0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ç. N.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #30 : Nisan 27, 2017, 15:09:52 »
Peki izmirdeki kucuk teknemizin altini nasil temizlememizi onerirsiniz bu gibi cihazlar kullanmadan ? Dalip gozlukle kendimiz silebilir miyiz ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #31 : Nisan 27, 2017, 15:26:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki izmirdeki kucuk teknemizin altini nasil temizlememizi onerirsiniz bu gibi cihazlar kullanmadan ? Dalip gozlukle kendimiz silebilir miyiz ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gözlükle silmek pek verimli olmaz. Ahşap veya teflon bir spatula olabilir.


*

    Ç. N.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #32 : Nisan 27, 2017, 17:27:44 »
Peki tekne güvertesini ne gibi bir malzeme ile temizleyebiliriz ? H sonu temizliğe gideceğim de fiberi parlatmak için ne yapmam gerekiyor ?

Ne kadar silersem sileyim tam parlamıyor ve tırtıklı olan yüzeylerde lekeler kalıyor



*

    u.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #33 : Nisan 27, 2017, 18:08:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...

Sail drive a dogru ufuruk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzgeci tam  sizdirmaz yapma islemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki  beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda  yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten


*

    G. Ö.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #34 : Nisan 27, 2017, 18:47:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki tekne güvertesini ne gibi bir malzeme ile temizleyebiliriz ? H sonu temizliğe gideceğim de fiberi parlatmak için ne yapmam gerekiyor ?

Ne kadar silersem sileyim tam parlamıyor ve tırtıklı olan yüzeylerde lekeler kalıyor



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneler için çeşitli markaların pasta ve cilalarının olduğunu da hatırlatayım. Belirttiğim konuları ve forumu inceleyin.

 
Hatta, moderatörler benim ve sizin iletinizi uygun buldukları konuya taşısınlar. Bence, iletilerimizin bu konuyla ilgisi yok. 

*

    H. E.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #35 : Nisan 27, 2017, 18:50:59 »
Su giriş hortumunu vana kapalıyken yerinden çıkarın.
Oraya 30-50 cm'lik başka bir hortum takın. Hortum dik konumda olsun.
Vanayı açın.
Su hortumdan taşmamalı.
Kuvvetlice hortuma üfleyin.
Sonra hortumdan aşağıya sıvı porçöz gibi bir kimyasal dökün.

Güvenlik ekipmanlarını (gözlük, eldiven vb.) unutmayın.
*

    S. Ş.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #36 : Nisan 27, 2017, 18:55:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...

Sail drive a dogru ufuruk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzgeci tam  sizdirmaz yapma islemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki  beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda  yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten


Ufuk kaptan

Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2017, 18:56:08 Gönderen: Semih Sener »
*

    S. Ş.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #37 : Nisan 27, 2017, 19:15:46 »
Bende birsey sorayım, Elbowun içine doluşan karbonu,balata spreyi ile temizleyen var mı?
*

    u.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #38 : Nisan 27, 2017, 19:39:03 »
Şafttan  bir hortum ile plastik bir vanaya geliyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...

Sail drive a dogru ufuruk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzgeci tam  sizdirmaz yapma islemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki  beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda  yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten


Ufuk kaptan

Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım

Semih bey şaftan bir hortum ile  hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #39 : Nisan 27, 2017, 19:47:52 »
Su suzgecını goremedim resimde ama impellerin önüne seffaf boru yapmışlar suyu görmek için ,oradan impelera su seyrek seyrek gelmemesi lazım...

Iyı su ceken kapalı sıstemde borular full su dolu olur asla hava yapmaz...

Su cekme vanasından sonra hafif yukarda duran suzgec olur ,o nerde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    u.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #40 : Nisan 27, 2017, 20:50:27 »
Semih bey teknenin yanında değilim, ama süzgeç filan yoktu direkt hortumlarla jabscoya geliyor ben bunu bu halde yarı transfer yaptım bodrumdan  izmire kokara 80 mil civarı yol yaptım o ara yolda giderken bu su atımını kesti ama suda egzostan çıkışı iyice azalmıştı ama attığım fotolar ve video sonrasına ayit tekrar söküp sıvı contaladım aynı şeyi yapmıyor  ve su çıkışı arttı gelmeden önceki seviyeye döndü ama biraz çalışrırınca sonra kapatınca hafif hafif nokta gibi nadir damlatmaya yeniden başladı
Volvo penta jabsco su kaçağı:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Su suzgecını goremedim resimde ama impellerin önüne seffaf boru yapmışlar suyu görmek için ,oradan impelera su seyrek seyrek gelmemesi lazım...

