Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: İsmail Oruç - Ekim 17, 2011, 12:23:45
-
DEĞERLİ KORSANLAR
Planlarını almış olduğum hartley28 de iki salma seçeneği var fin salma ve twin keel denilen çift salma
bunlardan hanmgisi daha uygun ve olumlu salma çaşididir? ve birinin diğerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?
bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız?
saygılar
ismailoruç
-
(http://imageshack.us/photo/my-images/718/201104081131456141.png/)
(http://imageshack.us/photo/my-images/718/201104081131456141.png/)
-
Çift salma daha çok gelgitin olduğu ve teknelerin kendi ayakları üzerinde kalabilecekleri denizlerde kullanılıyor. Fin salmaya göre yelkende fazla bir değişiklik yapmadığı belirtiliyor. Bu nedenle bizde gel git olmadığına göre fin salmanın tercih edilmesinde yarar var.
-
twin keel de teknenin performansı nasıl etkilenir?
gördüğüm kadarıyla twin keel de salma boyu fin salmaya göre hada az . bu teknenin dengesini olumsuz etkilermi?
-
Twin keel'in sürate de olumsuz etkisini hesaplarsak fin daha mantıklı.
-
sürat dışında başka dezavantajı varmıdır?
bide hangi tip salmada teknenin yalpalanması daha az olacaktır?
-
Çift salma daha çok gelgitin olduğu ve teknelerin kendi ayakları üzerinde kalabilecekleri denizlerde kullanılıyor. Fin salmaya göre yelkende fazla bir değişiklik yapmadığı belirtiliyor. Bu nedenle bizde gel git olmadığına göre fin salmanın tercih edilmesinde yarar var.
gelgitteki ayaklarının üzerinde durma dışında başka özelliği varmıdır?
-
Twin keel'in sürate de olumsuz etkisini hesaplarsak fin daha mantıklı.
Buna karşın twin keel daha sığ sulara giriyor değil mi? İsmail korsan da Uçmakdere(Bir türlü gidemedim oraya) de yelken yapacak. Liman sığsa twin keeli yeğlemek uygun olur mu dersin Hakan.
-
beklerim zafer korsanım
-
Ne kadar uzunluk farkediyor ki acaba ikisinin arasında?
(teknesinin draftı 2.20 olan korsan :) )
-
Ne kadar uzunluk farkediyor ki acaba ikisinin arasında?
(teknesinin draftı 2.20 olan korsan :) )
Maşallah! :)
beklerim zafer korsanım
Kısmetse geleceğim İsmail korsan.
-
hakan korsanım
plandan ölçtüğüm kadarıyla
fin salma teknenin enalt noktasından 120 cm
twin keel gene teknenin en alt noktasından 47 cm
-
hakan korsanım
tam draftları buldum
fin salmada 1,680
twin salmada 99cm
70 cm fark var yani
-
Ben her halukarda twin salmayı tercih ederdim, sığlıklara girmek daha kolay, su alma durumunda suyu kesemediğiniz ve karaya oturtma operasyonunu tercih ettiğinide tekne hala düz durmaya devam edecek, karada kışlamak gerekirse teknenin stabilitesinden daha az endişe duymak gerekecek üstüne üstlük tek kişi kolayca karalamayı bir vinç ile yapabilecek, birkaç yıl evvel egede 1.5 m den daha sığ ve çok güzel koylar olduğunu duymuştum ama sizler daha iyi bilirsiniz bunun doğruluğunu. bunun üzerine fin keel ile twin keel arasındaki hız farkı kaç mildir?
-
eğer negatif fark sadece hız ise (ki bundan başka bişi söylenmedi şu ana kadar) hız sıkıntısı olmayanlar için çok avantajlı demekki.
hız farkını bilmiyorum bahadır korsan. Hız farkı dejavantajını hakan korsan söylemişti. eminim bizi bu konuda aydınlatacaktır.
-
Bence çift salma :)
Yalpasıda az olur :)
Yenge bindimi rahat eder :)
-
bak bu çok önemli bir avantaj Murat
yoksa yeni yenge almak salmadan hatta tekneden de pahalı :D
salınımlar daha mı az olacak demek bu
-
Fin Salma ile Twin keel arasında fin lehine bir hız avantajı olduğunu hiç bir yerde okumadım, duymadım.
Twin Keel tekne stabilitesini ve rota tutuşunu arttırır.
Sığ sulara girmenizi sağlar.
Kışlamada, karaya almada büyük kolaylık getirir.
Teknenin taşınmasında avantajlıdır.
-
cem korsanım
bu dediklerinizden eğer iki seçenekli plan varsa twin salmayı tercih etmekte hiçbir olumsuzluk olmayacağı gibi bazı avantajları da var anlılyorum.
doğrumudur?
anlamasıkıtkorsan
-
cem korsanım
bu dediklerinizden eğer iki seçenekli plan varsa twin salmayı tercih etmekte hiçbir olumsuzluk olmayacağı gibi bazı avantajları da var anlılyorum.
doğrumudur?
anlamasıkıtkorsan
Doğrudur İsmail Bey.
Hele seçtiğiniz boyda bir tekne için daha da geçerli söylediklerim.
-
Cem korsanım çok teşekkürler paylaşımınız için.
artık yengeyi yenileme masrafındanda kurtulduk salma sayesinde :D
Murat istersen sende salmayı değiştir ne dersin?
-
artık yengeyi yenileme masrafındanda kurtulduk salma sayesinde :D
Murat istersen sende salmayı değiştir ne dersin?
Yenge duymasın ;D :D !*. $$#.:
-
:D
işte o zaman salma fin de olsa twin de olsa kurtuluş yok.
hemen hareketli salmaya geçmek lazım :D
-
:D
işte o zaman salma fin de olsa twin de olsa kurtuluş yok.
hemen hareketli salmaya geçmek lazım :D
o zaman salsan da oluuur salmasan da İsmail Korsanım :)
-
Teknenin batacağı varsa heryerde batar :) Ayrıca avantaj olarak Orsaya girme açısı da var. Fin daha iyi orsalayabiliyormuş. Ben şöyle düşünüyorum. Niçin gelgit olmayan yerde yaşayanlar fin salmayı tercih ediyor ve sayıca fin salma daha çok hem tercih edilen? Bir sebebi olmalı. 8)
-
Hakan Korsan ,sana katılıyorum.
