0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. N.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #75 : Ağustos 14, 2014, 13:18:30 »
Ahmet Korsan 1.5 sene önce durduğum aynı noktadan çıkış yapıyorsunuz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de ilk tekne alırken benzer düşüncelerle hareketli salma aramıştım. Söylemem gerekir ki çok kolay bulunmuyorlar...

Alabora olmak öyle pek kolay bir şey değil ayrıca her fin salmalı tekne düzelir diye bir şey de yok. Eğer hareketli salmanın artıları ve eksileri ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz uzuuun uzuuun anlatabilirim.
*

    A. Ç.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #76 : Ağustos 14, 2014, 13:18:36 »
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir.  Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.


*

    A. Y. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #77 : Ağustos 14, 2014, 13:40:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Korsan 1.5 sene önce durduğum aynı noktadan çıkış yapıyorsunuz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de ilk tekne alırken benzer düşüncelerle hareketli salma aramıştım. Söylemem gerekir ki çok kolay bulunmuyorlar...

Alabora olmak öyle pek kolay bir şey değil ayrıca her fin salmalı tekne düzelir diye bir şey de yok. Eğer hareketli salmanın artıları ve eksileri ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz uzuuun uzuuun anlatabilirim.

Bu yüzden sizin Minerva günlüklerini baştan sona okudum. Hareketli salma ile neler yaşadığınıza dikkat ettim. Tekneyi aldıktan ancak 1 yıl sonra karaya aldığınızda salmanın tam açılmadığını farketmeniz bende endişelere sebep oldu.  Böyle bir endişe durumunda dalıp salmanın durumuna bakmak gibi basit bir çözüm olduğunu da bu başlıktan öğrendim. Tecrübeleriniz uzuuun uzuuun okumayı çok isterim. Özellikle 5-6 gibi bir havada yelken seyri yapabildiniz mi merak ediyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir.  Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.

Benim de bilgim bu şekilde idi. Hatta ters çevrilip ne kadar sürede düzeldikleri ölçülerek güvenlik sınıflandırılması yapılıyor diye biliyorum. Fakat madensiz-torpilsiz bir hareketli salmada durum ne olur? Bu konuda bir bilgiye ulaşamadım.

*

    İ. N.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #78 : Ağustos 14, 2014, 14:14:51 »
Hareketli salma olduğunda teknenin sınıfı otomatikman düşüyor. Tekne A sınıfı ise B, B ise C oluyor. Benim teknem C sınıfı. Alabora olursa hiç düzeleceğini zannetmiyorum zaten sabit salmalı C sınıfları da düzelmez. Hacıyatmaz özelliğini geçelim kapılarımız su geçirmez değil... Devrilirse içeri su dolacak ve düzelmesine engel olacaktır.

Fakat devrilmiyorlar...Rüzgar ölçerim yok ama 20 kt rüzgarda çok çıktım sanırım en fazla 25 kt görmüşümdür.  Alabora olma işine bir ara çok kafamı takmıştım. Yüzlerce sayfa forum okudum, youtube videosu izledim. Yakaladığım herkesin yakasına yapışıp devrilir miyim diye sordum ve devrilmeyeceğime ikna oldum.

Salmanın tam açılmama sebebi salmayı tutan çelik halatın kısa oluşu idi. Makaraların bi o tarafına bi bu tarafına geçirerek tam açılmasını sağlayabiliyordum ama her seferinde radanzayı çıkart, tekrar tak zor oluyordu.

Karaya treyler ile çıktığımda salmayı açamadığım için bakım yapamadım. Açamama sebebim salmada bir problem olması değil treylerın üzerine oturması, tekneyi salma açacak kadar kaldıramamamızdı. İkisi farklı hikayeler.

Avantajlarına dezavantajlarına gelelim:

-Herkesi sinir ederek en yer bulunmayacak koyda yer bulabiliyorsunuz. Tek rakibim sandallar.
-Marinada tutmanız şart olmuyor, lokantalara, iskelelere filan çok rahat bağlanabiliyorsunuz. Çok sığa demir atabiliyorsunuz. Bunun dezavantajı da var tabi, 1.80 su kesimi olan arkadaşlarınız sizin teknenizi pasarellla olarak kullanıyor.
-Pirat, laser gibi sporla karışık yelken yapıyorsunuz. Uzun seyirler için konforlu olduğunu söyleyemeyeceğim ama eğlenceli.
-Rüzgar saç tellerinizi dahi havalandırmadığında bir şekilde 0.8 kt, 1.5 kt gitmeyi becerebiliyorsunuz.
-Balık ağları veya bilimum başka zımbırtılara takılacağım diye endişe etmiyorsunuz. Salmayı kaldırıp kurtulabiliyorsunuz.
-Oynak bir tekne sahibi oluyorsunuz. Dümen tutmak zorlaşıyor. Otomatik pilotu keşfetmeden önce yekeyi bağlasam bile yelkeni açmak için tekneyi motorla tekrar rüzgara döndürmeden önce 30 saniye kadar zamanım oluyordu. 5 postada filan yelken basabiliyordum.