Iyı su ceken kapalı sıstemde borular full su dolu olur asla hava yapmaz...

Su cekme vanasından sonra hafif yukarda duran suzgec olur ,o nerde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih bey teknenin yanında değilim, ama süzgeç filan yoktu direkt hortumlarla jabscoya geliyor ben bunu bu halde yarı transfer yaptım bodrumdan  izmire kokara 80 mil civarı yol yaptım o ara yolda giderken bu su atımını kesti ama suda egzostan çıkışı iyice azalmıştı ama attığım fotolar ve video sonrasına ayit tekrar söküp sıvı contaladım aynı şeyi yapmıyor  ve su çıkışı arttı gelmeden önceki seviyeye döndü ama biraz çalışrırınca sonra kapatınca hafif hafif nokta gibi nadir damlatmaya yeniden başladı
Volvo penta jabsco su kaçağı:
*

    A. Ü.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #41 : Nisan 27, 2017, 20:57:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şafttan  bir hortum ile plastik bir vanaya geliyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...

Sail drive a dogru ufuruk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzgeci tam  sizdirmaz yapma islemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki  beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda  yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten


Ufuk kaptan

Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım

Semih bey şaftan bir hortum ile  hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ufuk korsanım,fotoğraflarınızı gördüm,krank milli ile şarj dinamosu arasındaki V kayış düz kayış kullanmışınız,bu tür yerlerde düz kayış tercih etmeyin,tırtırlı kayış seçin.
Nedeni ise tırtırlı kayış patinaj yapmaz,artı tırtırlı olduğu için rulmanlara veya yataklara ısı vermez.
Kayış döndüğü sürece sürekli soğutma yapar,ömrü düz kayışlara göre 2,3 katıdır
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2017, 21:02:32 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    S. Ş.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #42 : Nisan 27, 2017, 20:59:21 »
Ufuk kaptan , su damlatıyorsa, hava alıyorsa sistem çalışmaz sağlıklı, yapı vakum gibi sudan baska turlu ıyı su cekemez....

Tum kelepceleri , baglantıları kontrol edin , motorun etrafında su damlatan  yer olmamalı...


Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2017, 21:01:38 Gönderen: Semih Sener »
*

    u.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #43 : Nisan 27, 2017, 21:05:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şafttan  bir hortum ile plastik bir vanaya geliyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...

Sail drive a dogru ufuruk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzgeci tam  sizdirmaz yapma islemi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki  beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda  yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten


Ufuk kaptan

Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım

Semih bey şaftan bir hortum ile  hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ufuk korsanım,fotoğraflarınız gördüm,krank milli ile şarj dinamosu arasındaki v kayış düz kayış kullanmışınız,bu tür yerlerde düz kayış tercih etmeyin,tırtırlı kayış seçin.
Nedeni ise tırtırlı kayış patinaj yapmaz,artı tırtırlı olduğu için rulmanlara veya yataklara ısı vermez.
Kayış döndüğü sürece sürekli soğutma yapar,ömrü düz kayışlara göre 2,3 katıdır
Sağolun ali korsan bunu bilmiyordum  ama motorun kasnağı tırtıksız sıkıntı olurmu?
Semih bey dediğinizi yapıcağım söküp sistemi komple  inceleyeceğim bakalım daha Çeşme sakız arası Karaburun ve Mordoğan var sağlam çıkmak lazım
*

    A. Ü.

Ynt: SUJETİ İLE KARİNA TEMİZLİĞİ
« Yanıtla #44 : Nisan 27, 2017, 21:19:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ufuk kaptan , su damlatıyorsa, hava alıyorsa sistem çalışmaz sağlıklı, yapı vakum gibi sudan baska turlu ıyı su cekemez....

Tum kelepceleri , baglantıları kontrol edin , motorun etrafında su damlatan  yer olmamalı...


Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...
Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...

Semih korsanım,impeller torku V kayışdan almıyor sanırım,motor içerisinde dişli sisteminden alıyor torku.

Ufuk korsanım,su kaçağı sanırım impeller kapağından sızdırıyor,dış gövde yuvasını sökün bir tornacıya getirin kapak yüzeyine toz paso verin ve ya bir cam üzerine bir plaka ince su zımparası koyun,elinizle bastırarak yüzeysel temizlik yapın kapağın bastığı yere ve kapağa..