Bence de daha çok tercih edilememesin bir nedeni olmalı.
-
Hakan korsanım bilmediğim için sordum zaten.
bilsem teknik özellikleriyle limitlerini yazar bu budur derdim.
fin salma neden revaçta?
sadece hız ve orsalama yeteneğimi?
yoksa başka teknik nedenler varmı?
-
Hakan Korsan ,sana katılıyorum.
Bence de daha çok tercih edilememesin bir nedeni olmalı.
Ticari dayatmalar ve üretim tercihleri de olabilir
-
Hakan Korsan ,sana katılıyorum.
Bence de daha çok tercih edilememesin bir nedeni olmalı.
neden?
-
Teknenin batacağı varsa heryerde batar :) Ayrıca avantaj olarak Orsaya girme açısı da var. Fin daha iyi orsalayabiliyormuş. Ben şöyle düşünüyorum. Niçin gelgit olmayan yerde yaşayanlar fin salmayı tercih ediyor ve sayıca fin salma daha çok hem tercih edilen? Bir sebebi olmalı. 8)
Masrafı az: İki salma yerine bir salma parası ödüyorsun. (İki salma saplamaları yerine bir salma saplamalarına para ödemek de cabası). İki salma yerine bir salmaya zehirli vuruyorsun(boyadan tasarruf).
Uygulaması kolay: Fin salmayı teknenin omurgasına doğrudan bağlıyorsun. İkiz salmayı karinaya açılı bağlıyorsun. Hem bağlamak hem de açıyı tutturmak sorun.
Soru :Nasıl mantık ama? 9kly3
Cevap :Mantıkını yiyim >:(
e şıkkı : Hatittir. ;D
-
Adamlar kendi sularına bir çözüm üretip normalden şaşıp twin yapmışlarç Bizim burada böyle birşeye ihtiyacımız var mı? Bence benim ihtiyaçlarımda suların çekilip teknemi devirdiği bir ortam olmadığından buna ihtiyaç duymuyorum. Sağdan direksiyonlu arabaya ihtiyaç duyyor musun, neden eskimo kıyafetiyle gezmiyorsun gibi bişi bu bence. :)
-
Sağdan direksiyonlu arabaya ihtiyaç duyyor musun, neden eskimo kıyafetiyle gezmiyorsun gibi bişi bu bence.
bunu anlamadım.
-
ismail korsan, iki salma arasında sürtünme farkı büyük.bununda hıza etkisi büyük,bunlara ek olarak en önemli faktör twin salmalar manevra kabiliyetini önemli ölcüde etkiler avara ve aborda sırasında birazda havaestimi manevra imkansızlaşır aklınızda bulunsun kolaygelsin. 9kly3
-
Erol Korsan bana kalırsa çok haklı. Hız isteyen, yarışacak kişi klasik tekne almaz, twin keel kullanmaz. Lakin amacı kışlamalarda rahatlıksa, teknenin su alması durumunda kendini, mürettebatı ve ekipmanı daha güvenli bir şekilde karaya oturtması ve çıkarması için daha elverişli gibime geliyor. harcayacağınız zehirli ne kadar fazla olabilir? fin salmada ne kadar daha hızlı gidersiniz? fin salma kaç derece daha fazla orsaya yatkın? seyir tercihleri, mürettebat konforu ve emniyeti ne kadar tercih meselesi? Bana kalırsa 1 mil daha hızlı gitmektense koca çıstak çıstak guletlerin giremediği koylarda oturup buz gibi bir bira içmek fevkalade cezbedici geliyor ?^#Fl
birasıgelmişvebirbiraaçmışkorsan
-
ibrahim korsanım paylaşımınız için teşekkür ederim
-
ismail korsan, iki salma arasında sürtünme farkı büyük.bununda hıza etkisi büyük,bunlara ek olarak en önemli faktör twin salmalar manevra kabiliyetini önemli ölcüde etkiler avara ve aborda sırasında birazda havaestimi manevra imkansızlaşır aklınızda bulunsun kolaygelsin. 9kly3
Daha önce twin keel bir tekne kullandınız mı?
Yazdıklarınız bana "şehir efsanelerini" çağrıştırdı. Tıpkı düz tabanlı teknelere göl tekneleri dedikleri gibi.
Kusura bakmayın tercüme edecek kadar hevesim yok. Zaten birileri de "güzel güzel tercüme edip buraya koymak olmaz" diyordu. İlgilenen okur gerekirse tercümesini de koyar.
http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html (http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html)
-
http://andycunninghammarine.co.uk/documents/ObservationsandthoughtsonTwinKeels.pdf (http://andycunninghammarine.co.uk/documents/ObservationsandthoughtsonTwinKeels.pdf)
http://www.boatdesign.net/forums/boat-design/twin-keel-research-5315.html (http://www.boatdesign.net/forums/boat-design/twin-keel-research-5315.html)
Herhalde yeter ;D
-
üstadım linklerini verdiğiniz teknik bilgi için çok teşekkürler. birini bulup tercüme ettirmeye çalışacağım.umarım bulurum. olmadı google :-[
-
Bence Tandem salma yada bir bak İsmail abi !*.
Amerikayı yeniden keşfe çıkmışken belki başka kıtalarda bulursun
-
http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html
Bu makaleye bakılırsa tüm yarış ve gezi tekneleri ve üreticileri yanlış yolda bi makaleyi yazan abi biliyor işi.
İsmail korsanım, yukarıda anlatmaya çalıştığım; Adamlar kendi suları için uyarlamışlar bunu, eskimolar soğuk olduğu için o kıyafeti giyiyor, diğerleri trafikleri soldan aktığından sağdan direksiyon kullanıyor ve gelgitler olduğundan twin keela ihtiyaç duyuyorlar. Yukarıda da dediğim gibi twin keel en doğrusuysa gelgitler olan yerler dışındakiler büyük hata yapıyor.