İlk etapta aklıma gelenler bunlar.
*

    A. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #79 : Ağustos 14, 2014, 14:45:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
DEĞERLİ KORSANLAR
Planlarını almış olduğum hartley28 de iki salma seçeneği var fin salma ve twin keel denilen çift salma
bunlardan hanmgisi daha uygun ve olumlu salma çaşididir? ve birinin diğerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?
bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız?
saygılar
ismailoruç
Aynı tekneyi benim yakınlarım yaptılar.Şu an bitmek üzere ve çift salmalı yaptılar.Benim gördüğüm kadarıyla tekne planlarında iki tür salma içinde ayrıntılı bilgi vardı.Şu an tekneyi donatıyorlar. Kendileri yelken sporuyla ileri düzeyde ilgileniyorlar ve kendileri için önceden de tekne yapmışlardı.Plana tamamen sadık kaldılar. Tekneyi şu an Büyükçekmece de yapıyorlar ilgi duyarsanız özelden iletişim bilgilerini gönderebilirim. Bende niye ikiz salma sorusunu sormuştum ve bana da sitedeki arkadaşlar gibi bir sürü teknik detay anlatmışlardı.Duyduğum kadarıyla bu tekneden 5000 in üzerinde de amatör yapım gerçekleşmiş.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    O. B.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #80 : Ağustos 14, 2014, 14:52:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknenin yatma miktarının salmanın cinsi ile ilişkisi yoktur. Alabora olunca düzelme kabiliyeti AVS denilen parametre ile ölçülür. Bunun da salmanın hareketli olup olmaması ile ilişkisi yoktur.
*

    A. Y. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #81 : Ağustos 14, 2014, 15:20:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hareketli salma olduğunda teknenin sınıfı otomatikman düşüyor. Tekne A sınıfı ise B, B ise C oluyor. Benim teknem C sınıfı. Alabora olursa hiç düzeleceğini zannetmiyorum zaten sabit salmalı C sınıfları da düzelmez. Hacıyatmaz özelliğini geçelim kapılarımız su geçirmez değil... Devrilirse içeri su dolacak ve düzelmesine engel olacaktır.

Fakat devrilmiyorlar...Rüzgar ölçerim yok ama 20 kt rüzgarda çok çıktım sanırım en fazla 25 kt görmüşümdür.  Alabora olma işine bir ara çok kafamı takmıştım. Yüzlerce sayfa forum okudum, youtube videosu izledim. Yakaladığım herkesin yakasına yapışıp devrilir miyim diye sordum ve devrilmeyeceğime ikna oldum.

Salmanın tam açılmama sebebi salmayı tutan çelik halatın kısa oluşu idi. Makaraların bi o tarafına bi bu tarafına geçirerek tam açılmasını sağlayabiliyordum ama her seferinde radanzayı çıkart, tekrar tak zor oluyordu.

Karaya treyler ile çıktığımda salmayı açamadığım için bakım yapamadım. Açamama sebebim salmada bir problem olması değil treylerın üzerine oturması, tekneyi salma açacak kadar kaldıramamamızdı. İkisi farklı hikayeler.

Avantajlarına dezavantajlarına gelelim:

-Herkesi sinir ederek en yer bulunmayacak koyda yer bulabiliyorsunuz. Tek rakibim sandallar.
-Marinada tutmanız şart olmuyor, lokantalara, iskelelere filan çok rahat bağlanabiliyorsunuz. Çok sığa demir atabiliyorsunuz. Bunun dezavantajı da var tabi, 1.80 su kesimi olan arkadaşlarınız sizin teknenizi pasarellla olarak kullanıyor.
-Pirat, laser gibi sporla karışık yelken yapıyorsunuz. Uzun seyirler için konforlu olduğunu söyleyemeyeceğim ama eğlenceli.
-Rüzgar saç tellerinizi dahi havalandırmadığında bir şekilde 0.8 kt, 1.5 kt gitmeyi becerebiliyorsunuz.
-Balık ağları veya bilimum başka zımbırtılara takılacağım diye endişe etmiyorsunuz. Salmayı kaldırıp kurtulabiliyorsunuz.
-Oynak bir tekne sahibi oluyorsunuz. Dümen tutmak zorlaşıyor. Otomatik pilotu keşfetmeden önce yekeyi bağlasam bile yelkeni açmak için tekneyi motorla tekrar rüzgara döndürmeden önce 30 saniye kadar zamanım oluyordu. 5 postada filan yelken basabiliyordum.

İlk etapta aklıma gelenler bunlar.

