0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #15 : Şubat 13, 2017, 13:27:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkürler Ali korsan.
Aşağıdaki resim parçanın durumunu biraz daha iyi gösteriyor sanırım 

Bu parça için yapılacak bir şey yok. Herhalde kaynak yapılamaz. İçine diş çekerler ancak içine takılan vidanın geri dönmemesi için ne yapılabilir. Pervane kilitlemek için tornacılar başka bir şey yapabilirler mi acaba?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dikkat etmeniz gereken konu  içeri yapılacak milin dişi,pervane sağa dönüyor ise sol diş,sola dönüyor ise sağ diş çektirmeniz..


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #16 : Şubat 13, 2017, 13:28:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tornacıdan fiyat almak lazım.tahmini 200,300 tl bu işler yapıla bilir. bir artısıda sizin mil örneğin,m20 tornacıda yaptırırsanız m22,m24,m26.vs vs ne kadar kalın o kadar iyidir orjinalinden bile iyi olur ..


Burada ne demek istediğinizi anlıyamadım.?sizin fotoğraflarını attığınız DİŞLİ parçaya göre yazdım yazdıklarımı..

Bana göre en önemli sorun şaftın sonu ile pervane kenarı aynı  hizada. Yani pervaneden sonra dışarıya şaft hiç çıkmıyor.

Ben iyi anlatamadım. Eğer şaft uzun olsaydı, pervane takıldıktan sonra dışarıda biraz kalsaydı tornada kopan parça gibi bir şey yapılıp içi de delinebilirdi. Ancak kopan parça kadar bir bölümü traşlıyacak yer yok. Sadece içeriye delik açılabilir demek istemiştim.


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #17 : Şubat 13, 2017, 13:30:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ünsal korsan gecmis olsun

Sağolun Hamdi korsan.


*

    C. İ.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #18 : Şubat 13, 2017, 16:24:48 »
 Aıntı;Cevat
kopan parçanın ham hali kadar bir
parçayı pervanenin geçtiği mile çakıp kaynatır.
Alıntı; Ali
[/quote]bu tür riski yüksek yerlerde kaynak yapılmaz,yapılsa bile kaynağın bitiş noktasından tekrar kırılır,bu durumlarda bana göre en iyi yöntem fotoğraflarını atığım yöntemdir..


  Ali Kaptanım,
Tarif ettiğin gibi diş çekip  uzantıyı yapmak iyi bir yöntem. Ancak ''kaynak yapılmaz'' diye kestirip atmak olmaz.
Sıkı çakılmış parçanın çıkımaması veya dönmemesine yönelik punta şeklinde kaynaktan söz ediyorum.
Teknik resim çizip karşılıklı konuşabilsek dediğimi daha iyi anlatabilirdim.
Bu kadar kesin yazmasaydın daha iyi olurdu  diye düşünüyorum.
 
Ayrıca;
[/quote]Dikkat etmeniz gereken konu  içeri yapılacak milin dişi,pervane sağa dönüyor ise sol diş,sola dönüyor ise sağ diş çektirmeniz..
[/quote].
Diye yazmışsın.
  Unutmayalım. Teknelerimizde pervaneler, hem sağa hem de sola dönüyor.
İlk buluşmamızda sarı içecek  (ben,  uzo ) eşliğinde çizerek konuşuruz.
Selam ve sevgiler.


*

    G. A.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #19 : Şubat 13, 2017, 16:31:07 »
tüm parçayı tornacının yapabilmesi hemen hemen imkansız.
ancak mevcut parça üzerinde birtakım ilaveler v.s yapabilirse süper olur.
aksi halde ya yurt dışından yada buradan orjinal parça satın almak.
söküp takması kolay (fotoğraflamak işi kolaylaştırır)
oringler ve yağ yenisini aldınız mı yerine takabilirsiniz.
Geçmiş olsun.

*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #20 : Şubat 13, 2017, 16:40:28 »
Bugün bu konuya baya bir kafa yordum ve bazı zihni sinir projeleri yaptım. Teknik olarak işe yaryıp yaramayacağı konusunda fikirleriniz yardımcı olacaktır. Eğer yapılabilir gibiyse en son bir tornacıya soracağım.

