0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #45 : Şubat 14, 2017, 10:13:14 »
Son bir şey daha aklıma geldi,mil yapmayı tercih ederseniz,İnşaat demirinden filan yapamayın:)imalat çeliğinden de yapmayın.

Bu tür işler için sizi link atıyorum,bura ile irtibata girin,durumu anlatın gerekli öneride bulunurlar.
Isı işlemde yaptırırsanız,ömür boyu unutun bir daha kırılmaz:)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #46 : Şubat 14, 2017, 10:29:47 »
Teşekkürler


*

    H. D.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #47 : Şubat 14, 2017, 10:32:10 »
Bakın pervanenin arkasındaki o konik parça teknik anlamda pek te o kadar önemli değil,olmasada pek bir şeyin değişeceği yok yani illakide o parçayı yerine takacağım diye kendinize dert edinmeyin


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #48 : Şubat 14, 2017, 11:13:51 »
Konik parçyı o kadar dert etmiyorum. Pervaneyi emniyetli bir şekilde sabitlemem önemli. Nasıl olacağı çok önemli değil.


*

    A. Ç.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #49 : Şubat 14, 2017, 11:36:51 »
Yanlış anlamıyorsam kırık şaftı diş çekerek vidalama veya kaynakla birleştirme düşünülüyor. Kaynak en sağlıklı yöntem olsa da şaftlaın çapı  beygir gücü ve rediksiyon oranı ile hesaplanır. Sonuçta motor gücü o şaft ile pervaneye taşınır. Böyle bak,ı,ldığında kaynak bile çok sağlıklı olmayabiilir, iyi bir kaynak sonrası rontgen ile kontrol edildikten sonra kullanılabilir ama onaım yerine şaftın yenisi en doğrusudur.

*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #50 : Şubat 14, 2017, 11:46:29 »
Kaynak konusunda ben de emin değilim. Burada önerilerinlerle kendi fikrimi birleştirince  birt kaç tane alternatif öneri ortaya çıkıyor. Bunları çizimlerle toparlayıp  şaftı çıkardığımda  tornacıya gidip olabilirliğini soracağım. Olmak zorunda değil yeni parça alınacak  ama olursa iyi olur.
*

    C. İ.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #51 : Şubat 14, 2017, 14:25:26 »
  A. Çelenoğlu kaptanım,
  Kırılan yer, motor gücünü pervaneye taşıyan kama kanallı bölümde olmamış. Burada  söz konusu olan milin çapı, hesaplama, beygir gücü değil. Bu milin devamında, pervanenin tornistan da çıkmasını engelleyen somun için yapılan diş çekilmiş yerde.
Burada yapılacak olan kaynak noktasal (Punta diye adlandırılıyor) olacak. Yani vidalanmış ( Hüseyin kaptan iyi bir ad bulmuş)
protez parçanın dönüp çıkmasını engelleyecek. Bu nedenle röntgen v.s ye gerek yok.
  ''Şaftın yenisi en doğrusudur '' deyip kesin hükme varmamalı. Ünsal kaptan için demiyorum, ancak ''Düşmeye gör ''demiş atalarımız. Yenisine verecek para yoksa tekne limanda bağlı mı kalsın.
Bu durumda en doğrusu onarmak denilebilir. Yeter ki ustası işinin ehli olsun.
Bakınız Küba da 60- 70 yıllık otomobiller yollarda geziyor. Onlar orjinal parça kullanmıyorlar.
 Neden kırıldı sorusuna gelince.
 Bence en büyük etken, konik somunu ve kontra civatasını fazla sıkmak.
Tekne tornistana kalkarken en büyük yük o bölüme geliyor ve en zayıf yerden kopuyor.
Tekne ileri yolunu tamamlamadan tornistan vermek bu yükü misli ile arttırıyor.
Sevgi ve selamlar.
*

    H. D.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #52 : Şubat 14, 2017, 15:04:05 »
Gerek tekne duruyor olsun,gerek ileri gidiyor olsun,Tornistan vermeden önce boşta bir kaç saniye beklemek,sonrada gazı çok yavaş açmak gerekir.Çünkü İleri yol verilince uskur (pervane) kendini çeviren milin üstünde ileriye doğru itilir mildeki özel yapılmış çıkıntıya dayanır yani pervaneyi milin üstünde tutan bir somun dahi olmasa tekne ileri yolda giderken pervane milin üstünde o çıkıntıya dayalı olarak sımsıkı durur ancak tornistan verilince su pervaneyi milden geriye doğru iteler şayet kilit somun yoksa pervane milden geriye çıkar gider.İşte şayet tornistan verip te ani gaz açılırsa pervane kendini mil üstünde tutan kilit sistemine çok kısa sürelide olsa darbe vurur.Hele bir de kilit sisteminde hafif bile olsa bir boşluk varsa iste sonuçta  zayıf olan kilit sistemini kırar atar.
Bundan dolayı tornistanda gaz acarken ilk anda hafif gaz açıp pervanenin kilit sistemine tokat atmasına mani olmamız gerekir.
*

