0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. A.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #60 : Ekim 18, 2011, 14:33:57 »
İsmail korsan hakuna matata ...fin yap  ikiz keel  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yap ne yaparsan yap ..galiba bu gidisle mevcut sayımızda düşme olacak...
« Son Düzenleme: Ekim 18, 2011, 14:35:32 Gönderen: Turhan Akman »
*

    T. K.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #61 : Ekim 18, 2011, 15:04:40 »
Benim bu tip salma hakkında tek bilgim daha önce Sığacık'ta bir arkadaşımın teknesinden gördüklerim. Sığacık marinada olan varsa oradaki Ayala isimli tekneyi inceleyebilirler.

Tekne karada dururken hiç bir destek vb. ihtiyaç duymuyor, tekneyi karaya alırken teknenin altına birkaç tane kalın kalas koyup üzerine tekneyi otutrunca tekne gayet sağlam bir şekilde kendi kendine durabiliyor, boya yaparken falan büyük avantaj.

Yine o tekne ile Sığacık körfezinde seyir yaptığımız zamanlar Sığacık'ın karşısında çok güzel kumsalı olan bir koy vardı, kıyıya yanaşalım biraz denize girelim deyip o koya gittiğimizde demir atmakla falan uğraşmayıp ağır yolla kumsala yavaş yavaş girip tekneyi kuma oturtunca tekne gayet sağlam duruyordu. Sonra motoru tornistan verince de bir şekilde koydan çıkabilmiştik. Koskoca 18.5 metrelik tekne ile o sığ yere rahatça girip teknenin başüstünden kumsala atlayabilecek kadar yaklaşabilmek normal salmalı tekne ile olacak iş değil.

Sığ yerlere girebilmenin bir avantajı da kalabalık demir yerlerinde diğer teknelerin giremediği yerlere girebilip rahat rahat demirleyebilmek, sırf bu avantajı bile yeter bence.

Eğer iki salma seçeneği arasında seçim yapacak kişi ben olsaydım ve maliyet vb. gibi faktörler sorun değilse çift salmayı tercih ederdim.


*

    İ. O.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #62 : Ekim 18, 2011, 15:17:08 »
turhan korsanım
 niye mevcut sayıda düşme olsun;fin de ollsa Twin de olsa bir tekne daha gelecek yani+1
 

*

    İ. O.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #63 : Ekim 18, 2011, 15:19:30 »
ayala nın sahibi bu forumda mı acaba?(belkide gezgin korsandır benim haberim yoktur)
keşke teknesini tanıtsada bilgilensek
*

    H. E.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #64 : Ekim 18, 2011, 15:45:56 »
Şimdi engin ve bilge kişilik lafları edeceğim (lütfen Agah Hün iç sesiyle okuyunuz):
1- İki gövde tek gövdeden iyidir (katamaran rulez!).
2- Trimaran, katamarandan iyidir.
3- Kuatramaran, trimarandan ... (lan dur, onlar yan yana iki katamaranmış).
4- Pentamaran ... (anam o da bir trimaranla... (ya tamam iğrençliğin de bir sınırı var)).
5- Çift salma tek salmadan iyidir (öyle kiil, Finlandiyalı falan takılmayın; salma, iki salma... gayet kolay anlaşılmıyor mu?)
6- Aslında işin özü şu: nasıl çift tuvaletli tekne tek tuvaletliden iyiyse bu da öyle!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    T. K.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #65 : Ekim 18, 2011, 16:05:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ayala nın sahibi bu forumda mı acaba?(belkide gezgin korsandır benim haberim yoktur)
keşke teknesini tanıtsada bilgilensek
Ayala'nın sahibi Sığacık'ta evi olan bir yabancı, bu forumda değildir. Ama teknesi hala Sığacık marinadaysa oralardan birileri uğrayabilir.
*

    İ. O.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #66 : Ekim 18, 2011, 16:15:36 »
teşekkürler Timuçin
belki gezginkorsanlardan sıgacıkta olan vardır ve boş bir zamanında ayalayı ziyaret eder .