Ama dere ağzı gibi bir yerde teknesini bağlamak isteyenler veya yukarıda tartışıldığı gibi sığa girmek meraksa tabi ki.
Twin ya da fin ne olursa teknenizin içinize sinip size huzur vermesi dilekleri ile.
-
irfan tandem salma hakkında biraz yardımcı olurmusun. hiç duymadım. cahilliğime ver ne olur.
amerikayı yeniden keşfetmek lafını amerikalılar insanlar başka bişi düşünmesinler onlar ne derse ona uysunlar diye uydurmuş.biz keşif yapmıyoruz ki tekrarı olmasın. bir şeyi kafamızdan üretirsek veya üretilmiş bir bilgiyi daha ileri bir safhaya getirirsek buluş yapmış olmazmıyız :)
-
İsmail abi macera arayıp durma gözünü seveyim. Şu planlara sadık kal. Türkiye'de kaç tana Twin salmalı tekne var acaba. Bir düşünmek gerek sebepleri ile birlikte.
Sığ suya girmek çok istiyorsan zaten senin yaptığın bir tekne daha yokmu?
Bence düşünmen gereken uzun yolculukları hangi salma ile daha iyi yapabilirim olmalı. Şahsen ben Fin salmadan şikayet eden duymadım.
Tandeme gelince
http://www.sureyelken.com/etiket/fin-salma/
-
tandem salma linki için çok teşekkürler bak 50 yaşımda bişi daha öğrendim.
plana sadık kalmaya gelince planda ikiz salma seçeneği var zaten plan dışına çıkmıyacam ikiz yapsamda
ok?
-
Ayrıca dünyada çok tutulan başka özelliklerde var başka teknelerde var. Gel gör bizim denizlerimizde iş yapmıyorlar. Her nekadar ucuza mal ediliyor olabilseler dahi. Bilmem anlatabildimmi !*.
-
Anlar gibiyim irfan . ilgin için sağol.
sen gene benim devekuşunda yaptığım gibi bir çılgınlık yapacağımdan endişeleniyosun.
tüm uyarıların tamamının iyi niyetli olduğunu biliyorum.Ancak ; şu anda bu başlığa ikiz salmanın lehinde 3 adet teknik yazı geldi ve ben şahsen bişiler öğrendim. adamlar ikiz salmanın kıyıya çıkmak dışında avantajını anlatmaya çalışmışlar. doğrudur, reklam dır bilemem.
mutlaka fin salmanın ikiz salmaya üstünlüklerini izah eden makalelerde vardır. bu tür makaleleri bilen arkadaşlarımın paylaşacaklarını umuyorum.
sen merak etme çılgınlık yapmıyacam :)
-
Abi internette bi sürü makale var. Sadece 3 ü eklendi buraya. Şimdi ben 2 tane link koysam galip mi gelecek twin salma? Biri 10 omurga salma linki koysa o mu iyi olacak? Hadi biri gitti 15 adet salma gereksizdir makalesi koydu. Sil baştan.
Kaç makale yazıldı değil ihtiyaç olana göre davranmak önemli.
http://www.cruisersforum.com/forums/f47/twin-keel-v-fin-keel-pros-n-cons-23578.html
-
hakan kardeşim en azından birşeyler öğrenmiş olacağım.
benim bu konularda öyle derin bilgilerim yok.
paylaşılan her bilgi benim için bir hazine
tabi ki sadece yabancılarda beyin yok dimi.
sence bizde hiç kullanılmıyor diye en azından bilgilenme faydası için değişik fikirleri okumaya gerek yokmu?
tabiki yapmış ve uygulamışsa 10 değil 110 omurgalı tekneyi de savunabilir. yeter ki fizik kurallarına göre izahı yapılmış olsun.
anlayamadığım neden ikiz salma ve fin arasında kıyas yapılmasına karşısınız. yoksa benmi yanlış anlıyorum.
-
Ben çocukluğumdan beri fin salma ile twin kıyasına karşıyım. Biz aileden böyle gördük :D
Şaka bir yana kesinlikle yanlış anlamışsın abi. Neden karşı olayım, soru sorulmuş cevap ve fikir yazmım sadece. Neyse bu topicten affımı isteyeyim ben.
İyi geceler...
-
Hakan kardeşim yanlış anladığım için özür diler; tüm paylaştığın fikirler içinde şahsım adına çok teşekkür ederim.
-
Haaaa bak şimdi olmadıııı.
Ben sandalcıyım, Annamam öyle fin'den twin'den. Ancak Karşı çıkan yok ki... Paylaşanlar, ayrıntısıyla izah edenler, sizin için link'ler bulanlar..! karşı olanlar değil, Aksine yanınız da olupta yanlışlık yapılmaması yönün de yardımcı olanlar.
Eh ben sandalcıysam ne işim var bura da..! O zaman hadi eyvallah.
-
Sığ sulara girmek istiyormusun (70 cm daha sığ)
Karadamı kışlayacaksın
Yılda kaç kere karaya alıcaksın
Bağlıyacağın yerde gel git varmı
Tekneni nekadar sık taşıyacaksın
Twen salmalı tekne kullanan kimseyle konuştunmu
Twen salmalı tekne kullandınmı
Satıcağın zaman sana artımı kazandıracak eksimi
Daha ekleyeyimmi İsmail abi
Beni doğru anlamışsın İsmail abi ben karşıyım :-*
-
twin salmalı teknesi olan bilmiyom abim
bulsam kesinlikle konuşurum.
tabi ekle abim benkalınkafalıyım biliyosun :D
seni doğru anlamışsam mesele yok .
yanlışta anlasaydım mesele olmayacaktı ki.
sence olurmuydu?