Teşekkürler İlke korsaniçe. Hareketli salmayla ilgili aklımdaki tüm soruların cevabını vermişsiniz. Şimdi biraz otomatik pilot araştırması yapmam gerekiyor.


*

    İ. N.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #82 : Ağustos 14, 2014, 15:27:17 »
Ha bir de hafif tekneler olduğu için yüklerken bir Ayşe Teyze titizliğinde olmasa bile yedek çıpayı, aküleri filan öyle burası uyar oraya koyayım yapamıyorsunuz.
*

    Ç. G.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #83 : Ağustos 14, 2014, 17:27:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir.  Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.

Ahmet bey, bu verdiğiniz bilgiyi genel olarak her yelkenli gezi yatı için geçerlidir şeklinde anlayabilir miyim ? Verdiğiniz değerde teknenin boyuna paralel olarak havuzluğun sancak / iskele kenarı denize giriyor gibi düşünmekteyim....
Kısıtlı bilgimle yazarak düşünüyorum, cevaplarsanız memnun olurum :
- Bir ay önce neredeyse sıfır hava ile başladığımız bir yarışta rüzgar sonra başlamış ve biz dönüş yolunda Kınalıada'nın batısında sağnaklarda çok kısa da olsa 35 knot'a ulaşan, normal değeri 20-25 knot olan rüzgarda seyretmiştik... Tek dikkat etmem gereken broş yememekti ( ben ana yelkenden sorumluyum ekipte ), dalga da olmadığı için rahat bir seyirdi ve 30 derece civarında sancağa yatarak seyretmiştik...
- Diyelim ki böyle sert bir havada broşu yedik, dalga da var, yelkenler de suya girdi, yelkenli gene kendi kendine düzelir mi yoksa iş işten geçmiş midir ?
- Düzelmezse yapılacak bir uygulama var mıdır ?

Teşekkür ederim..
*

    U. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #84 : Ağustos 14, 2014, 17:53:30 »
teknenin devrilmesi için hem yan yatması hem de tam alttan gelecek şekilde ciddi dalgalar yemesi gerekir.
bu olduktan sonra da yapacağınız hiçbir şey yok, teknenin düzelmesini bekleyeceksiniz.
*

    U. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #85 : Ağustos 14, 2014, 17:59:38 »
bazı ilgili konu başlıkları

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. G.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #86 : Ağustos 14, 2014, 18:04:11 »
Teşekkür ederim, ilk fırsatta tek tek okuyacağım... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #87 : Ağustos 14, 2014, 20:05:12 »



Okudukça ikiz salma bana daha tercih edilesi geliyor.

İki nedenle

1- Sığlıklara daha fazla yaklaşabilme..

2- Daha dengeli yelken seyri...

Yanılıyor muyum?

*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #88 : Temmuz 18, 2015, 22:50:32 »


Konuyu bir yıl sonra yeniden baştan aşağı okumama neden olan şey, Hakan Öge'nin şu satırları oldu.

"İkiz salmalar ise gövdenin iki yanından aynı ölçülerde, kanat gibi çıkan salmalardır. Bu salmalar tekneyi karaya oturtmanın en güvenli yöntemidir diyebilirim. Bunların üzerinde tekne sağa sola yatmadan oldukça dengeli biçimde duracaktır. Bu salmaların en büyük dezavantajları yelken yaparken gösterdikleri kötü performans ve teknenin fazla yalpa yapması denebilir."

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendisi dünya turu yapmış bir amatör denizcidir.
Yalpa konusu bu topikte, üstteki hiçbir yazıda yer almıyordu.  Yelken seyrinde "Kötü performans" konusunda da tartışma sürüyor. Yaygın kabul (okuduklarımdan edindiğim bilgi) yarışlar hariç, pek de farkları olmadığı yönünde...

İkiz salmalı teknesi olan bir korsanımızın bizim sulardaki deneyimlerine gerçekten ihtiyaç var...

 


*

    A. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #89 : Temmuz 19, 2015, 00:59:24 »
İkiz salmanın asıl işlevi, gel-git olayının yoğun yaşandığı sularda tekneyi sağlam ve dengeli bir şekilde karaya oturtmaktır.

Alargada veya şamandrada olan normal bir salmalı teknenin, sular çekildiğinde dik kalabilmesi için yanlarından kazıklarla desteklenmesi gerekir. Hem de günde iki kez...

İskeleye bağlı ise, gene günde iki kez, palamar halatlarının boşaltılıp sonra da gerilmesi gerekir.

İkiz salmalı tekne ise, alargada kendiliğinden dibe oturur ve daha sonra da kendiliğinden yüzebilir...

Bizim sularımızda ise, tek yararı, daha az su çekimi olduğundan daha sığ sulara girebilme özelliğinden başka bir şey değildir...