Bir kaç resimle açıklamaya çalışacağım. Bu arada bu tür işleri kurcalamayı severim ama teknik olarak uygulmada bilgim yok.
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #21 : Şubat 13, 2017, 16:43:55 »
Kopan parçyı sizlere daha iyi anlatabilmek için şaftın resimleri üzerinde bilgisayarda biraz oynadım.

İkinci resimde parça koptuktan sonraki halini göstermeye çalıştım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #22 : Şubat 13, 2017, 16:50:40 »
Şöyle bir parçayı şafta ekletmek istiyorum. Bu parça pervaneyi sabitlemek için kullanılan kopan parça görevini yapacak. Uygulamada biraz farklı olmakla birlikte işlevi aynı olacak (işe yarsa elbette).


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. A.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #23 : Şubat 13, 2017, 16:51:14 »
her halde yapılması gereken
elimizdeki parçanın frezeli olan kısmını kesip yerine aynısı yapılıp diş çekilmesi ve kamalı bir şekilde
dikişli kaynakla işlem sonlanır.
Burada Cevat korsan anlattığı da tamda bu sanırım.
Aklın yolu bir
benim aklıma başka bir şey gelmedi
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #24 : Şubat 13, 2017, 16:58:39 »
Olabilir elbette.
Ben biraz daha farklı bir şeyler düşünmüştüm. Alttaki resimde onu açıklamaya çalışacağım.

Şaftın içine daha önceki kopan parcanın iç çapında diş açılacak (2-3 cm giriş yapılacak, daha fala yada az olabilir bilmiyorum). O dişin içine bir üstteki mesajımda resmini gönderdiğim uygun uzunlukta(8-10cm gibi) bir gijon takılacak. Ve bu parcanın bir şekilde orada sabitlenmesi lazım. Geriye dönüşsüz olarak orada kalmalı. Bunun için kaynak uygunsa kaynak yapılabilir.

Daha sonra pervane tkıldıktan sonra emniyet somunu bunun üzerine takılacak ve pervanenin düşmesi engellenecek. Kopan parçanın yaptığı da buydu.

Böyle birşey teknik olarak mümün müdür?





Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. A.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #25 : Şubat 13, 2017, 17:06:59 »
budur .
sonuçta o dişlinin bir tek görevi var pervaneyi orada tutmak
ama saplamanın oldukça kuvvetli olması lazım 12 mm  falan en az
tornacı zaten çözecek
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2017, 17:09:34 Gönderen: Gökhan Akgün »
*

    C. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #26 : Şubat 13, 2017, 17:09:20 »
Ali Ünalan'ın tarif ettiği de bu değil mi zaten?

Kaynak yerine Loctite somun sabitleme sıvılarından da kullanabilirsiniz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. İ.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #27 : Şubat 13, 2017, 17:11:49 »
  Evet. Zaten Ali kaptan ile  söz ettiğimiz  bu. Ancak  kaynak şekli kırmızı ile
işaretlediğiniz gibi olmamalı.
Kolay gelsin.
*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #28 : Şubat 13, 2017, 17:15:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aıntı;Cevat
kopan parçanın ham hali kadar bir
parçayı pervanenin geçtiği mile çakıp kaynatır.
Alıntı; Ali
bu tür riski yüksek yerlerde kaynak yapılmaz,yapılsa bile kaynağın bitiş noktasından tekrar kırılır,bu durumlarda bana göre en iyi yöntem fotoğraflarını atığım yöntemdir..


  Ali Kaptanım,
Tarif ettiğin gibi diş çekip  uzantıyı yapmak iyi bir yöntem. Ancak ''kaynak yapılmaz'' diye kestirip atmak olmaz.
Sıkı çakılmış parçanın çıkımaması veya dönmemesine yönelik punta şeklinde kaynaktan söz ediyorum.
Teknik resim çizip karşılıklı konuşabilsek dediğimi daha iyi anlatabilirdim.
Bu kadar kesin yazmasaydın daha iyi olurdu  diye düşünüyorum.
 