-
Abdullah abi
kimsenin bana karşı olduğunu sanmıyorum ki
sadece hakana iki şekli karşılaştırmaya neden karşısın dedim.
belki de anlatım hatası yaptım.
bu saatte biraz kayıyo elim tuşlardan abim.
herkesin iyi niyetinden eminim .
anlatımımdan doğan yanlışlar için de tüm arkadaşlardan :(özür
-
İsmail korsanım, bugüne kadar bütün okuduklarımdan, dinlediklerimden, yaşadıklarımdan sonra şu kanıya vardım;
Denizde tek ve kesin bir doğru olmaz. Her iki salma türünün de bir diğerine karşı avantajı-dezavantajı olduğu aşikâr.
Bu durumda karar verebilmek için ya elin değmişken iki tekne yapacaksın (biri fin, diğeri twin salmalı) ;D, ya bir tekne yapıp iki tür salmayı da ona takacaksın :P, ya da yazı-tura atacaksın. Yani, kararı yine sen vereceksin.
Linkleri oku, bilgileri al ama, İrfan'ın mesajı sana yol göstersin. İhtiyaçlarını, önceliklerini belirle, cevapları sana doğru seçimi yaptıracaktır.
-
Değişik bir görüş:
http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html
Twin keel teknelerin hızları fin salmaya göre daha fazla imiş. Teknenin rotasını koruması da daha iyi imiş. Orsa performansının daha kötü olmasına gağmen özellikle çalkantılı denizde twin keel daha iyi sonuç veriyormuş.
-
Şu ana kadar benim anladıklarımı özetlersem(bazı şeyleri yanlış veya eksik anlama hali müstesna)
Avantajlar olarak
1-fin salma;orsada avantajlı orsadaki hızıda twine göre yüksek
2-Twin salma; daha sığ(70cm) sulara girebilmek,karada kışlama kolaylığı
tam olarak anlıyamadığım
1-dümen dinleme ve manevra sıkıntısı; Twin salma bir görüşe göre fin salmaya göre avantajlı diğer bir görüşe görede esen havalarda dezavantajlı
2-diğer seyirlerde ör:apazda hızfarkını anlamadım.
3-yan yatma halinde ki olumlu veya olumsuzluğu tam anlamadım
Kafama takılan
1-twin salmanın tercih edilmemesi sadece orsa dezavantajı olabilirmi?(yelkende orsa seyrinin çok zevkli olduğu söyleniyor) bir teknenin orsacılığı çok önemli bir özellikse ;sadece bu özellikten dolayı fin salma tercih edilirmi? tabi ki neden olmasın
2-twin salmanın ana tercih nedeni olan gelgitlerdeki ve sığ sulardaki avantajı na benzer ne tür bir avantajla fin salma yapılıyor.
3-bilebildiğim kadarıyla eskiden omurga salmalar varmış sadece(yanlış biliyorsam lütfen düzeltin) daha sonra diğer salma tiplerine geçilmiş. bu konudaki geçiş nedeni ne idi?
twin salma kullanan bir arkadaşımız yokmu bizimle pratikteki sorunlarını ve varsa rahatlığını paylaşacak.
saygılar
anlamasıkıtkorsan
-
Orsa seyri yelkenin keyfini çıkarmak ve yarış için önemlidir. Gezi yelkenciliği açısından ise çok dikkate alınmaz. Gezi teknelerinin hemen hiç birinin reisi yelken keyfi yapmak dışında orsa seyrini pek yapmaz, olsa olsa seyir sırasında motor yelken seyreder. Özellikle aile ile birlikte yapılan bir gezi seyrinde orsa seyrinden kaçınılır, gerekirse motor yelken gidilir.
Omurga salma özellikle ahşap teknelerde kullanıldı. Fin salmaya ise fiber teknelerin inşası ile geçildi. Omurga salmanın da orsa kabiliyeti düşüktür ama seyirde düz gitmeye yardımcıdır. Fin salmanın ise dümen kontrolu çok daha yüksektir ve omurga salmaya göre daha hızlıdır. Omurga salma biraz daha az derindir ve sığ sulara daha kolay girer. Otursa bile sorun olmaz.
-
Hatırlatma http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php/topic,11203.msg157299.html#msg157299
-
kafama takılanlardan 3ncü madde bitti .
hatırlatma için teşekkürler cem korsan
-
Olsa, güzel olur gibime geliyor da, bir de bunun inşası var...
Çift salmanın işçiliği fazla...
Kontrüksiyonu daha sağlam olamalıı, paralelliği hatasız olmalı ,
fin salmaya göre açılı montaj izolasyon sorunu çıkartırmı acaba?. Nihayetinden bir değil ike tane ile uğraşılacak.
-
İsmail korsan hakuna matata ...fin yap ikiz keel ;D yap ne yaparsan yap ..galiba bu gidisle mevcut sayımızda düşme olacak...
-
Benim bu tip salma hakkında tek bilgim daha önce Sığacık'ta bir arkadaşımın teknesinden gördüklerim. Sığacık marinada olan varsa oradaki Ayala isimli tekneyi inceleyebilirler.
Tekne karada dururken hiç bir destek vb. ihtiyaç duymuyor, tekneyi karaya alırken teknenin altına birkaç tane kalın kalas koyup üzerine tekneyi otutrunca tekne gayet sağlam bir şekilde kendi kendine durabiliyor, boya yaparken falan büyük avantaj.
Yine o tekne ile Sığacık körfezinde seyir yaptığımız zamanlar Sığacık'ın karşısında çok güzel kumsalı olan bir koy vardı, kıyıya yanaşalım biraz denize girelim deyip o koya gittiğimizde demir atmakla falan uğraşmayıp ağır yolla kumsala yavaş yavaş girip tekneyi kuma oturtunca tekne gayet sağlam duruyordu. Sonra motoru tornistan verince de bir şekilde koydan çıkabilmiştik. Koskoca 18.5 metrelik tekne ile o sığ yere rahatça girip teknenin başüstünden kumsala atlayabilecek kadar yaklaşabilmek normal salmalı tekne ile olacak iş değil.
Sığ yerlere girebilmenin bir avantajı da kalabalık demir yerlerinde diğer teknelerin giremediği yerlere girebilip rahat rahat demirleyebilmek, sırf bu avantajı bile yeter bence.