    S. Ş.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #53 : Şubat 14, 2017, 20:01:31 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

pervane  ileri giderken itme, geri giderken cekme kuvveti uyguluyor ki bu saplama ve kilit mekanizmasinin cok guvenlikli yapilmasi lazim...

Uçagi dusununce  sadece ileri gittigi icin  pervanem dustu gibi  bir derdi de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #54 : Şubat 17, 2017, 09:09:19 »
En son olarak internetten resimleri kullanarak aşağıdaki gibi bir şekil hazırladım ve bunu bir kaç tornacıya e posta ile gönderdim. Olabilirliğini sordum. Şimdilik iki cevap geldi. Birisi makina yüksek mühendisi idi. İki cevapta önerinin makul olduğunu söyledi ancak sertliğine bakılması gerektiğini de eklediler. İndiksiyonlu ise sorun olabilir dendi. Doğal olarak önce parçayı görmek istediler.
 
Acaba parça indiksiyonlu mudur?
İndiksiyonlu ise delinmesi mümkün değil midir?



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

9 numaradaki şaftın içerisine 16 mm çapında diş açılıp içine şekil 8 deki gibi bir parça (krom) takılacak ve pimle sabitlenecek. Dışarıda kalan ucu 6 numaralı şekildeki somunu takmak için kullanılacak. 7 numarayla sabitlemek için de şaft tekrar 8 mm çapında delinerek diş açılacak (Şekil 12 gibi). Şaft 25 cm çapında.
*

    H. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #55 : Şubat 17, 2017, 09:20:06 »
Çok keyifli bir topik oluyor. Çok bilgilendirici. Sonunda hepimizin işine yarayacak bir tamir yönergesi çıkacak.
*

    C. İ.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #56 : Şubat 17, 2017, 09:23:43 »
 Bence parça indüksiyon ile sertleştirilmiştir.
Delinebilir. İndüksiyon ile sertleştirmelerde sert yüzeyin derinliği fazla değildir.
Ben geçen günlerde bir şeyler çizmiştim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #57 : Şubat 17, 2017, 09:26:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok keyifli bir topik oluyor. Çok bilgilendirici. Sonunda hepimizin işine yarayacak bir tamir yönergesi çıkacak.

Benim de amacım bu. Forumda kalıcı bir şeyler olsun. Yöntem işe yararsa uygulamak isteyene fikir verir. İşe yaramayacağı ortaya çıkarsa da boşuna kimse vakit harcayıp riske girmesin bu işlerle.
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #58 : Şubat 17, 2017, 09:41:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence parça indüksiyon ile sertleştirilmiştir.
Delinebilir. İndüksiyon ile sertleştirmelerde sert yüzeyin derinliği fazla değildir.
Ben geçen günlerde bir şeyler çizmiştim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ali korsandan, sizden diğer korsanlardan gelen öneriler doğrultusunda ortak akıl sonucu benzer bir durum ortaya çıktı. Siz pimi çapraz ben düşey önermiştim. Bir tanesi seçilecek. Delme olayını şafta zarar vermeden başarabilirsek (yoksa her durumda şaft delinir) bu iş olacak.
*

    H. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #59 : Şubat 17, 2017, 09:47:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence parça indüksiyon ile sertleştirilmiştir.
Delinebilir. İndüksiyon ile sertleştirmelerde sert yüzeyin derinliği fazla değildir.
Ben geçen günlerde bir şeyler çizmiştim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cevat Korsanım,
Her zamanki gibi çok aydınlatıcı bir çizim. Ünsal Korsan'ın resimli anlatımı da aynı şekilde çok güzel. Tornacılara ne istendiğini anlatmak için harika bir çalışma yapmış.
Merak ettiğim, "protez parça" sabitlenmesi için neden siz de Ünsal Korsan gibi yuva açıp pim kullanmıyorsunuz da kaynak ile sabitliyorsunuz? Pim (sabitleme vidası, setuskur) daha kullanışlı olmaz mı?