Ayrıca;
[/quote]Dikkat etmeniz gereken konu  içeri yapılacak milin dişi,pervane sağa dönüyor ise sol diş,sola dönüyor ise sağ diş çektirmeniz..
[/quote].
Diye yazmışsın.
  Unutmayalım. Teknelerimizde pervaneler, hem sağa hem de sola dönüyor.
İlk buluşmamızda sarı içecek  (ben,  uzo ) eşliğinde çizerek konuşuruz.
Selam ve sevgiler.
[/quote]Cevat ağbi,Çakma parçaların sıkı çakmak için yüzde iki sıkılık vermek lazım, bu sıklık çapa göre değişe bilir,yüzde iki sıkılık verildiğinde,verilen yüzde iki sıkılık,üst parçaya yansır,dolayısı ile orjinal parça ölçüden çıkmış olur,artı ilave sıkı çakmalarda,dişi olan malzemeyi ısıtmak lazım,bu ısınma malzemeyi bozar,bu yazdıklarım gözle görülmez,kaynak konusunda da kaynak demek ısı demek,bu tür şeylere kaynak yapıldığında,kaynak bitiş noktası zayıflar,zayıflayan noktadan tekrar kırılır,pervane konusunda,sağa veya sola döndüğü konusunda bilgim yok,dişli olarak mil eklenmesinde parçaya baskı uygulanmaz,ısınma olmadığı için,orjinal ölçülerin dışına çıkmaz,dönüş istikametinin ters yönüne diş açılmasındaki sebep,döndüğü yönde sürekli sıkmasıdır,erkek li dişili parçayı sıkmadan evet,loctite sürüp sıktığınızda bu parça asla sökülmez,çok,çok yüksek ısı uyğulayıp söke bilirsiniz,tornacı iç ve dış malzemeye diş çekerken,diş kalemini kör kalem kullanır ise,dişlerde kırçal tırtırlar oluşur,bu tırtıllar gözle zor görünür,loctite bu boşluklara dolduğunda,erkek ve dişi parça birbirine kaynar,erkek dişi parçaları loctite sürüp sıkarken,iç kısımda kalan boşluktaki havayı dışarı atmak lazım,aksi taktirde sıkamazsınız bunun içinde 1mm filan hava deliği delmek lazımdır.
illa başka yöntemler vardır benim bildiğim yöntem bu..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #29 : Şubat 13, 2017, 17:31:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Olabilir elbette.
Ben biraz daha farklı bir şeyler düşünmüştüm. Alttaki resimde onu açıklamaya çalışacağım.

Şaftın içine daha önceki kopan parcanın iç çapında diş açılacak (2-3 cm giriş yapılacak, daha fala yada az olabilir bilmiyorum). O dişin içine bir üstteki mesajımda resmini gönderdiğim uygun uzunlukta(8-10cm gibi) bir gijon takılacak. Ve bu parcanın bir şekilde orada sabitlenmesi lazım. Geriye dönüşsüz olarak orada kalmalı. Bunun için kaynak uygunsa kaynak yapılabilir.

Daha sonra pervane tkıldıktan sonra emniyet somunu bunun üzerine takılacak ve pervanenin düşmesi engellenecek. Kopan parçanın yaptığı da buydu.

Böyle birşey teknik olarak mümün müdür?





Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Olabilir elbette.
Ben biraz daha farklı bir şeyler düşünmüştüm. Alttaki resimde onu açıklamaya çalışacağım.

Şaftın içine daha önceki kopan parcanın iç çapında diş açılacak (2-3 cm giriş yapılacak, daha fala yada az olabilir bilmiyorum). O dişin içine bir üstteki mesajımda resmini gönderdiğim uygun uzunlukta(8-10cm gibi) bir gijon takılacak. Ve bu parcanın bir şekilde orada sabitlenmesi lazım. Geriye dönüşsüz olarak orada kalmalı. Bunun için kaynak uygunsa kaynak yapılabilir.

Daha sonra pervane tkıldıktan sonra emniyet somunu bunun üzerine takılacak ve pervanenin düşmesi engellenecek. Kopan parçanın yaptığı da buydu.

Böyle birşey teknik olarak mümün müdür?





Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ünsal korsanım,pervaneyi sıkan erkek dişili mili kopilyanın takıldığı yeri örnek veriyorum m20 diyelim sağ diş,15mm boyunda,m20 olan yerin ön tarafında boşluk sorunu yok ise 15 mm boy,m18 sol diş,iki kademeli diş çekilip sağ ve sol diş somunları çift kopilyalı sıkarsanız asla gevşeme olmaz,en iyisi ben size demo cizim yapayım,:)kafanızda netlesin bazı şeyler nasıl yapacağınızla ilgili..