Eğer iki salma seçeneği arasında seçim yapacak kişi ben olsaydım ve maliyet vb. gibi faktörler sorun değilse çift salmayı tercih ederdim.
-
turhan korsanım
niye mevcut sayıda düşme olsun;fin de ollsa Twin de olsa bir tekne daha gelecek yani+1
-
ayala nın sahibi bu forumda mı acaba?(belkide gezgin korsandır benim haberim yoktur)
keşke teknesini tanıtsada bilgilensek
-
Şimdi engin ve bilge kişilik lafları edeceğim (lütfen Agah Hün iç sesiyle okuyunuz):
1- İki gövde tek gövdeden iyidir (katamaran rulez!).
2- Trimaran, katamarandan iyidir.
3- Kuatramaran, trimarandan ... (lan dur, onlar yan yana iki katamaranmış).
4- Pentamaran ... (anam o da bir trimaranla... (ya tamam iğrençliğin de bir sınırı var)).
5- Çift salma tek salmadan iyidir (öyle kiil, Finlandiyalı falan takılmayın; salma, iki salma... gayet kolay anlaşılmıyor mu?)
6- Aslında işin özü şu: nasıl çift tuvaletli tekne tek tuvaletliden iyiyse bu da öyle! 8)
-
ayala nın sahibi bu forumda mı acaba?(belkide gezgin korsandır benim haberim yoktur)
keşke teknesini tanıtsada bilgilensek
Ayala'nın sahibi Sığacık'ta evi olan bir yabancı, bu forumda değildir. Ama teknesi hala Sığacık marinadaysa oralardan birileri uğrayabilir.
-
teşekkürler Timuçin
belki gezginkorsanlardan sıgacıkta olan vardır ve boş bir zamanında ayalayı ziyaret eder .
-
Evim Sığacıkta Ayalayı görmedim ama biraz önce tekneden hatırı sayılır
balıkla eve geri döndüm.
Yakında olan dostlar çat kapı gelebilirler.
Yakaladığım çeşit çeşit balığın (ki 135 cm lik bir adet anqua anqua da dahil)
hepsinde de iki tarafında yüzgeç vardı.
Doğayı izleyin uçakların, helikopterlerin tasarımında da doğadan yararlanılıyor.
Ki son dönemlerde modern tasarım sistemlerini kullanan tasarımcılarda
doğadan kopye çekmeye başladılar.
Bu bir anlamda klasik sistemle yenilikçi sistemin harmanlanması gibi de algılanabilir.
Ömer Kırcalın teknesi Evrenselin tasarımcısı Roberto da çift salmalı bir tekne
tasarladı diye biliyorum yanlışsam düzelt lütfen Ömer.
Sadece çift salmada salma ağırlığı düşey doğrultu dışında
yanal kuvvet te uygulayacağı için karina, posta tasarımı ve simetrisi
mükemmel olmalı ki yelken seyirinde fayda yerine zarar vermesin.
Son bir şey daha çift salma dizaynında mümkünse dümen palaları da çift olursa
tadından yenmez gibi geliyor.
-
Doğrudur Can abi; http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php/topic,10195.0.html
Bu arada afiyet, bal, şeker olsun :'( :'( :'( :D
-
Şimdi engin ve bilge kişilik lafları edeceğim:
1- İki gövde tek gövdeden iyidir (katamaran rulez!).
2- Trimaran, katamarandan iyidir.
3- Kuatramaran, trimarandan ... (lan dur, onlar yan yana iki katamaranmış).
4- Pentamaran ... (anam o da bir trimaranla... (ya tamam iğrençliğin de bir sınırı var)).
Devekuşu kabere'de bile bu kaaa güzel sınıflandırılamazdı herhalde.
Kuatramaran için trimaran'ları birbirine nasıl bağlıyorlar acaba..!
Cırtbant, fermuar, el incesi falan kullanıyorlar herhal de.
Eğer bu forum da bunun da resmini falan yayınlayan olursa var yaaa..! İsmimi değiştirir! "Ge-Ko"-larım te O kaaa.
-
Ülkemizde genelde "teknenin salması nasıl?" şeklinde bir soru sorsanız, "kurşun salma", "torpil salma" vd cevaplar alınır.
Ya da "sabit salma", "hareketli salma" gibi..
Benim merak ettiğim şu. Ülkemizde üretilmeyen ama atlantik kıyısı bölgelerden az sayıda da olsa gelen teknelerde rastlanan ikiz salma (twin keel) ile tekli salma arasında yelken performansı açısından bir fark var mıdır?
Atlantik kıyısında med-cezir olayı nedeniyle teknelerin yere oturması ve devrilmemesi için geliştirilen bu çözümün yelken ve tabii motor seyrine bir etkisinin olup olmadığı...
Bununla ilgili bir araştırma, deneme var mıdır?
Ya da konu ile ilgili bilgisi, deneyimi olan korsan var mıdır?
Cevabı nasıl bulabiliriz?
Teşekkürlerimle
-
http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=11270.0 (http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=11270.0)
-
Evel zaman içinde salma ve safra birlikte düşünülür idi....
Yelken açan bir teknenin salmayada safrayada ihtiyacı vardır....
Günümüzde bunları ayrı,ayrı ele alınmaktadır...
Çift salma( içi safra olarak doldurulmuş) med cezir dışında işe yaramaz ve aşırı yüzey nedeniyle
ciddi hız kayıplarına yol açar.
Bir zamanlar Kurt Rankie diye bir tasarımcı aksini savunur idi ama gerisi gelmedi...
-
Çok çok teşekkürler... Konu meğer daha önce konuşulmuş...
Bilgi ve fikir edinmemi sağladı.. Sağolun...
-
Bütün yazılanları okudum ama benim kafama takılan soru cevap bulmamış. İlk defa kamaralı bir tekne almayı planlıyorum ve hareketli salmalı olması ana kriterlerimden birisi. Biraz da lazerci olduğum için teknenin performansını sonuna kadar kullanmak isterim. Broş yeme tehlikesi yaşayabilirim. Acaba hareketli salmalı tekneler broş yediğinde veya alabora olduğunda fin salmalılar gibi düzelirler mi?
