim bir tekneye bu bütçeyi ayırmayan kesimin benzer boylarda, 10-15 yıllık bir ikinci el tekneyi, Amerikan bayraklı da olsa, YARI FİYATINA satın alıp yatcılığa, yelkenciliğe adım atmasına katkıda bulunmuştur. Açıkçası benim önemsediğim de budur; denizlerde olmak, amatör denizciliğin mümkün olduğu kadar tabana yayılmasıdır benim en çok umursadığım... Selam ve muhabbetle,
Teknecilikteki "Dalavere" sistemi ciddi vergi kaybına neden olmuştur, doğrudur. Milyonluk motoryat sahipleri bu işten en büyük faydayı sağlamış, en büyük vergi zayine yol açmıştır doğrudur. Aynı sistem, yerli üreticilerin birer birer batmasına veya yeterli büyüklüğe ulaşamamalarına da neden olmuştur bu da doğrudur... Ak ve karayı ayırt etmeyen dandik vergilendirme sistemimiz sağolsun; zengin, ortadirek, fakir ayırımı yapmadan herkese eşit muamele etmektedir hatta birçok boyutu ile kurumsal zenginleri ekstradan kayırmaktadır ki bu en doğrusu ve en berbatıdır...