*

    C. D.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #67 : Ekim 18, 2011, 18:53:22 »
Evim Sığacıkta Ayalayı görmedim ama biraz önce tekneden hatırı sayılır
balıkla eve geri döndüm.
Yakında olan dostlar çat kapı gelebilirler.
Yakaladığım çeşit çeşit balığın (ki 135 cm lik bir adet anqua anqua da dahil)
hepsinde de iki tarafında yüzgeç vardı.
Doğayı izleyin uçakların, helikopterlerin tasarımında da doğadan yararlanılıyor.
Ki son dönemlerde modern tasarım sistemlerini kullanan tasarımcılarda
doğadan kopye çekmeye başladılar.
Bu bir anlamda klasik sistemle yenilikçi sistemin harmanlanması  gibi de algılanabilir.
Ömer Kırcalın teknesi Evrenselin tasarımcısı Roberto da çift salmalı bir tekne
tasarladı diye biliyorum yanlışsam düzelt lütfen Ömer.
Sadece çift salmada salma ağırlığı düşey doğrultu dışında
yanal kuvvet te uygulayacağı için karina, posta tasarımı ve simetrisi
mükemmel olmalı ki yelken seyirinde fayda yerine zarar vermesin.
Son bir şey daha çift salma dizaynında mümkünse dümen palaları da çift olursa
tadından yenmez gibi geliyor.



*

    Ö. K.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #68 : Ekim 18, 2011, 19:06:20 »
Doğrudur Can abi; Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada afiyet, bal, şeker olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Z.

Ynt: FİN SALMAMI TWİN KEEL Mİ?
« Yanıtla #69 : Ekim 18, 2011, 19:14:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şimdi engin ve bilge kişilik lafları edeceğim:
1- İki gövde tek gövdeden iyidir (katamaran rulez!).
2- Trimaran, katamarandan iyidir.
3- Kuatramaran, trimarandan ... (lan dur, onlar yan yana iki katamaranmış).
4- Pentamaran ... (anam o da bir trimaranla... (ya tamam iğrençliğin de bir sınırı var)).
 

Devekuşu kabere'de bile bu kaaa güzel sınıflandırılamazdı herhalde.

 Kuatramaran için trimaran'ları birbirine nasıl bağlıyorlar acaba..!
Cırtbant, fermuar, el incesi falan kullanıyorlar herhal de.

Eğer bu forum da bunun da resmini falan yayınlayan olursa var yaaa..! İsmimi değiştirir! "Ge-Ko"-larım te O kaaa.

« Son Düzenleme: Ekim 18, 2011, 19:17:20 Gönderen: Abdullah Zöngür »
*

    R. E.

Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #70 : Ağustos 12, 2014, 18:28:51 »


Ülkemizde genelde "teknenin salması nasıl?" şeklinde bir soru sorsanız, "kurşun salma", "torpil salma" vd cevaplar alınır.

Ya da "sabit salma", "hareketli salma" gibi..

Benim merak ettiğim şu. Ülkemizde üretilmeyen ama atlantik kıyısı bölgelerden az sayıda da olsa gelen teknelerde rastlanan ikiz salma (twin keel) ile tekli salma arasında yelken performansı açısından bir fark var mıdır?

Atlantik kıyısında med-cezir olayı nedeniyle teknelerin yere oturması ve devrilmemesi için geliştirilen bu çözümün yelken ve tabii motor seyrine bir etkisinin olup olmadığı...

Bununla ilgili bir araştırma, deneme var mıdır?

Ya da konu ile ilgili bilgisi, deneyimi olan korsan var mıdır?

Cevabı nasıl bulabiliriz?

Teşekkürlerimle



*

    A. Ç.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #71 : Ağustos 12, 2014, 18:48:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    K. U.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #72 : Ağustos 12, 2014, 19:07:04 »

      Evel zaman içinde salma ve safra birlikte düşünülür idi....
     Yelken açan bir teknenin salmayada safrayada ihtiyacı vardır....
     Günümüzde bunları ayrı,ayrı ele alınmaktadır...
     Çift salma( içi safra olarak doldurulmuş) med cezir dışında işe yaramaz ve aşırı yüzey nedeniyle
     ciddi hız kayıplarına yol açar.
    Bir zamanlar Kurt Rankie diye bir tasarımcı aksini savunur idi ama gerisi gelmedi...
*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #73 : Ağustos 12, 2014, 21:07:27 »


Çok çok teşekkürler... Konu meğer daha önce konuşulmuş...

Bilgi ve fikir edinmemi sağladı..  Sağolun...
*

    A. Y. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #74 : Ağustos 14, 2014, 12:55:43 »
Bütün yazılanları okudum ama benim kafama takılan soru cevap bulmamış. İlk defa kamaralı bir tekne almayı planlıyorum ve hareketli salmalı olması ana kriterlerimden birisi. Biraz da lazerci olduğum için teknenin performansını sonuna kadar kullanmak isterim. Broş yeme tehlikesi yaşayabilirim. Acaba hareketli salmalı tekneler broş yediğinde veya alabora olduğunda fin salmalılar gibi düzelirler mi?