-
Ahmet Korsan 1.5 sene önce durduğum aynı noktadan çıkış yapıyorsunuz! :)
Ben de ilk tekne alırken benzer düşüncelerle hareketli salma aramıştım. Söylemem gerekir ki çok kolay bulunmuyorlar...
Alabora olmak öyle pek kolay bir şey değil ayrıca her fin salmalı tekne düzelir diye bir şey de yok. Eğer hareketli salmanın artıları ve eksileri ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz uzuuun uzuuun anlatabilirim.
-
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir. Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.
-
Ahmet Korsan 1.5 sene önce durduğum aynı noktadan çıkış yapıyorsunuz! :)
Ben de ilk tekne alırken benzer düşüncelerle hareketli salma aramıştım. Söylemem gerekir ki çok kolay bulunmuyorlar...
Alabora olmak öyle pek kolay bir şey değil ayrıca her fin salmalı tekne düzelir diye bir şey de yok. Eğer hareketli salmanın artıları ve eksileri ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz uzuuun uzuuun anlatabilirim.
Bu yüzden sizin Minerva günlüklerini baştan sona okudum. Hareketli salma ile neler yaşadığınıza dikkat ettim. Tekneyi aldıktan ancak 1 yıl sonra karaya aldığınızda salmanın tam açılmadığını farketmeniz bende endişelere sebep oldu. Böyle bir endişe durumunda dalıp salmanın durumuna bakmak gibi basit bir çözüm olduğunu da bu başlıktan öğrendim. Tecrübeleriniz uzuuun uzuuun okumayı çok isterim. Özellikle 5-6 gibi bir havada yelken seyri yapabildiniz mi merak ediyorum.
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir. Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.
Benim de bilgim bu şekilde idi. Hatta ters çevrilip ne kadar sürede düzeldikleri ölçülerek güvenlik sınıflandırılması yapılıyor diye biliyorum. Fakat madensiz-torpilsiz bir hareketli salmada durum ne olur? Bu konuda bir bilgiye ulaşamadım.
-
Hareketli salma olduğunda teknenin sınıfı otomatikman düşüyor. Tekne A sınıfı ise B, B ise C oluyor. Benim teknem C sınıfı. Alabora olursa hiç düzeleceğini zannetmiyorum zaten sabit salmalı C sınıfları da düzelmez. Hacıyatmaz özelliğini geçelim kapılarımız su geçirmez değil... Devrilirse içeri su dolacak ve düzelmesine engel olacaktır.
Fakat devrilmiyorlar...Rüzgar ölçerim yok ama 20 kt rüzgarda çok çıktım sanırım en fazla 25 kt görmüşümdür. Alabora olma işine bir ara çok kafamı takmıştım. Yüzlerce sayfa forum okudum, youtube videosu izledim. Yakaladığım herkesin yakasına yapışıp devrilir miyim diye sordum ve devrilmeyeceğime ikna oldum.
Salmanın tam açılmama sebebi salmayı tutan çelik halatın kısa oluşu idi. Makaraların bi o tarafına bi bu tarafına geçirerek tam açılmasını sağlayabiliyordum ama her seferinde radanzayı çıkart, tekrar tak zor oluyordu.
Karaya treyler ile çıktığımda salmayı açamadığım için bakım yapamadım. Açamama sebebim salmada bir problem olması değil treylerın üzerine oturması, tekneyi salma açacak kadar kaldıramamamızdı. İkisi farklı hikayeler.
Avantajlarına dezavantajlarına gelelim:
-Herkesi sinir ederek en yer bulunmayacak koyda yer bulabiliyorsunuz. Tek rakibim sandallar.
-Marinada tutmanız şart olmuyor, lokantalara, iskelelere filan çok rahat bağlanabiliyorsunuz. Çok sığa demir atabiliyorsunuz. Bunun dezavantajı da var tabi, 1.80 su kesimi olan arkadaşlarınız sizin teknenizi pasarellla olarak kullanıyor.
-Pirat, laser gibi sporla karışık yelken yapıyorsunuz. Uzun seyirler için konforlu olduğunu söyleyemeyeceğim ama eğlenceli.
-Rüzgar saç tellerinizi dahi havalandırmadığında bir şekilde 0.8 kt, 1.5 kt gitmeyi becerebiliyorsunuz.
-Balık ağları veya bilimum başka zımbırtılara takılacağım diye endişe etmiyorsunuz. Salmayı kaldırıp kurtulabiliyorsunuz.
-Oynak bir tekne sahibi oluyorsunuz. Dümen tutmak zorlaşıyor. Otomatik pilotu keşfetmeden önce yekeyi bağlasam bile yelkeni açmak için tekneyi motorla tekrar rüzgara döndürmeden önce 30 saniye kadar zamanım oluyordu. 5 postada filan yelken basabiliyordum.
İlk etapta aklıma gelenler bunlar.
-
DEĞERLİ KORSANLAR
Planlarını almış olduğum hartley28 de iki salma seçeneği var fin salma ve twin keel denilen çift salma
bunlardan hanmgisi daha uygun ve olumlu salma çaşididir? ve birinin diğerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?
bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız?
saygılar
ismailoruç
Aynı tekneyi benim yakınlarım yaptılar.Şu an bitmek üzere ve çift salmalı yaptılar.Benim gördüğüm kadarıyla tekne planlarında iki tür salma içinde ayrıntılı bilgi vardı.Şu an tekneyi donatıyorlar. Kendileri yelken sporuyla ileri düzeyde ilgileniyorlar ve kendileri için önceden de tekne yapmışlardı.Plana tamamen sadık kaldılar. Tekneyi şu an Büyükçekmece de yapıyorlar ilgi duyarsanız özelden iletişim bilgilerini gönderebilirim. Bende niye ikiz salma sorusunu sormuştum ve bana da sitedeki arkadaşlar gibi bir sürü teknik detay anlatmışlardı.Duyduğum kadarıyla bu tekneden 5000 in üzerinde de amatör yapım gerçekleşmiş.
-
http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5417.msg61462#msg61462 (http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5417.msg61462#msg61462)
Teknenin yatma miktarının salmanın cinsi ile ilişkisi yoktur. Alabora olunca düzelme kabiliyeti AVS denilen parametre ile ölçülür. Bunun da salmanın hareketli olup olmaması ile ilişkisi yoktur.
-
Hareketli salma olduğunda teknenin sınıfı otomatikman düşüyor. Tekne A sınıfı ise B, B ise C oluyor. Benim teknem C sınıfı. Alabora olursa hiç düzeleceğini zannetmiyorum zaten sabit salmalı C sınıfları da düzelmez. Hacıyatmaz özelliğini geçelim kapılarımız su geçirmez değil... Devrilirse içeri su dolacak ve düzelmesine engel olacaktır.
Fakat devrilmiyorlar...Rüzgar ölçerim yok ama 20 kt rüzgarda çok çıktım sanırım en fazla 25 kt görmüşümdür. Alabora olma işine bir ara çok kafamı takmıştım. Yüzlerce sayfa forum okudum, youtube videosu izledim. Yakaladığım herkesin yakasına yapışıp devrilir miyim diye sordum ve devrilmeyeceğime ikna oldum.
Salmanın tam açılmama sebebi salmayı tutan çelik halatın kısa oluşu idi. Makaraların bi o tarafına bi bu tarafına geçirerek tam açılmasını sağlayabiliyordum ama her seferinde radanzayı çıkart, tekrar tak zor oluyordu.
Karaya treyler ile çıktığımda salmayı açamadığım için bakım yapamadım. Açamama sebebim salmada bir problem olması değil treylerın üzerine oturması, tekneyi salma açacak kadar kaldıramamamızdı. İkisi farklı hikayeler.
Avantajlarına dezavantajlarına gelelim:
-Herkesi sinir ederek en yer bulunmayacak koyda yer bulabiliyorsunuz. Tek rakibim sandallar.
-Marinada tutmanız şart olmuyor, lokantalara, iskelelere filan çok rahat bağlanabiliyorsunuz. Çok sığa demir atabiliyorsunuz. Bunun dezavantajı da var tabi, 1.80 su kesimi olan arkadaşlarınız sizin teknenizi pasarellla olarak kullanıyor.
-Pirat, laser gibi sporla karışık yelken yapıyorsunuz. Uzun seyirler için konforlu olduğunu söyleyemeyeceğim ama eğlenceli.
-Rüzgar saç tellerinizi dahi havalandırmadığında bir şekilde 0.8 kt, 1.5 kt gitmeyi becerebiliyorsunuz.
-Balık ağları veya bilimum başka zımbırtılara takılacağım diye endişe etmiyorsunuz. Salmayı kaldırıp kurtulabiliyorsunuz.
-Oynak bir tekne sahibi oluyorsunuz. Dümen tutmak zorlaşıyor. Otomatik pilotu keşfetmeden önce yekeyi bağlasam bile yelkeni açmak için tekneyi motorla tekrar rüzgara döndürmeden önce 30 saniye kadar zamanım oluyordu. 5 postada filan yelken basabiliyordum.
İlk etapta aklıma gelenler bunlar.
Teşekkürler İlke korsaniçe. Hareketli salmayla ilgili aklımdaki tüm soruların cevabını vermişsiniz. Şimdi biraz otomatik pilot araştırması yapmam gerekiyor.
-
Ha bir de hafif tekneler olduğu için yüklerken bir Ayşe Teyze titizliğinde olmasa bile yedek çıpayı, aküleri filan öyle burası uyar oraya koyayım yapamıyorsunuz.
-
Bir gezi yatı yaklaşık 130 derece yatsa bile kendiliğinden düzelir. Hangi teknenin kaç derecede düzeleceğini imalatçısına veya tasarımcısına sormak gerekir. Salma cinsinden bağımsız olarak her teknenin kendine has özellikleri vardır.
Ahmet bey, bu verdiğiniz bilgiyi genel olarak her yelkenli gezi yatı için geçerlidir şeklinde anlayabilir miyim ? Verdiğiniz değerde teknenin boyuna paralel olarak havuzluğun sancak / iskele kenarı denize giriyor gibi düşünmekteyim....
Kısıtlı bilgimle yazarak düşünüyorum, cevaplarsanız memnun olurum :
- Bir ay önce neredeyse sıfır hava ile başladığımız bir yarışta rüzgar sonra başlamış ve biz dönüş yolunda Kınalıada'nın batısında sağnaklarda çok kısa da olsa 35 knot'a ulaşan, normal değeri 20-25 knot olan rüzgarda seyretmiştik... Tek dikkat etmem gereken broş yememekti ( ben ana yelkenden sorumluyum ekipte ), dalga da olmadığı için rahat bir seyirdi ve 30 derece civarında sancağa yatarak seyretmiştik...
- Diyelim ki böyle sert bir havada broşu yedik, dalga da var, yelkenler de suya girdi, yelkenli gene kendi kendine düzelir mi yoksa iş işten geçmiş midir ?
- Düzelmezse yapılacak bir uygulama var mıdır ?
Teşekkür ederim..
-
teknenin devrilmesi için hem yan yatması hem de tam alttan gelecek şekilde ciddi dalgalar yemesi gerekir.
bu olduktan sonra da yapacağınız hiçbir şey yok, teknenin düzelmesini bekleyeceksiniz.
-
bazı ilgili konu başlıkları
http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=7407.msg96483#msg96483 (http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=7407.msg96483#msg96483)
http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5771.0 (http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5771.0)
http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5417.0 (http://gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=5417.0)
-
Teşekkür ederim, ilk fırsatta tek tek okuyacağım... :)
-
Okudukça ikiz salma bana daha tercih edilesi geliyor.
İki nedenle
1- Sığlıklara daha fazla yaklaşabilme..
2- Daha dengeli yelken seyri...
Yanılıyor muyum?
-
Konuyu bir yıl sonra yeniden baştan aşağı okumama neden olan şey, Hakan Öge'nin şu satırları oldu.
"İkiz salmalar ise gövdenin iki yanından aynı ölçülerde, kanat gibi çıkan salmalardır. Bu salmalar tekneyi karaya oturtmanın en güvenli yöntemidir diyebilirim. Bunların üzerinde tekne sağa sola yatmadan oldukça dengeli biçimde duracaktır. Bu salmaların en büyük dezavantajları yelken yaparken gösterdikleri kötü performans ve teknenin fazla yalpa yapması denebilir."
http://www.denizlerden.com/?action=authors&page=author&no=11&icerik=181 (http://www.denizlerden.com/?action=authors&page=author&no=11&icerik=181)
Kendisi dünya turu yapmış bir amatör denizcidir.
Yalpa konusu bu topikte, üstteki hiçbir yazıda yer almıyordu. Yelken seyrinde "Kötü performans" konusunda da tartışma sürüyor. Yaygın kabul (okuduklarımdan edindiğim bilgi) yarışlar hariç, pek de farkları olmadığı yönünde...
İkiz salmalı teknesi olan bir korsanımızın bizim sulardaki deneyimlerine gerçekten ihtiyaç var...
-
İkiz salmanın asıl işlevi, gel-git olayının yoğun yaşandığı sularda tekneyi sağlam ve dengeli bir şekilde karaya oturtmaktır.
Alargada veya şamandrada olan normal bir salmalı teknenin, sular çekildiğinde dik kalabilmesi için yanlarından kazıklarla desteklenmesi gerekir. Hem de günde iki kez...
İskeleye bağlı ise, gene günde iki kez, palamar halatlarının boşaltılıp sonra da gerilmesi gerekir.
İkiz salmalı tekne ise, alargada kendiliğinden dibe oturur ve daha sonra da kendiliğinden yüzebilir...
Bizim sularımızda ise, tek yararı, daha az su çekimi olduğundan daha sığ sulara girebilme özelliğinden başka bir şey değildir...
-
Teşekkürler Ali Korsan
tanımaya çalışıyorum. öğrenmeye çalışıyorum. buraya yazarak da bir anlamda yüksek sesle düşünmüş oluyorum.
söylediklerinize eklenecek şey güvenlik ve tehlike durumunda torpil ya da omurga salmaya göre avantajı.
Forumda veya başka yerlerde okuduklarımda zaman zaman çelişik ifadeler gördükçe de bunları dile getiriyorum.
Mesela bu yalpa meselesi konusunda taban tabana zıt iki görüş var. Hangisi doğru? Bilmiyorum. Ancak deneyen birininin deneyimleri anlamlı..
Aynı şekilde yelken hızı konusunda da "hız farkı yok" da deniyor. diğerlerine göre daha yavaş deniyor. ama yarışçı değilseniz çok önemli değil de deniyor..
Burası bir okul ve ben de öğreniyorum. Bilgilerini paylaşan, konuları tartışan, yeniliklere dikkat çeken tüm korsanlara teşekkür ve saygı ile...
-
Sevgili Korsanlar
Maxus 26 çift salma,
Yada 25-30 feet çift salma tekne tecrübesi olan var mı?
Varsa yaşamış olduğu dezavantajları paylaşabilir mi?
-
Konuyu 5 yıl sonra bir daha okudum.
İlk dikkatimi çeken yazıların sırasında bir tuhaflık olduğu..
Bakarken fark ettim ve hatırladım. İki ayrı başlık sonradan birleştirilmişti. Konu bütünlüğü açısından elbette iyi olmuştu. Ama herhalde "benim yazımı niye kaldırdın?" muhabbeti olmasın diye aradaki akışı geri sardıran yazılar da kaldırılmamış.
Bunun dışında pek yeni bilgi yok gibi.
80'li yılların ikinci yarısı olmalı. Yelken yarışları gazete haberi olarak yer alırdı minicik de olsa. O yıllarda adı bir türlü doğru yazılamayan bir tekne sınıfında mutlaka derece yapar, çoğu kez de birinci olurdu.
Silhouette . (Ben de doğru yazdığımdan emin değilim)
Yıllar sonra o tekneyi gördüm ve öyküsünü dinledim. Sahibi İngiltere'den (sanırım) getirmiş. Daha iyi derece elde etmek için de twin salmayı iptal edip, fin salmaya benzer bir şey eklemişti. "Benzer bir şey" diyorum, çünkü standart fin salmadan da farklı olarak, salmanın en derin iki tarafına dıştan takma motorlardaki benzeri flap eklemişti. Twin salmanın kesildiği yerler de hala belli.
İsmini hatırlamadığım o yarışçı şayet hala yaşıyorsa, bulunup sohbet edilse, en azından niye böyle yaptığını anlatır.
Muhtemelen de daha fazlasını..
-
Ülkemizde genelde "teknenin salması nasıl?" şeklinde bir soru sorsanız, "kurşun salma", "torpil salma" vd cevaplar alınır.
Ya da "sabit salma", "hareketli salma" gibi..
Benim merak ettiğim şu. Ülkemizde üretilmeyen ama atlantik kıyısı bölgelerden az sayıda da olsa gelen teknelerde rastlanan ikiz salma (twin keel) ile tekli salma arasında yelken performansı açısından bir fark var mıdır?
Atlantik kıyısında med-cezir olayı nedeniyle teknelerin yere oturması ve devrilmemesi için geliştirilen bu çözümün yelken ve tabii motor seyrine bir etkisinin olup olmadığı...
Bununla ilgili bir araştırma, deneme var mıdır?
Ya da konu ile ilgili bilgisi, deneyimi olan korsan var mıdır?
Cevabı nasıl bulabiliriz?
Teşekkürlerimle
Konuyu öğrenmeye devam ediyorum..
Sohbetin baş tarafı twin salma ilgili. Devamında monohull kata aran konusunda Özkan Gülkaynak'ın görüşleri var..
https://www.youtube.com/embed/6t3E3hFOibM